Piger på brændte dæk
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-10 12:37

Den 14. februar 2010 kl. 19:00 - 20:00 på Kanal 4
Kategori: Dokumentar (Dokumentarserie ).
Fra husmor til fartdjævel. Mange mænd påstår, at kvinder ikke kan køre
bil, men der findes faktisk en gruppe, som forsøger at gøre mændenes
fordomme til skamme. Pigerne er nemlig frygtløse, når de sætter sig ind bag
et rat. Reportagens Kaare Sand har mødt tre kvindelige bilister, der ikke er
bange for at trykke speederen i bund og sætte mændene på plads. Det sker
blandt andet ved årets store motorbegivenhed Danmarks Hurtigste Bil på
Vandel Flyveplads i Jylland. Jeanette Elmsted er 40 år og bor på Amager
sammen med sine to store drenge og manden Claus. Familien er bidt af
motorsport, men Jeanette har aldrig selv været med i konkurrencer. Nu har
Claus imidlertid overtalt hende til at stille op ved det store motorstævne i
Vandel. Men Jeanette er ret nervøs, så når hun ikke er på arbejde som
hjemmehjælper, sørger hun for at få trænet så meget som muligt. Naomi
Attaheri på 20 år er fra Marokko og opvokset i Danmark i en muslimsk
familie. Selv om hendes forældre har forsøgt at få hende til at leve som en
troende muslim, har Naomi altid gjort det hun selv ville. Hver fredag kører
hun sammen med vennerne ud på Striben uden for København for at køre ræs.
Også Naomi er taget til Vandel, men hun er ikke meget for at skulle campere
henne ved flyvepladsen som de fleste andre deltagere. Så hun har slået sig
ned på en nærliggende bondegård, og benytter lejligheden til at få en
hyggelig weekend med vennerne. Maria Rasmussen på 29 år kommer fra Ikast.
Hun startede med at køre stærkt for halvandet år siden. Maria er uddannet
maskinsnedker og har altid godt kunnet lide at få olie under neglene. Hun
bruger det meste af sin fritid på bilen og kan sagtens hamle op med
drengene, når der snakkes motor og kubik. Nu har Maria besluttet sig for at
tage kampen op med mændene og blive Danmarks hurtigste bilist.

Fra : Knud

Dato : 14-02-10 19:52

> Den 14. februar 2010 kl. 19:00 - 20:00 på Kanal 4
> Kategori: Dokumentar (Dokumentarserie ).
> Fra husmor til fartdjævel. Mange mænd påstår, at kvinder ikke kan køre

Har du spurgt på en ny sagsbehandler?

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 20:37

"Knud" <mand@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du spurgt på en ny sagsbehandler?

Så ikke udsendelsen så det kan jeg ikke udtale mig om.
Hvordan spørger man "på" ?
Hedder det ikke "til" ?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 14-02-10 20:18

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> køre bil, men der findes faktisk en gruppe, som forsøger at gøre mændenes
> fordomme til skamme. Pigerne er nemlig frygtløse, når de sætter sig ind

Lidt nyt fra din hjemegn desangående:
www.dagbladetringskjern.dk/article/20100214/DRS/702149849/1430

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 20:36

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> www.dagbladetringskjern.dk/article/20100214/DRS/702149849/1430

HVIS, så:
"Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske
problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre
webbrowserindstillingerne."

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-02-10 21:19

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> HVIS, så:
> "Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske
> problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre
> webbrowserindstillingerne."

Nope, funker fint:
To kvæstet efter isræs på fjorden.
Kåd bilkørsel på fjorden ved Ringkøbing resulterede her til eftermiddag i et
sammenstød mellem to biler. Det skete for øjnene af de mange mennesker, der
opholdt sig på isen.

Ifølge politiet på stedet blev den kvindelige fører af den ene bil og den
mandlige fører af den anden bil kvæstet. Manden sad fastklemt i den smadrede
bil og måtte efterfølgende skæres fri af Falck.