BMW's nye 5-serie får hug af anmelderne...
Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-10 17:08

.....ihvertfald de svenske, som normalt er vældig begejstrede for BMW.
Jeg har nu læst to svenske test af den nye BMW 5-serie. Begge skriver at BMW
på komfortens alter, nu har valgt at ofre de normalt kendte sportslige
køreegenskaber. Dette mener svenskerne gør 5-serie "kønsløs", grænsende til
det kedelige at køre i. Dog med masser af komfort.

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 17:20

KLIP

> [...]
> køreegenskaber. Dette mener svenskerne gør 5-serie "kønsløs", grænsende
> til det kedelige at køre i. Dog med masser af komfort.

Nå da , er 5-serien blevet voksen !

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-10 17:21

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nå da , er 5-serien blevet voksen !

Tjah, det er vel egentlig meget godt udtrykt...

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 17:26

KLIP

> Tjah, det er vel egentlig meget godt udtrykt...

Så stiger de gamle modeller nok i brugtpris.

De vil blive forbeholdt kendere......;)

Tiderne har jo ændret sig dramatisk, så et drengerøvsimage er nok ikke mere
velset hos "de nålestribede" og samtidig kræver tiderne jo en vis form for
alvor og andægtig fremtræden.

Det er åbenbart lykkedes for BMW.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-10 17:28

> [...]

> Tiderne har jo ændret sig dramatisk, så et drengerøvsimage er nok ikke
> mere velset hos "de nålestribede" og samtidig kræver tiderne jo en vis

*ROFL*

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 17:31

KLIP

> *ROFL*

De forsøger vel at tage over fra Mercedes som ikke er så velset som
firmapotte mere i Tyskland.

Det samme er 7-serien heller ikke....

Danmark er jo blot en prøvekollektion eller en 0-serie for BMW..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mikael

Dato : 08-02-10 12:20

On 8 Feb., 17:08, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> køreegenskaber. Dette mener svenskerne gør 5-serie "kønsløs", grænsende til
> det kedelige at køre i. Dog med masser af komfort.

Jeg er selv kæmpe BMW fan og har været til præsentation af den nye
5er. Jeg må indrømme, den røre ikke noget i mig, den er ved at være
lidt for anonym. Indvendigt tænker jeg "Det er jo bare en lille 7er"
Har desværre ikke fået mulighed for en prøvetur endnu

Synes derimod 5er GT er ret fed

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-02-10 13:13

On 8 Feb., 17:20, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:4b703728$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Nå da , er 5-serien blevet voksen !
>
> mvh/Bjørn J.

Ja, det kan være at der kommer reel konkurrence til Jaguar XF nu...

Leo

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 21:22

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Ja, det kan være at der kommer reel konkurrence til Jaguar XF nu...

Måske, men jeg tænkte nu mere på Audi og Volvo S80 (T6 eller V8)...

Det er jo bl.a. deres marked, BMW nu går efter.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-10 21:55

Den Mon, 8 Feb 2010 21:21:53 +0100 skrev Bjørn J.:

> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Måske, men jeg tænkte nu mere på Audi og Volvo S80 (T6 eller V8)...
>
> Det er jo bl.a. deres marked, BMW nu går efter.

Er det ikke lidt af et spring at gå fra Brian-markedet til Morfar-
markedet?

Volvo ved jeg ikke lige, er det ikke nærmest midt imellem (Villa,
Volvo, vovhund)?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 23:51

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det ikke lidt af et spring at gå fra Brian-markedet til Morfar-
> markedet?

Brian har "spillet" alle pengene væk og morfar har været (og er)
konservativ.

Så han sidder med pengene (og magten).

Der går nok en del år inden nye Brianner er tilbage i racet.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-02-10 00:39

Bjørn J. wrote:
> [...]
> konservativ.
>
> Så han sidder med pengene (og magten).
>
> Der går nok en del år inden nye Brianner er tilbage i racet.

Så du mener at det er endeligt farvel til BMWs image som Kebab-taunus?

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-02-10 01:12

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så du mener at det er endeligt farvel til BMWs image som Kebab-taunus?

Sikkert dog er det synd, Skoda stadig opfattes som en elending blikpotte ude
i verden.

Det image vil de først slippe af med, hvis de ændrer navn.

Jeg kan dog godt leve med min kebab-slæde indtil jeg skal have en Hyundai !

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-10 06:20

"Bjørn J." skriver:

> Jeg kan dog godt leve med min kebab-slæde indtil jeg skal have en Hyundai !

Når du skal af med kebab-slæden har kinøjserne overhalet koreanerne...

Klaus

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-02-10 10:04

KLIP

> Når du skal af med kebab-slæden har kinøjserne overhalet koreanerne...

Völle og kebab-slæde.....!

mvh/Bjørn J.

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-02-10 13:34

On 8 Feb., 21:21, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:a0bc16d1-8f97-4d9d-be86-e9ee48387d75@a5g2000yqi.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Måske, men jeg tænkte nu mere på Audi og Volvo S80 (T6 eller V8)...
>
> Det er jo bl.a. deres marked, BMW nu går efter.
>
> mvh/Bjørn J.

Jo jo, men det er jo kedelige og fornuftige biler, mens BMW og Jag (i
min verden) viser tegn på at ejeren har passion for biler.

I disse krisetider har du dog sikkert ret: BMW vil nok hellere over i
den fornuftige bås, det er vist i tidens ånd at være fornuftig...

Leo

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-02-10 21:38

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>I disse krisetider har du dog sikkert ret: BMW vil nok hellere over i
>den fornuftige bås, det er vist i tidens ånd at være fornuftig...

Man skal heller ikke kimse af Hyundai som gør sig anstrengelser på
hovedmarkedet, Nord Amerika:

http://www.hyundaiusa.com/genesis/

og har denne her i pipeline som sikkert vil tiltale Town Car kørerne:

http://worldwide.hyundai.com/

De er oppe på dupperne de koreanere og det på alle fronter !

mvh/Bjørn J.

Fra : Kanstrup

Dato : 09-02-10 00:28

> [...]
> køreegenskaber. Dette mener svenskerne gør 5-serie "kønsløs", grænsende til
> det kedelige at køre i. Dog med masser af komfort.

Jeg har læst noget tilsvarende, men bemærkede dog at hvis man vil have
en køreoplevelse som en E60'er så skal man have den nye elektroniske
undervogn (DDC) med i købet. Jeg forventer man kan sætte den i enten
"MB E-mode" eller "E60-mode". Jeg ved godt hvilket jeg ville vælge for
dernæst at banke en skruetrækker igennem kontakten så den står der til
al evighed...

- Kanstrup

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-02-10 13:16

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg ved godt hvilket jeg ville vælge for
>dernæst at banke en skruetrækker igennem kontakten så den står der til
>al evighed...

Jeg ville værdsætte sådan en knap.

90% af tiden befinder jeg mig med maks 130 km/t og 8% med hastigheder
derover på helt plane og stort set lige veje.

De sidste 2% af tiden vil jeg reservere til banekørsel med mange sving og
ditto nedbremsninger.....

mvh/Bjørn J.

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-02-10 05:24

On 9 Feb., 13:15, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> 90% af tiden befinder jeg mig med maks 130 km/t og 8% med hastigheder
> derover på helt plane og stort set lige veje.

Det tolker jeg som at du aldrig kører over 130 km/t i Danmark, for
vores motorveje er da ikke ligefrem plane...

> De sidste 2% af tiden vil jeg reservere til banekørsel med mange sving og
> ditto nedbremsninger.....

Jeg kan kun være enig, at låse sådan en bil i race-indstilling ville
jo svare til at pendle 100 km om dagen i en Peugeot 106 Rallye. Ikke
umuligt, men tåbeligt...

Leo

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-02-10 13:32

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det tolker jeg som at du aldrig kører over 130 km/t i Danmark, for
>vores motorveje er da ikke ligefrem plane...

Problemet var ikke så stort i den gamle S80.....

> [...]

>Jeg kan kun være enig, at låse sådan en bil i race-indstilling ville
>jo svare til at pendle 100 km om dagen i en Peugeot 106 Rallye. Ikke

Derfor har jeg også komfortsæder i bimmeren....

Har sidst haft fornøjelsen at sidde ved siden af i en Alfa 159.

Det bekom ikke mine baller....

mvh/Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 09-02-10 14:21

Den Tue, 09 Feb 2010 13:15:36 +0100 skrev Bjørn J.:

> De sidste 2% af tiden vil jeg reservere til banekørsel med mange sving
> og ditto nedbremsninger.....

Skal man på bane?

//Møller

Fra : Møller

Dato : 09-02-10 18:00

Den Tue, 09 Feb 2010 16:16:29 +0100 skrev Bjørn J.:

> "MÞller" <eam@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kunne da være morsomt at prøve bimmeren på en sådan.
>
> Måske man til sommer med "huset på slæb" kommer i nærheden af en sådan.
>
> mvh/Bjørn J.

Jow, jeg osede rundt i en 320i på Padborg park for nogle år siden, det
var ved den lejlighed jeg prøvede en lastbil motor i sportskarosse: Viper
V10 GTS og en gut ved navn Jan var min chauffør i en bimmer DTC,
Hyggelig lille Mickey Mouse bane.
Der Nordschleife var måske en mulighed?
Her er en Bimmer-taxi på banen:
http://www.ringology.net/mov/sabine-taxi.wmv

Så måske skulle jeg tage derind i min gamle pegøj.

//Møller

Fra : Møller

Dato : 09-02-10 18:14

Den Tue, 09 Feb 2010 18:06:34 +0100 skrev Bjørn J.:

> "MÞller" <eam@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kunne være en mulighed eller måske i Belgien/Holland.
>
> KTI i Roskilde har vi jo kørt tynd i Porsche og jeg indtil flere år i
> træk.

> Hun er en rigtig dygtig chauffør og må være en oplevelse bag et rat på
> banen.

> Det var da en god idé. Den kan jo nok flytte sig med sine 160 hk.
>
> En skam "huset på slæb" ikke har en læsserampe, da du ellers kunne få et
> lift..

Det kan fikses med en dåseåbner og lidt tape.

> Bimmeren har nu god plads til mine RC stormodeller, så her kan du ikke
> være..

Har du ikke tagbagagebærer?

//Møller

Fra : Møller

Dato : 09-02-10 19:49

Den Tue, 09 Feb 2010 18:23:00 +0100 skrev Bjørn J.:
> KLIP

> Nope, det er en skrabet model.

Sådan en kender jeg godt: en coupe: ikke råd til tag.

//Møller

Fra : Kanstrup

Dato : 10-02-10 00:08

> Jeg kan kun være enig, at låse sådan en bil i race-indstilling ville
> jo svare til at pendle 100 km om dagen i en Peugeot 106 Rallye. Ikke
> umuligt, men tåbeligt...

Ikke "race" - bare almindelig E60. Det var sådan set mest for sjov,
fordi jeg nødig så den nye 5'er kommer til at køre som en sofa (dvs.
MB E). Hvis man er vandt til E46 eller E90 og så kommer over i en E60
er oplevelsen allerede der noget mere tilbagelænet...hvis man så tager
springet videre til f.eks. en MB E (svigerfatter har en E270 fra '03)
går det helt galt.

Omvendt kan han jo næste ikke komme ud af 3'er seriens sportssæder

- Kanstrup

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-10 10:16

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er oplevelsen allerede der noget mere tilbagelænet...hvis man så tager
> springet videre til f.eks. en MB E (svigerfatter har en E270 fra '03)

Mon ikke du så skal skrive E211! Da den nye E212 er strammet en del op...