Polo der "hakker"
Fra : Søren

Dato : 07-02-10 10:29

Hej

Jeg har en Polo fra 93, kørt ca. 150.000.

Den kørt normalt rigtig fint, men de sidste 2-3 dage er den begyndt at
"hakke" i det, mest i 3. og 4. gear. Den går ned i fart og hvis jeg slipper
gaspedalen eller gearer ned kan jeg få lidt fart i den igen. Efter 10-20
sekunder er den så gal igen.

Skal min bil have karburatorsprit i benzinen eller er der noget andet galt ?

Søren

Fra : Armand

Dato : 07-02-10 14:17

Søren skrev:
> [...]
> sekunder er den så gal igen.
>
> Skal min bil have karburatorsprit i benzinen eller er der noget andet galt ?

Prøv næste gang det sker at stoppe og gå hurtigt ud og løsn tankdækslet
- Hvis der lyder et *svup* er problemet at udluftningen er frosset til
og tanken danner vacuum efterhånden som du bruger bensinen!
En nat med tankdækslet på radiatorenskulle klare dét!

--
Armand.

Fra : Arne Riis

Dato : 07-02-10 23:45

> [...]
> tanken danner vacuum efterhånden som du bruger bensinen!
> En nat med tankdækslet på radiatorenskulle klare dét!

hej
har lige haft et lignende problem med en 97 model.
Prøv evt. at se tråden i dk.teknik.bil i sidste uge.
Jeg ved ikke om din motor har indsprøjtning.
Arne

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 14:16

Søren wrote:
> [...]
> Efter 10-20 sekunder er den så gal igen.
>
> Skal min bil have karburatorsprit i benzinen eller er der noget andet

Lambdasonde defekt. Ledninger ved lamdasonde defekte eller revet af af sne
og is.

--
- Frank

Fra : GSX 750

Dato : 09-02-10 01:34

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg har en Polo fra 93, kørt ca. 150.000.

>Den går ned i fart og hvis jeg slipper
> gaspedalen eller gearer ned kan jeg få lidt fart i den igen. > Søren

Prøv at træd på gaspedalen (tryk den højre pedal i bund med højre fod),
pedalen til højre og ikke den i midten, måske der kommer lidt fart i
køretøjet > Jarl