/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Snyd med sidste synsdato
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 13:53

Hej gruppe

Jeg har i sidste uge købt en brugt Peugeot 206 ved en forhandler i Horsens,
og han ville naturligvis sørge for omregistreringen. Ved handlen fortalte
han, at bilen sidst var synet i efteråret 2009 - og præcis samme ordlyd står
på slutsedlen - men da registreringsattesten kommer med posten idag, så
hedder sidste synsdato nu 17. februar 2009. Måske har sælger en lidt mere
bred definition på "efterår", men i min verden, så ligger februar måned ikke
i efteråret.

Ja, jeg er godt klar over, at jeg kunne have bedt om at se synspapirerne.
Ja, jeg er godt klar over det er min egen skyld. Men hvad har jeg af
muligheder? Ringer til sælger og beder om en forklaring og et afslag pr.
kulance? Andre muligheder? Ikke fordi jeg pludselig har opdaget nogle fejl
eller mangler, men ret skal sgu være ret og februar er ikke efterår.

På forhånd tak.

Søren



 
 
Per Henneberg Kriste~ (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-02-10 14:42

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4b73fd93$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har i sidste uge købt en brugt Peugeot 206 ved en forhandler i
> Horsens, og han ville naturligvis sørge for omregistreringen. Ved handlen
> fortalte han, at bilen sidst var synet i efteråret 2009 - og præcis samme
> ordlyd står på slutsedlen - men da registreringsattesten kommer med posten
> idag, så hedder sidste synsdato nu 17. februar 2009. Måske har sælger en
> lidt mere bred definition på "efterår", men i min verden, så ligger
> februar måned ikke i efteråret.
>
> Ja, jeg er godt klar over, at jeg kunne have bedt om at se synspapirerne.
> Ja, jeg er godt klar over det er min egen skyld. Men hvad har jeg af
> muligheder? Ringer til sælger og beder om en forklaring og et afslag pr.
> kulance? Andre muligheder? Ikke fordi jeg pludselig har opdaget nogle fejl
> eller mangler, men ret skal sgu være ret og februar er ikke efterår.


Be´ den rare mand om at få synet bilen, så den svarer tilbeskrivelsen :)

Gør det således - det er muligt - at synsdatoen bliver flyttet til den nye
synsdato.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Mathias (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 11-02-10 14:44

>
> Ja, jeg er godt klar over, at jeg kunne have bedt om at se synspapirerne.
> Ja, jeg er godt klar over det er min egen skyld. Men hvad har jeg af
> muligheder? Ringer til sælger og beder om en forklaring og et afslag pr.
> kulance? Andre muligheder? Ikke fordi jeg pludselig har opdaget nogle fejl
> eller mangler, men ret skal sgu være ret og februar er ikke efterår.
>

Hvis det står ukorrekt på slutsedlen, så har sælger efter min mening et
problem. Prøv at give ham et ring, det KAN vel være en tastefejl ved SKAT?
Ellers ville jeg foreslå sælger, at han syner bilen nu på hans regning.

Mvh Mathias


Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 15:19


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b740988$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>> Ja, jeg er godt klar over, at jeg kunne have bedt om at se synspapirerne.
>> Ja, jeg er godt klar over det er min egen skyld. Men hvad har jeg af
>> muligheder? Ringer til sælger og beder om en forklaring og et afslag pr.
>> kulance? Andre muligheder? Ikke fordi jeg pludselig har opdaget nogle
>> fejl eller mangler, men ret skal sgu være ret og februar er ikke efterår.
>>
>
> Hvis det står ukorrekt på slutsedlen, så har sælger efter min mening et
> problem. Prøv at give ham et ring, det KAN vel være en tastefejl ved SKAT?
> Ellers ville jeg foreslå sælger, at han syner bilen nu på hans regning.
>
> Mvh Mathias

Tak til jer begge for det glimrende råd om at få han til at syne den nu -
dén mulighed havde jeg glemt i forbifarten.

Jeg har i mellemtiden fået fat i sælger og har aftalt, at jeg kommer ned med
den i næste uge og så syner han den. Hvordan han så kan have glemt, at den
ikke var synet i efteråret, men i februar meldte historien ikke noget om :)

Hvad nu så hvis den dumper til syn og sælger påstår at det er min skyld og
den var helt i orden, da jeg hentede den sidste onsdag? Hvad gør en klog
mand så i dén situation?

Søren



Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 15:22

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b7411d1$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren

Nå ja, så ringede jeg forinden til Skat, bare for at få bekræftet datoen. Og
den *er* synet tilbage i februar sidste år.

Søren



Per Henneberg Kriste~ (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-02-10 15:37

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4b741271$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4b7411d1$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Søren
>
> Nå ja, så ringede jeg forinden til Skat, bare for at få bekræftet datoen.
> Og den *er* synet tilbage i februar sidste år.


en 25 øre på at det ikke var ham selv der gjorde det :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Mathias (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 11-02-10 15:54

> Hvad nu så hvis den dumper til syn og sælger påstår at det er min skyld og
> den var helt i orden, da jeg hentede den sidste onsdag? Hvad gør en klog
> mand så i dén situation?
>

Så dækker din reklamationsret på bilen. Fejl der opdages mindre end 3
måneder efter købet, bør blive lavet aldeles uden vrøvl.

Mvh Mathias


Per Henneberg Kriste~ (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-02-10 21:36

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b7419f9$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvad nu så hvis den dumper til syn og sælger påstår at det er min skyld
>> og den var helt i orden, da jeg hentede den sidste onsdag? Hvad gør en
>> klog mand så i dén situation?
>>
>
> Så dækker din reklamationsret på bilen. Fejl der opdages mindre end 3
> måneder efter købet, bør blive lavet aldeles uden vrøvl.


Reklamationsretten gælder 2 år uanset hvad der står på ens kvittering.

Garanti er hvad der normalt bliver skrevet på kvittineringen fordi så tror
forhandleren han kan slippe med det.

Det er ikke altid sådan ..

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Brian Vestergaard (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 11-02-10 20:56

Søren Bøgh Nielsen udtrykte præcist:
> Jeg har i mellemtiden fået fat i sælger og har aftalt, at jeg kommer ned med
> den i næste uge og så syner han den.

Ja sådan gør man jo, man går først til sælger og hvis det ikke bærer
frugt, kan man så spørge på feks. usenet... og da især inden man råber
snyd...

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 21:21


"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:00099620$0$2843$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Ja sådan gør man jo, man går først til sælger og hvis det ikke bærer
> frugt, kan man så spørge på feks. usenet... og da især inden man råber
> snyd...
>
> --
> Venligst / Regards
> Brian Vestergaard (2620)

Rent teoretisk kunne jeg have forsøgt at kontakte sælger, lave en indlæg her
og så efterfølgende havde fået fat i sælger i nævnte rækkefølge :)

Søren



Armand (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-10 17:31

Mathias skrev:
>>
>> Ja, jeg er godt klar over, at jeg kunne have bedt om at se
>> synspapirerne. Ja, jeg er godt klar over det er min egen skyld. Men
>> hvad har jeg af muligheder? Ringer til sælger og beder om en
>> forklaring og et afslag pr. kulance? Andre muligheder? Ikke fordi jeg
>> pludselig har opdaget nogle fejl eller mangler, men ret skal sgu være
>> ret og februar er ikke efterår.
>>
>
> Hvis det står ukorrekt på slutsedlen, så har sælger efter min mening et
> problem. Prøv at give ham et ring, det KAN vel være en tastefejl ved SKAT?
> Ellers ville jeg foreslå sælger, at han syner bilen nu på hans regning.
>
Eller bed om forskellen (á 1/4 af synsudgiften) udbetalt - Det er jo et
fyrsteligt beløb at det drejer sig om :-|

--
Armand.

Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 18:19


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b7430cc$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Eller bed om forskellen (á 1/4 af synsudgiften) udbetalt - Det er jo et
> fyrsteligt beløb at det drejer sig om :-|
>
> --
> Armand.

Nu drejer det sig jo ikke om prisen på et syn, men at få en "bil der lige er
synet her i efteråret", og så er efterår pludselig lig februar. Jeg
overlever såmænd nok udgiften til synshallen.

Søren



Martin Bak (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-02-10 18:21


"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b743c14$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b7430cc$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Eller bed om forskellen (á 1/4 af synsudgiften) udbetalt - Det er jo et
>> fyrsteligt beløb at det drejer sig om :-|
>>
>> --
>> Armand.
>
> Nu drejer det sig jo ikke om prisen på et syn, men at få en "bil der lige
> er synet her i efteråret", og så er efterår pludselig lig februar. Jeg
> overlever såmænd nok udgiften til synshallen.
>
Uanset om bilen er synet for et halvt eller et helt år siden, så bør den jo
til hver en tid kunne køre fejlfrit igennem synshallen. Bilen bliver jo i
princippet ikke bedre af at blive synet. Så problemet burde ikke være stort.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 18:38

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4b743c99$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Uanset om bilen er synet for et halvt eller et helt år siden, så bør den
> jo til hver en tid kunne køre fejlfrit igennem synshallen. Bilen bliver jo
> i princippet ikke bedre af at blive synet. Så problemet burde ikke være
> stort.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Det er vi enige om. I annoncen stod der "nysynet". Da jeg som kom derned var
"nysynet" blev til "i efteråret". Nu er "i efteråret" blev til sidste
februar.

Har sælger noget at skjule, så må et syn *nu* alt andet lige være min
garanti for, at han ikke forsøger at skjule noget. Hvilket jeg iøvrigt har
lidt mistanke om - drejer jeg skart til højre eller venstre og accellerer
lidt, så kommer der klonk-lyde ude foran fra. Trækaksler?

Søren




Martin Bak (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-02-10 18:42


"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b74405f$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b743c99$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Uanset om bilen er synet for et halvt eller et helt år siden, så bør den
>> jo til hver en tid kunne køre fejlfrit igennem synshallen. Bilen bliver
>> jo i princippet ikke bedre af at blive synet. Så problemet burde ikke
>> være stort.
>>
>> --
>> Martin
>> www.martinbak.dk/
>
> Det er vi enige om. I annoncen stod der "nysynet". Da jeg som kom derned
> var "nysynet" blev til "i efteråret". Nu er "i efteråret" blev til sidste
> februar.
>
> Har sælger noget at skjule, så må et syn *nu* alt andet lige være min
> garanti for, at han ikke forsøger at skjule noget. Hvilket jeg iøvrigt har
> lidt mistanke om - drejer jeg skart til højre eller venstre og accellerer
> lidt, så kommer der klonk-lyde ude foran fra. Trækaksler?
>
Ja, det lyder bestemt sådan. Men det interesserer synshallen sig ikke
synderligt for, så et syn vil ikke stille dig bedre i forhold til dét
problem.

--
Martin
www.martinbak.dk/





Søren Bøgh Nielsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 11-02-10 18:52

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4b744170$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, det lyder bestemt sådan. Men det interesserer synshallen sig ikke
> synderligt for, så et syn vil ikke stille dig bedre i forhold til dét
> problem.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Uanset om trækakslerne er defekte eller ej, så er jeg tilfreds, hvis bilen
synes. Det er dét jeg blev stillet i udsigt (mere eller mindre) og det er
dét, jeg bare gerne vil have :)

Søren



JBH (11-02-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 11-02-10 19:06


"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b74405f$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b743c99$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Uanset om bilen er synet for et halvt eller et helt år siden, så bør den
>> jo til hver en tid kunne køre fejlfrit igennem synshallen. Bilen bliver
>> jo i princippet ikke bedre af at blive synet. Så problemet burde ikke
>> være stort.
>>
>> --
>> Martin
>> www.martinbak.dk/
>
> Det er vi enige om. I annoncen stod der "nysynet". Da jeg som kom derned
> var "nysynet" blev til "i efteråret". Nu er "i efteråret" blev til sidste
> februar.
>
> Har sælger noget at skjule, så må et syn *nu* alt andet lige være min
> garanti for, at han ikke forsøger at skjule noget. Hvilket jeg iøvrigt har
> lidt mistanke om - drejer jeg skart til højre eller venstre og accellerer
> lidt, så kommer der klonk-lyde ude foran fra. Trækaksler?
>

Mere sandsynligt det er et af tårnlejerne som går trægt (rust)

mvh
JBH



Kent Friis (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-02-10 20:25

Den Thu, 11 Feb 2010 18:21:25 +0100 skrev Martin Bak:
>
> "Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4b743c14$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b7430cc$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Eller bed om forskellen (á 1/4 af synsudgiften) udbetalt - Det er jo et
>>> fyrsteligt beløb at det drejer sig om :-|
>>>
>>> --
>>> Armand.
>>
>> Nu drejer det sig jo ikke om prisen på et syn, men at få en "bil der lige
>> er synet her i efteråret", og så er efterår pludselig lig februar. Jeg
>> overlever såmænd nok udgiften til synshallen.
>>
> Uanset om bilen er synet for et halvt eller et helt år siden, så bør den jo
> til hver en tid kunne køre fejlfrit igennem synshallen. Bilen bliver jo i
> princippet ikke bedre af at blive synet. Så problemet burde ikke være stort.

Men mange biler bliver meget bedre af den tur forbi mekanikeren der
forudsætter at bilen kan synes.

For en brugt bil vil jeg betragte "nysynet" som et synonym for "i
lovmæssig stand". Enten er den det, eller også må man gå ud fra
at den ikke er.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Anders Majland (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-02-10 08:53

>> Eller bed om forskellen (á 1/4 af synsudgiften) udbetalt - Det er jo et
>> fyrsteligt beløb at det drejer sig om :-|

> Nu drejer det sig jo ikke om prisen på et syn, men at få en "bil der lige
> er synet her i efteråret", og så er efterår pludselig lig februar. Jeg
> overlever såmænd nok udgiften til synshallen.

Nu indebærer et syn jo også at bilen skal køres dertil - Så det koster
hurtigt 1/2 fridag lige at køre bilen omkring en synshal

Så udover at et nyligt syn måske kan være en garanti for at den er i
forsvarlig stand så er der også en reel udgift ved at skulle syne den i
utide

/A


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste