Pengeoverførsel ved køb af brugt bil og si~
Fra : lindstroem

Dato : 15-02-10 03:36

De biler jeg har købt gennem de sidste 15 år (kun tre) har jeg købt
privat. Alle tre gange har jeg købt brugte biler af personer, der
befinder sig i den tætte eller lidt fjernere bekendtskabskreds. Det
vil sige, at jeg ar haft et vist kendskab til sælger og derfor haft
tillid til, at mine opsparede penge landede hos personer, der ikke
ville snyde. Der har da heller ikke været problemer af nogen art og
jeg har blot overført pengene til sælgers konto.
Nu er jeg faldet for en bil hos en bilhandler og er parat til at lade
mine opsparede godt og vel. 200.000 kroner skifte hænder.
Hvad er proceduren og hvordan sikrer jeg mig, at bilen ejes af
forhandleren, er uden gæld osv osv??

En forhåbentlig snarlig Audi A6 ejer

mvh Lindstroem

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-10 12:05

"lindstroem" <lindstroem.ib@gmail.com> skrev
> [...]
> mine opsparede godt og vel. 200.000 kroner skifte hænder.
> Hvad er proceduren og hvordan sikrer jeg mig, at bilen ejes af

Du laver i hvert fald ikke bare en konto overførelse, for så har du ingen
sikkerhed for dine penge, men prøv at spørge i dk.videnskab.jura
der er der nok nogen som kan vejlede dig, ellers snak med din bank om
hvordan du bedst gør. Med hensyn til gæld i bilen, så kan du ringe
til Bilbogen på 86 12 91 45 som kan oplyse dig om der er gæld i bilen.

> En forhåbentlig snarlig Audi A6 ejer

Tillykke med dytten.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom

Fra : Armand

Dato : 15-02-10 12:17

lindstroem skrev:
> [...]
> mine opsparede godt og vel. 200.000 kroner skifte hænder.
> Hvad er proceduren og hvordan sikrer jeg mig, at bilen ejes af

Betalingsmæssigt klares sagen lettest med dankortet når det nu er hos en
forhandler!

Første gang jeg hørte om den mulighed var da en kammerat købte bil i
midten af 90'erne. Betalingen med dankort kom umiddelbart bag på
ekspedienten der dog hurtigt sagde: 'ja, hvorfor ikke' og under
udfyldelsen af fluesmækker-blanketten med bytteprisen på omkring
90.000,-, konstanterede at der jo endda var plads til endnu et ciffer!

--
Armand.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 05-03-10 20:57

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4b792d12$0$56767
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> udfyldelsen af fluesmækker-blanketten med bytteprisen på omkring
> 90.000,-, konstanterede at der jo endda var plads til endnu et ciffer!

og det går også fint med de elektroniske.. sidst jeg handlede sagde dankort
maskinen 439.000.

--
/vh, Erik BH

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-02-10 04:29

On 15 Feb., 11:36, lindstroem <lindstroem...@gmail.com> wrote:

> Hvad er proceduren og hvordan sikrer jeg mig, at bilen ejes af
> forhandleren, er uden gæld osv osv??

Det skal du slet ikke bekymre dig om.

Hvis du indgår en handel med en erhvervsdrivende og får en kvittering
har du dit på det rene.

Hvis du ikke vil rende rundt med 200 af "de store" på lommen, får du
opsparingen ført over på din dankortkonto og betaler med det.

Det har virket fint de sidste 2 gange for mig, her var beløbet begge
gange en smule over de 200.000 kr.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-02-10 17:26

lindstroem wrote:
> [...]
> mine opsparede godt og vel. 200.000 kroner skifte hænder.
> Hvad er proceduren og hvordan sikrer jeg mig, at bilen ejes af

Forhandleren vil helt sikkert helst have en banknoteret check.

Ring til bilbogen og tjek på stelnummeret om der er restgæld. Jeg mener ikke
at man kan være på den sikre side selvom det er en forhandler.

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-03-10 14:00

On 15 Feb., 17:25, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Forhandleren vil helt sikkert helst have en banknoteret check.
>
> Ring til bilbogen og tjek på stelnummeret om der er restgæld. Jeg mener ikke
> at man kan være på den sikre side selvom det er en forhandler.

Det var sådan jeg gjorde sidst jeg handlede privat: En banknoteret
check på 140k og 10 af de lange oven i til den afsluttende forhandling
af prisen. Hvis bilbogen ellers melder OK med restgæld er det bare at
få bil og papirer med derfra...

MVH Leo