Så er koden knækket
Fra : Benny

Dato : 27-02-10 14:24

Hej

Har lige læst i ingenøren at koden i trådløse tyverialarmer i biler er
knækket.

Sjovt nok bruger alle samme algoritme.

Benny

Fra : alexbo

Dato : 27-02-10 22:36

"Benny" skrev

>Har lige læst i ingenøren at koden i trådløse tyverialarmer i biler er
knækket.

Hvad er en trådløs tyverialarm?

mvh
Alex Christensen

Fra : Benny

Dato : 27-02-10 15:10

On 27 Feb., 22:36, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Benny"  skrev

> knækket.
>
> Hvad er en trådløs tyverialarm?

OK. Så siger vi trådløs centrallås til biler, men den betjener også
tyverialarmen på bilen. NÅ!

Benny

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-02-10 00:37

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> wrote in message

> OK. Så siger vi trådløs centrallås til biler, men den betjener også
> tyverialarmen på bilen. NÅ!
>
> Benny

Nah - det gør en trådløs fjernbetjening ikke nødvendigvis.....du kan faktisk
stadig få biler med fjernbetjent centrallås - uden alarm

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : alexbo

Dato : 28-02-10 10:37

"Benny" skrev

>OK. Så siger vi trådløs centrallås til biler, men den betjener også
>tyverialarmen på bilen. NÅ!

Der er vist ingen grund til at tage Ingenøren alvorligt, de kender ikke
forskel på en lås og en alarm.
En lås holder folk ude, en alarm alarmerer hvis de kommer ind.

Der er så ikke ret mange biler med fabriksmonteret alarm.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-02-10 12:56

> [...]
> En lås holder folk ude, en alarm alarmerer hvis de kommer ind.
>
> Der er så ikke ret mange biler med fabriksmonteret alarm.

Det har der nu været i mine sidste 2 biler :
1992 Ford Scorpio 2,9i Ghia
1998 Volvo V70 2,5T
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Kent Friis

Dato : 28-02-10 13:05

Den Sun, 28 Feb 2010 12:55:53 +0100 skrev Brian Sørup:

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det har der nu været i mine sidste 2 biler :
> 1992 Ford Scorpio 2,9i Ghia
> 1998 Volvo V70 2,5T

Det er også så nemt for biltyven, når han bare ved at se hvad der
står bag på bilen ved præcis hvilken alarm det drejer sig om og hvor
den sidder.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-10 20:44

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det har der nu været i mine sidste 2 biler :
> 1992 Ford Scorpio 2,9i Ghia
> 1998 Volvo V70 2,5T

Og 2001 VW Golf GTI TDI.

Man hører bare aldrig noget til den, fordi den kun går i gang når der
virkelig er en alarm (dør eller lignende åbnes med vold).

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-10 21:11

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Man hører bare aldrig noget til den, fordi den kun går i gang når der
> virkelig er en alarm (dør eller lignende åbnes med vold).

På den gamle golf jeg havde, gik alarmen i gang, når jeg koblede
traileren fra, mens bilen var låst.

Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-10 10:39

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> På den gamle golf jeg havde, gik alarmen i gang, når jeg koblede
> traileren fra, mens bilen var låst.

Det vil jeg lige prøve med campingvognen.

--
Per

Fra : Claus U

Dato : 28-02-10 07:53

Benny skrev:

> OK. Så siger vi trådløs centrallås til biler, men den betjener også
> tyverialarmen på bilen. NÅ!

Der er forsat ratlåsen, startspæren og Fiddo på bagsædet. På en
uheldigdag kan svigermor også være der!

--
/home/basyrinus/Documents/sig

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-02-10 13:13

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Sjovt nok bruger alle samme algoritme.

Er bilalarmer i dangens Danmark ikke blot noget, der afgiver en irriterende
lyd/tone og nogen fjolser som kører med deres katastrofeblink tændt ....

.... ingen reagerer jo alligevel (for hvad vedkommer det egentlig mig)...?

mvh/Bjørn J.