Nissan X-trail
Fra : Craner

Dato : 06-02-10 09:29

Jeg har et lille periodisk problem med min X-Trail. 2,2 diesel
Jeg har været på værksted for at høre om de kendte til problemet, men det
gjorde de de ikke, men jeg kunne stille vognen her og en stor pose penge så
ville de undersøge hvad der kunne være i vejen.
Problemet er at uanset hvilken hastighed jeg kører, også 180 (iTyskland) så
kan bilen nogle gange miste sin kraft, lige som om at den mistede en
cylinder. Træder jeg spederen yderlig ned, hjælper det ikke men slipper jeg
spederen forsvinder problemet. Det skete sidste år en 4 til 5 gange og i år
2 gange. Det er lige meget om jeg kører en konstantfart, den kan gøre det
alligevel.
Er jeg i en overhaling er det lidt problematisk men efter et kortvarig slip,
kan den trække som intet var hændt.
Nu tror jeg ikke kun det er X-trail der måske kan finde på dette, men også
andte nissan produkter der er bygger over samle skabelon.
Nogen der har et bud på hvad det kan være.
Sidder der nogen form for potmeter i forbindelse med spederen?

Alle seriøse henvendelser vil blive modtaget med glæde.

vh
Poul

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-02-10 10:51

Craner wrote:
> [...]
> Sidder der nogen form for potmeter i forbindelse med spederen?
>
> Alle seriøse henvendelser vil blive modtaget med glæde.

Defekt waste-gate hvis den er med turbo?

Tror dog Nissan kan ske at vide det alligevel. Afsted til et andet Nissan
værksted. Det er jo svært at finansiere "bilparken" ude foran udstillingen,
hvis man kan fikse et problem på et kvarter som ellers kan fakturereres til
et par timer eller 4.

--
- Frank

Fra : Henning P.

Dato : 06-02-10 16:34

Hvis der er turbo på, så lyder det som om den "taber" turboen og skal ned og
hente den i de lave omdrejninger.
Havde problemet for mange år siden i en Audi 100 2,5 TDi

Eller har jeg ikke forstand på sådan noget.

Fra : Craner

Dato : 07-02-10 22:55

"Henning P." <Get@Grip.now> skrev i meddelelsen
> Hvis der er turbo på, så lyder det som om den "taber" turboen og skal ned
> og hente den i de lave omdrejninger.
> Havde problemet for mange år siden i en Audi 100 2,5 TDi
>
> Eller har jeg ikke forstand på sådan noget.

Tak for svar.

vh
Poul

Fra : Craner

Dato : 07-02-10 22:54

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> værksted. Det er jo svært at finansiere "bilparken" ude foran
> udstillingen, hvis man kan fikse et problem på et kvarter som ellers kan

Hej Frank tak for svaret, nu er jeg ikke bilkyndig og har været på nettet,
for at finde ud af hvad en waste-gate ventil laver.
Ja den er med turbo. Det jeg ikke forstår er at bilen kan finde på det
samme, selv om jeg kører i lav hastighed eller i høj.
Jeg vil forelægge dette for nissan.

Fra : TG

Dato : 06-02-10 14:55

On 6 Feb., 10:50, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> [...]
> hvis man kan fikse et problem på et kvarter som ellers kan fakturereres til

Det kunne også være så simpelt som slam/vand i dieselfilteret...
/TG

Fra : Craner

Dato : 07-02-10 22:56

"TG" <tg4600@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kunne også være så simpelt som slam/vand i dieselfilteret...
> /TG

Tak for svaret

vh
Poul