Benzin i udlandet
Fra : Steen

Dato : 16-04-10 13:39

Kommer man udenfor landets grænser, skal man ikke ikke forvente der står
"95 Blyfri" på tankstationerne - nogle lande bruger "Regular" og
"Premium" etc. Hvad svarer egentligt til det vi bruger herhjemme...for
det er vel egentligt det samme benzin?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-04-10 15:54

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "95 Blyfri" på tankstationerne - nogle lande bruger "Regular" og
> "Premium" etc. Hvad svarer egentligt til det vi bruger herhjemme...for

Som regel står DIN-normen nævnt på tanksøjlen - hvad de forskellige udtryk
dækker over ift. oktan 95, 99, what ever. Dét plejer jég at støtte mig til
:)

Fra : Armand

Dato : 16-04-10 16:25

Mogens (K) skrev:
> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Som regel står DIN-normen nævnt på tanksøjlen - hvad de forskellige
> udtryk dækker over ift. oktan 95, 99, what ever. Dét plejer jég at
> støtte mig til :)

Ellers er der ohså i udlandet en prisforskel at sammenligne de to
kvaliteter v.h.a.!

--
Armand.