Ankerplade til Audi 100
Fra : Ronni Kristensen

Dato : 18-04-10 12:48

Hej
Jeg skal have lavet en Audi 100 årg. 1990 men mangler de forreste
ankerplader. Er der nogen der ved hvor de kan fåes? Jeg har kigget ved T.
Hansen, Hovwdiaudi, FTZ, Mekonomen og diverse andre, men det ser ikke ud til
at de har dem.

Mvh Ronni

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-10 15:09

On Sun, 18 Apr 2010 13:47:41 +0200, "Ronni Kristensen"
<ronni@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Hansen, Hovwdiaudi, FTZ, Mekonomen og diverse andre, men det ser ikke ud til

Mener du beskyttelsespladerne omkring forreste bremseskiver ?
Ankerplader er i min verden dem hvorpå bremse cylinder og bremsebakker
fastgøres ved tromle bremser.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 18-04-10 14:04

"Ronni Kristensen" skrev

> [...]
> Hansen, Hovwdiaudi, FTZ, Mekonomen og diverse andre, men det ser ikke ud

De kan have forskellige navne, ankerplader, beskyttelsesplader, støvplader
eller stænkskærme som er det officielle navn
Nogen reservedelsbutikker har dem under bremser og andre under pladedele.
Jeg har helt fjernet en del uden problemer men ifølge synsvejledning skal de
være der hvis de findes fra start.

"Manglende stænkskærm ved bremse anses som en fejl.
I alle tilfælde er forudsat, at køretøjet fra fabrikken er forsynet med
stænkskærme,og at der ikke foreligger køretøjsfabrikantoplysninger om, at de
må fjernes.
Det bemærkes, at flere bilmodeller/påhængskøretøjsmodeller ikke fra
fabrikken er udstyret med stænkskærme."

Du kunne starte med at finde ud af hvad de koster originalt, det er ikke
sikkert de er så dyre som frygtet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-04-10 14:38

Ronni Kristensen wrote:
> [...]
> ankerplader. Er der nogen der ved hvor de kan fåes? Jeg har kigget
> ved T. Hansen, Hovwdiaudi, FTZ, Mekonomen og diverse andre, men det

Til en Golf 5 koster de under en halvtredser i orginalt i Tyskland. Vil tto
prisen er nogenlunde den samme til Audi.

--
- Frank