Triump TT-600
Fra : Morten Christensen

Dato : 04-08-01 23:35

Hey NG.

No'en af jer,m so mhar erfaringer med sådan en britisk ka'l?

Er det no'ed skod, eller er det et godt køb?

Det skal lige siges, at der i øjeblikket er "udsalg" på denne model, så man
sparer mindst 38K...

Jeg har siddet og kigget lidt på www.vagn-jensen.dk og smugkigget i MC
Guiden 2001, men syn's ikke lige jeg kan finde det vilde om den :-/

Nogen af jer, der har erfaringer med de nye Triumph'er?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Hellfire

Dato : 05-08-01 00:03

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message
> [...]
> Guiden 2001, men syn's ikke lige jeg kan finde det vilde om den :-/
>

> Nogen af jer, der har erfaringer med de nye Triumph'er?

Jeg prøvekørte så'n en i området omkring Jyllands-ringen op til NM i maj.
Efter min mening kører den P**** godt, bremser fint og er ellevild med
omdrejninger. Aldrig før har jeg set en tacho-nål runde 120 så hurtigt på så
små veje (jeg har kun prøvet R1 og ZX9R på større veje). Bundtrækket kan jeg
ikke lige sige så meget om, da jeg aldrig fik det afprøvet :-]. Dog har jeg
kun ZX6R at sammenligne med (den R6 jeg prøvede på "ringen" i '99 var vist
ikke sat ordentligt op, eller også var det fordi den blev crashet 2 gange
inden min tur), ligeledes på større veje. Men "The grin-factor" er
tilstrækkelig høj til, at der nærmest ville være dødt løb mellem de to, hvis
jeg skulle vælge (og jeg kan _meget_ godt li' ZX6R).

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 00:42

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote in message
*snip*
> Men "The grin-factor" er
> tilstrækkelig høj til, at der nærmest ville være dødt løb mellem de to,
hvis
> jeg skulle vælge (og jeg kan _meget_ godt li' ZX6R).

Tjae, lidt søgen frem og tilbage gav mig følgende resultat, så det kan i jo
også se med på :c)

http://www.dinside.no/page/artf/15631.shtml?f=katnav

Der bliver der vist heller ikke lagt skjul på kvaliteten

Men det jeg sådan mere tænkte på, var om der var nogen erfaringer med disse
"nye" engelske maskiner.

Andre der måske ved noget om, om der findes andre en Vagn Jensen i Lystrup
v/Århus, som sælger dette mærke - gerne her på øen?

Vagn Jensen har gratis prøveture og åbent hus d. 11+12. august, og jeg *har*
allerede lagt billet ind :c)))
--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Christian Berggreen

Dato : 06-08-01 07:44

> Andre der måske ved noget om, om der findes andre en Vagn Jensen i Lystrup
> v/Århus, som sælger dette mærke - gerne her på øen?

Jeps...Brdr.Kyhn på Ndr.Fasanvej, lige ved Mariendalsvej på Frederiksberg.
Lille butik, men de har da et par Triumph'er stående i butikken. Kan ikke
lige huske om der står en TT600 men tag ind til dem og kig.

Mener også der er en forhandler mere i KBH.området der har Triumph, men kig
i den gule telefon-bog....

Ellers er der jo mulighed for at prøve en hos MC-Huset i Malmø, de
forhandler også Triumph.

mvh.

Christian
VTR1000F

Fra : Niels Drewes

Dato : 06-08-01 10:11

"Christian Berggreen" <ccb@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lille butik, men de har da et par Triumph'er stående i butikken. Kan ikke
> lige huske om der står en TT600 men tag ind til dem og kig.

Jeg har presset næsen flad mod deres butiksrude Det står en TT600 der
inden, men så vidt jeg kan se er det kun en 2000 model i gul og sort.

Vh

nIELS

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-08-01 02:17

> No'en af jer,m so mhar erfaringer med sådan en britisk ka'l?

Tjaa, hvis jeg nu sammenligner med min gamle SV650S'er, så fik jeg dette
billede ud af en prøvetur på TT600'eren:

Den styrer meget let, og bremser helt enormt godt. Styringen fandt jeg
faktisk lidt for letløbende, men det er sikkert noget man bare skal vænne
sig til (i forhold til SV650S).

Siddepositionen føles lidt højere end SV650S, især ikke hjulpet af et redt
bredt sæde - komforten fandt jeg ikke god. Hverken sædets udformning,
tykkelse/gel eller forhold mellem pedaler, styr og sæde passede mig.

Den er utroligt flot - udseendet styrer bare for vildt, selvom tæt-på
finishen faktisk ikke ser meget bedre ud end SV650S (det galdt faktisk alle
de Triumph maskiner jeg så i Lystrup synes jeg). Finishen er absolut fin nok
til mig, den er bare ikke british-racing-cool (misforstå mig ret).

Motoren. Tjaa, jeg var vandt til SV'eren, og har ikke kørt mange kilometer
på en 4-cylindret maskine. De første 2 kilometer troede jeg simpelthen det
var en Puch Maxi jeg var kommet op på! Det er ikke løgn - i mellemregisteret
(2-5 krpm som på SV'eren) var der *ingen* kræfter - maskinen kunne knapt
slæbe sig afsted. Tredje gear ved 3 krpm så hoppede maskinen og var ved at
hoste sig selv istå. 4 krpm så begyndte den at kunne slæbe rpm-nålen opad
(laaaaaangsomt), i stedet for at den faldt!
Pludselig (efter en kikset nedgearing et gear for langt ned ind i et sving
og ud igen), så kom jeg til at piske motoren op på hele 8 krpm! Det er altså
meget når man er vandt til en V2'er. Så tog fanden ved maskinen, og den
løftede forhjulet ret op fra asfalten i anden gear (godt hjulpen af mine små
kontorfingre på koblingen og nedlægningen i svinget). Det var satans tænkte
jeg, og lidt eksperimenteren *noget* længere oppe i omdrejningsregisteret
end jeg var vandt til, afslørede at alle kræfterne kommer over 6½-7 krpm.
Ved ca. 6½ krpm sætter et ordentligt spark ind, og igen ved ca. 10 krpm
rykker den ekstra vildt (sådan en to-trins-raket-agtig-ting). Egentlig meget
fornuftig udlægning af kræfterne, og nok af dem, de skulle bare komme 5 krpm
tidligere efter min mening

Garanteret en fed maskine hvis man er vandt til en quatro-cilindri, der ikke
har for meget at slås med i bunden.

Nævnte jeg at jeg synes den er rigtigt flot?

> Nogen af jer, der har erfaringer med de nye Triumph'er?

Jeg var lidt kritisk overfor TT600'eren da jeg kom tilbage, så pludselig
inddrog Vagn den lovede tur på 955i LOL Han er nu en fin fyr ellers.
Absolut. Havde jeg vidst han tog ordet "skodcykel" så tungt, så havde jeg
holdt min mund havde jeg. Helt sikkert. jeg ville nemlig gerne have prøvet
'storebror'

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-08-01 13:04

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> holdt min mund havde jeg. Helt sikkert. jeg ville nemlig gerne have prøvet

Jeg prøvekørte TT600, RS Sprint, Bonneville og Daytona, og mit indtryk af
TT600 svarer meget til dit: Hammerflot cykel, racer-agtig motorkarakteristik
som er meget underholdende og ret død ved lave rpm - det ser jeg nu næsten
som en fordel, for den vil være let at køre pænt i bytrafik, men holder sig
bare under 6k rpm. Så siger den heller ingenting.

Rittig

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 14:31

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> holdt min mund havde jeg. Helt sikkert. jeg ville nemlig gerne have prøvet

Hmmm... man skal åbenbart ikke skue hunden på hårene, når man vender hjem
til hjemlandet :c)

Jeg må hellere være stille og forsagt, og ellers udstråle købeglæde :P

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 05-08-01 11:09

Hej
Jeg har hørt man skal være lidt på vagt overfor de tidligere modeller -
noget med indsprøjtningen... Måske har det noget at sige mht at spare
38K?....

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 14:30

"Uffe Ibh Iversen" <Uffeibh@nork.auc.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har hørt man skal være lidt på vagt overfor de tidligere modeller -
> noget med indsprøjtningen... Måske har det noget at sige mht at spare
> 38K?....

Se, det er en af de ting, som jeg nøje vil undersøge, når jeg stiger op på
modellen på fredag

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-08-01 16:51

> Jeg har hørt man skal være lidt på vagt overfor de tidligere modeller -
> noget med indsprøjtningen...

TT600 har i hvert fald fået en del updates i den elektroniske indsprøjtning,
så jeg ved ikke hvordan den kører nu. Den jeg prøvede kørte vist på den 3.
revision software.

> Måske har det noget at sige mht at spare
> 38K?....

Sikkert fordi de ikke er blevet solgt. Nu er den faktisk "billig", så hvis
indsprøjtningen er blevet fixet, så er det vel et ret godt køb.

Mvh
Steen

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 16:24

> TT600 har i hvert fald fået en del updates i den elektroniske
indsprøjtning,
> så jeg ved ikke hvordan den kører nu. Den jeg prøvede kørte vist på den 3.
> revision software.

Hvad tid var det, du prøvede den?

> Sikkert fordi de ikke er blevet solgt. Nu er den faktisk "billig", så hvis
> indsprøjtningen er blevet fixet, så er det vel et ret godt køb.

Det er også det, jeg er blevet lidt "hut" på :c)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-08-01 21:20

> Hvad tid var det, du prøvede den?

Det var omkring maj/juni 2000 mener jeg. En prøvetur eller to kan du
garanteret sikkert få.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 06-08-01 07:45

> [...]
> kørte vist på den
> 3. revision software........så hvis indsprøjtningen er blevet fixet,så

Det med indsprøjtningen er ikke et kvali-problem, med derimod et forsøg
på at skabe blot lidt bundtræk og en lidt mere harmonisk effektkurve,
efter at motorpressen har haglet TT'eren ned af samme grund!

Netop den sindsyge karakteristik, kan være en charme for rette person;
meeen ligefrem at kalde den for et godt køb er vel så meget sagt - For
at kunne gøre økonomien op skal den lige videresælges først, og jeg
frygter at brugtprisen/afskrivningen kan gå hen og blive væsentlig
ringere end for en "alm" CBR 600 :-/
Foreligger der mon ikke en mulighed for at TT'eren sættes yderligere ned
engang sidst på sæson'en eller lige inden næste sæson/årgang, og hvilken
virkning vil dét have for den kommende brugtpris??

Prøv forøvrigt at checke op på mobile.de, og se hvor mange TT'ere med
meget lavt km-tal der er tilsalg dér! Hvorfor mon?
Flertallet bliver tilsyneladende træt af motorkarakteristikken ganske
hurtigt, selvom få må regnes for ikke at have hørt derom inden køb :-/

--
Armand.
(der ud fra englændernes manglende held i effektudlægningen på en

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-08-01 23:20

> Foreligger der mon ikke en mulighed for at TT'eren sættes yderligere ned
> engang sidst på sæson'en eller lige inden næste sæson/årgang, og hvilken
> virkning vil dét have for den kommende brugtpris??

Nej.

Den er allerede nedsat 38K, så jeg tvivler med stor sandsynlighed for, at de
vil gøre ret meget mere for at sælge de sidste 5 til den pris, der er her i
landet

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Armand

Dato : 08-08-01 01:59

> [...]
> Den er allerede nedsat 38K, så jeg tvivler med stor sandsynlighed for,
> at de vil gøre ret meget mere for at sælge de sidste 5 til den pris,

Men: Hvis de ikke kan komme af med de 5 stk er det jo enkelt lige at
klippe et par tusinde eller mere af, så udsalgsprisen daler op til
10.000 !
Jeg mener: Selv efter nedsættelsen (der startede som messetilbud i
Herning!), er man begyndt at forære (til en given pris?) dem væk til
lotteri!!
Yderligere kan jeg læse at der allerede(!) snakkes om at det er "de
gamle farver"

Jeg er ikke en potentile 600/4 -køber; men jeg turde f...... ikke hopper
på TT'eren hvis jeg var!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-08-01 08:33

> Men: Hvis de ikke kan komme af med de 5 stk er det jo enkelt lige at
> klippe et par tusinde eller mere af, så udsalgsprisen daler op til
> 10.000 !

Så let er det desværre ikke. Afgiften beregnes af importpris +
transportomkostnigner + en minimumavance på 8,5% til forhandleren. Så vil de
give rabat er det af egen lomme. Afgiften kan normalt ikke røres ...

/A

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 03:44

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:9kqt5o$krk$2@sunsite.dk...

> [...]
vil
> de give rabat er det af egen lomme. Afgiften kan normalt ikke røres

........Forudsat at avancen allerede er nede på 8,5%!

Hvis Vagn Jensen stadig har et par % at trylle med, kan det altså godt
ske :-/

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-08-01 23:36

> .......Forudsat at avancen allerede er nede på 8,5%!
>
> Hvis Vagn Jensen stadig har et par % at trylle med, kan det altså godt
> ske :-/

Der kanoplyses, at det er*fabrikken* som har nedsat maskinernes pris, inden
afgift... så importør Vagn Jensen holdes sådan set "skadefri" hvad
økonomi'en angår.

Det var i hvertfald det, som jeg blev fortalt af "ham siel", da jeg var på
besøg hos ham i fredags.

Desværre fik jeg ikke den lovede prøvetur "Vi har ikke tid til at du får en
prøvetur"...og maskine stod klar til at komme ud og blive luftet - med mit
navn stående i alle glinsende effekter :c))
Men ak nej :-/

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 13-08-01 21:18

On Mon, 13 Aug 2001 00:36:10 +0200, "Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote:

> [...]
> prøvetur"...og maskine stod klar til at komme ud og blive luftet - med mit
> navn stående i alle glinsende effekter :c))

Øv - hvor træls af ham...!

Jeg var der i søndags, også kørende fra Københavnstrup, igennem regn - regn - regn - regn - - - som forsvandt i nærheden af Århus - hvor heldigt.
Vel ankommet var jeg da velkommen til at prøve hans motorcykler ( vælg mellem TT600, Sprint RS og Daytona955i ( 2001 version )), mod at erlægge 5000,- depositum.

Den TT600 styrer for GODt !!!!!!!!!!!!!!!! man behøver ikke clip-ons'ene - det hele foregår pr. tankeoverføring ::::::::::::::::--) Men motoren ER kedelig. Det blev selvfølgelig heller ikke bedre at maskinen kun
havde kørt 250 km, og egentlig ikke ikke måtte komme over 5000 omdr.

RS'eren er lækker, men er klart tungere igennem de små sving.

Daytona 955i - jeg er begyndt at spare op!

Jakob Viggo
SV650S(Y) ( som faktisk ikke var træls at komme tilbage på! )