/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sparetips ;-)
Fra : René


Dato : 11-02-10 11:38

http://www.viabtor.dk/

Det her er vist ikke helt sandt )))


 
 
Henrik B. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-10 11:58

"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen
news:4b73de05$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.viabtor.dk/

FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:

"Teknisk info
I de senere år er der opstået en markant stigning i behovet for elektroniske
komponenter, som bliver brugt i nutidens biler, herunder enheder som
navigation, tv og video mm. Ud over disse enheder bruges der elektricitet
til andet af bilens udstyr: motorens computer, klimaanlæg, lys, m.m.


Eftersom de fleste bilers nuværende spændingsforsyning er begrænset til
mellem12- og 14,5V, er det velkendt at mangel på elektricitet forekommer,
selvom det kun er i perioder, der varer i en brøkdel af et sekund. Dette er
specielt tydeligt, når alle de elektroniske enheder er i brug samtidig. På
den baggrund vil sådanne omstændigheder forårsage ustadig forbrænding i
bilens motor, hvilket indebærer mere forurening/CO2-udslip.

En bilmotors forbrænding styres i dag af en micro-computer, kaldet ECU.
Denne ECU kalkulerer og udregner konstant blandingsforholdet, således at
bilen får en så optimal forbrænding som muligt og derved begrænser
udledningen af udstødningsgasser/CO2.

Bilens ECU har behov for en strømforsyning på mellem 13,5 til 14,5V for at
foretage kalkulationerne. I dette område er der overhovedet ingen problemer.
Ved konstant kørsel vil bilens ECU virke optimalt.

Konstant kørsel er ønsketænkning og ej muligt. Ved normal trafik vil man
ofte være nødsaget til at bremse for herefter at accelerere igen. Under
acceleration vil strømforsyningen dykke et splitsekund under de 13,5V,
hvilket indebærer at i dette splitsekund vil bilens ECU stoppe med at
kalkulere, dvs. at beregningerne vil blive suspenderet for et kort øjeblik.
Disse splitsekunder vil der være tusindvis af under hver kørsel.

VIABTORs teknologi er baseret på en spændingskompensation, som via et
kredsløb er udviklet til at stabilisere den elektriske strømforsyning i
bilen. Dermed forbedres bilens ydeevne under de beskrevne forhold.

Et jævnt og roligt elektronisk flow uden hindringer giver en optimal ydelse.
VIABTORs ovenstående egenskaber bevirker, at bilens forbrænding bliver
styret på et optimalt og stabilt niveau, som igen bevirker, at motorens
brændstofforbrug bliver optimeret og dermed giver en renere udledning af
udstødningsgasser/CO2.

VIABTOR arbejder uafhængigt af bilens micro-computer (ECU), og derved
forbliver bilens originale system uberørt.

NB overnævnte værdier er vejledende og vil variere fra bil producent til bil
producent"


Bjørn J. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 11-02-10 12:13


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b73e2fd$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:

Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.

349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.

Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis den
har en lysende diode indbygget....

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-10 12:27

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b73e635$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>
> Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.
>
> 349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.

Ja, PLUS forsendelse....

> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis den
> har en lysende diode indbygget....

Jep, sætningen er evigt gyldig - "Det sidste fjols er ikke født endnu".


--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 11-02-10 12:44


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b73e9a5$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Jep, sætningen er evigt gyldig - "Det sidste fjols er ikke født endnu".
>

Sælger gør sig meget stor umage med at belyse, hvorfor en test i ens bil
ikke liiige lever op til det forventede..

Bortset fra det, så mener sælger det er verdens 8. vidunder og lover
besparelse på op til 10% af brændstofforbruget.

Hvis dimmeren ikke gør det, er det blot dig som kører forkert...))

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-10 13:10

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b73ed9a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis dimmeren ikke gør det, er det blot dig som kører forkert...))

*LOL*

FDM er opmærksom på manden.

Domain'et er registreret til et firma i Hellerup - Samcon ApS.

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


KASO (11-02-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 11-02-10 14:32


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4b73f3c4$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b73ed9a$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvis dimmeren ikke gør det, er det blot dig som kører forkert...))
>
> *LOL*
>
> FDM er opmærksom på manden.
>
> Domain'et er registreret til et firma i Hellerup - Samcon ApS.
>
> --
> FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
> http://www.saabklub.dk/

Tjah - hvis det blev solgt som lydforbedrende tiltag til high-end HiFi (på
linie med div. super-digital kabler m.m.), ville du blive lynchet på f.eks.
Hifi4all for at påstå, at det ikke virkede

Jeg har faktisk tænkt mig at købe dimsen sammen med K&N filtre,
supermagneter m.m. - for så kan jeg begynde at sælge det overskydende
brændstof, som mine biler producerer


Anders Majland (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-02-10 13:44

> Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.
> 349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.
>
> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis den
> har en lysende diode indbygget....

Mon ikke den også lige kan klare blinkeriet på min C5 - den kunne da godt
bruge lidt hjælp til holde spændingen konstant til forlygterne ...

Men prøv så at se her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370332770302#ht_3485wt_890

Jeg kan spare op til 31% ved at begrænse indsugningen i min smart med sådan
en Econo-Maxx Wirbel-Generator

/A


Bjørn J. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 11-02-10 13:56


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b73fbba$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg kan spare op til 31% ved at begrænse indsugningen i min smart med
> sådan en Econo-Maxx Wirbel-Generator

Hvis du så også udskifter topstykket på motoren med et af hårdforkromet
moseeg, så sparrer du op mod 98%.

Ufatteligt hvad der udbydes til salg af direkte skrammel til biler.

mvh/Bjørn J.



thl (12-02-2010)
Kommentar
Fra : thl


Dato : 12-02-10 12:55


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b73fbba$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.
>> 349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.
>>
>> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis
>> den har en lysende diode indbygget....
>
> Mon ikke den også lige kan klare blinkeriet på min C5 - den kunne da godt
> bruge lidt hjælp til holde spændingen konstant til forlygterne ...
>
> Men prøv så at se her:
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370332770302#ht_3485wt_890
>
> Jeg kan spare op til 31% ved at begrænse indsugningen i min smart med
> sådan en Econo-Maxx Wirbel-Generator
>
> /A
Der er yderligere hjælp at hente her

http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=45

mvh
Thorbjørn


Uffe Bærentsen (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-02-10 14:04


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b73fbba$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.
>> 349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.
>>
>> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis
>> den har en lysende diode indbygget....
>
> Mon ikke den også lige kan klare blinkeriet på min C5 - den kunne da godt
> bruge lidt hjælp til holde spændingen konstant til forlygterne ...
>
> Men prøv så at se her:
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370332770302#ht_3485wt_890
>
> Jeg kan spare op til 31% ved at begrænse indsugningen i min smart med
> sådan en Econo-Maxx Wirbel-Generator

Mest chokerende er vel at du ikke allerede _har_ bestilt en.
Sælger lover jo 100% tilfredshed.


NB. Der kan måske forekomme ironi i ovenstående



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Jensen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 11-02-10 14:50

On Thu, 11 Feb 2010 11:58:14 +0100, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
wrote:

>"René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen
>news:4b73de05$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> http://www.viabtor.dk/
>
>FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:

Det virker bedst sammen med TEC2000 i en gammel Fordvogn...

--
Thomas

Henrik B. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-10 15:10

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:gj28n5t5aen8pmhd347t85ll0ht0hrkos1@4ax.com...

>>> http://www.viabtor.dk/
>>
>>FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>
> Det virker bedst sammen med TEC2000 i en gammel Fordvogn...

*LOL*

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


alexbo (11-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-02-10 15:26


"Henrik B." skrev

> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:

Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til.
Motorens maxmoment har stor betydning når man kører med campingvogn eller op
af bakke.
En dygtig fører bremser bedre end ABS.
Chiptuning er uskadeligt, det er nærmest en optimering af den primitive
fabriksindstilling.
Store dyre fælge gavner køreegenskaberne.

mvh
Alex Christensen





Henrik B. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-10 17:21

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4b741380$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

>> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>
> Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til.

Bortset fra at grunden ikke er rigtig, så er det bedst at have de bedste dæk
monteret på baghjulene...

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 12-02-10 00:31

Henrik B. wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b741380$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>>
>> Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til.
>
> Bortset fra at grunden ikke er rigtig, så er det bedst at have de
> bedste dæk monteret på baghjulene...

Det værste er når Alex skylder forfatteren for at han misforstår teksten.





--
- Frank




alexbo (12-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-02-10 10:11


"Frank Leegaard" skrev

"Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til."

> Det værste er når Alex skylder forfatteren for at han misforstår teksten.

Ja det er selvfølgelig skidt, men det kan ikke være anderledes når dem der
har forstået det rigtigt ikke magter at forklare hvordan teksten
skal forstås.

Fra Michelin:
Nye dæk monteret bagerst:
- Bilens køreegenskaber vil svare til dem som føreren kender fra før dækkene
blev skiftet, fordi balancen mellem de to hjulsæts greb vil være den samme.

Nye dæk monteret foran:
- Bilens egenskaber vil ændre sig, fordi vejgrebet mellem for- og baghjul
ændres.
Føreren er vant til at der er mindre greb foran og vil derfor blive
overrumplet.

mvh
Alex Christensen








Frank Leegaard (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 12-02-10 16:00

alexbo wrote:
> "Frank Leegaard" skrev
>
> "Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til."
>
>> Det værste er når Alex skylder forfatteren for at han misforstår
>> teksten.
>
> Ja det er selvfølgelig skidt, men det kan ikke være anderledes når
> dem der har forstået det rigtigt ikke magter at forklare hvordan
> teksten skal forstås.
>
> Fra Michelin:
> Nye dæk monteret bagerst:
> - Bilens køreegenskaber vil svare til dem som føreren kender fra før
> dækkene blev skiftet, fordi balancen mellem de to hjulsæts greb vil
> være den samme.
> Nye dæk monteret foran:
> - Bilens egenskaber vil ændre sig, fordi vejgrebet mellem for- og
> baghjul ændres.
> Føreren er vant til at der er mindre greb foran og vil derfor blive
> overrumplet.

Er det virkeligt sandt at du ikke forstår den tekst?




--
- Frank




alexbo (12-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-02-10 16:15


"Frank Leegaard" skrev

> Er det virkeligt sandt at du ikke forstår den tekst?

Ja den ligner fuldstændig det vås du kommer med, så du må være den bedste
til at forklare meningen.

mvh
Alex Christensen




Armand (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-10 16:22

Frank Leegaard skrev:
> Henrik B. wrote:
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b741380$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>>> Bedste dæk skal sidde bagpå for det er føreren vant til.
>> Bortset fra at grunden ikke er rigtig, så er det bedst at have de
>> bedste dæk monteret på baghjulene...
>
> Det værste er når Alex skylder forfatteren for at han misforstår teksten.
>
Det værste er når folk ikke fatter en pointe en et simpelt og kortfattet
indlæg :-|

--
Armand.

Kent Friis (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-02-10 20:30

Den Thu, 11 Feb 2010 11:58:14 +0100 skrev Henrik B.:
> "René" <rene@fjerndette3390.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b73de05$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> http://www.viabtor.dk/
>
> FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>
> Bilens ECU har behov for en strømforsyning på mellem 13,5 til 14,5V for at
> foretage kalkulationerne. I dette område er der overhovedet ingen problemer.
> Ved konstant kørsel vil bilens ECU virke optimalt.

Da min generator opgav livet, nåede voltmåleren ned omkring 6 volt før
"check engine" lampen tændte, og motoren få sekunder senere gik ud.

Indtil da havde ECU'en nødvendigvis fint styr på tingene.
Omdrejningstælleren havde derimod opgivet et godt stykke tid forinden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Anders Wegge Keller (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-02-10 14:49

"KASO" <SUK@nospam.invalid> writes:

> Tjah - hvis det blev solgt som lydforbedrende tiltag til high-end
> HiFi (på linie med div. super-digital kabler m.m.), ville du blive
> lynchet på f.eks. Hifi4all for at påstå, at det ikke virkede

Forskellen er at det rent faktisk giver mening at have en stor
kondensator lige inden forstærkeren, hvis det foretrukne lydtryk er et
sted mellem "Tinnitus" og "Døv som 30-årig".

I forhold til al anden elektronik er det ret ligegyldigt, da der i
forvejen sidder kondensatorer spredt rundt på de kritiske punkter.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Møller (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 11-02-10 16:03

Den Thu, 11 Feb 2010 12:12:55 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b73e2fd$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis
> den har en lysende diode indbygget....

UPS, jeg troede den kun henvendte sig fil kvindelige bilister.

//Møller

Andersen [3650] (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 12-02-10 22:27

René har bragt dette til verden:
> http://www.viabtor.dk/
>
> Det her er vist ikke helt sandt )))

Pis oxo. Så får jeg nok ikke megen glæde af den i min gamle
Golf. Der er sq ikke megen eletronik. Årh jo radioen. Gad vide
om den så kan yde et par ekstra watt??

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Mikael (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 12-02-10 14:50

On 11 Feb., 12:12, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:4b73e2fd$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > FÅRK man er naiv, hvis man hopper på det gylle:
>
> Der er ellers rigtig god fortjeneste i sådan en indpakket kondensator.
>
> 349 kr for noget svindel til en kostpris på 5 kr.
>
> Der skal nu nok være nogen som hopper på limpinden.......specielt hvis den
> har en lysende diode indbygget....

Kom du bare til lommerne
"Hvis der ikke lyser en grøn diode i min VIABTOR, hvad skal jeg så
gøre?
- Tjek om VIABTOREN sidder rigtigt i 12V-stikket, ellers tjek om
VIABTORs sikring er i orden."



Mikael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste