Vidste du, at alle de underlige forklaring~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-01-10 12:08

For der eksisterer en regresaftale mellem forsikringsselskaberne.
Fordelingen af skyld og dermed bonustab mm. afgøres alene efter de
plantegninger, parterne indleverer. Der er ganske enkelt faste scenarier,
der fordeler skyld alene ud fra tegningerne!

Man kan altså ikke påtage sig skyld i en given situation overfor
forsikringen.

Og regresaftalen mellem selskaberne imellem gør, at skader op til 50.000 kr
ikke overføres mellem selskaberne, men klares af kaskoforsikringen alene. Så
hvis du havner i et uheld, hvor din bil bliver bulet for under 50 kilo uden
din skyld, er det alligevel din forsikring, der betaler regningen. Du
slipper bare for bonustab mm.

Og jeg har det fra en forsikringsekspert!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Elmand

Dato : 30-01-10 12:59

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan altså ikke påtage sig skyld i en given situation overfor forsikringen.

Ved alle former for forsikringer har du afskrevet dig fra ansvaret m.h.t at
aftale
skyld og evnt erstatningsstørese.

> [...]
> din skyld, er det alligevel din forsikring, der betaler regningen. Du slipper

det er der ikke noget underligt i. Det sparer selskaberne administration ikke at
skulle sende penge frem og tilbage.- I den lange ende går det nemlig statistisk
lige op.
Venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : alexbo

Dato : 30-01-10 13:20

"Frodo Nifinger" skrev

> [...]
> plantegninger, parterne indleverer. Der er ganske enkelt faste scenarier,
> der fordeler skyld alene ud fra tegningerne!

Ja den er her.
http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/dit_transportmiddel/documents/ansvar_ved_sammen.pdf

> Man kan altså ikke påtage sig skyld i en given situation overfor
> forsikringen.

Nej man kan ikke påtage sig en udgift på andres vegne,
forsikringen dækker ens ansvar for skader, ikke ens godgørenhed.

> [...]
> 50 kilo uden din skyld, er det alligevel din forsikring, der betaler
> regningen. Du slipper bare for bonustab mm.

Det ville så gå lige op med at hvis man laver en 50.000 kr s skade på en
anden bil koster det ingenting.

Men jeg tror så ikke på det, der er 300 forsikringsselskaber i dette land,
de ville aldrig kunne blive enige om et sådant arangement, hvor skal grænsen
være hvornår skal den ændres, hvilke typer forsikringer skal det omfatte,
hvem sikrer at der ikke kommer lige rigeligt med 51.000 kr skader, det er
langt nemmere bare at afregne hver gang.

Modparten, ham med skylden, ville i så fald få en præmiestigning/bonustab på
en skade der ikke har kostet hans forsikring noget, betingelserne er at en
belastende skade kan medføre præmiestigning/bonustab, en skade der ikke
koster noget er ikke belastende

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 15:45

alexbo wrote:
> [...]
> forsikring noget, betingelserne er at en belastende skade kan medføre
> præmiestigning/bonustab, en skade der ikke koster noget er ikke

Har spurgt en kammerat der var jurist i et mellemstort forsikringsselskab
herhjemme. I princippet er det korrekt, idet de fleste jo har genforsikret
deres porteføljer andre steder. Derfor klares visse typer ansvarsskader af
skadelidtes forsikringsselskab selv.

Så scenariet Frodo stiller op er ret plausibelt.

--
- Frank

Fra : AS

Dato : 31-01-10 01:32

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> bliver bulet for under 50 kilo uden din skyld, er det alligevel din
> forsikring, der betaler regningen. Du slipper bare for bonustab mm.

Hm... Hvordan bliver det, hvis jeg har kun ansvarsforsikring, og skaden er
sket pga. anden part, dvs. jeg er absolut uskyldig?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-01-10 10:00

On Sun, 31 Jan 2010 01:31:30 +0100, AS wrote:

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
>
> Hm... Hvordan bliver det, hvis jeg har kun ansvarsforsikring, og skaden
> er sket pga. anden part, dvs. jeg er absolut uskyldig?

Reglen hedder svjv "ting går forud for ansvar". Hvis du ikke har forsikret
tingen hos dit forsikringsselskab, så tror jeg de er ligeglade med hvordan
du får repareret skaden. Dvs. modpartens selskab skal have regningen.