Tanketomt ????
Fra : Pwh

Dato : 26-01-10 23:50

Er det dovenskab eller hur :-?
Har som knallerist/gåfod/ect tit undret mig over at man som bilist
skal "sparer" på at vise af.
Snakker her om villaveje/småveje hvor jeg tit som hundelufter oplever det,
skal siges jeg har både mc+bil pap.
Er det dovenskab, eller hur der gør at man ikke konsekvent
giver signal om hvor man vil hen.
Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

/Jens

Fra : JBH

Dato : 26-01-10 23:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver signal om hvor man vil hen.
> Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

Så længe de ikke direkte er til gene/fare for andre, er det vel ikke mere
tanketomt end ikke at ville sætte line på sin hund trods skiltning som
påkræver det ?

mvh
JBH

Fra : Pwh

Dato : 27-01-10 10:42

JBH, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så længe de ikke direkte er til gene/fare for andre, er det vel ikke
> mere tanketomt end ikke at ville sætte line på sin hund trods
> skiltning som påkræver det ?

Hvorfor bruge tid/energi på at vurderer om det evnt er til gene
for andre at lade værer med at vise af,
er det virklig så anstrengende at aktiverer det blink.
Sammenligningen med at jeg lufter mine hunde trådløst er helt ude i skoven,
det er nogen helt andre hensyn jeg tager der som du ved,
kan godt forklarer dig det en gang mere hvis du er fatsvag, men lidt OT.
Men forklar mig hvor fordelen for bilisten er ved at undlade at tegngive,
det er det jeg ikke forstår, og søgte en forklaring på.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 27-01-10 21:12

> [...]
> Men forklar mig hvor fordelen for bilisten er ved at undlade at tegngive,
> det er det jeg ikke forstår, og søgte en forklaring på.

En eller anden form for civil ulydighed, ala."Der er ikke nogen som skal
bestemme over MIG"
Og så er der dem som sikkert glemmer det eller undlader fordi der ikke er
tvivl om hensigten. Selv har jeg svært ved at se hvorfor man skal blinke ind
på motorvejen, når man tilkører fra en tilkørsel. Der kan da ikke være tvivl
om hensigten. Eller hvis man holder på en ensrettet vej og skal ud på en
anden ensrettet vej.

Men som jeg skrev andetsteds. Et aktiveret blinklys betyder ikke at
trafikanten har til hensigt at dreje. (Ses især om foråret, når MC'erne
kommer frem

mvh
JBH

Fra : Pwh

Dato : 27-01-10 21:40

JBH, skrev:

> [...]
> kan da ikke være tvivl om hensigten. Eller hvis man holder på en
> ensrettet vej og skal ud på en anden ensrettet vej.

Tror nu selv at det mest bunder i dovenskab,
vel i bund og grund også derfor man har sat sig ind i en bil

> Men som jeg skrev andetsteds. Et aktiveret blinklys betyder ikke at
> trafikanten har til hensigt at dreje. (Ses især om foråret, når
> MC'erne kommer frem

Jeg tager det heller ikke for en garanti, ligesom jeg heller ikke tager
det som en selvfølge at folk holder tilbage for rødt lys eller overholder vigepligter.
Men ser jeg nogen vise af regner jeg det for overvejende sansynligt at de vil dreje,
har de ikke vist af har jeg tit ingen anelse.

/Jens (som ikke er tankelæser)

Fra : JBH

Dato : 27-01-10 22:18

> Tror nu selv at det mest bunder i dovenskab,
> vel i bund og grund også derfor man har sat sig ind i en bil

Det lyder sandsynlig.

> [...]
> vil dreje,
> har de ikke vist af har jeg tit ingen anelse.

Den episode jeg oplevede, var at jeg holder i et T kryds og skal ind på den
gennemgående vejstrækning. Der kommer 2 biler fra venstre. Den bagerste
blinker til højre, dvs. ind på den vej jeg holder på, og afstanden øges
mellem de 2 biler. Jeg har sluppet koblingen og er på vej ud i krydset, da
den bagerste stopper blinkeriet og acclererer igen....Jeg gætter på at han
så vejnavnet og fandt ud af at det alligevel ikke var her han skulle
dreje....iakk...

mvh
JBH

Fra : Kent Friis

Dato : 27-01-10 17:15

Den Tue, 26 Jan 2010 23:56:18 +0100 skrev JBH:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Så længe de ikke direkte er til gene/fare for andre,

Det er det. Uanset om man skal krydse vejen, og lige præcis ikke kan nå
det med bilens nuværende fart - og idioten først tænder blinklyset
to meter før han skal dreje, hvor man ikke kan nå over før den næste
bil (hvis han overhovedet tænder blinklyset), eller man holder ved
en rundkørsel, og idioten ikke blinker at han skal ud, så man ikke kan
nå at smutte ind i det hul han efterlader.

Man skulle slet ikke tro at folk lærer hvad blinklyset er til, når de
tager kørekort.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : JBH

Dato : 27-01-10 19:00

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> nå at smutte ind i det hul han efterlader.
>
> Man skulle slet ikke tro at folk lærer hvad blinklyset er til, når de

Næh, jeg var ved at blive torpederet af en idiot som blinkede, men fortrød
og fortsatte ligeud, så jeg stoler ikke længere på folks tegngivning eller
mangel på samme. Var jeg blevet ramt, havde det været 112% MIN skyld
(ubetinget vigepligt).

mvh
JBH

Fra : Armand

Dato : 27-01-10 00:11

Pwh skrev:
> [...]
> giver signal om hvor man vil hen.
> Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

Jup, dén er jeg med på.
Som motorcyklist kender du sikkert også gyset når den bil man er ved at
ville overhale p.g.a. nedsat fart, pludselig påbegynder sine 1½ blink
før svingning =

Faktisk irriterer det mig at når nu sherifferne i sin tid fik så
pragtfuldt et værktøj, som video, i bilerne, så endte det med
fortrinsvist at blive brugt som tung bevisførsel overfor fartsyndere -
Netop en videooptagelse ville på stedet fastnagle overfor synderen hvor
dårligt vedkommende viser af til trods for egenopfattelsen, men nej det
er meget vigtigere at stresse de dødsensfarlige fartsyndere
Jeg føler også at diverse motor-programmer i TV kunne bevæge sig omkring
emnet á korte klip af de markant dårligste eksempler i trafikken, som
opfordring til at den enkelte griber i egen barm omkring sagen!

Heldigvis har jeg indtil nu overlevet folks dumheder i den retning, og
derfor også tillært mig en del. Når min datter er med i bilen gør jeg et
stort nummer ud af at 'læse' forankørendes kørsel og gøre hende
opmærksom på folk der skal dreje (længe) inden de selv blinker af!
Når man i den grad ved at man skal dreje, så en bagvedkørende kan læse
det blot på kørslen, så er det ikke spor for tidligt at blinke af :-|

--
Armand.

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-01-10 09:26

> [...]
> giver signal om hvor man vil hen.
> Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

Man ser ogsaa tit at folk svinger ind i en venstre- eller højresvingsbaas og
først blinker af, naar de er der inde. Man skal blinke af, FØR man skifter
vognbane.

Aage

Fra : ShutEye

Dato : 27-01-10 09:53

> Er det dovenskab eller hur :-?

Vil jeg tro. Man venter med at stikke fingrene frem og aktivere blinket når
man alligevel drejer på rattet.
Men så er det jo for sent.

> [...]
> giver signal om hvor man vil hen.
> Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

De værste er nu dem der 'blimser'. Hakke bremserne i og aktivere blinket
samtidig. Ja så kan det sguda være ligegyldigt og sandelig ikke sådan jeg
har lært at gøre.

Fra : Pwh

Dato : 27-01-10 10:37

ShutEye, skrev:

> Vil jeg tro. Man venter med at stikke fingrene frem og aktivere
> blinket når man alligevel drejer på rattet.
> Men så er det jo for sent.

Det undrer mig bare at det kan værer så anstrengende.
Bestræber mig da selv på altid at række armen ud når jeg skal dreje
når jeg er på Maxi'en, da jeg ved hvor irrerterende det er når man
som bilist holder tilbage fordi man ikke ved om cyklisten/knalleristen
skal dreje eller fortsætte ligeud.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-01-10 18:11

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> [...]
> når jeg er på Maxi'en, da jeg ved hvor irrerterende det er når man
> som bilist holder tilbage fordi man ikke ved om cyklisten/knalleristen

For en del år siden kørte svenskerne en kampagne;Beslut
dig-Blink-Brems/(drej),her er landet der så en del bilister der har svært
ved at beslutte sig og derfor bremser /(drejer),-beslutter sig og så er det
jo ofte for sent at blinke ,,

Mvh

Steen

Fra : Møller

Dato : 27-01-10 19:48

Den Wed, 27 Jan 2010 18:11:28 +0100 skrev Harald Blaatand:

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

Der er mange der ikke kan overskue at blinke af samtidig med de snakker i
mobiltelefon.

Møller

Fra : jan

Dato : 28-01-10 08:27

> [...]
> giver signal om hvor man vil hen.
> Er det virklig så anstrengende at aktiverer den afviser, jeg må tro det..

Har også undret mig - og jeg har ikke hund.

Hvorfor spare sit blinklys ??? Og det er ofte til gene, så det er ikke fordi
det ikke generer andre man undlader at gøre det.

Som bilist, cyklist, motorcyklist, fodgænger og nogle gange knallertkører så
er der en del der undrer mig.

- Hvorfor blinker bilister ikke ?
- Hvorfor kører cyklister med børn overfor rødt (hvad lærer de dog børnene)
?
- Hvorfor skubber kvinder deres barnevogne ud på kørebanen mens de selv står
på fortovet og venter på at komme over ?
- Hvorfor kører nogle med et skilt på bilen hvor det står "Børn i bilen" når
de det meste af tiden de kører bil IKKE har børn i bilen ?
- Hvorfor overhaler cyklister andre cyklister uden at orientere sig bagud
før de trækker ud i yderbanen på cykelstien ?
- Hvorfor stopper cyklister pludseligt uden at række hånden op.
- Hvorfor monterer glemsomme motorcyklister ikke blinkalarm på mc'en.
- Hvorfor overhaler nogle motorcyklister andre motorcyklister i samme
vognbane ?
- Hvorfor overhaler biler for tæt på motorcykler ?
- Hvorfor stopper kvindlige cyklister for rødt, for umiddelbart at køre over
for rødt alligevel ?

Hvorfor hvorfor hvorfor ...........

Fra : ShutEye

Dato : 28-01-10 17:23