Skift at pære (Mazda 2)
Fra : Begbie

Dato : 29-01-10 10:23

Da jeg altid skælder ud på bilister der kører rundt uden den ene lys,
skyndte mig hen for købe en ny pære da jeg opdaget at den var gal med
vores bil - det burde jeg max. tage 10 minutter at skifte...

Men under udskiftning lykkes det mig, med mine småfrosne fingere, at
pile den ellers afgørende låsefjeder ud, sådan at den faldt ned i
hånden af mig. Doh!

Der er ikke umiddelbart meget plads eller sigtbarhed i det område hvor
låsefjederen skal "klikkes tilbage på plads".

Er der andre har prøvet stå med låsefjederen i hånden - er der da
nogen gode fif til at før den på plads igen?

På forhånd tak!

Fra : Begbie

Dato : 30-01-10 03:43

Det er iøvrigt sådan en spring retainer bandit, som jeg skal
installere igen, et sted jeg ikke ved hvor er, i område jeg ikke kan
komme til at se:

http://www.flickr.com/photos/47118953@N08/4315854750/

:-/

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-01-10 03:57

On 30 Jan., 11:42, Begbie <y2j66...@yahoo.dk> wrote:
> Det er iøvrigt sådan en spring retainer bandit, som jeg skal
> installere igen, et sted jeg ikke ved hvor er, i område jeg ikke kan
> [...]

Hm. Jeg har stået med stort set samme problem et par gange med min
Jaguar, men det er lavet anderledes, og det er nemt at se hvad man
laver.
Det var svært at få fisket den tabte fjeder op fra dybet første gang,
og det er på trods af man kan se hvad man laver temmelig svært at få
samlet rigtigt igen...

Mit bud: Ud med lygten så du kan se hvad du laver. Hvis du så stadig
ikke kan samle det må du jo have den anden ud også for at gennemskue
hvordan det skal sidde. Du skifter vel også begge pærer
alligevel...

Leo