Kent Friis skrev:
>
>
> In kilerem skal gribe fast, og ikke glide. Den pivende lyd kommer når
> den ikke griber ordentligt fast.
>
> WD40 er til at få ting til at glide nemmere.
>
Smøremidler er ikke altid blot amøremidler:
I mine unge MC-dage kunne billige regn-overtrækshandsker af nylon godt
være en pestilens at køre med, da det nærmest var umuligt at holde
gasrullen p.g.a. det glatte våde nylon - Løsningen var et par pift med
kædefedt-spray
Tidligere var rem-voks noget almindeligt forekommende auto-tilbehør.
Voks er også et smøremiddel, men det fik alligevel gummiet til at bide
bedre på remskiven. Tricket er forøvrigt meget ældre end bilmotoren og
brugt på møllers remtræk i århundreder!
WD40 er petroleumstyndt og fordamper sikkert hurtigt, og dermed
virkningen :-/
Derfor er det vel et udemærket trick til at se om det vitterligt ér den
rem der 'kvidrer'.
Personligt kan jeg ikke forstå at en eksteriør rem skulle ændre lyd ved
motor(!)belastning, hvorfor det vil være en god ide at få udelukket
remmen som mulig støjsender!
--
Armand.