Nye dæk
Fra : Jesper

Dato : 10-03-10 19:58

Hej

Jeg skal ha nye sommersutter til Cupra'en. Kører på 225/40 18". Har kig på
Eagle F1 eller Pirelli P Zero Rosso. Andre forslag til den danske dejlige
sommer...? Jeg vægter vejgreb køreegenskaber højere end komfort.

---
Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 20:05

"Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg skal ha nye sommersutter til Cupra'en. Kører på 225/40 18". Har kig på
> Eagle F1 eller Pirelli P Zero Rosso. Andre forslag til den danske dejlige
> sommer...? Jeg vægter vejgreb køreegenskaber højere end komfort.

Har prøvet Eagle F1 (sad på bilen da den blev købt). De blev flået af, inden
der var gået en måned - lorte dæk!
Til gengæld er jeg begejstret for Conti SportContact3. Jeg kørte også med
225/40-18. Køb dem Y-rated, da de er billigere end W-rated. )
P.S. De var monteret på en 300 Hk's forhjulstrækker...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Jesper

Dato : 10-03-10 20:11

> [...]
> 225/40-18. Køb dem Y-rated, da de er billigere end W-rated. )
> P.S. De var monteret på en 300 Hk's forhjulstrækker...

Så er de da ude af billedet..

Hvad f...... er forskellen på disse varianter:

SportContact 3 225/40 ZR18 92Y XL Med fælgribbe asymmetric
SportContact 3 225/40 R18 92W XL Med fælgribbe, BSW
SportContact 3 225/40 ZR18 92Y XL Med fælgribbe, M0 asymmetric

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 20:25

> Hvad f...... er forskellen på disse varianter:
>
> SportContact 3 225/40 ZR18 92Y XL Med fælgribbe asymmetric

Dén du skal have. )

> SportContact 3 225/40 R18 92W XL Med fælgribbe, BSW

BSW = Black Side Wall

> SportContact 3 225/40 ZR18 92Y XL Med fælgribbe, M0 asymmetric

MO = Beregnet til Mercedes.

Fra : Jesper

Dato : 10-03-10 20:33

> "Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Dén du skal have. )

Consider it done! Den bestiller jeg. Jeg drager dog dig til ansvar hvis det
er noget lort.

---
Jesper

Fra : Klaus G.

Dato : 10-03-10 20:45

> Consider it done! Den bestiller jeg. Jeg drager dog dig til ansvar hvis
> det er noget lort.
Kan lige tilføje at nævnte dæk altid bliver nævnt, hvis folk spørger til
gode sommerdæk. Og det er folk med biler der har 100hk til 600hk. Så du kan
trygt købe dem.

--
Klaus G.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 20:48

> Consider it done! Den bestiller jeg. Jeg drager dog dig til ansvar hvis
> det er noget lort.

Yes sir!

Fra : KimT

Dato : 13-03-10 16:30

> Har prøvet Eagle F1 (sad på bilen da den blev købt). De blev flået af,
> inden der var gået en måned - lorte dæk!

Hej, hvad var der galt med dækkene?
Vejgreb, stivhed, støj eller ... ?

Jeg spørger fordi jeg har 4stk liggende klar til montering

Mvh Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 14-03-10 18:25

"KimT" <virker-ikke@virker-slet.ikke> skrev i meddelelsen

> Hej, hvad var der galt med dækkene?
> Vejgreb, stivhed, støj eller ... ?

Vejgreb - eller decideret mangel på samme. I vådt føre var det helt galt.
Dertil kommer at de rumlede. Det kan dog godt skyldes at den tidligere ejer
ikke havde sørget for at krydsbytte dem. Mine F1'ere var 17".

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 22:19

> [...]

> Eagle F1 eller Pirelli P Zero Rosso. Andre forslag til den danske dejlige
> sommer...? Jeg vægter vejgreb køreegenskaber højere end komfort.

Jeg har en Leon FR, og den kører nu (efter en længere diskusion med
importøren) på Michelin, fordi de passer til bilens skarpe undervogn.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 22:25

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en Leon FR, og den kører nu (efter en længere diskusion med
> importøren) på Michelin, fordi de passer til bilens skarpe undervogn.

Hvad gik dén diskussion ud på?
Passer til bilens skarpe undervogn? Hvad skulle et mønster/gummiblanding
have med undervognen at gøre? Og hvad helt nøjagtig er det der gør et
Michelin bedre egnet end et Pirelli, Conti, Bridgestone m.v.?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-03-10 22:28

> Hvad gik dén diskussion ud på?

At de originaltmonterede Bridgestone var umulige ift. vognens
sportsundervogn

> Passer til bilens skarpe undervogn? Hvad skulle et mønster/gummiblanding
> have med undervognen at gøre? Og hvad helt nøjagtig er det der gør et
> Michelin bedre egnet end et Pirelli, Conti, Bridgestone m.v.?

Spørg ikke mig - men der er tydelig forskel, Henrik.
(der står ikke noget i manualen, der ligger på bordet foran mig, om de
forskellige dæks egenskaber, men du kan sikkert komme med en længere
udredning)

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-10 22:36

> Spørg ikke mig - men der er tydelig forskel, Henrik.

Jeg er helt enig!
Har jo selv oplevet at Eagle F1 var et lortedæk på 9-5'eren....

Fra : Jesper

Dato : 10-03-10 22:42

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er helt enig!
> Har jo selv oplevet at Eagle F1 var et lortedæk på 9-5'eren....

...og iøvrigt har jeg bestilt Continental :)

Jesper

Fra : Leo Havmøller

Dato : 11-03-10 07:32

"Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> wrote in message
> [...]
> Eagle F1 eller Pirelli P Zero Rosso. Andre forslag til den danske dejlige
> sommer...? Jeg vægter vejgreb køreegenskaber højere end komfort.

ADAC's nyeste test:
http://www1.adac.de/Tests/reifentests/sommerreifen/?quer=tests

Der er er dog ikke test af præcis den størrelse du har brug for. Nærmeste er
225/45/17:
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_17/tab.asp?ComponentID=280168&SourcePageID=280689

Leo Havmøller.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-10 00:29

On 10 Mar., 19:58, "Jesper" <smidmigenm...@forum.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg skal ha nye sommersutter til Cupra'en. K rer p 225/40 18". Har kig p
> Eagle F1 eller Pirelli P Zero Rosso. Andre forslag til den danske dejlige
> sommer...? Jeg v gter vejgreb k reegenskaber h jere end komfort.

Hvis Bridgestone Turanza ER300 eller Potenza RE720 findes i den
størrelse får du dæk med meget gode egenskaber i vådt føre.

--
Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-10 16:23

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis Bridgestone Turanza ER300 eller Potenza RE720 findes i den
> størrelse får du dæk med meget gode egenskaber i vådt føre.

Jeg er ligeledes imponeret over CSC3's vådtføre egenskaber...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-10 10:13

On 11 Mar., 16:23, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er ligeledes imponeret over CSC3's vådtføre egenskaber...

De vil da så indgå i overvejelserne her når sommerdækene skal skiftes.

--
Christian