Tågelys og fejlagtig brug af dem - igen
Fra : Henning

Dato : 04-02-10 19:23

Denne gang med udgangspunkt i en FDM-artikel

http://www.fdm.dk/nyheder/veje-trafik/sluk-de-forbudte-lygter

Fra : Jens

Dato : 04-02-10 20:12

Henning skrev:
> Denne gang med udgangspunkt i en FDM-artikel
>
> http://www.fdm.dk/nyheder/veje-trafik/sluk-de-forbudte-lygter

Det er desværre en håbløs sag, synes jeg ser flere og flere tåbelygter
på min vej.
Synes faktisk sjældent de kan bruges til noget og ved tåget vejr oplever
jeg ofte at lyset reflekteres så kraftigt i tågen, at det er rarere at
undvære lyset -

Jens

Fra : oz3bto

Dato : 05-02-10 02:50

"Jens" <Skriv-i-gruppen@tak.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Synes faktisk sjældent de kan bruges til noget og ved tåget vejr oplever
> jeg ofte at lyset reflekteres så kraftigt i tågen, at det er rarere at

Det er så fordi at du bruger tågelyset forkert .. Man skal jo netop slukke
nærlyset også bruge tågelyset

Men det er sjovt kun i DK at i har problemer med at folk køre med tågelyset
tændt

Heroppe i Norge køre 90% med tågelyset tændt og det genere ingen her ...kun
de dumme danske billister som vi har mange problemer med

Erik

Fra : René Løweneck

Dato : 05-02-10 09:52

Hej Erik !

> Men det er sjovt kun i DK at i har problemer med at folk køre med
> tågelyset tændt

Jeg kan kun give dig helt ret. Selv har jeg aldrig haft problemer med folks
brug af tågelyset. Det er ikke engang altid, jeg har gidet blinke, hvis de
kommer imod mig med fjernlys. Men jeg tror også snarere, at det med
tågelygterne er en af indikatorerne på, at Danmark har udviklet sig til et
meget meget sygt samfund (desværre).

> Heroppe i Norge køre 90% med tågelyset tændt og det genere ingen her
> ...kun de dumme danske billister som vi har mange problemer med

Det kan nemt ske. Jeg lagde ikke mærke til det, da jeg i efteråret var en
uge i Norge

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Båt båt

Dato : 05-02-10 01:54

On Feb 5, 2:50 am, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
>
> Heroppe i Norge køre 90% med tågelyset tændt  og det genere ingen her ...kun
> de dumme danske billister som vi har mange problemer med

Dumme danske billister ?
At 90 % af de norske billister fiser rundt med tågelyset tændt hele
tiden , siger vist
mere om dem der bor i Norge og om Erik , end om os danskere

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 09:59

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>At 90 % af de norske billister fiser rundt med tågelyset tændt hele
>tiden , siger vist
>mere om dem der bor i Norge og om Erik , end om os danskere

Du har helt ret.

Nordmændene og Erik har vigtigere ting at gå op end brugen af tågelygter !

mvh/Bjørn J.

Fra : oz3bto

Dato : 05-02-10 15:12

> [...]

tiden , siger vist
mere om dem der bor i Norge og om Erik , end om os danskere

Prøv at bo heroppe .. dem der sinker trafikken har i 9 ud af 10 tilfælde en
DK plade på bilen.. iøvrigt også de enste der køre med snekæder på TØR
vej... Eller forsøger sig med stejle og glatte bakker kun med helårsdæk
....Da ved vi dsa lidt bedere heroppe

Fra : Kent Friis

Dato : 05-02-10 18:34

Den Fri, 5 Feb 2010 15:12:28 +0100 skrev oz3bto:

> [...]
> mere om dem der bor i Norge og om Erik , end om os danskere
>

> Prøv at bo heroppe .. dem der sinker trafikken har i 9 ud af 10 tilfælde en

Det lyder underligt, Norge er da stort set det eneste sted i Europa hvor
folk tror en motorvej er et sted man kun må køre 90 km/t.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : oz3bto

Dato : 05-02-10 22:27

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det lyder underligt, Norge er da stort set det eneste sted i Europa hvor
> folk tror en motorvej er et sted man kun må køre 90 km/t.

> [...]

Passer mig fint ...Ved ikke om du har set hvor stor en elg er

Fra : ShutEye

Dato : 10-02-10 16:26

> [...]
> en DK plade på bilen.. iøvrigt også de enste der køre med snekæder på TØR
> vej... Eller forsøger sig med stejle og glatte bakker kun med helårsdæk

Hmm så er det her måske danskeres skyld:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1296787.ece

:P

Fra : Båt båt

Dato : 05-02-10 02:14

On Feb 5, 9:59 am, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Båt båt" <fritz.m...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:371d0830-bcad-4fdd-8a27-6d2fe19e18d1@n7g2000yqb.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Du har helt ret.
>
> Nordmændene og Erik har vigtigere ting at gå op end brugen af tågelygter !
>
> mvh/Bjørn J.

Tjah , færdselsloven og hensynet til andre trafikanter er
tilsyneladende ikke så vigtigt for egoisterne.
Som Løveneck bl.a. skriver , "Danmark har udviklet sig til et meget
meget sygt samfund "...
Ja vi har et meget meget sygt samfund , der ikke bare tillader, at
alle kan gøre, som de vil i trafikken.
Sikken da noget skidt da ... ROFL for en holdning..

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 10:45

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP
..

> [...]
>alle kan gøre, som de vil i trafikken.
>Sikken da noget skidt da ... ROFL for en holdning..

Strammer glorien omkring hovedet, for din må da være faldet der ned....

mvh/Bjørn J.

Fra : Båt båt

Dato : 05-02-10 03:04

On Feb 5, 10:45 am, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:
> "Båt båt" <fritz.m...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:ba11ba04-4250-4838-84a5-105b006c200b@o3g2000yqb.googlegroups.com...
>
> KLIP
> .

> Strammer glorien omkring hovedet, for din må da være faldet der ned.....
>
> mvh/Bjørn J.

LOL ,,,same old trick..

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 12:06