Bauhaus - skødekrog
Fra : HH

Dato : 16-04-10 06:25

Til sæsonen 2009 købte jeg en 70mm rustfri skødekrog i Bauhaus til
"ingen penge". Den skulle bruges til erstatning for en tilsvarende
messing-skødekrog som jeg brugte til at fastgøre storskøde-systemet
til vognen på skødebroen. Messsinghagen blev slidt tynd i bøjlen, idet
det bløde metal ikke rigtigt kunne klare mødet med de rustfri bøjler -
men havde dog holdt en halv snes år. Den rustfri krog fra Bauhaus
klarede sidste sæson, omend den blev lidt rød i overfladen som lidt
polering dog let kunne fjerne - hvad kan man forvente for "ingen
penge" ?
Men på årets første sejlads i onsdag den 14. april på en foranfortværs
i 5m/s og fladt vand, så svigtede krogen pludseligt uden varsel. Den
oplukkelige del af skødekrogen bristede simpelthen midt på med meget
groft og porøst udseende brudflader.
Så til anvendelser hvor det ikke er hensigtsmæssigt at de kan svigte
under last skal man altså ikke købe disse ting.

Erstatningen blev så en Wichard-krog som jeg har tillid til ikke
brister - men prisen er også det tidobbelte!

Fra : blueocean

Dato : 16-04-10 07:43

On 16 Apr., 14:24, HH <hhm...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Erstatningen blev så en Wichard-krog som jeg har tillid til ikke
> brister - men prisen er også det tidobbelte!

Hej Som du selv skrive , får man det man betaler for. Og ja. der en
grund til at noget af det båd puscherne sælger er af en helt anden
kvalitet, som du selv påpeger så er det der hvor belastningen er man
finder ud af, at meget af det "KINA" grej man kan købe er for
billigt. Men man kan sagtens finde godt Kiniser grej, hvis også prisen
siger det er kvali vare.

Gert

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 17:15

Jeg skyder jo nok spurve med kanoner--
Men de sidste mange år har jeg konsekvent "nøjedes" med netop Wichard dimser
på skuden.
Af årsager ganske som din oplevelse.

MVH
Egon

Fra : HH

Dato : 17-04-10 07:47

Her er link til billeder af den havarerede skødekrog:

http://picasaweb.google.dk/hhmcsv/Bauhaus?feat=directlink

...............til skræk og advarsel !!!!!!!!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-04-10 08:37

Hej Hans-Henrik,

Ja det er typiske brud hidrørende fra dårlig kvalitet der ikke er
beroliget.
Berolingen af stålet giver udover forbedringer rent
fremstillingsmæssigt desuden bedre mekaniske egenskaber – især
sejheden forbedres. Derfor er kvalitetsstål altid helberoliget.
Materialet på billederne ligner med stor skørhed.

Det ligner noget kineserkram.

Mvh/Harding