Erfaringer med sejlads UK til DK
Fra : 7aco6

Dato : 22-02-10 13:22

Vi er nogle stykker, der skal sejle en båd hjem fra Plymouth, UK, i
slutningen af foråret. Er der nogen der har nogle erfaringer med at
sejle denne strækning eller som har nogle gode idéer til hvad man bør
gøre/vide inden afrejse, havne, links m.v. så ville vi være meget
taknemmelige...

/Jacob B.

Fra : HO

Dato : 22-02-10 23:00

"7aco6" <baek.co@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Prøv evt. at spørge / læse her, de har hentet deres båd i UK.
http://www.1off.dk/
mvh
HO

Fra : blueocean

Dato : 22-02-10 15:25

On 22 Feb., 22:59, "HO" <h...@vejen-net.dk> wrote:
> [...]
> sejle denne strækning eller som har nogle gode idéer til hvad man bør
> gøre/vide inden afrejse, havne, links m.v. så ville vi være meget

Det afhænger jo også af bådens størrelse hvad man skal tage højde for,
besætnings antal , proviantering og dybgang har også lidt at sige, men
hvis spørgsmåler er hvad vej så er der kun een vej og det enten den
lige, eller også hoppene til man når kieler kanalen, og så lige læse
lidt i tidevands tabellerne.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 02:31

7aco6 wrote:
> [...]
> bør
> gøre/vide inden afrejse, havne, links m.v. så ville vi være meget

Personligt har jeg (desværre) ikke erfaring fra den tur, men:
I Foreningen til Langtursejladsens Fremme - http://www.ftlf.dk/
er der ofte god hjælp at hente og mange gode beretninger ...
Se evt. tilbage i flere udgaver af medlemsbladet.

--
mvh
Flemming Torp

Fra : 7aco6

Dato : 22-03-10 15:05

Tak for alle jeres svar. Jeg har desværre haft en del
computerproblemer og det er derfor først nu at jeg har haft mulighed
for at kigge på jeres svar og idéer.

/Jacob B.