Er det syncromessen der er i stykker
Fra : Martin

Dato : 14-04-10 18:43

Min Golf 4 fra 2002 er begyndt at "skære tænder" ved gear skift.
Ikke meget men det er kommet langsomt og bliver jo nok kun værre...
Virker som om højere omdrejninger gør det værre.

Er det syncromessen og hvad koster det mon at skifte denne?
Har hørt at der evt. bare skal fyndes lidt mere olie på...

Håber på nogle kommentarer inden jeg kontakter mit værksted.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-10 19:02

"Martin" <noemail@local.off> skrev i en meddelelse

> Min Golf 4 fra 2002 er begyndt at "skære tænder" ved gear skift.
> Håber på nogle kommentarer inden jeg kontakter mit værksted.

Hej.
Mit gæt er, gearkassen ikke kan følge med.
Prøv at skifte ca. halvt så hurtig som normalt.
Hjælper det ?
Prøv at skifte olien før de reparer og tilsæt
evt. et additiv fra eks. Lindemann.,o)))
Jeg havde selv en gearkasse med små 400.000
km. på bagen som dog ikke krassede tænder, men
gav et lille klonk når jeg gearede NED fra 4. til 3. gear
over 40 km/t. Efter skift af olien blev det kun lidt bedre,
men ved tilsæt af mit foretrukne...additiv, så var der INGEN
problemer overhovedet hvad klonk mv. angår, og skiftet
er stadig silkeblødt at betjene. Min nye italiener skal også
ha' skiftet olien i gearkassen+additiv tilsat da den fra kold kan være lidt
tung at få i 1. gear og det samme med bakgear.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-04-10 19:06

http://www.clubgolfdanmark.dk/forum/viewthread.php?thread_id=3963

--
Per

Fra : Martin

Dato : 14-04-10 19:33

Den 14-04-2010 19:43, Martin skrev:
> [...]
> Har hørt at der evt. bare skal fyndes lidt mere olie på...
>
> Håber på nogle kommentarer inden jeg kontakter mit værksted.

Tak for jeres gode svar, jeg vil helt sikkert prøve at skifte gearkasse
olien. Det har jeg ikke selv prøvet før, er det noget som man kan selv?
Ellers vil jeg få værkstedet til det.

Eller en lokal "gør det selv mand" i kbh området

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-10 20:23

> Tak for jeres gode svar, jeg vil helt sikkert prøve at skifte gearkasse
> olien. Det har jeg ikke selv prøvet før, er det noget som man kan selv?
> Ellers vil jeg få værkstedet til det.

Det kan du nok godt selv, men prisen for at lade et værksted gøre
det er så lav det ikke er besværet værd.
Spørg gerne samtidig til evt. additiver iforb. med
olieskiftet.

Fra : martin

Dato : 15-04-10 05:26

hvordan føles koblingen..

grunden til at jeg spørger er at der sidder en "dims" på koblings
kablet der skal sørge for at koblings pedalen trækker kablet helt fra
starten, denne funktion kan sætte sig fast så at man ikke får koblet
helt ud, selv om pedalen er helt i bund.

dette kan mærkes i pedalen.

Martin