XJ 750 1983
Fra : Claus Ø

Dato : 04-08-01 21:32

Hej NG

Hvad er der at sige for/imod Yahama XJ 750?

Overvejer at investerer i sådan en...

Noget jeg skal være specielt opmærksom på ved køb?

mvh

Claus Ø

Fra : boe

Dato : 04-08-01 21:45

Claus Ø <coj@asb.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvad er der at sige for/imod Yahama XJ 750?
>
> Overvejer at investerer i sådan en...
>
> Noget jeg skal være specielt opmærksom på ved køb?

Jeg kender ikke noget til den, med der står lidt i MC-Revy, som jeg har
mailet til dig for ensikkerheds skyld..

Bo, VF1000F

Fra : D@n

Dato : 04-08-01 21:48

> [...]
>
> Hvad er der at sige for/imod Yahama XJ 750?
>
> Overvejer at investerer i sådan en...
>
> Noget jeg skal være specielt opmærksom på ved køb?

Går udfra det er en XJ750 Seca du har kig på.
Generelt god stærk cykel, men husk at alt kan ødelægges :>(
Havde engang en XJ650, som jeg kørte knap 100.000 km uden de helt store
problemer,
mc`en kører endnu og har mig bekendt kørt ca. 150.000 km uden at få åbnet
motoren.
XJ750`eren har sammen motor med en større boring, så vidt jeg husker.
Det var den første motorcykel fra Yamaha, med en "computer" til overvågning
at forskellige ting
bl.a lys, olie, sidestøttteben, denne overvågning er mig bekendt et mindre
svagt på mc`en.
Det orginale udstødningssystem ruster som bare f........
Ellers er der bare de generelle ting at tage hensyn til.

Dan
www.dethlefsens.dk

Fra : JENS OLE SØRENSEN

Dato : 05-08-01 08:37

Hej Claus
Jeg har kørt Seca siden 1984. And I love it.
Mit erfaringsgrundlag (240.000 km) siger mig følgende:

Motoren begynder at "svede" fra topdækselpakningen efter ca. 50.000 km, det
skal rep. med original pak.

Stellet ved støttebenet tære igennem efter ca. 150.000 km, det kan sagtens
svejses så det holder.

Speedometer rasler i stykker efter ca. 100.000 km.

Du kan lægge en XJ 900 motor lige over i.

Som sagt har jeg haft Seca i 18 sæsoner, og har altid været glad for det.
Du er velkommen til at skrive og få mit tlfnr. hvis du vil vide mere. Jeg
har en del test liggende som jeg kan sende dig, hvis du vil.

--
Hilsen Olie
Fedet´s flotteste seca kører

Fra : JR

Dato : 05-08-01 09:44

Claus Ø <coj@asb.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3b6c5beb$0$3239$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> Hvad er der at sige for/imod Yahama XJ 750?
>
> Overvejer at investerer i sådan en...
>
> Noget jeg skal være specielt opmærksom på ved køb?

Den har udbredt mangel på crom/alu der kan pudses!

Jeg har kørt både XJ650 og XJ750 Seca og Sec'en er klart den bedste cykel. Køreegenskaberne er en
klasse bedre, man sidder suverænt i cyklen (ikke på cyklen som på XJ650) og den har et kraftigt
bundtræk. Jeg har været tæt på asfalt-oplevelser flere gange på våd vej bare ved at dreje på rullen.

Motoren er bundsolid men som enhver 4 cyl er den pissedyr at lave alting på så kig den godt efter.
Olie fra toppakningen sker ved 50-70 kkm, check tændrør og gerne kompressionstest. Skiver er dyre,
dæk er dyre, summér alting der mangler og gør det op i kroner ved købet.

Den er tung og bakse med, man kan ikke lige rejse den op selv.

Jim Radmer
SR500 (kun én af alting)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-08-01 16:27