Indstilling af autoradio
Fra : J W Nielsen

Dato : 16-04-10 08:36

Hej...
Når jeg kører rundt i min hjemegn i det aller nordligste Sjælland har jeg
min radio indstillet på P4 - Københavns Radio.
Problemet er, at den til tider "cykler" rundt i andre P4 regionalprogrammer.
Det er selvfølgelig fedt at ha en meget følsom radio, men jeg har altså ikke
så meget brug for trafikmeldinger fra Nordvestsjælland eller den sydlige del
af Sjælland.
Jeg merner at huske, at der er en eller anden indstilling som netop
aktiverer/deaktiverer den der "P4- regional-følgen-rundt" funktion.
Ved I hvilken knap jeg skal ha fat i ???

Mvh Jørgen
(C5)

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 16-04-10 04:35

On 16 Apr., 09:36, "J W Nielsen" <jor...@fjern5nielsen.dk> wrote:

> Ved I hvilken knap jeg skal ha fat i ???

Reg, eller regional.

Klaus

Fra : Ralph K

Dato : 16-04-10 23:50

AF knappen på de tidligere Pioneer modeller, så hut jeg visker.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-10 01:27

"Ralph K" <Oh@yeah.com> skrev i meddelelsen
> AF knappen på de tidligere Pioneer modeller, så hut jeg visker.

Tja - på min er det rds funktionen som gør det, og det har det også været på
de tidligere modeller jeg har haft.

Kurt

Fra : Kent Friis

Dato : 17-04-10 06:55

Den Sat, 17 Apr 2010 02:26:39 +0200 skrev Kurt B. Andersen:

> "Ralph K" <Oh@yeah.com> skrev i meddelelsen
>>
> Tja - på min er det rds funktionen som gør det, og det har det også været på
> de tidligere modeller jeg har haft.

AF er RDS funktionen "Alternative Frequency".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-10 07:04

Kent Friis skriver:

> AF er RDS funktionen "Alternative Frequency".

Og slår man den fra, skifter den heller ikke væk fra den ønskede
kanal.

Klaus

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-04-10 14:06

Ok... Tak for jeres svar...
Må lige forsøge mig med den der AF-funktion. Har ikke nogen som hedder Reg
eller lignende !!!

Mvh Jørgen

Fra : Armand

Dato : 18-04-10 12:11

J W Nielsen skrev:
> Ok... Tak for jeres svar...
> Må lige forsøge mig med den der AF-funktion. Har ikke nogen som hedder
> Reg eller lignende !!!

Det slår mig lige: Bruger du overhovedet faste stationer, eller blot
2skala'en"?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 11:07

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> aktiverer/deaktiverer den der "P4- regional-følgen-rundt" funktion.
> Ved I hvilken knap jeg skal ha fat i ???

I mine tidligere opel'er skulle man når man kodede kanalerne ind, vedblive
med at holde kanalknappen inde
derved kom muligheden for at den undlod at skifte frem.
Mener også det gør sig gældende ved min fars Fabia.

Mvh

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-10 10:28

> [...]
> aktiverer/deaktiverer den der "P4- regional-følgen-rundt" funktion.
> Ved I hvilken knap jeg skal ha fat i ???

Hvis det er den originale radio, skulle du måske kikke i brugsanvisningen
til denne. Den kan måske findes på nettet.

--
Per

Fra : Ralph K

Dato : 18-04-10 11:46

På min nye Alpine, der bliver kanalen bare dårlig i lyden når man bevæger
sig ud af regionen...så trykker man bare på samme kanalknap igen og den
finder den bedste frekvens til samme program.