Læsning af ABS fejlkoder - Honda Civic 199~
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 18-04-10 14:46

Jeg har en honda civic 5-dørs fra 1999, hvor ABS lampen lyser. Ifølge min
haynes manual så burde jeg, ved at kortslutte et 2-pins servicestik, kunne
få den til at blinke en fejlkode ud til mig.
Jeg har kortsluttet servicestikket og derefter drejet tændingen, men
desværre lyser ABS-lampen bare konstant. Til gengæld tænder SRS-lampen
først, for derefter at slukke og så tænde igen, og det er vist korrekt
opførsel under test, så det virker som om bilen har registreret at
servicestikket er kortsluttet.

Er der nogen der har et fif eller lignende?

Mvh Rune

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 19-04-10 10:51

"Rune D. Jørgensen" <rune_dahl@hotmail.com> wrote in

> [...]
> servicestikket er kortsluttet.
>
> Er der nogen der har et fif eller lignende?

Har fundet problemet. For at læse ABS-fejlkoder skal man bruge et
kortslutningsstik til hondas 5-pin servicestik(koster vist 72,50). Eller
man kan selv gøre det.
5-pin stikket har følgende layout:

1: LT BLU - ECM (DLC)
2: BLU/GRN - ABS DIAG-K
3: BLU/WHT - ABS DIAG-L
4: WHT/RED - +B (12V)
5: BRN/BLK - ECM (LG)

Der skal kortsluttes mellem 3 og 5.
Så mangler jeg bare at løse fejlen, nemlig en open/short på både venstre
og højre sensor bagerst.

Mvh Rune