En velfortjent vasker
Fra : JBH

Dato : 06-02-10 05:11

http://www.jv.dk/artikel/823144

Sneboldkamp og drengestreger udviklede sig fredag aften klokken 19 noget
voldsomt for tre ti-årige knægte på Løgstørvej.

De tre drenge gik og kastede snebolde på parkerede og forbikørende biler.
Det blev for meget for tre unge mænd i alderen 20 til 22 år, som kom kørende
i en bil, der fik en snebold med på vejen.

De stod ud af bilen og væltede drengene om kuld, hvorefter de fik en vasker
i sneen.

De ti-årige drenge ringede selv til politiet efter episoden, hvor de var
temmeligt oprørte og sagde, at de unge mænd sparket dem i ansigtet og også
havde våben på sig.

Det viste sig dog ikke at være tilfældet, da politiet kom frem til stedet.
De unge mænd blev dog taget med på stationen, hvor de har afgivet
forklaring.

Politiet vil undersøge sagen nærmere og muligvis rejse en voldssag.

De tre unge mænd blev løsladt fredag aften.

I guder hvor tiderne har ændret sig. Hvis jeg, i den alder havde kastet sne
efter bilister og efterfølgende fået en "vasker" var det i alt fald ikke
noget som jeg sladrede om....

mvh
JBH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-10 07:02

JBH skrev:
> [...]
> efter bilister og efterfølgende fået en "vasker" var det i alt fald ikke

Nu ved jeg jo ikke lige hvor længe siden det var at du var 10 år. Men
når man kigger på måden folk omgås hinanden på før i tiden og nu, vil
den "vasker" de der 20-22 årige udsatte de 10-årige for nu nok have en
ret anderledes karakter end den ville havde haft, allerfald, da jeg var
i den alder.

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-02-10 10:02

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.jv.dk/artikel/823144

KLIP

> [...]
> temmeligt oprørte og sagde, at de unge mænd sparket dem i ansigtet og også

Er det ikke standard for bøller, voldsmænd, tyveknægte, vandaler osv. at når
"kniven" vendes mod dem selv, så råber de på moar, brandvæsen og politi.

I bund og grund er de blot nogle skvat.

mvh/Bjørn J.

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 14:43

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> wrote in

> [...]
>
> Er det ikke standard for bøller, voldsmænd, tyveknægte, vandaler osv.
> at når "kniven" vendes mod dem selv, så råber de på moar, brandvæsen

Og jeg mener så at skvattene er dem fra bilen.
Dels er de flere om at straffe børn.
Dels evner de ikke at give børnene en verbal opsang som fungerer pædagogisk
hensigtsmæssig.

I stedet tyr de til vold mod mindreårige, blot fordi børnene havde lavet
drengestreger.
Drengestreger som alle børn jo på et tidspunkt giver sig i kast med -
inklusive dem i bilen da de var børn.
_
Seth

Fra : Klaus G.

Dato : 06-02-10 14:54

> I stedet tyr de til vold mod mindreårige, blot fordi børnene havde lavet
> drengestreger.
> Drengestreger som alle børn jo på et tidspunkt giver sig i kast med -
> inklusive dem i bilen da de var børn.
Nu er intet jo bevist... Så slap lige af med at beskylde folk for at have
sparket børn i hovedet. Sidst det fløj med beskyldninger og gætterier blev
en mand beskyldt for at have slået en pige ihjel i Herning, men han var
uskyldig...

--
Klaus G.

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 14:55

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> wrote in

> [...]
> have sparket børn i hovedet. Sidst det fløj med beskyldninger og
> gætterier blev en mand beskyldt for at have slået en pige ihjel i

Jeg beskylder ikke folk for noget andet end hvad journalisten bag artiklen,
med sikkerhed, ytrer.
Så må dem fra bilen jo indstævne journalisten for injurier, hvis det er
galt.
_
Seth

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-02-10 14:57

Seth wrote:
> [...]
> artiklen, med sikkerhed, ytrer.
> Så må dem fra bilen jo indstævne journalisten for injurier, hvis det

Man skal naturligvis læse avisen med omhu. Ofte er det jo sådan at den der
anmelder en voldssag først, får "monopol" på hændelsesforløbet.

--
- Frank

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 15:05

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Man skal naturligvis læse avisen med omhu. Ofte er det jo sådan at den
> der anmelder en voldssag først, får "monopol" på hændelsesforløbet.

Ikke bare ofte.
Foreligger der en anmeldelse på en person kan denne ikke anmelde modparten
for samme lovovertrædelse før første anmeldelse er enten afprøvet ved
domstolene eller afvist af anklagemyndighed.
_
Seth

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 15:12

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in

> [...]
> modparten for samme lovovertrædelse før første anmeldelse er enten
> afprøvet ved domstolene eller afvist af anklagemyndighed.

Iøvrigt citerer journalisten jo vagtchefen hos Syd- og Sønderjyllands
Politi.
_
Seth

Fra : mig-selv

Dato : 06-02-10 15:11

Seth skrev:
> Jeg beskylder ikke folk for noget andet end hvad journalisten bag artiklen,
> med sikkerhed, ytrer.

Man skal vist passe på med at bruge ytringer som "med sikkerhed" og
"journalist" i samme sætning.

Der er flere former for sandhed;

Den opdigtede
Den opfattede
Den virkelige
Og den pådømte

De tre behøver ikke have en disse med hinanden at gøre...

Venligst

Mcwm

Fra : Henning P.

Dato : 06-02-10 16:38

Det er helt fortjent med den vasker.
Politiet skulle have givet ungerne en vasker mere for deres falske anklager
og forældrene givet dem en røvfuld så de ikke gør sådan noget mere.

Jeg bliver helt elektrisk når jeg kommer kørende og ser sådan et fjols med
en snebold i vejkanten. Jeg sætter farten så langt ned og får
øjenkontakt..det hjælper som regel.
Ellers har jeg gode vinterdæk på og kan jagte den satan ind over marker og
lign....

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-02-10 15:09

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Drengestreger som alle børn jo på et tidspunkt giver sig i kast med -
> inklusive dem i bilen da de var børn.

Nu er drengestreger e´fterhånden et udvasket begreb, da det strækker sig fra
noget aldeles harmløst og til decideret hærværk.

En god omgang sul er den helt rette "straf" for drengenes sneboldkast efter
andre trafikanter.

Heldigvis kom ingen til skade ved drengestregerne !

mvh/Bjørn J.

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 15:16

> [...]
> efter andre trafikanter.
>
> Heldigvis kom ingen til skade ved drengestregerne !

Måske er det ikke nemt altid at skelne mellem hærværk og drengestreger.
Men har du nogensinde hørt om en domsafsigelse mod mindreårige hvor et
sneboldskast karakteriseres som hærværk og medfører straf.

Så med din analogi ville du, på din egen fortolkning, med selvtægt for øje,
udøve vold mod mindreårige som modtræk til en uskyldighed.

Det er lavt.
_
Seth

Fra : Bjørn J.

Dato : 06-02-10 15:18

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er lavt.

Du kværulerer da så bare pokker.

En god omgang sul fik knægtene og det har de så sandelig fortjent, sådan
nogen møgunger og måske slap de så for mor skulle aftenbade dem !

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-02-10 14:45

JBH wrote:
> [...]
> kastet sne efter bilister og efterfølgende fået en "vasker" var det i
> alt fald ikke noget som jeg sladrede om....

Endnu engang optræder du som dommer ud fra en avisartikel.

Se og få meldt dig ind i en partiforening så du kan ske at blive lægdommer.

--
- Frank

Fra : JBH

Dato : 06-02-10 17:23

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu engang optræder du som dommer ud fra en avisartikel.
>
> Se og få meldt dig ind i en partiforening så du kan ske at blive
> lægdommer.

Endnu engang optræder du som dagens klaphat og hafnar, hvorfor ser du ikke
at blive artist i et cirkus

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:23

JBH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu engang optræder du som dagens klaphat og hafnar, hvorfor ser du
> ikke at blive artist i et cirkus

Jeg er udmærket klar over det er artisteri jeg laver. Men min opfordring til
at du skulle forsøge at få reel indflydelse i stedet for dit folkedommerpjat
er skam vel ment.

Er problemet at du erkender at ingen partiforening vil have dig?

--
- Frank

Fra : mig-selv

Dato : 07-02-10 00:54

Frank Leegaard skrev:
> Se og få meldt dig ind i en partiforening så du kan ske at blive lægdommer.

Det lader til at man er gået bort fra den gamle type grundlister,
således at der trækkes lod imellem egnede borgere i kommunen. For hver
300 borgere skal der være en på grundlisten. Den nærmere proces er i et
vist omfang hemmelig. Sikkert af hensyn til restsikkerheden

kilde;
http://www.denstoredanske.dk/Samfund%2c_jura_og_politik/Jura/Retspleje_og_domstole/grundliste

Venligst

Mcwm

Fra : Møller

Dato : 06-02-10 16:47

Den Sat, 06 Feb 2010 14:11:32 +0000 skrev Seth:

> Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in

> Iøvrigt citerer journalisten jo vagtchefen hos Syd- og Sønderjyllands
> Politi.

#Seth

Gab. og?

analog:
http://www.bt.dk/kendte/rasmus-bjerg-renset-hos-anders-lund-madsen

Og så er jeg træt af at få smidt isklumper, æbler m.v. (afhængig af
årstiden) ned på bilen fra en gangbro her i nabolaget ;-(
Jeg må indrømme, at jeg tog et fast greb da jeg fik fat på en af
æblekasterne da vi skulle hjem til hans forældre.
Ja jeg må også indrømme, at jeg overvågede dem indtil de kastede efter en
anden bil, så jeg kunne foretage en civil anholdelse på gerningsstedet

Moderen så et stram ud i betrækket, så måske gjorde jeg mig her skyldig i
den største synd: jeg sikrede mig ikke, at de håbefulde poder ikke led
fysiske eller psykiske overlast.
Men det ragede mig også ganske langsomt på det tidspunkt, og stadig.

//Møller