Fælg lakering?
Fra : don donkey

Dato : 10-03-10 04:44

Hej Gruppe

Vinteren har været (eller er) lang hvilket har givet mig mulighed for
nye hobbier. En af dem er at komme med lave skambud i sidste sekundt
på Ebay.

Jeg er derfor endt med 2 motard fælge som passer til min KTM :) Det
eneste hage ved dem er at forhjulet har været skadet (men er blevet
repareret). Det reparerede sted er dog ikke blevet malet.

Se foto:
http://img169.imageshack.us/img169/2838/10032010065.jpg

Det bedste ville naturligvis være at glasblæse fælgen og derefter
pluverlakere men tror ikke helt at budget er til det. Planen er også
at KTM'en skal bruges og ikke "kun" poleres og nusses. Min plan er
derfor at male med lidt spray autolak og eventuelt efterfølgende sætte
et farvet kantbånd på fælgene.

Er min plan helt i dum? Er der et sted (omkring København) hvor de kan
hjælpe mig med at ramme farven bedst muligt og efterfølgende give
stedet på fælgen et kort spray?

Takker
Michael

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-03-10 19:01

Den 10-03-2010 12:44, don donkey skrev:
> [...]
>
> Er min plan helt i dum? Er der et sted (omkring København) hvor de kan
> hjælpe mig med at ramme farven bedst muligt og efterfølgende give

Du kan da lige få en "erfaringspris" på en lakering:

2 standart fælge renset, slebet (flot!) og lakeret (sort) med en
lak/maling der kan tåle at være i brug, 1000,-

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 10-03-10 19:05

J.C.Kløve skrev:

> Du kan da lige få en "erfaringspris" på en lakering:
>
> 2 standart fælge renset, slebet (flot!) og lakeret (sort) med en
> lak/maling der kan tåle at være i brug, 1000,-

Og en pletning er nok omtrent ligeså dyr - der bruges ikke meget mere
maling (hvor lidt kan man blande op(hærder)) og heller ikke tid med
resten af fælgen(e)!

--
Armand.