køb af ny mercedes
Fra : mille63

Dato : 07-02-10 02:02

har kik på en mercedes 160A - lækker bil og kører rigtig godt til en
god pris, men har hørt fra forskellig sider at mercedes har/havde
store rustproblemer og at de heller ikke er så driftsikre som feks
mazda og andre japser... kan godt mindes der var noget med
rustproblemer men var det ikke på de lidt ældre mercedes modeller og
mon ikke det er rettet på de nye 2009/2010 modeller?

er noget i tvivl om jeg skal købe den så det ville være super fedt
hvis der er nogen i dette forum der kan give lidt information om
denne model.

mvh b.l

Fra : -

Dato : 07-02-10 23:06

mille63 skrev:
> [...]
>

> er noget i tvivl om jeg skal købe den så det ville være super fedt
> hvis der er nogen i dette forum der kan give lidt information om

Efter at have oplevet hvordan Mercedes Danmark røvrender deres kunder,
lover garantier der ikke holder/ ikke giver nogen garanti overhovedet,
og har skyhøje priser på deres værksteder, så ville min mindste
bekymring være kvaliteten af bilen. (Check
forbrugertilfredshedsundersøgelser, FDM osv.)
De er nok ikke de værste røvere på markedet, men de forsøger...

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 07-02-10 23:25

"-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen

> [...]
> har skyhøje priser på deres værksteder, så ville min mindste bekymring
> være kvaliteten af bilen. (Check forbrugertilfredshedsundersøgelser, FDM

Jow, jow - ord er gratis. Hvis ovenstående skal tages seriøst kræver det nok
noget dokumentation!

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Steen F.

Dato : 08-02-10 17:40

Henrik B. wrote:
> Jow, jow - ord er gratis. Hvis ovenstående skal tages seriøst kræver
> det nok noget dokumentation!

Enig. Det var noget af en påstand.
Værkstedspriserne er som hos alle andre mærekeværksteder. Reservedelsindexet
er endda noget lavere end gennemsnittet (hvilket nok skyldes det trofaste
taxa-segment ikke vil betale høje priser på sliddele).

Men til trådstarter: En A-klasse er en fin bil og rustproblemerne er
historie. Som jeg forstod det, så kom der omkring årtusindeskiftet nye
EU-regler til selve indholdet i bilernes lak. Noget miljøhalløj. Og der
mener jeg at MB var for dårlige til at få indført nogle nye procedurer for
rustbehandling og lakering på deres fabrikker.
Og da rust tager tid, så blev det først opdaget år efter, og derfor er
årgange 01-05 udsat.
Mht. garantidækning,, så mener jeg at reglerne på daværende tidspunkt var
sådan, at man skulle have bilen serviceret på et aut. værksted for at
rustgarantien dækkede. Og når folk vælger ikke at gøre det, så kunne
garantien ikke dække. Men som sagt, det er frit fra hukommelsen.

Men du kunne evt. prøve og undersøge hvad biler koster at privatlease. Der
er nogle ret gode priser på A-klassen inkl. serviceaftale. Ellers kører BMW
også nogle ret aggressive leasingpriser på 1-serien, som jo godt nok er en
lidt anden type bil, men måske også værd at overveje.

Mvh
Steen

Fra : KASO

Dato : 09-02-10 22:53

> [...]
> rustgarantien dækkede. Og når folk vælger ikke at gøre det, så kunne
> garantien ikke dække. Men som sagt, det er frit fra hukommelsen.

Tjah - jeg har en Viano fra 2004. Den begyndte at ruste i 3 døre. MB mente
ikke, at det var omfattet af rustgarantien, da det jo ikke kom indefra
(hvilket var noget sludder, da det ikke kunne komme andre steder fra). De
tilbød dog at betale 70% af regningen som kulance + at jeg fik omlakeret
motorhjelmen, som havde en del stenskud, til en farvorabel pris.

Den originale lak var ualmindelig tynd - omlakeringen virker noget
kraftigere (og startede med sandblæsning og epoxylakering) - forhåbentlig
holder den bedre...

Fra : Steen F.

Dato : 09-02-10 02:20

-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com wrote:
> og har skyhøje priser på deres værksteder, >
> /Claus

Jeg kan da lige oplyse at en ny C200 koster hhv. 2500 kr. og 3500 kr. for A-
og B-service inkl olie og alt. Det er ikke dyrt. Prisen i Tyskland er hhv.
300? og 500?