/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Historiske bremseskiver, ca. årgang 1965
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 21-02-10 20:50

Hej.
Jeg har stået for at skulle dreje nogen bremseskiver ned, fra en
historisk Can-an bil, årgang ca. 1965.
Dem fra bagenden var lige efter bogen, støbejern, nemme at rette op og
dreje rene.
Dem fra forsiden var godt nok støbte, men hærdede og der var lagt
kobber ind som slidflade (og de er skæve i alle retninger).
Efter sigende var dette et eksperiment fra den tid, inden man fandt ud
af at en boremaskine kunne lave en masse dejlige kølehuller...
Er der nogen i gruppen der ved mere om denne type bremseskiver, som vil
dele ud af deres viden om dem?
På forhånd tak
Kai



 
 
sode (21-02-2010)
Kommentar
Fra : sode


Dato : 21-02-10 21:38

Sikkert mere relevant at spørge på www.hms.dk

VH/Sode

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
news:mn.ace17da22348e001.88596@invalid.za...
> Hej.
> Jeg har stået for at skulle dreje nogen bremseskiver ned, fra en historisk
> Can-an bil, årgang ca. 1965.
> Dem fra bagenden var lige efter bogen, støbejern, nemme at rette op og
> dreje rene.
> Dem fra forsiden var godt nok støbte, men hærdede og der var lagt kobber
> ind som slidflade (og de er skæve i alle retninger).
> Efter sigende var dette et eksperiment fra den tid, inden man fandt ud af
> at en boremaskine kunne lave en masse dejlige kølehuller...
> Er der nogen i gruppen der ved mere om denne type bremseskiver, som vil
> dele ud af deres viden om dem?
> På forhånd tak
> Kai
>
>



Fister Løgsovs (21-02-2010)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 21-02-10 22:08

sode forklarede den 21-02-2010:
> Sikkert mere relevant at spørge på www.hms.dk
>
> VH/Sode

Ejeren er skribent og bruger der, men vi ønsker flere input end dem vi
ved, at vi får der.
Ellers et godt tip.
Kai



sode (21-02-2010)
Kommentar
Fra : sode


Dato : 21-02-10 23:57

Oki...
Det var tidligere "almindeligt" at lægge kobber på skiverne ligesom man gør
i dag på koblinger, af den grund der er mere bid i kobber legeringer end den
stål
man brugte dengang, det fine ord i dag er "sintered" hullerne er iøvrigt
ikke til køling men til gasafledning. Hvilken bil er det ???

VH/Sode


"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
news:mn.ad307da29a87750a.88596@invalid.za...
> sode forklarede den 21-02-2010:
>> Sikkert mere relevant at spørge på www.hms.dk
>>
>> VH/Sode
>
> Ejeren er skribent og bruger der, men vi ønsker flere input end dem vi
> ved, at vi får der.
> Ellers et godt tip.
> Kai
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste