/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er det nu, man skal købe en ny bil ?
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 12:12

Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel for
en afgiftsfritale på el-biler.

Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.

http://borsen.dk/politik/nyhed/177394/

mvh/Bjørn J.



 
 
ShutEye (24-02-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 24-02-10 12:29

> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel
> for en afgiftsfritale på el-biler.
>
> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>
> http://borsen.dk/politik/nyhed/177394/

Flot! Jeg flytter sgu snart!
Mogens - er det stadig godt at bo i S?



Armand (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-10 12:41

ShutEye skrev:
>> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel
>> for en afgiftsfritale på el-biler.
>>
>> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>>
>> http://borsen.dk/politik/nyhed/177394/
>
> Flot! Jeg flytter sgu snart!
> Mogens - er det stadig godt at bo i S?
>
>
Nej, det er dea fedt. Så kan jeg måske genvinde noget af den brugtværdi
man stjal fra mig da dieselbiler blev sænket i afgift

--
Armand.

ShutEye (24-02-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 24-02-10 12:58

> Nej, det er dea fedt. Så kan jeg måske genvinde noget af den brugtværdi
> man stjal fra mig da dieselbiler blev sænket i afgift

Hehe. Der er intet der er så skidt at det ikke er godt for noget?



Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 13:39


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b851043$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Flot! Jeg flytter sgu snart!
>> Mogens - er det stadig godt at bo i S?
>>
>>
> Nej, det er dea fedt. Så kan jeg måske genvinde noget af den brugtværdi
> man stjal fra mig da dieselbiler blev sænket i afgift

Så kan du bruge "fortjenesten til at betale højere afgifter på vin, bajere,
sodavand og smøger..

mvh/Bjørn J.



Anders Majland (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-02-10 19:27

> Nej, det er dea fedt. Så kan jeg måske genvinde noget af den brugtværdi
> man stjal fra mig da dieselbiler blev sænket i afgift

Jeg planlægger heller ikke at skulle skifte biler ud på denne side af 2015 -
Men behov kan jo ændre dig ... Og ikke sikker på at fruen vil køre citroen
så længe ...

/A


Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 13:58


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:4b850d90$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel
>> for en afgiftsfritale på el-biler.
>>
>> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>>
>> http://borsen.dk/politik/nyhed/177394/
>
> Flot! Jeg flytter sgu snart!
> Mogens - er det stadig godt at bo i S?

Pjat med dig .... den overvejende del af vælgerne går ind for højere skatter
til bevarelse af den høje velfærd(sadministration).

Nå, de er nok selv ansat i denne administration...

Måske det er tid for resten af vælgerne at synge i kor. "Hvem skal nu
betale, hvem har råd til mer, .........osv.).

LOL..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-02-10 19:44

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:4b850d90$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Flot! Jeg flytter sgu snart!
> Mogens - er det stadig godt at bo i S?

Ja, men næppe grundlag nok til at flytte til Sverige grundet bilafgifterne.
Der skal mere til :)


ShutEye (24-02-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 24-02-10 20:56

>> Flot! Jeg flytter sgu snart!
>> Mogens - er det stadig godt at bo i S?
>
> Ja, men næppe grundlag nok til at flytte til Sverige grundet
> bilafgifterne. Der skal mere til :)

Jojo :)



Hans Paulin (6310) (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 24-02-10 12:38

Bjørn J. kom med følgende:
> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel for
> en afgiftsfritale på el-biler.
>
> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>
> http://borsen.dk/politik/nyhed/177394/

Al Gore for president!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-10 12:39

Bjørn J. skrev:
> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel for
> en afgiftsfritale på el-biler.
>
> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>
Så er der en chance for at kunne nå at få en Tesla-S med under reglerne!


--
Armand.

Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 13:36


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b850fb4$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel
>> for en afgiftsfritale på el-biler.
>>
>> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>>
> Så er der en chance for at kunne nå at få en Tesla-S med under reglerne!
>

Man bliver pludselig helt glad for sin "nye"
dieselgrisekassepapegøjepladepotte med 50% afgift..

mvh/Bjørn J.



Ukendt (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-10 13:57


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b850fb4$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bjørn J. skrev:
>> Det ser ud til at afgifterne på traditionelle biler sættes op til fordel
>> for en afgiftsfritale på el-biler.
>>
>> Denne afgifsfritagelse/afgiftsforhøjelse skal løbe frem til 2015.
>>
> Så er der en chance for at kunne nå at få en Tesla-S med under reglerne!
>
>
Åh ja, jeg håber virkelig, den blir til noget.
Smuk så det næsten gør ondt.

http://www.teslamotors.com/models/

Den ku så afgjort få mig til at regne på, om det kan gå at investere i en
Elbil.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 14:01


"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85222d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Den ku så afgjort få mig til at regne på, om det kan gå at investere i en
> Elbil.

Biler er ikke og har aldrig været en investering generelt ser.

Bortset fra det, du klikker bare oppe i højre hjørne på hjemmesiden, hvor
der står "Buy"..

mvh/Bjørn J.



Armand (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-10 23:09

Bjørn J. skrev:
> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b85222d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Den ku så afgjort få mig til at regne på, om det kan gå at investere i en
>> Elbil.
>
> Biler er ikke og har aldrig været en investering generelt ser.
>
> Bortset fra det, du klikker bare oppe i højre hjørne på hjemmesiden, hvor
> der står "Buy"..
>
For S'en er der stadig kun mulighed for 'sign up'!
Gad vide hvad der sker med den? Jeg synes at den hidtil har stået til 2010!?

--
Armand.

Henrik B. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-02-10 07:20

On 24 Feb., 14:00, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> Bortset fra det, du klikker bare oppe i højre hjørne på hjemmesiden, hvor
> der står "Buy"..

Eller venter til P. Christensen, i Kolding, får den hjem - en gang i
2011...

--
http://www.saabklub.dk/

Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 15:25


"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:8c5944a3-5c66-41b2-9952-3c436cdd4918@k41g2000yqm.googlegroups.com...

KLIP

> Bortset fra det, du klikker bare oppe i højre hjørne på hjemmesiden, hvor
> der står "Buy"..

>Eller venter til P. Christensen, i Kolding, får den hjem - en gang i
>2011...

Kan den lades hurtigere op af den grund og dernæst, bliver den billigere af
det..?...

mvh/Bjørn J.



Møller (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-02-10 19:03

Den Wed, 24 Feb 2010 15:25:08 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
news:8c5944a3-5c66-41b2-9952-3c436cdd4918@k41g2000yqm.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
>> Bortset fra det, du klikker bare oppe i højre hjørne på hjemmesiden,
>> hvor der står "Buy"..
>
>>Eller venter til P. Christensen, i Kolding, får den hjem - en gang i
>>2011...
>
> Kan den lades hurtigere op af den grund og dernæst, bliver den billigere
> af det..?...
>
Der ligger vel denne i bagagerum:
http://getrag.de/en/1091
//Møller


Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 22:38


"Møller" <eam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4b8569ce$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Der ligger vel denne i bagagerum:
> http://getrag.de/en/1091

Den udløser desværre 180% registreringsafgift Erik.

Potten skal være 100% el-drevet, ellers ville jeg også gerne som Mogens,
have en Lexus Hybrid-potte.

mvh/Bjørn J.



Anders Majland (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 24-02-10 23:31

>> Der ligger vel denne i bagagerum:
>> http://getrag.de/en/1091
>
> Den udløser desværre 180% registreringsafgift Erik.
>
> Potten skal være 100% el-drevet, ellers ville jeg også gerne som Mogens,
> have en Lexus Hybrid-potte.

Det er da bare en mobil batterilader - du betaler jo heller ikke afgift af
den sterlingmotor/generator du har hjemme i garagen til at lade med

Kunne nemt forestille mig stor kreativitet med løse range extenders til
pendlere der ikke har behov for bagageplads ....

Elbiler er attraktive for folk med et lille kørselsbehov i storbyerne. Men
man glemmer så lige at det ikker lige er der at en fast p-plads er en
selvfølge. Uden en fast p-plads (ladeplads) bliver det ikke nemt at være
elbilejer ...

Vi har pt valgt at vi har behov for 2 biler

1) skal have plads til 4 personer og 500liter bagage. Rækkevidden behøver i
det dagligt ikke være over 100km - men vi har alligevel regelmæssigt (som i
oftere end end gang om måneden) behov for 200km og kun sjældnere længere
strækninger... Det vil med dagens teknologi ikke være umuligt at skrue
sådan en sammen, men vil den være billigere at køre i ? (erstatning for
citroen c5) Der skal være en besparelse for at opveje besværet ved at skulle
låne/leje en bil med længere rækkevidde når vi har behovet ...

2) lille bil med lang rækkevidde. Jeg pendler i en Smart og bruger mest
færgerne på tværs af landet. Med den er jeg typisk hjemmefra nogle dage ad
gangen og så begynder det at være problematisk med opladning.... Ved
kantstensparkering i kbh finder man ikke lige en stikkontakt. Så der skal
jeg op på en rækkevidde på minst 500km og så sjatlade mens jeg er på arbejde
på min "pind". Men det vil nok være svært at skrue en elbil sammen der med
dagens kankonkurrere med smarten på km prisen

/A


Bjørn J. (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-02-10 00:08


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b85a8aa$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Men det vil nok være svært at skrue en elbil sammen der med
> dagens kankonkurrere med smarten på km prisen

Nu er mange i dagens Danmark som bruger deres bil både privat og
erhvervsmæssigt til andet en flytte en eller 4 personer fra A til B.

Som erhvervsdrivende med behov for varetransport, ville jeg skulle køre
rigtig mange gange til og fra min(e) kunde(r) for at klare én enkelt ordre.

Forestil dig en VVS-mand/kvinde i en Smart....

Som campist med campingvogn ville jeg få et uløseligt problem med en Smart
(og det samme ville rigtig mange børnefamiler som camperer).

Selv i 2015 vil en el-bil ikke være anvendelig for størstedelen af familier
og for den sags skyld erhvervsdrivende.

mvh/Bjørn J.




Steffen (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 25-02-10 10:32

Bjørn J. <mrbear@post.tele.dk> wrote:


> Selv i 2015 vil en el-bil ikke være anvendelig for størstedelen af familier
> og for den sags skyld erhvervsdrivende.
>
> mvh/Bjørn J.

Det er fordi man tænker meget ud fra, hvordan el-biler fungerer i dag.

For mig at se, bliver el-biler først reelt alment anvendelige når man
køber el ligesom man køber flaskegas: du bytter emballagen og køber kun
indholdet.

Det kræver en form for standardiseret akkumulatorinstalation, men så vil
man også kunne køre ind på en "tankstation" når man er ved at løbe tør
for strøm og komme videre med det samme.

Så længe man skal vente på at få ladet op inden man kan komme videre, så
er projektet dødfødt.

mvh
Steffen

Bjørn J. (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-02-10 10:49


"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1jegspm.9g5yi4gouhtoN%steffSLET@DETTEpost6.tele.dk...

KLIP

> Så længe man skal vente på at få ladet op inden man kan komme videre, så
> er projektet dødfødt.

Set med samfundets øjne og ikke en begejstret teknikkers/ingeniørs øjne, så
er vejen frem brændselsceller.

Ovennævnte tenderer at overse prisen/omkostninger i bar begejstring !

Infrastrukturen til fordeling af brændslet er der.

Der var intet problem i "gamle" dage med at udvidde bilparken med gasdrevne
potter og så vil der heller ikke være det i dag.

Dernæst er det yderst farligt at lægge alle sine æg i én kurv og det vil man
gøre med DONG.

Selvom det er ethvert politisk partis drømmevision, man kan således styre,
regulere og overvåge borgeren, så vil jeg som person på det kraftigste, ikke
anbefale en sådan "løsning".

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-02-10 17:10

Steffen skriver:
>
> For mig at se, bliver el-biler først reelt alment anvendelige når man
> køber el ligesom man køber flaskegas: du bytter emballagen og køber kun
> indholdet.

Forskellen er bare at det er let at gøre med gas, da det er i en
beholder, hvorimod et batteri er en komponent der slides.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Anders Majland (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-02-10 08:06


> Nu er mange i dagens Danmark som bruger deres bil både privat og
> erhvervsmæssigt til andet en flytte en eller 4 personer fra A til B.
>
> Som erhvervsdrivende med behov for varetransport, ville jeg skulle køre
> rigtig mange gange til og fra min(e) kunde(r) for at klare én enkelt
> ordre.
>
> Forestil dig en VVS-mand/kvinde i en Smart....

Nuværende electriske smart har alt for kort rækkevidde - min er en diesel
....

Men jeg kan nemt foresstille mig en vvs'er i en elvarevogn. De kører vel
typisk heller ikke så mange km på en dag * ?

Der er i udlandet ved at være et udvalg af elvarevogne
F.eks http://www.megavan.org/mega-van.htm der dog kun egner sig til bykørsel

Ford har også en på vej
http://www.carbuyersnotebook.com/ford-unveils-tce-electric-van/
range of 80 miles, with a top speed of 75 mph.

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm
Fiat Fiorino E er måske lige lille nok med en nyttelast på 400kg - Men er
den ikke tæt på ?

Klart det ikke er bud til at skifte alle gamle kassevogne ud - men hvis
driftsomkostningerne er "rigtige" kunne det sikkert flytte en del ...

/A

* Jeg ligger jo og krydser en del på tværs af landet og overhales ofte der
af diæt-pendlerne i kassevogne. De kan nok ikke lige skiftes til el (Tage
3-5 håndværkere med 160km/t) 2



Armand (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-02-10 21:08

Anders Majland skrev:
>
>>
>
> http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm
>
Tak for linket der er nyttig information omkring emnet.
Jeg bemærker at Tesla har markant større batterikapacitet (á 53kWh) end
resten af markedets ellerter

Men 53kWh ér en solid mængde at fylde efter i løbet af selv 8 nattetimer
- Ikke mindst hvis man forestiller sig at der står 20-25 'ellerter' og
'sutter' nedenfor en boligblok.
Eftersom selv Tesla'en nedgøres for sin rækkevidde må man regne
batterikapaciteten for at skulle stige med tiden, hvilket jo ikke gør
problemet mindre, hvorfor det tidl. stillede spørgsmål til det
offentlige elnets kapacitet lyder meget relevant i mine ører!

--
Armand.

Armand (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-02-10 00:56

Armand skrev:
>
>
> Men 53kWh ér en solid mængde at fylde efter i løbet af selv 8 nattetimer
> - Ikke mindst hvis man forestiller sig at der står 20-25 'ellerter' og
> 'sutter' nedenfor en boligblok.
> Eftersom selv Tesla'en nedgøres for sin rækkevidde må man regne
> batterikapaciteten for at skulle stige med tiden, hvilket jo ikke gør
> problemet mindre, hvorfor det tidl. stillede spørgsmål til det
> offentlige elnets kapacitet lyder meget relevant i mine ører!
>

Fik lige læst lidt mere på'ed:
Man kan lade på Tesla'en med enten 10A eller 32A.
10A giver 2,3KW og vil på 20(!) timer kunne lade 46kWh, hvor et helt
fladt batteri (hvilket det næppe vil være når bilen trods alt selv er
kørt hjem til indkørsel/garage) æder 53kWh.
Med andre ord så er der brug for det tunge skyts, men en 32A's upgrade
af installationerne koster en betragtelig sum oveni regnestykket - Synes
at kunne huske at min mester engang nævnte en tommelfingerregel á
1.000,- pr. Ampere i efterinstallation (hvorfor det blev ved at vi
skulle huske at starte maskineriet op i nærmere rækkefølge om morgenen)

--
Armand.

Anders Majland (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 26-02-10 12:07

> Man kan lade på Tesla'en med enten 10A eller 32A.

Ved hvilke spændinger ?

> 10A giver 2,3KW og vil på 20(!) timer kunne lade 46kWh, hvor et helt fladt
> batteri (hvilket det næppe vil være når bilen trods alt selv er kørt hjem
> til indkørsel/garage) æder 53kWh.
> Med andre ord så er der brug for det tunge skyts, men en 32A's upgrade af
> installationerne koster en betragtelig sum oveni regnestykket

Nu er de jo meget almindeligt i danske installationer at have 16A ved både
230V og 400V. Dvs 3,6KW / 6,4KW. Så skal der kjun en trikker til at trækket
et kabel fra tavlen til p-pladsen, hvilket er meget billigere end ændring på
mastesikringer.... Mange vil nok skulle have en extra gruppe i tavlen og så
er der balladen med samtidighed og størrelsen på mastesikringerne. Men det
ville være oplagt at spare lidt og kople laderen parallet med køkkenes
typiske 3x16A Med lidt logik således at når ovn/komfur trækker så venter man
med at lade. Det er i de fleste husholdninger jo kun ret kort tid at man
bruger den høje effekt.

Og hvis det står til Dong og de får lov at styre vores forbrug kan det vel
blive at man laver mad på strømmen fra elbilen for at mindske
spidsbelastning på nettet... Til gengæld kan man så levere en jævn
belastning frem til klokken 7 hvor bilen skal være opladet.....


Men når man vælger at friholde elbiler for registreringsafgifts mens alle
andre alternative drivmidler brandbeskattes så har man jo politisk valgt
hvad man vil satse på Men den forskel er jo også den drivende kraft der
kan fø f.eks better place til at tro på at de kan lave en forretning på
elbiler i danmark.

Men DK er et meget lille marked så genrelt for den teknologiske udvikling er
det andre steder man skal kigge hen ...






Kent Friis (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 26-02-10 16:50

Den Fri, 26 Feb 2010 12:06:36 +0100 skrev Anders Majland:
>
> Men når man vælger at friholde elbiler for registreringsafgifts mens alle
> andre alternative drivmidler brandbeskattes så har man jo politisk valgt
> hvad man vil satse på

Optimist.

Det med at friholde elbiler for registreringsafgift er helt sikkert kun
sålænge det drejer sig om så få elbiler at det alligevel ikke kan ses
i skatteregnskabet.

Lige så snart antallet af elbiler kommer op hvor det begynder at betyde
noget, kan du være helt sikker på at de kommer til at betale afgifter
ligesom alle andre.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Bjørn J. (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 26-02-10 12:20


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b87ab3e$0$286$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

Underhøjtiderne, kan man så ikke bruge bilen, da her køre alt i husene på
højtryk.

PS: Egentlig underligt, man var så interesseret i Topsetbokse og deres
udbreddelse (strømforbrug) og regnede meget intenst på på "impacten" på det
danske el-net. Kunne være interessant at se en beregnig på el-nettet ved
eks. 25% af bilparken (store som små) ovre på ren el-drift. Tror du, det kan
klare det, for jeg tror det ikke.

Hvem skal så betale, jeg kan ikke mere.....

mvh/Bjørn J.



Armand (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-02-10 13:17

Bjørn J. skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4b87ab3e$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> Underhøjtiderne, kan man så ikke bruge bilen, da her køre alt i husene på
> højtryk.
>
> PS: Egentlig underligt, man var så interesseret i Topsetbokse og deres
> udbreddelse (strømforbrug) og regnede meget intenst på på "impacten" på det
> danske el-net. Kunne være interessant at se en beregnig på el-nettet ved
> eks. 25% af bilparken (store som små) ovre på ren el-drift. Tror du, det kan
> klare det, for jeg tror det ikke.
>
Er det ikke også et forsøg på at optimere vindkraft (á natteladning hvor
vinden stadig blæser men forbruget falder drastisk og møllerne ikke kan
'slukkes' som kraftværkerne kan), således at der er bæredygtighed i en
større mængde møller :-/

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-02-10 22:22

Armand skriver:
>
> Er det ikke også et forsøg på at optimere vindkraft (á natteladning hvor
> vinden stadig blæser men forbruget falder drastisk og møllerne ikke kan
> 'slukkes' som kraftværkerne kan), således at der er bæredygtighed i en
> større mængde møller :-/

Møllerne kan sagtens slukkes, eller reguleres ned. En stor møllepark
er som et lille kraftværk. En moderne mølles outputeffekt kan sættes
fra parkserveren. Serveren har selvfølgelig en forbindelse til
transformerstationen, hvor output ffra hele parken måles og derved kan
man regulere på effekt,ved at sende demand til hver enkelt mølle. Når
så en mølle standser med en defekt, reguleres de andre møller op i
effekt.


Men jeg kan se at man nu igen vil sætte havvindmøller op.

De er tossede, kig nu på vindkortet over Danmark. Så længe at der ikke
med 1 km's indbyrdes afstand er tæppebombet langs den jyske vestkyst,
vil man kun havvindmøller fordi det er moderne. Det er langt mere
omkostningskrævende at drive havvindmøller end landvindmøller og der
er kun forbrugeren til at betale.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Kent Friis (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 26-02-10 23:07

Den Fri, 26 Feb 2010 22:22:06 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
>
> Men jeg kan se at man nu igen vil sætte havvindmøller op.
>
> De er tossede, kig nu på vindkortet over Danmark. Så længe at der ikke
> med 1 km's indbyrdes afstand er tæppebombet langs den jyske vestkyst,
> vil man kun havvindmøller fordi det er moderne. Det er langt mere
> omkostningskrævende at drive havvindmøller end landvindmøller og der
> er kun forbrugeren til at betale.....

Til gengæld er der ingen naboer at tage hensyn til.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Klaus D. Mikkelsen (27-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-02-10 06:53

Kent Friis skriver:
>
> Til gengæld er der ingen naboer at tage hensyn til.

Korrekt, ingen vil "lide" for skøneheden og hverken fulge, fisk eller
andet kravl ude i havet, kan vi høre brokke sig.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

ShutEye (25-02-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 25-02-10 17:13

> Potten skal være 100% el-drevet, ellers ville jeg også gerne som Mogens,
> have en Lexus Hybrid-potte.

Dvs omtrent 80% drevet af fossile brændstoffer! :\



Kent Friis (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-02-10 17:29

Den Thu, 25 Feb 2010 17:13:18 +0100 skrev ShutEye:
>> Potten skal være 100% el-drevet, ellers ville jeg også gerne som Mogens,
>> have en Lexus Hybrid-potte.
>
> Dvs omtrent 80% drevet af fossile brændstoffer! :\

100%, medmindre vi taler om "plugin hybrid".

Hybrid-teknologi drejer sig reelt bare om at udnytte brændstoffet bedre,
med midler som regenerativ bremsning og en motorstørrelse der er
dimensioneret efter det gennemstnitlige HK-behov, fremfor det maximale
HK-behov.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Peter Dalgaard (26-02-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 26-02-10 21:11

On Thu, 25 Feb 2010 17:39:07 +0100, Bjørn J. wrote:

> "Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b86a3b1$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Hvilke type batterier ?
>
> Lithium-Jern mv.

A'hva'?

<googlgooglgoogle>

Sør'me' så. Det lignede ellers en stavefjel for lithium-ion. Men lithium-
jernfosfat hedder de vel rettelig på dansk?


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste