|
| Bio-etanol Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-10 22:54 |
|
Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
og brændstoffet kan dyrkes på marken
til en pris af 2.80 (i usa), så er benzinmotoren
vel at foretrække i anskaffelse i fremtiden
frem for en fosil-æder som en diesel ??
Vil vi se større motorer fremover istedet
for down-sizing ?
Novozymes skal vidst være med til
"noget" i større målestok allerede
fra næste år.
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-10 23:12 |
|
">>Eque<<" skriver:
>
> Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
> og brændstoffet kan dyrkes på marken
På den forpinte landbrugsjord, der i forvejen døjer med at lvere mad
nok til verdens befolkning?
> til en pris af 2.80 (i usa), så er benzinmotoren
> vel at foretrække i anskaffelse i fremtiden
> frem for en fosil-æder som en diesel ??
Hvad er der galt med Bio diesel lavet på døde dyr?
> Vil vi se større motorer fremover istedet
> for down-sizing ?
Nej.
> Novozymes skal vidst være med til
> "noget" i større målestok allerede
> fra næste år.
Der er i forvejen mange der er i gang.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
sode (17-02-2010)
| Kommentar Fra : sode |
Dato : 17-02-10 18:01 |
|
"snip"
Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
> og brændstoffet kan dyrkes på marken
På den forpinte landbrugsjord, der i forvejen døjer med at lvere mad
nok til verdens befolkning?
-----------------------------------------------------------------------------
Husk lige på at det kun er strå og stængler der går til Ethanol....
men har man lyst at guffe en stubmark så velbekomme..
VH/Sode
kører selv på 2.gen Ethanol
| |
Ukendt (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-10 00:03 |
|
"sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
news:4b7c20d0$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "snip"
> Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
>> og brændstoffet kan dyrkes på marken
>
> På den forpinte landbrugsjord, der i forvejen døjer med at lvere mad
> nok til verdens befolkning?
Tror ikke det er marken som har et problem,
men alle leddene efter marken har gjort sit.
Desuden er 2. gen etanol designet til ikke
at berøre det ømtålelige problem du påpeger.
Dêt er jo en kæmpe fordel.
> Husk lige på at det kun er strå og stængler der går til Ethanol....
> men har man lyst at guffe en stubmark så velbekomme..
Vil jeg lade andre om at huske på.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-10 06:13 |
|
">>Eque<<" skriver:
>
> "sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b7c20d0$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > "snip"
> > Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
> >> og brændstoffet kan dyrkes på marken
> >
> > På den forpinte landbrugsjord, der i forvejen døjer med at lvere mad
> > nok til verdens befolkning?
>
> Tror ikke det er marken som har et problem,
> men alle leddene efter marken har gjort sit.
1. Du qoutefucker.
2. Jo det er stadigvæk et problem for marken.
> Desuden er 2. gen etanol designet til ikke
> at berøre det ømtålelige problem du påpeger.
> Dêt er jo en kæmpe fordel.
Desværre nej.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-10 06:14 |
|
sode skriver:
>
> Husk lige på at det kun er strå og stængler der går til Ethanol....
Desværre nej.
> men har man lyst at guffe en stubmark så velbekomme..
Nu er det nok ikke stubmarken der bliver til ethanol.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Ivar (16-02-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 16-02-10 23:15 |
|
>>Eque<< skrev:
> Nu Co2 kan reduceres med ca. 90%
> og brændstoffet kan dyrkes på marken
> til en pris af 2.80 (i usa), så er benzinmotoren
> vel at foretrække i anskaffelse i fremtiden
> frem for en fosil-æder som en diesel ??
Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
men med rapsolie eller tilsvarende.
Ivar Magnusson
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-10 23:25 |
| | |
Frank Leegaard (16-02-2010)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 16-02-10 23:36 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ivar skriver:
>>
>> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
>> men med rapsolie eller tilsvarende.
>
> Eller med den ethanol de har kørt med i sydamerika i mange årtier....
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Common_ethanol_fuel_mixtures#E100
Ekko har dog ret derhen er der er voldsom stor forskel på gen 1 og Gen 2
bioethanol.
Også i forhold til fødevarer som du nævner før.
--
- Frank
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-02-10 06:10 |
|
Frank Leegaard skriver:
>
> Ekko har dog ret derhen er der er voldsom stor forskel på gen 1 og Gen 2
> bioethanol.
Hvilket han intet har skrevet om. Det de laver i USA er nemlig ikke 2.
generations ethanol.
> Også i forhold til fødevarer som du nævner før.
Hvilket stadigvæk gælder for den store amerikanske produktion.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Ukendt (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-02-10 00:06 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.85737da28e1d4e20.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
> men med rapsolie eller tilsvarende.
Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
tilsvarende ?
| |
Brian Lund (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 17-02-10 08:30 |
|
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.85737da28e1d4e20.31159@nozpamwebspeed.dk...
>
>> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
>> men med rapsolie eller tilsvarende.
>
> Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
> tilsvarende ?
Diesel biler kører længere på literen, benzinbiler der kører på ethanol
(eks. E85) kører kortere pr. liter brændstof end på benzin for de modeller
der kan begge dele...
Hmm?
Brian
| |
Kent Friis (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 17-02-10 17:38 |
|
Den Wed, 17 Feb 2010 08:30:01 +0100 skrev Brian Lund:
>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.85737da28e1d4e20.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>
>>> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
>>> men med rapsolie eller tilsvarende.
>>
>> Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
>> tilsvarende ?
>
> Diesel biler kører længere på literen, benzinbiler der kører på ethanol
> (eks. E85) kører kortere pr. liter brændstof end på benzin for de modeller
> der kan begge dele...
>
> Hmm?
En diesel-bil udleder også mere CO2 per liter.
Diesel fylder simpelthen mindre, så du får mere per liter.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Ivar (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 17-02-10 18:52 |
|
Kent Friis skrev:
> Diesel fylder simpelthen mindre, så du får mere per liter.
Diesel har højere massefylde, og højere energiindhold end
benzin, men dieselmotorer er også bedre til at udnytte
energien. Fylder man tankene på en benzinbil og en dieselbil
med brændstof med samme totale brændværdi, vil dieselbilen køre
længst.
Ivar Magnusson
| |
Leif Neland (19-02-2010)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 19-02-10 09:51 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.8c6c7da2270f701f.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Kent Friis skrev:
>
>> Diesel fylder simpelthen mindre, så du får mere per liter.
>
> Diesel har højere massefylde, og højere energiindhold end
> benzin, men dieselmotorer er også bedre til at udnytte
> energien. Fylder man tankene på en benzinbil og en dieselbil
> med brændstof med samme totale brændværdi, vil dieselbilen køre
> længst.
Dieselbiler må nogle gange udstyres med "oliefyr" til kabinevarme, fordi der
ikke er nok spildvarme, hvor den tilsvarende benzinudgave ikke behøver fyr.
Leif
| |
Ukendt (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-10 00:04 |
|
"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
news:4b7b9afa$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.85737da28e1d4e20.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>
>>> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
>>> men med rapsolie eller tilsvarende.
>>
>> Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
>> tilsvarende ?
>
> Diesel biler kører længere på literen, benzinbiler der kører på ethanol
> (eks. E85) kører kortere pr. liter brændstof end på benzin for de modeller
> der kan begge dele...
Forureningen er helt sikkert mindre med en etanolmotor
end en diesel.
> Hmm?
Hmm hvad ?
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-10 06:14 |
|
">>Eque<<" skriver:
>
> Forureningen er helt sikkert mindre med en etanolmotor
> end en diesel.
Fordi det hedder "bio" eller hvad?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Hans Kjaergaard (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 17-02-10 08:43 |
|
On Wed, 17 Feb 2010 00:05:43 +0100, ">>Eque<<" <-> wrote:
>
>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:mn.85737da28e1d4e20.31159@nozpamwebspeed.dk...
>
>> Du skal ikke sammenligne bioethanol med diesel,
>> men med rapsolie eller tilsvarende.
>
>Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
>tilsvarende ?
Foruereningen er nok stort set den samme, det du tænker på er nok at
nogle kan lave en udregning der viser at den CO2 der udledes ved
Bio-etanol kommer fra den CO2 planterne optog da de stod på marken og
vupti så er det CO2 neutralt.
Oile/gas/diesel består også af gamle planterester, meget gamle, men de
har vel også oprtaget noget CO2 en gang ?
/Hans
| |
Torben Scheel (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 17-02-10 09:02 |
|
Hans Kjaergaard wrote:
> Foruereningen er nok stort set den samme, det du tænker på er nok at
> nogle kan lave en udregning der viser at den CO2 der udledes ved
> Bio-etanol kommer fra den CO2 planterne optog da de stod på marken og
> vupti så er det CO2 neutralt.
> Oile/gas/diesel består også af gamle planterester, meget gamle, men de
> har vel også oprtaget noget CO2 en gang ?
>
Det kan vel regnes for CO2 neutralt, når der samtidig med udledningen
står en mark og optager CO2 i planter beregnet for den næste tankfuld og
raffinering, transport osv. ikke udleder CO2 fra oldtidslagre.
--
vh
Torben
| |
Preben R. Sørensen (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 17-02-10 10:13 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev
> Det kan vel regnes for CO2 neutralt, når der samtidig med udledningen står
> en mark og optager CO2 i planter beregnet for den næste tankfuld og
> raffinering, transport osv. ikke udleder CO2 fra oldtidslagre.
Men indtil videre er man ikke kommet bort fra brug af fossil energi til
markpasning og procesenergi,
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Ukendt (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-10 00:04 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:o97nn51ndu3tnu2228thhiioh9b1u9h88m@4ax.com...
> Foruereningen er nok stort set den samme,
Mht. partikeludslip og dên CO2 som
ren etanol frigiver modsat diesel ?
> det du tænker på er nok at
> nogle kan lave en udregning der viser at den CO2 der udledes ved
> Bio-etanol kommer fra den CO2 planterne optog da de stod på marken og
> vupti så er det CO2 neutralt.
> Oile/gas/diesel består også af gamle planterester, meget gamle, men de
> har vel også oprtaget noget CO2 en gang ?
Nej det tænkte jeg ikke på.
Bare den naturlige 'gift' som forbrændingen afgiver
til omgivelserne.
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 17-02-10 00:07 |
|
On 17 Feb., 00:05, ">>Eque<<" <-> wrote:
>
> Bio-etanol forurener vel mindre ved forbrænding end rapsolie eller
> tilsvarende ?
Hvorfor?
Klaus
| |
Møller (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 17-02-10 17:46 |
|
Den Wed, 17 Feb 2010 16:38:01 +0000 skrev Kent Friis:
> En diesel-bil udleder også mere CO2 per liter.
>
> Diesel fylder simpelthen mindre, så du får mere per liter.
Bruger man et andet litermål?
1 kg disel vejer måske også mere en 1 kg benzin, blyfri
Møller
| |
Kent Friis (17-02-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 17-02-10 18:26 |
|
Den 17 Feb 2010 16:46:20 GMT skrev Møller:
> Den Wed, 17 Feb 2010 16:38:01 +0000 skrev Kent Friis:
>
>> En diesel-bil udleder også mere CO2 per liter.
>>
>> Diesel fylder simpelthen mindre, så du får mere per liter.
>
> Bruger man et andet litermål?
Der skulle stå "mere energi per liter".
> 1 kg disel vejer måske også mere en 1 kg benzin, blyfri
Det gør det sikkert også.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Møller (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 18-02-10 11:31 |
|
Den Thu, 18 Feb 2010 00:03:33 +0100 skrev >>Eque<<:
> Forureningen er helt sikkert mindre med en etanolmotor end en diesel.
Tro? eller viden?
//Møller
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-10 16:30 |
| | |
|
|