Ups! så er det mandag
Fra : Martin Bak

Dato : 28-01-10 10:54

En uheldig latbilchauffør havde glemt en detalje i mandags på en vej i
Istanbul.

http://www.youtube.com/watch?v=KZkwS64Q04Y

Så vidt jeg kan forstå blev ingen dræbt, mirakuløst nok.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-01-10 16:20

> En uheldig latbilchauffør havde glemt en detalje i mandags på en vej i
> Istanbul.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=KZkwS64Q04Y
>
> Så vidt jeg kan forstå blev ingen dræbt, mirakuløst nok.

Han havde ikke glemt at sænke ladet!
Han var ved at salte vejen. Han må ha overset broen

"This happened in Istanbul, Turkey as you can see that happens to be a truck
pouring salt on the road sadly it looks like the driver didn't lower it back
so it made contact with the pedestrian bridge."

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Armand

Dato : 28-01-10 16:52

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
> pouring salt on the road sadly it looks like the driver didn't lower it back
> so it made contact with the pedestrian bridge."

Salt eller ej, man kører ikke med et sættevogns-tip hævet!
Alene et sving á f.eks. en motorvejs-sfkørsel vil kunne få det høje
tyngdepunkt til at tilte sættevognen, dertil kommer de altid
forekommende broer hvoraf denneher endda ser ud til at være en meters
penge højere end normalt.

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-10 17:06

Armand skrev:
> [...]
> tyngdepunkt til at tilte sættevognen, dertil kommer de altid
> forekommende broer hvoraf denneher endda ser ud til at være en meters

Nu er det jo i Tyrkiet det foregår.

Så "man kører ikke med et sættevogns-tip hævet" er relativ.

Fra : ShutEye

Dato : 28-01-10 17:21

> Nu er det jo i Tyrkiet det foregår.
>
> Så "man kører ikke med et sættevogns-tip hævet" er relativ.

"Man" gør måske dernede. Men mon ikke "HAN" har lært det? :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-10 21:40

ShutEye skrev:
> "Man" gør måske dernede. Men mon ikke "HAN" har lært det? :)

Man har jo lov at håbe.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-01-10 19:05

> Så "man kører ikke med et sættevogns-tip hævet" er relativ.

Ja, tror det hedder noget med man køre ikke før man har tænkt på at begynde
at sænke det - eller bare har glemt det

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-10 21:46

Anders Majland skrev:
> Ja, tror det hedder noget med man køre ikke før man har tænkt på at
> begynde at sænke det - eller bare har glemt det

Det kan jo være at han kører og hæver det, fordi saltbiler, som vi
kender dem, kan være et nærmest ukendt begreb dernede.

Det er da ikke så forfærdetlig mange år siden at en 'saltbil' herhjemme
var en almindelig lastbil med en spreder hængt bag på. Hvor der så
regelmæssig skulle ske fyldning af sprederen ved at man tippede med
ladet. Og det var nok ikke alle gangene at lastbilen holdt stille når
dette skete.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-01-10 20:24

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Han havde ikke glemt at sænke ladet!
> Han var ved at salte vejen. Han må ha overset broen

Der står sådan, men jeg har nu aldrig set nogen salte en vej med ladet
tippet helt op i oprejst stilling.

Det er lidt stygt at se fodgængeren i gangbroen til venstre for lastbilen.
Man ser simpelthen hvor
--
Martin
www.martinbak.dk/