Gisp - en regning for regulært service
Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-03-10 18:09

Kom til at smugkigge regningen på 3år/60000 km service på Zafiraen.

Fandme godt det ikke er min bil Der er tale om en Zafira Van
Diesel 120 HK fra 12/2006. Manuel 6-gears.

Godt nok skulle den have skiver og klodser foran - ikke fordi vi har
mærket noget, men det gør værksteder bare. Så var der en "sygemelding"
som er sporet til en temperaturføler til partikelfilteret. Problemet
er bare, at det problem ikke er kureret. Dimsen kostede en tusse.

Men at det skal koste 14000 incl moms at have bilen af sted til
"lille" service. Av min arm!! Selv med ny forlygte og skift af et
tæret vandrør plus forbremser kom Puntoen ikke derop sidste gang.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-10 21:43

Ivan Madsen skriver:

> Men at det skal koste 14000 incl moms at have bilen af sted til
> "lille" service. Av min arm!

Havde du sendt den til et SMC værskted?

Klaus

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-10 06:27

On Thu, 11 Mar 2010 21:42:39 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Havde du sendt den til et SMC værskted?

Næh - det var den lokale Opel-pusher, der fik fornøjelsen.

Det er såmænd heller ikke det, at værksteder skal have penge for at
arbejde, jeg har noget imod. Det er bare det, at når det er dyrere at
køre til service end hælde brændstof på så er en tanke værd.

Fra : ABJ

Dato : 12-03-10 12:31

> Havde du sendt den til et SMC værskted?
>
> Klaus

Har du nogle fordomme mod SMC og deres prispolitik?

Aksel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-10 12:52

ABJ skriver:

> Har du nogle fordomme mod SMC og deres prispolitik?

Ikke specielt - jeg har bare oplevet værksteder der var både billigere
og bedre og ikke mindst mere kompentente og sevicevenlige.

Klaus

Fra : ABJ

Dato : 12-03-10 13:08

> Ikke specielt - jeg har bare oplevet værksteder der var både billigere
> og bedre og ikke mindst mere kompentente og sevicevenlige.

> Klaus

Det har jeg også, også blandt autoriserede VW forhandlere, Dirksen er et
godt eksempel..

Aksel

Fra : Vestman

Dato : 12-03-10 08:48

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kom til at smugkigge regningen på 3år/60000 km service på Zafiraen.
[klip]
> Men at det skal koste 14000 incl moms at have bilen af sted til
> "lille" service. Av min arm!! Selv med ny forlygte og skift af et
> tæret vandrør plus forbremser kom Puntoen ikke derop sidste gang.

Det 'bedste' af det hele er vel, at masser af autoriserede mærkeværksteder
bruger uoriginale reservedele. De kan sagtens være ligeså gode som
originale, men prisen er jo noget anderledes. Det kommer bare ikke kunden
til gode.

--
Lars Vestman, 5.7 V8
http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o

Fra : Henrik B.

Dato : 12-03-10 16:09

"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bruger uoriginale reservedele. De kan sagtens være ligeså gode som
> originale, men prisen er jo noget anderledes. Det kommer bare ikke kunden

Så er det at man skal kigge sin regning efter, og står de originale
reservedelsnumre, selvom der er monteret uoriginalt, så klapper fælden!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 16:39

KLIP

> Så er det at man skal kigge sin regning efter, og står de originale
> reservedelsnumre, selvom der er monteret uoriginalt, så klapper fælden!

Hvordan vil du have, Herr Otto Normalverbraucher skulle være i stand til
det..alt afhængig af reservedelen ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-03-10 16:56

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan vil du have, Herr Otto Normalverbraucher skulle være i stand til
> det..alt afhængig af reservedelen ?

Det kan man også kun, hvis man véd at der er monteret uoriginalt - som jo
var det der blev nævnt i indlægget.

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 17:08

KLIP

> Det kan man også kun, hvis man véd at der er monteret uoriginalt - som jo
> var det der blev nævnt i indlægget.

De mest anvendte uorginale reservedele, jeg ville tro bliver anvendt, er nok
bremseskiver og tilhørende klodser, slanger, koblinger osv..

Det er ikke nemt for Herr Otto Normalverbraucher at påvise det ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Carsten

Dato : 12-03-10 17:23

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> wrote in message
> Kom til at smugkigge regningen på 3år/60000 km service på Zafiraen.

Opel Astra st. car maj 2007 og 60 tkm. Pris for service kr. 2.500,- dog uden
skift af skiver/klodser, da det iflg. værkstedet (og selvkonstateret) ikke
var nødvendigt endnu. Kunne godt vente til næste service.

Carsten

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-10 17:35

On Fri, 12 Mar 2010 17:22:47 +0100, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

> [...]
>skift af skiver/klodser, da det iflg. værkstedet (og selvkonstateret) ikke
>var nødvendigt endnu. Kunne godt vente til næste service.

Det er jo det - nu havde du aldrig sluppet med 2500 hos Malmstedt -
de har noget, de kalder Opel Ecoservice ved 60000 til 2900+ moms før
reservedele. Så kommer en masse filtre og olie - og ikke at forglemme
en forbandet masse små miljøtillæg.
Det er i mine øjne OK, at værksteder skal have penge for deres arbejde
- det lever de af, lige som jeg lever af, at mit arbejde faktureres
til en eller anden pris.
Det skærer bare i øjnene, at en ikke specielt gammel eller særlig
hårdt kørt bil skal have for 14000 for et årligt eftersyn efter 3 år
og 60000 km.

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 17:40

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det skærer bare i øjnene, at en ikke specielt gammel eller særlig
> hårdt kørt bil skal have for 14000 for et årligt eftersyn efter 3 år
> og 60000 km.

Er du erhvervskunde ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-10 18:08

On Fri, 12 Mar 2010 17:39:34 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Er du erhvervskunde ?

Jeg er ikke, firmaet er uden tvivl - og betaler sikkert uden at kny

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 18:15

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er ikke, firmaet er uden tvivl - og betaler sikkert uden at kny

Påsamme åde som forsikringen, telefonen osv.

Nogen skal jo betale for privatbillismen og privattelefonien..osv..

PS: Du er sikkert en af "os med TD." )

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-10 19:58

On Fri, 12 Mar 2010 18:15:04 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>>

>Påsamme åde som forsikringen, telefonen osv.
>
>Nogen skal jo betale for privatbillismen og privattelefonien..osv..

Hvis du med "TD" mener køretøj, som stadig kan tankes til under en
tier literen, så har husstanden to af dem )

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 20:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du med "TD" mener køretøj, som stadig kan tankes til under en
> tier literen, så har husstanden to af dem )

Dem vil jeg godt C ...

Jeg håber, du er glad for dine diesler, jeg er nemlig glad for min..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-03-10 20:16

On Fri, 12 Mar 2010 20:02:38 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Dem vil jeg godt C ...
>
>Jeg håber, du er glad for dine diesler, jeg er nemlig glad for min..

Jooh, vi er ganske tilfredse - de er nøjsomme og kvikke til husbehov
Da de er ved at være gamle trækker de nye fra dem - men vi når dem
i næste kø ! ,-))

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-03-10 20:33

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jooh, vi er ganske tilfredse - de er nøjsomme og kvikke til husbehov
> Da de er ved at være gamle trækker de nye fra dem - men vi når dem
> i næste kø ! ,-))

Ja, man skal være god til (eller i det mindste, tro på det) square dance,
når man kører i køkørsel..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 14:03

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> "lille" service. Av min arm!! Selv med ny forlygte og skift af et
> tæret vandrør plus forbremser kom Puntoen ikke derop sidste gang.

Puh. Jeg betaler 2200 kr. i DK for et lille service og 3600 kr. for et
stort, på min 3 år gamle Mercedes til 700.000 kr. Bremseklodserne holder
over 100.000 km. Jow, så var der lige aut.gear olieskift der kostede 1700
kr. oven i (for hver 60.000 km).

Ole