Brugt bil til eksport spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-10 22:02

Jeg er lidt nysgerrig om denne form for brugtbils salg. Vi er
netop kommet af med en bil der i 2002 kostede 283000. Vi fik ca
50000 for den i bytte, forhandleren sagde, at vores gik til
eksport. Ud over forhandleren slipper for reklamationer mm. ifald
han valgte at beholde bilen og sælge den, hvad er fidusen så i at
eksportere den?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-02-10 22:08

Henning Lund wrote:
> [...]
> eksport. Ud over forhandleren slipper for reklamationer mm. ifald
> han valgte at beholde bilen og sælge den, hvad er fidusen så i at

I visse tilfælde eksporteres den - for så at blive "importeret" til ophug.

På den vis får du helt afgiftsfrit de attraktive dele.

--
- Frank

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-10 22:13

Frank Leegaard wrote:

> I visse tilfælde eksporteres den - for så at blive "importeret"
> til
> ophug.
> På den vis får du helt afgiftsfrit de attraktive dele.

Tak for svaret Frank, hvad får de tilbage i afgift på f.eks vores
gamle bil, ved du det?
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-02-10 22:54

Henning Lund wrote:

> Tak for svaret Frank, hvad får de tilbage i afgift på f.eks vores
> gamle bil, ved du det?

cirka 2/3 af vurderingsprisen.

Kig på bilpriser. Tror det kan findes på Skats hjemmeside også.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-02-10 23:34

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> cirka 2/3 af vurderingsprisen.

Hvis bilen er iorden og kan synes umiddelbart - og prisen iøvrigt er et
udtryk for den aktuelle markedsværdi !!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-02-10 23:37

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis bilen er iorden og kan synes umiddelbart - og prisen iøvrigt er
> et udtryk for den aktuelle markedsværdi !!

Jeg skrev derfor også vurderingsprisen og ikke salgsprisen.

--
- Frank

Fra : Herman Persson

Dato : 17-02-10 03:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skrev derfor også vurderingsprisen og ikke salgsprisen.

Hvad så hvis det er en gulpladebil?

Var der ikke noget med en stykafgift - eller var det 30% i afgift?

Jeg kender en, der prøver at slippe af sin Honda CR-V fra 2002, og
forhandlerne snakker om at eksportere den.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 17-02-10 06:47

Frank Leegaard wrote:

> cirka 2/3 af vurderingsprisen.
>
> Kig på bilpriser. Tror det kan findes på Skats hjemmeside også.

Jeg takker for svaret.

Henning Lund
www.tjae.dk