Salg af gammel Golf
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 19:17

Ved køb af ny bil vil jeg stå tilbage med en Golf II 1986, der har
kørt 250.000. Der er faktisk kostet en del på den, men den fremstår
alligevel ikke ligefrem indbydende. Den originale røde/rødorange lak
er hel, men meget mat og der er to steder med rust p.g.a. påkørsler.

For nyligt fik jeg sat ny udstødning på hos en lokal mekaniker, men
den er utæt i en samling og det brummer kraftigt under kørsel. Da
manden er en notorisk klamphugger og snød mig på flere måder, orker
jeg ikke at kræve det udbedret gratis.

Det knager og brager når jeg drejer, primært fra venstre baghjul, så
vidt jeg kan bedømme. Det er vel lejer eller støddæmpere?

Og, nå ja ... forleden glemte jeg mit benzindæksel på en tank.

I betragtning af det gamle Golf'er sælges til, kan det jo helt sikkert
ikke betale sig at køre den på værksted og få det hele lavet tip-top
og jeg skal naturligvis gøre køber opmærksom på det hele, men kan jeg
forvente, at en gør-det-selv-mand kunne være interesseret og trods alt
give 5-7.000 for bilen?

P.S. Hvor køber jeg et benzindæksel til en Golf II?

P.P.S. Hvor sætter jeg den til salg: Den Blå, Bilbasen eller ...?

P.P.P.S. Når jeg sælger privat, hvad skal *jeg* så sikre mig?
Forsikring, vægtafgift og ...?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-04-10 19:30

On Sat, 17 Apr 2010 20:16:55 +0200, Kurt Hansen <kurt@defekt.dk>
wrote:

> [...]
>
>P.P.S. Hvor sætter jeg den til salg: Den Blå, Bilbasen eller ...?
>
>P.P.P.S. Når jeg sælger privat, hvad skal *jeg* så sikre mig?

Hvorfor kører du den ikke til den skal synes og så hæver skrotpræmien
- når jeg ser, hvor ivrigt du jagter oplysninger på din evt. nye bil
må det da absolut være billigste løsning.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 19:38

Sat, 17 Apr 2010 20:29:52 +0200 skrev Ivan Madsen:

>Hvorfor kører du den ikke til den skal synes og så hæver skrotpræmien
>- når jeg ser, hvor ivrigt du jagter oplysninger på din evt. nye bil
>må det da absolut være billigste løsning.

Hvor meget kan jeg få i skrotpræmie?

Det med hjullejer eller støddæmpere haster og dækkene skal skiftes
inden længe. Det vil være alt for dyrt at holde den kørende - selv i
en kortere periode.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-04-10 19:55

On Sat, 17 Apr 2010 20:37:45 +0200, Kurt Hansen <kurt@defekt.dk>
wrote:

>Hvor meget kan jeg få i skrotpræmie?
>
>Det med hjullejer eller støddæmpere haster og dækkene skal skiftes
>inden længe. Det vil være alt for dyrt at holde den kørende - selv i
>en kortere periode.

Prøv for en gangs skyld selv at skrive "skrotpræmie" i google
Vi kan ikke klare alle detaljer herinde - og med dine tilbøjeligheder
til regneark og optimering så kunne jeg ikke stå for den ! Sorry

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-04-10 20:34

On Sat, 17 Apr 2010 20:54:48 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>Vi kan ikke klare alle detaljer herinde - og med dine tilbøjeligheder
>til regneark og optimering så kunne jeg ikke stå for den ! Sorry

Mon ikke snart han får handlet færdig? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-10 20:55

Sat, 17 Apr 2010 21:33:47 +0200 skrev folmer@rasmussen.dk:

>Mon ikke snart han får handlet færdig? ,-)

Det er stadig frivilligt om man vil læse mine indlæg og svare på dem.

Ja, jeg har brugt dette forum meget den seneste uge og har fået mange
gode input. Jeg ville have følt mig lost uden. At jeg var (og er)
totalt tonedøv angående biler, gør mig oplagt til en hund i et spil
kegler her, men deltagelsen i mine tråde har nu ikke fejlet noget.

Jeg bemærker mig, at I begge sætter smileys, så helt slemt er det nu
nok ikke
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-04-10 20:33

Kurt Hansen formulerede spørgsmålet:

> Hvor meget kan jeg få i skrotpræmie?

https://www.borger.dk/Emner/transport-og-rejser/biler/Sider/skrotpraemie-for-bil.aspx

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-04-10 20:34

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> https://www.borger.dk/Emner/transport-og-rejser/biler/Sider/skrotpraemie-for-bil.aspx

Men kan en Golf ikke altid koste mere end det?

Fra : Brian

Dato : 17-04-10 21:22

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Men kan en Golf ikke altid koste mere end det?

Jow - lav en realistisk pris (3-5K efter beskrivelsen, men tid til syn er
også en faktor), sæt den på DBA, og den er solgt inden 2 dage.

Vil du ikke have noget bøvl med ejerskifte, forklarer du køber at den sælges
uden plader.

/Brian

Fra : Peter

Dato : 17-04-10 22:48

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Men kan en Golf ikke altid koste mere end det?
Husk lige at de 1750kr er din præmie, men at du skal betale for skrotningen,
det betyder at du kan risikere at skulle betale mere end 0kr pga. de lave
priser på metaller.

Mvh Peter

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 13:00

Kurt Hansen skrev:

> P.P.S. Hvor sætter jeg den til salg: Den Blå, Bilbasen eller ...?
>
> P.P.P.S. Når jeg sælger privat, hvad skal *jeg* så sikre mig?
> Forsikring, vægtafgift og ...?

En kollega satte sin meget slidte og ligeledes opgivne Passat B2 på
auktion på Bilbasen (svjh.). Selvom han ikke havde lagt fingrene imellem
da bilens udseende/mangler blev beskrevet fik han alligevel en
overraskende god pris for den (købt af en mand der tilsyneladende havde
B2'ere som speciale)!

--
Armand.

Fra : Simon

Dato : 18-04-10 13:37

> Selvom han ikke havde lagt fingrene imellem
> da bilens udseende/mangler blev beskrevet

Apropos:
"Ny bakrute med sliten bil selges. (..) Bilen har en utæthed, så den tager
mere vand ind end Titanic. Koblingen har det skidt og skrider, når man
giver gas som en mand - man får næsten følelsen af at køre med automatgear"
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=9190546&sid=9a1W4Hiqr836969&pos=27&tot=61&page=2

- han er godt nok ærlig!

--
Simon

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 15:48

Simon skrev:

> [...]
> tager mere vand ind end Titanic. Koblingen har det skidt og skrider, når
> man giver gas som en mand - man får næsten følelsen af at køre med

Hæ!
Og så slutter han endda med:
"Tror ikke jeg har hold tilbake noen opplysninger nå."

--
Armand.