Antenneledningslængde?
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-10 19:28

I vejledningen til Nargus Iglo TV-antenne står, at antenneledningen
ikke må overstige 15 m - og den medfølgende ledning har denne længde.

Hvad gør man, når masten er lige knap 17 m og der skal jo også være
lidt til stik og montering nede om læ ...

Det medfølgende kabel virker meget tyndt ... Kunne man tænke sig, at
at et kabel af bedre kvalitet ville være OK - eller hur?

--
mvh
Flemming Torp

Fra : Ole Pagh

Dato : 19-04-10 20:27

Flemming Torp:
> [...]
> overstige 15 m - og den medfølgende ledning har denne længde.
>
> Hvad gør man, når masten er lige knap 17 m og der skal jo også være lidt til

Mon ikke den høje placering af din antenne kompencerer godt og vel for
hvis du forlænger kablet med f.eks. 5 meter. Det ville jeg da prøve.

> Det medfølgende kabel virker meget tyndt ... Kunne man tænke sig, at at et
> kabel af bedre kvalitet ville være OK - eller hur?

Tja... Hvis antenneforstærkeren sidder i selve antennen, er der som
regel masser af signal at tage af til tabet i antennekablet.

Jeg har f.eks. en ældre Lowe GPS antenne - Det er KUN antenne +
forstærker. Her bliver ca. 1,58 GHz ført ca. 5 meter i et kun 3 mm tykt
kabel. Uden forstærker ville signalet være ubrugeligt efter blot 20-30
cm i et RG58 kabel.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 19-04-10 21:50

Min Nargus har samlet over 20 meter kabel. Virkede fint indtil den blev
taget af en storm under en transportsejlads ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 09:18

Bjarke@Escape wrote:
> Min Nargus har samlet over 20 meter kabel. Virkede fint indtil den
> blev taget af en storm under en transportsejlads ....
>
> Bjarke

Avs ... Det samme oplevede jeg med min vindtransducer sidste år ...
Men tak for tip, Bjarke, jeg prøver at finde et godt antenne-kabel på
godt 20 m og prøver det.

Flemming Torp