Seat Altea og den slags varevogne - kan de~
Fra : Per

Dato : 29-01-10 15:27

Hej !

De der varevogne som fx. Seat Altea rigtig mange unge kører rundt i kan de
noget særligt ?

Jeg oplever tit unge mennesker vil køre om kap - og de kører meget ofte i
dødsyge Diesel varevogne som fx. Altea (gul-plade biler)

Jeg gider af princip ikke det der fartræs og slet ikke mod varebiler med
bladfjedre. Det er måske et moderne fænomen ? Da jeg var lærling kørte vi
rundt i bla. Toyota Hiace og der var der ingen der gad køre om kap med
varebiler.

Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Det har da intet med ræs af gøre !??

/ Per

Fra : Armand

Dato : 29-01-10 16:19

Per skrev:
> [...]
> med varebiler.
>
> Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Nu er der val også noget forskel på en Hi-ace og en Altea, som til
forskel nærmere er en 'høj stationcar'.

Men med 170hk(diesel) til 200hk(bensin) og DSG-gear er der god chance
for at møde én man ikke kan følge med når der bliver grønt!

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-01-10 09:04

On 29 Jan., 16:18, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Men med 170hk(diesel) til 200hk(bensin) og DSG-gear er der god chance
> for at møde én man ikke kan følge med når der bliver grønt!

Det er nogle af de hurtigste biler i gadebilledet, for bilerne bliver
brugt (og misbrugt), som om chaufføren ikke selv betaler hverken slid
eller forbrug, men det gør de så nok heller ikke.

Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-10 17:33

On Fri, 29 Jan 2010 08:04:29 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>brugt (og misbrugt), som om chaufføren ikke selv betaler hverken slid
>eller forbrug, men det gør de så nok heller ikke.

Er det ikke de modeller der er kendetegnet ved, at når tændingen
aktiveres, så tænder de forreste tågelys automatisk?

Og så kan de øjensynligt kun leveres i sort.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 29-01-10 17:40

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke de modeller der er kendetegnet ved, at når tændingen
> aktiveres, så tænder de forreste tågelys automatisk?

Jow, og kraftige magneter monteret i fronten, så de uværgligt er nødt til at
ligge helt oppe i bagruden på den forankørende

> Og så kan de øjensynligt kun leveres i sort.

Eller rød - det er jo næsten en Ferrari

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-10 17:42

On 29/01/10 17.32, folmer@rasmussen.dk wrote:

> Er det ikke de modeller der er kendetegnet ved, at når tændingen
> aktiveres, så tænder de forreste tågelys automatisk?
>
> Og så kan de øjensynligt kun leveres i sort.

Jo, det er dem. Førerne er mange gange kun lige netop så høje at de kan
se over rattet, eller også er sædet sænket.
De fleste af dem har digitalspeeder (on/off) og magneter i
forkofangeren, så de bedre kan køre helt oppe i r*ven på den forankørende.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-01-10 21:07

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

Klip <noget Altea-noget>

>Er det ikke de modeller der er kendetegnet ved, at når tændingen
>aktiveres, så tænder de forreste tågelys automatisk?
>
>Og så kan de øjensynligt kun leveres i sort.

Og bremserne dutter heller ikke.... de holder altid langt ud over
stoplinien.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-01-10 21:48

On Fri, 29 Jan 2010 21:06:49 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Og bremserne dutter heller ikke.... de holder altid langt ud over
>stoplinien.

Er det ikke den der markerer, hvor bagenden af bilen skal være?

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-01-10 16:12

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

>Er det ikke den der markerer, hvor bagenden af bilen skal være?
>
>Fly

Nogle hævder, at den skal flugte med kæppen i øret.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Tom Jensen

Dato : 30-01-10 17:13

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle hævder, at den skal flugte med kæppen i øret.
> --
> Dette er en signatur.
>
> Læs den ikke.

hej claus .

lige et lille sidespring .

hvad går ham brormand og laver ,vi ser ham jo aldrig her inde mere .

vi må jo snart have en scorpio opdatering og hvad han kører i fortiden og
ellers går og slapper af med

mvh tom jensen

Fra : Claus Frørup

Dato : 31-01-10 19:38

Isang tao pinangalanan, Tom Jensen nagsulat:

klip
>hej claus .
>
>lige et lille sidespring .

Pas på at konerne ikke opdager det

>hvad går ham brormand og laver ,vi ser ham jo aldrig her inde mere .

Han blev ramt af finanskrisen og byggeriets kolaps og leder med lys og
lygte efter noget at rive i.....

Det er ikke nemt, skulle jeg hilse og sige.

>vi må jo snart have en scorpio opdatering og hvad han kører i fortiden og
>ellers går og slapper af med

Scorpioen er død. <Snøft> Det ville blive for dyrt at sætte den i
stand til et syn. Den har gjort det godt og lever nu på de evige
jagtmarker

I øjeblikket tuller han rundt i en udbollet hvid Previa, mage til min
den gamle. Og så har han en Previa automatic, vi er ved at sætte i
stand til syn.

Ud over det går han tur med potteplanterne og vander hunden..... eller
også er det omvendt..... man ved jo aldrig med ham
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-01-10 19:11

Per kom med denne ide:
> [...]
> varebiler.
>
> Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Det er nutidens Gluf.
De har ikke råd til den rigtige VW, og så er den et godt alternativ for
Brian og Mohammed.
Kai

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-10 19:29

On Fri, 29 Jan 2010 15:26:30 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>varebiler.
>
>Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Altea van var vist den første gulplade med FR maskinen på 170 HK. Så
jo, de kan en smule, spørg Mogens (K) - så får du et ottesiders
foredrag om køreglæde ved en 16V diesel )
Men ja - de har næsten overtaget scenen med dårlig opførsel.

Har I iøvrigt lagt mærke til, at hvis der dukker en bil med
nærlys+tåbelys tændt op bagfra så er det bare "væk" - for de køres som
oftest af nogen, der skulle være stået op et kvarter før ) Fabrikat
underordnet!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-01-10 22:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Altea van var vist den første gulplade med FR maskinen på 170 HK. Så
> jo, de kan en smule, spørg Mogens (K) - så får du et ottesiders
> foredrag om køreglæde ved en 16V diesel )

Rolig nu - jég ska sgu nok hold' min kæft :-/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-10 22:10

On Fri, 29 Jan 2010 22:02:44 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Rolig nu - jég ska sgu nok hold' min kæft :-/

Kan vi nu tro på det ? ) Her har vi lige fået 15 cm sne og
henstilling om at undgå al unødvendig udkørsel, så måske man skulle
forfatte en epistel om fordelene ved vintersko. (og bare til almen ro
- den bliver ikke publiceret) Troede lige man kunne lufte hunde i de
små ;-((

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-01-10 22:19

> Her har vi lige fået 15 cm sne og henstilling om
> at undgå al unødvendig udkørsel

I know - er lige kommet hjem efter 300 km's kørsel i sneen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-10 22:40

On Fri, 29 Jan 2010 22:19:06 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>I know - er lige kommet hjem efter 300 km's kørsel i sneen

>--

Nu er det vel ikke dig de skælder ud på i radioen lige nu?

Noget med at være i vejen for sneplovene og den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-01-10 04:33

> Nu er det vel ikke dig de skælder ud på i radioen lige nu?
> Noget med at være i vejen for sneplovene og den slags.

Naturligvis ikke - jeg mødte een sneplov, og han kørte den anden vej...

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-01-10 15:26

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Noget med at være i vejen for sneplovene og den slags.

Jeg vil tro, dem der skabte den voldsomme reaktion fra sneplovene, var 2 x
4x4 (Land Rover og en Nissan) samt 1 Seat personpotte og ikke mindst en
hvid-kasse-transporter-potte.

Sjældent har jeg set så uforsvarlig kørsel i en snestorm:

4x4'erne samt Seat-potten lå i overhalingsbanen med maksimal fart = 130 km/t
og var garanteret dem som kørte slalom mellem sneplovstrækket.

Hvid-kasse-transporter-potten lå konsekvent i overhalingsbanen med tæt på
forankørende og blinkede "som en vild" for at komme "fremad".

Ellers ysnes jeg alt i alt, der blev kørt ganske forsvarligt efter
forholdene den aften/nat hjem til Vejle fra CPH.

Jeg kan jo se start- og ankomsttid ganske nøjagtigt via min permanente
GPS-overvågning af gul-plade-potten..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-01-10 12:55

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I know - er lige kommet hjem efter 300 km's kørsel i sneen

Kom hjem fra Paris i går aftes og skulle køre min gul-plade-potte hjem til
Vejle fra CPH.

Sikke en herlig tur, der begyndte omkring 21:00 tiden.

Gul-plade-potten klarede opgaven med bravour og var faktisk en hel del
nemmere at holde i "sporet" med en rimelig marchfart end min gamle Völle.

Eneste irritationsmoment var en "horde" sneplove som på en længere strækning
"blokkerede" overhalingsbanen..

mvh/Bjørn J.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-10 22:41

> [...]
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Rolig nu - jég ska sgu nok hold' min kæft :-/

Føler du dig truffet?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-01-10 04:34

> Føler du dig truffet?

Hvis man direkte anvender mit navn som reference, må man nok give dig ret...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-01-10 19:23

On Sat, 30 Jan 2010 04:33:32 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Hvis man direkte anvender mit navn som reference, må man nok give dig ret...

Sorry hvis du følte dig trådt over tæerne - der blev spurgt til, hvad
disse Seat'er kunne og jeg tillod mig at bruge dig som reference på
ydelsen. (du har jo udtrykt stor begejstring) Hvad jeg iøvrigt har
sagt om Seat-førere er generaliseringer og på ingen måde møntet på dig
som person. Hvis det kunne forstås anderledes kan jeg kun beklage.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-01-10 20:22

> [...]
> sagt om Seat-førere er generaliseringer og på ingen måde møntet på dig
> som person. Hvis det kunne forstås anderledes kan jeg kun beklage.

Det er okay - no problem.

Fra : Seth

Dato : 04-02-10 13:33

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in

> [...]
> nærlys+tåbelys tændt op bagfra så er det bare "væk" - for de køres som
> oftest af nogen, der skulle være stået op et kvarter før ) Fabrikat

Når jeg ser folk køre med tågelys uden at det er for at "læse" underlaget
og uden at der er nedsat sigtbarhed, så er det oftest BMW, Audi, VW eller
Koreanske skøjter, næsten alle på hvide plader.

BMW, Audi og VW købes jo ofte for at hævde sig i omgangskredsen af
ligestillede som bærer skudsikker vest, kniv, en lille hjerne og et lille
kønsorgan.
Det er så grunden til at jeg ikke beder dem slukke det.
De ville blot straks projicere at jeg taler om deres hjerne eller
kønsorgan og sms'e alle bandemed(lem)merne at nu er det slå-ihjel tid.

Men jeg smiler nu alligevel bredt hver gang jeg med stor motormæssig
overlegenhed, med langt bedre køreegenskaber og større luksus i kabinen,
overhaler dem i min gulpladebil til den halve eller kvarte pris af deres
- selv om jeg godt ved at den ekstra pris de har betalt er betalt i
dope.

Der er ingen fordomme iblandt dette indlæg.

_
Seth

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 17:52

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Når jeg ser folk køre med tågelys uden at det er for at "læse" underlaget
> og uden at der er nedsat sigtbarhed, så er det oftest BMW, Audi, VW

Beklager men dét lys tænder jo pr. automatik, når man blinker og svinger

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 17:54

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Beklager men dét lys tænder jo pr. automatik, når man blinker og svinger

Ikke på din og min Bimmer..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 18:01

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke på din Bimmer...

Jow da - programmerer man jo selv vha. iDrive:
www.bimmerfest.com/pdf/3erConverWidrive_1206_ue_1106.pdf

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 18:07

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow da - programmerer man jo selv vha. iDrive:
> www.bimmerfest.com/pdf/3erConverWidrive_1206_ue_1106.pdf

Nåeee...du har jo den gamle lyspakke.

Mit "fodgængerlys" sidder i de inderste lygter.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 19:11

> Nåeee...du har jo den gamle lyspakke.

Gl.? - det er samme årgang.

> Mit "fodgængerlys" sidder i de inderste lygter.

Altså ingen tågelys i frontspoileren?

Iøvrigt er det sjovt at se, hvor sofistikeret kurvelyset er på BMW'en
sammenlignet med Seat. På Seat følger begge lygter hinanden under et drej,
mens man på BMW har 4 individuelle "versioner" af krvelyset alt efter kurve
og hastighed :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 19:16

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gl.? - det er samme årgang.

Så må 5-erserien anvende et andet forlygtesystem.

> Altså ingen tågelys i frontspoileren?

Jow da, de er jo til brug for kørsel i tåget og usigtbart vejr.

> [...]
> sammenlignet med Seat. På Seat følger begge lygter hinanden under et drej,
> mens man på BMW har 4 individuelle "versioner" af krvelyset alt efter

Det er faktisk et yderst fint system, dog lyser bimmerlygterne ikke lige så
godt op som konens S40. Der er betragteligt mere knald på nærlyste og det
lange understøttes desuden af fjernprojektørerne. Jeg er en del skuffet over
bimmerens xenonlys.

Det er dog dejligt at have lysautomatik, så man om dagen kører med rigtigt
kørelys og ikke bare nærlys. Fint igen at kunne se, nærlyset tænde .... så
kommer der lys i urerne og skærmen går ned i lysstyrke.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 19:19

> Jow da, de er jo til brug for kørsel i tåget og usigtbart vejr.

Hva mener du så?

> [...]
> så godt op som konens S40. Der er betragteligt mere knald på nærlyste og
> det lange understøttes desuden af fjernprojektørerne. Jeg er en del

OK - så ER det et andet system end mit

> Det er dog dejligt at have lysautomatik, så man om dagen kører med rigtigt
> kørelys og ikke bare nærlys. Fint igen at kunne se, nærlyset tænde .... så
> kommer der lys i urerne og skærmen går ned i lysstyrke.

A har å det der lysautomatik, do

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 19:25

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva mener du så?

Kig på forlygterne.

Den inderste lygte tænder og lyser fortorvet op stort se med kant til
forreste kofanger.

Jeg kører heller ikke med nærlys tændt i dagstimerne. Her lyser den ene ring
normalt svagt og den anden ring meget kraftigt. Sætten du kontakten på
parkering, så lyser begge ringe meget svagt.

Jeg troede selv, det var tågelygten, der oplyste kantstenen/fortorvet indtil
jeg stod foran potten og med selvsyn så, hvordan systemet virker.

Det er faktisk ganske snedigt.

Har du fjernprojektører i forlygtearrangementet ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 19:34

> [...]

> Det er faktisk ganske snedigt.
> Har du fjernprojektører i forlygtearrangementet ?

Æh, jeg ska vist ha set på sagerne IRL først - nu

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 19:36

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Æh, jeg ska vist ha set på sagerne IRL først - nu

LOL .. ja, vi har vist hver sin tilgang til det at eje en potte..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 19:44

> LOL .. ja, vi har vist hver sin tilgang til det at eje en potte..

Rolig nu - du har ejet din længere tid, end jeg har ejet min, ligesom din er
en hverdagsting, hvor min venter på bedre vejr...

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 19:50

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu - du har ejet din længere tid, end jeg har ejet min, ligesom din
> er en hverdagsting, hvor min venter på bedre vejr...

Jow jow, nu er det så min første bimmer, så jeg burde være en novice i
forhold til dig...

Volvo er jo en aldeles huskendt mærke.

Volvo har altid været verdensmester i at lave forlygter og alle modeller har
altid haft et fremragende lys og det uanset pæretypen.

Når potten skal til service, vil spørge hovrfor xenonlyset er så "dårligt"
om det evt skyldes de originale bimmerpærer.

Et svensk firma laver nogen xenon-fjernprojektører til montering indvendigt
ved bakspejlet til BMW. Jeg er ved at forstå hvorfor det...

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 20:02

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et svensk firma laver nogen xenon-fjernprojektører til montering
> indvendigt ved bakspejlet til BMW. Jeg er ved at forstå hvorfor det...

Her er lygterne:

http://www.visualeyes.se/brands

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-02-10 20:18

> Her er lygterne:
> http://www.visualeyes.se/brands

Kolliderer da med lyspakkens kamera for aut. op- og nedblænding...

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 22:36

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kolliderer da med lyspakkens kamera for aut. op- og nedblænding...

You got a point !

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-02-10 19:09

> You got a point !

Du ka' da ik' seriøst mene, at du vil fylde forruden med den slags
autoriseret gejl?

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 19:48

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du ka' da ik' seriøst mene, at du vil fylde forruden med den slags
> autoriseret gejl?

Naurligvis ikke, så vil jeg hellere afpasse pottens hastighed efter det lys
dens xenonlygter nu formår at afgive..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-02-10 14:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kig på forlygterne.

Det har jeg så gjort nu - fik bilen sidste fredag !
(snestorm om man husker)

> Den inderste lygte tænder og lyser fortorvet op stort se med kant til
> forreste kofanger.

Jep - sån funker det også på min :)

> Jeg kører heller ikke med nærlys tændt i dagstimerne. Her lyser den ene
> ring normalt svagt og den anden ring meget kraftigt.

Jep - det gør det nemli' :)

> Sætten du kontakten på parkering, så lyser begge ringe meget svagt.

Jep - angels eyes

> Jeg troede selv, det var tågelygten, der oplyste kantstenen/fortorvet
> indtil jeg stod foran potten og med selvsyn så, hvordan systemet virker.
> Det er faktisk ganske snedigt.

Yes - nu mangler jeg blot at få grundjusteret det venstre forlys lidt ned,
idet lyset står for højt (kan ikke umiddelbart lige se, hvor skruen sidder -
samme "problem" på min 530d med for højt nærlys ved modtagelsen). Sjovt nok
er den synet med dette fornyligt - hmm :)

Fra : Seth

Dato : 05-02-10 12:14

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote in

> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Beklager men dét lys tænder jo pr. automatik, når man blinker og
> svinger

Kender du ikke forskel på kurvelys og tågelys?

Måske er der andet i din færdsel omkring i automobilet der kræver
opgradering og træning.
_
Seth

Fra : Bjørn J.

Dato : 05-02-10 12:19

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kender du ikke forskel på kurvelys og tågelys?

Hvad har kurvelys at gøre med "fodgængerlamper"..?

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-02-10 17:59

> [...]

Ja selvfølgelig !

> Hvad har kurvelys at gøre med "fodgængerlamper"..?

Seth ved sikkert ikke, hvad begreberne indeholder

Fra : Seth

Dato : 06-02-10 14:49

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote in news:4b6c4e3d
$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja selvfølgelig !

> Seth ved sikkert ikke, hvad begreberne indeholder

Du er god til gøre dig til dommer over andres paratviden.
Blot tager du fejl.

Hvis du har brug for hjælp til sporing af sammenhængen, og det tyder det
jo på, så skrev Mogens (K; Citat:
"Beklager men dét lys tænder jo pr. automatik, når man blinker og svinger
"
Citat slut.

Som en kommentar til hvad jeg selv skrev; Citat:
[...]

Hvis du stadig har problemer med at forstå sammenhængen du eksisterer i,
så anbefaler jeg at du søger hjælp.
_
Seth

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-02-10 15:19

> Du er god til gøre dig til dommer over andres paratviden.

Og du holder dig ikke tilbage for at genere andres navn, men måske du ikke
selv har seth dét :)

> Blot tager du fejl.

Næh - og du svarer iøvrigt ikke på BJ's spørgsmål, nu du er så helvedes go
til at gøre dig til dommer over "andres" gøren og laden !

> Hvis du har brug for hjælp til sporing af sammenhængen

Det rager mig en fjer - hva du skriver. Du forstår ikke, at det var et afsæt
for en kommentar i anden sammenhæng. Glem det

> [...]
> overhaler dem i min gulpladebil til den halve eller kvarte pris af deres
> - selv om jeg godt ved at den ekstra pris de har betalt er betalt i

Bræk !

> så anbefaler jeg at du søger hjælp.

Unødvendigt for mig, men overvej det selv.

Fra : Seth

Dato : 08-02-10 11:45

> [...]
> afsæt for en kommentar i anden sammenhæng. Glem det

> Bræk !

> Unødvendigt for mig, men overvej det selv.

Jubelnar!

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-02-10 19:57

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jubelnar!

Fjols !

Fra : Seth

Dato : 12-02-10 12:40

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote in news:4b705e8c$0
$278$14726298@news.sunsite.dk:

> Fjols !

Kvaj

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-02-10 19:08

> Kvaj

Klovn

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-02-10 20:19

On Fri, 12 Feb 2010 19:07:44 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>Klovn

>--

Hvad ønsker I to Jer når I skal konfirmeres?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-02-10 22:12

> Hvad ønsker I to Jer når I skal konfirmeres?

At Seth sendes hen, hvor peberet gror

Fra : Seth

Dato : 13-02-10 11:44

"Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote in news:4b75c409$0
$277$14726298@news.sunsite.dk:

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> At Seth sendes hen, hvor peberet gror

Jeg har peber i drivhuset.
_
Seth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-10 17:59

Seth skriver:

> Når jeg ser folk køre med tågelys uden at det er for at "læse" underlaget
> og uden at der er nedsat sigtbarhed, så er det oftest BMW, Audi, VW eller
> Koreanske skøjter, næsten alle på hvide plader.

Sjovt nok har netop mange VW ikke tåbelygter foran.

Det er (dyrt) ekstraudstyr. Pøejgøjter derimod har dem allle og mange af
dem har lys i dem halvpermanent.

Klaus

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 29-01-10 15:10

On 29 Jan., 15:26, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> varebiler.
>
> Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Ikke ment som en kommentar til din post konkret men mere til tråden
som helhed:
Sikke en gang uvidende generaliserende bavl fra en flok tåber med
mindreværdskomplekser.
Og jeg kører ikke Altea.
Jeg kører en anden "heste-vogn".

CHR IV

Fra : Båt båt

Dato : 29-01-10 15:23

On Jan 29, 11:09 pm, Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> som helhed:
> Sikke en gang uvidende generaliserende bavl fra en flok tåber med

Hallo CHR IV. Du lyder i så fald som en gut med storhedsvanvid...
Fremgår vel også af det du kalder dig selv ,,CHR 4... ROFL

Fra : Seth

Dato : 02-02-10 10:10

Båt båt <fritz.munk@gmail.com> wrote in news:c1a55099-2fb3-418d-a036-
6fb00a074fba@k5g2000yqf.googlegroups.com:

> [...]
>

> Hallo CHR IV. Du lyder i så fald som en gut med storhedsvanvid...
> Fremgår vel også af det du kalder dig selv ,,CHR 4... ROFL

Skal vi prøve at tolke på dit kaldenavn, BåtBåt?
_
Seth

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-01-10 13:02

Per wrote:
> Jeg oplever tit unge mennesker vil køre om kap - og de kører meget ofte
> i dødsyge Diesel varevogne som fx. Altea (gul-plade biler)

Hvordan får du det indtryk? Ruller de vinduet ned og råber til dig, om
du er klar på en gang ræs? Eller er det bare en tåbelig fordom du har?

> Jeg gider af princip ikke det der fartræs og slet ikke mod varebiler med
> bladfjedre.

Men gerne mod andre biler? Fartræs hører ikke hjemme på offentlig vej -
og så er det bedøvende ligegyldigt hvilken bil du sidder i.

> Smag selv på ordet - varevogn !! = sløv og traktoragtig

Du mener, at fordi man af pris/afgifshensyn hiver bagsæderne ud af en
bil, bliver den "sløv og traktoragtig"?

Jeg ved ikke med dig, men jeg ville da gerne køre i en traktor som
denne: http://kortlink.dk/7dkr

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Per

Dato : 30-01-10 21:20

Kim Jensen wrote:

> Hvordan får du det indtryk? Ruller de vinduet ned og råber til dig, om
> du er klar på en gang ræs? Eller er det bare en tåbelig fordom du har?

Nej de glor og gasser op - ikke til at tage fejl af.

> Men gerne mod andre biler? Fartræs hører ikke hjemme på offentlig vej
> - og så er det bedøvende ligegyldigt hvilken bil du sidder i.

Jeg kører aldrig ræs - det siger mig intet. Det er vist kun pjatuddannede,
der gider den slags.

> Du mener, at fordi man af pris/afgifshensyn hiver bagsæderne ud af en
> bil, bliver den "sløv og traktoragtig"?

En varebil er en varebil...

> Jeg ved ikke med dig, men jeg ville da gerne køre i en traktor som
> denne: http://kortlink.dk/7dkr

Javel ja - nå skidt kommer til ære.

Det er og bliver en varevogn på gule plader = beregnet til at køre varer i =
sløv og dårligt affjedret. Sådan har det altid været.

/ PEr

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-01-10 21:24

On Sat, 30 Jan 2010 21:19:46 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

<...>

>En varebil er en varebil...

Jooooh!

>Javel ja - nå skidt kommer til ære.
>
>Det er og bliver en varevogn på gule plader = beregnet til at køre varer i =
>sløv og dårligt affjedret. Sådan har det altid været.

Så prøv at køre lige op med den afbildede eller Seat FR modeller med
en "ganske almindelig familiebil". Så bliver man sq klogere )
At jeg så kun kan grine af de gule skilte på alt ned til Hyundai Getz
er en anden sag - kan være, den er billigere i indkøb, men fy h.... da
at betale 5k om året for de gule skilte på sådan en

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-01-10 22:09

Ivan Madsen wrote:
> At jeg så kun kan grine af de gule skilte på alt ned til Hyundai Getz
> er en anden sag - kan være, den er billigere i indkøb, men fy h.... da
> at betale 5k om året for de gule skilte på sådan en

Men prisdifferencen er jo enorm på fx Scirocco; en 2.0 TDI, 170hk, DSG
koster på hvide plader 466.700,-. På gule plader 289.412,-. Det er en
forskel på 177.288,-. En Scirocco købes næppe som familiebil til den
unge familie med 2 små børn og barnevogn, så "straf-afgiften" på 5K om
året række trods alt til godt 35 års kørsel hvis man kan leve uden
bagsæder (men med tilsvarende stort baggagerum!).

At nogle så vælger at få gule plader på helt små og billige biler kan
jeg kun være enig i er skørt. Her er differencen væsentligt mindre og
afgiften æder hurtigere besparelsen op.

En følge af denne snak er i mine øjne helt åbenlyst, at der er noget
rivende galt med det danske afgiftssystem - men det er der sikkert mange
der mener.

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-01-10 22:18

Per wrote:
> En varebil er en varebil...

Nej - en bil på gule (papegøje) plader er i rigtig mange tilfælde en
helt almindelig personbil, hvor man har hevet bagsæderne ud og sat en
skillevæg ind.

> Det er og bliver en varevogn på gule plader = beregnet til at køre varer
> i = sløv og dårligt affjedret. Sådan har det altid været.

Så du mener, at fx Scirocco på gule plader har anden affjedring end
samme model på hvide plader? Og at den er "sløv", betydende langsommere

Fra : Seth

Dato : 01-02-10 11:41

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Det er og bliver en varevogn på gule plader = beregnet til at køre
> varer i = sløv og dårligt affjedret. Sådan har det altid været.

Folk er jo selv ansvarlige for deres ignorance, heribland dig.

Hvis du har kig på et automobil som, med bagsæderne i behold, koster ca.
600.000 Dkr og uden bagsæder koster mellem 300.000 og 400.000 Dkr. så gør
du ikke mig vred hvis du ønsker at betale 200.000 - 300.000 Dkr mere end
jeg og andre ønsker.

Men du er da vist ikke blevet platfodet af nogen studenterhue hvis du
tror køreegenskaberne og undervognsopbygningen ændres af den ændrede
afgift.

Min næste gul plade bil bliver nok en Alfa Romeo 8C Competizione (eller
tilsvarende) og det er nok rigtigt når du siger at sådan en er sløv og
dårligt affjedret og kun beregnet til at køre varer i.

_
Seth