Saab farsen forsætter
Fra : CL

Dato : 26-01-10 21:38

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 21:39

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
news:4b5f52d0$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.business.dk/

Ja, de er solgt...

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-01-10 21:42

> Ja, de er solgt...

.... til stanglakrids

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 21:48

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> ... til stanglakrids

Nope, for nu kommer der folk ind over, som kan se mærkets potentiale, samt
ikke har amerikanernes ubrugelige facon at drive forretning på...

Let the bets begin...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 14:05

> Nope, for nu kommer der folk ind over, som kan se mærkets potentiale, samt
> ikke har amerikanernes ubrugelige facon at drive forretning på...
> Let the bets begin...

Lad os håbe, det ikke er krokodilletårer:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c27%5c369061&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter
Spykerchefen: Long live Saab!

Og i kommentarerne under artiklen udråbes han ligesfrem til helt. Rolig nu

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 15:41

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og i kommentarerne under artiklen udråbes han ligesfrem til helt. Rolig nu

Med fare for dansk presses unøjagtigheder samt langsommelige nyhedsdækning,
her et link til en artikel i Børsen:

http://borsen.dk/transport/nyhed/175245/

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 16:24

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Med fare for dansk presses unøjagtigheder samt langsommelige
> nyhedsdækning, her et link til en artikel i Børsen:
> http://borsen.dk/transport/nyhed/175245/

SAAB skal da vist ud med salgstasken!
"I 2009 solgte Saab 39.902 biler (red.) og producerede 20.791.
I 2008 var de samme tal henholdsvis 94.751 og 89.086...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 16:28

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> SAAB skal da vist ud med salgstasken!
> "I 2009 solgte Saab 39.902 biler (red.) og producerede 20.791.

De fik i hvert fald som Volvo, gevaldigt ryddet op i det gamle varelager med
2 - 3 år gamle biler og andet "opfej" fra reservedelslageret !

mvh/Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 27-01-10 16:43

"Mogens (K)" skrev

> SAAB skal da vist ud med salgstasken!
> "I 2009 solgte Saab 39.902 biler (red.) og producerede 20.791.

Det er da også disse store salgstal der har fået Spyker på banen,
de solgte 21 biler i første halvår 2009, med et underskud på 7 millioner
Euro.

Men de ansatte kan være ligeglade, så længe der er nogen der vil kaste penge
i fabrikken beholder de deres arbejde.
Om det er Spykers bagmænd eller skatteyderne, har ikke den store betydning.

Der bliver kastet milliarder efter landbruget, så hvorfor ikke en bilfabrik.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 16:49

KLIP

> Men de ansatte kan være ligeglade, så længe der er nogen der vil kaste
> penge i fabrikken beholder de deres arbejde.
> Om det er Spykers bagmænd eller skatteyderne, har ikke den store
> betydning.

Og med det nye svenkse statsgaranterede lån, kan man så selv regne ud, hvis
salgstallene holder, hvor længe Saab Spyker vil leve.

mvh/Bjørn J

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 16:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Og med det nye svenkse statsgaranterede lån, kan man så selv regne ud,
> hvis salgstallene holder, hvor længe Saab Spyker vil leve.

Skal man tro www.di.se - og hvorfor ikke? - så vil hjemmemarkedet vende
tilbage ret hurtigt. Og ska man desuden følge "experten" Henrik B's udsagn,
balancerer firmaet ved et relativt lille salgstal - på den anden side af
100.000 stk pro anno...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 17:10

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> tilbage ret hurtigt. Og ska man desuden følge "experten" Henrik B's
> udsagn, balancerer firmaet ved et relativt lille salgstal - på den anden

Måske den svenske stat igen vil købe Saab-biler i stedet for udenlandsk
importerede tyskere ?

Det kunne også give Volvo et lille håb, hvis ikke forventningerne til det
kinesiske marked bliver indfriet i 2010. Her stiller Geely rimelig store
forventninger til Volvo-salger endda uden at have en fabrik produktionsklar.

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-10 21:11

> [...]

> "I 2009 solgte Saab 39.902 biler (red.) og producerede 20.791.
> I 2008 var de samme tal henholdsvis 94.751 og 89.086...

Spyker solgte ca. 43...og har dermed kapital (not) til at holde
SAAB gående....men heldigt et par modeller vidst er
klar til afgang fra fabrikken. Må håbe disse modeller
kan give et afkast så de kan fortsætte, hvilket jeg naturligvis
har på fornemmelsen ikke sker...2 år og det er slut (igen).

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 22:11

> [...]

> "I 2009 solgte Saab 39.902 biler (red.) og producerede 20.791.
> I 2008 var de samme tal henholdsvis 94.751 og 89.086...

Det er der jo intet odiøst i....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 22:24

> Det er der jo intet odiøst i....

Det er ALT for lidt ift. rentabel produktion.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:04

> Det er ALT for lidt ift. rentabel produktion.

Ja, ingen stiller spørgsmåltegn ved et! Men Saab har ikke haft en mulighed
for at sælge mere. Det er jo åbenlyst for enhver, at man ikke (eller
ihvertfald kun ganske få), køber en bil fra et mærke, som har en uvis
fremtid, eller sågar er under afvikling.
Jeg vil vædde på, at så snart Saab begynder at spytte biler ud igen , på
regulær basis, så vil de opleve en salgsstigning højere end noget andet
bilmærke...i hvertfald i begyndelsen.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 23:10

> Jeg vil vædde på, at så snart Saab begynder at spytte biler ud igen , på
> regulær basis, så vil de opleve en salgsstigning højere end noget andet
> bilmærke...i hvertfald i begyndelsen.

Da ka jo ligesom kun gå een vej, Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:35

> Da ka jo ligesom kun gå een vej, Henrik

Netop - ligesom det langt større fald, i forhold til andre, grundet
omstændighederne...

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 23:47

KLIP

> Netop - ligesom det langt større fald, i forhold til andre, grundet
> omstændighederne...

Hvilket bilmærke skal Saab tage markedsandele fra, når nu alle de
mærketrofaste har skiftet den gamle potte ud med en sprit ny ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:50

> Hvilket bilmærke skal Saab tage markedsandele fra, når nu alle de
> mærketrofaste har skiftet den gamle potte ud med en sprit ny ?

Det er allerede undersøgt, at en stor del af de kunder som har valgt andet
mærke, har valgt Audi. Når Saab kører videre, vil en stor del af de kunder
vende tilbage til Saab. Saab er i besiddelse af tæt på verdens mest loyale
kunder. Dette gør også at der skal rigtig meget til, for at holde dem væk
fra mærket.

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 23:56

KLIP

> [...]
> kunder. Dette gør også at der skal rigtig meget til, for at holde dem væk

Hvem skal forhandlerne sælge alle de brugte Audier til og må Saab Spyker til
at subsidiere salgsleddet for overhovedet at komme af med potterne ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 00:12

> Hvem skal forhandlerne sælge alle de brugte Audier til og må Saab Spyker
> til at subsidiere salgsleddet for overhovedet at komme af med potterne ?

Der har vist aldrig været problemer m.h.t. brugtbiler. )
Mærkeforhandlere har jo i stor stil med andre mærkeforhandlere og
ikke-mærkeforhandlere, om bytning og mellemhandel af biler. Så det giver
vist ingen søvnløse nætter...

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-01-10 00:22

KLIP

> [...]
> Mærkeforhandlere har jo i stor stil med andre mærkeforhandlere og
> ikke-mærkeforhandlere, om bytning og mellemhandel af biler. Så det giver

Selv ikke en gang Nederlænderne tro på SaabSpyker og om nogen burde de da,
trods det faktum, produktionen flyttes til UK:

http://www.nd.nl/artikelen/2010/januari/27/-spyker-is-slechts-doorgeefluik-voor-saab-

Men man kan ikke andet end ønske SaabSpyker held og lykke, specielt hvis
SaabSpyker vil op i exclusivklassen og således hæve bilernes priser
gevaldigt.

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 28-01-10 00:24

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Denne her virker vist bedre, men så må man selv scrolle ned og finde
artiklen:

http://www.nd.nl/nieuws/economie

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 01:04

Bjørn J. wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Denne her virker vist bedre, men så må man selv scrolle ned og finde
> artiklen:
>
> http://www.nd.nl/nieuws/economie

For dem der er lidt rusten i hollandsk. Kunne dog godt forstå meningen i
første omgang:

Her er en gang Søren Gade:

"LONDON - Overtagelsen af Saab er en risiko for aktionærerne i sports
bilproducent Spyker Cars. At, Securities Association (VEB) onsdag.

Foreningen er sandsynligt, at Spyker kort sigt at udstede nye aktier til
finansiering af erhvervelsen pakker. "I dette tilfælde, fortynding for
eksisterende aktionærer i Spyker enorme'', advarer VEB.

Foreningen bemærker endvidere, at aktiekursen på 15,50 en Spyker for euroen
blev indført med Amsterdam-børsen, og at ikke så længe siden havde kun
omkring halvdelen af euroen. "Nu er prisen prellede af. Denne genoplivning
er i vid udstrækning baseret på håb. Spyker var allerede en meget spekulativ
aktie, og er nu endnu mere.''

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 01:12

Bjørn J. wrote:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Denne her virker vist bedre, men så må man selv scrolle ned og finde
> [...]

Her er så den rigtige:

"DEN HAAG - Som om købmanden på hjørnet af Ahold-koncernen overtager. Victor
Muller har gjort det usandsynligt: fra den lille Spyker Zeewolde købe Saab.

,, Yderst usandsynligt. Dette projekt har ingen chance. Spyker vil gøre for
de 400 millioner euro europæisk tilskud. Muller lægger på et show til at
dele nogle af Spyker at øge.,,

Eksperter fra bilindustrien i de seneste måneder måttet søge hårdt for
forklaringer, hvorfor Spyker direktør Victor Müller er så fast snapper i
erhvervelsen af Saab. Fordi ud fra et forretningsmæssigt synspunkt er der
ingen fornuftig grund til at finde. Saab har været tyve år i den røde, så
hvordan kan en tilbagestående mærke af ultra-eksklusive sportsvogne, at
svenske stolthed eller på sporet. Spyker har ingen eksistens i sine tre
hundrede biler produceret.

Saab's Chief Technical Mats Fägerhag kaldte tirsdag, svært at forstå, at det
virkelig er''. Han siger det svenske nyhedsbureau TT tror, at Spyker er en
god ejer. "De har en kombination af iværksætterånd og evnen til at
videreudvikle mærke, Saab, der passer perfekt.''

Skeptical
Men Rene Seyger, partner i det europæiske konsulentfirmaet Roland Berger, er
skeptisk. Han fører førere af bilproducenter i at definere deres
strategi. »Den lille Saab har kun én chance under vingerne af en stor bil
gruppe. Og selv blandt General Motors har aldrig lykkedes.''Han gør det ikke
logisk at to skrantende virksomheder at fusionere. ,, Spyker og Saab er både
genert til finansielle ressourcer. "

Siden grundlæggelsen i 2000 Spyker indført et turbulent liv, med
hovedsagelig lav-point. Den sportsvogn mærke er stadig som Victor Muller
altid i stand til at finde velhavende investorer, som har mistet penge i
stop-gøre selskab. The Crown Prince of Abu Dhabi gjorde det, men det
vigtigste er nu ejet af den russiske milliardær Vladimir Antonov hans
litauiske bank Snoras. Fair analytikere rådgive deres kunder ikke at dele
Spyker, fordi de ikke ved, hvem der står bag selskabet finansielt.

Zeewolde
Den Spyker fabrikken i Zeewolde blev lukket i december, at reducere
omkostningerne. Bilerne er nu bygget på en leverandør i Storbritannien. I
Zeewolde 45 af de 135 medarbejdere mistede deres job, men fagforeningerne
ser det i endnu mere dystre. ,, Der er kun én af salg og et afsnit om
logistik, med fyrre mennesker på de fleste,''sagde CNV-direktør Peter de
Ridder.

Spyker er et mærke er blevet mere udviklet, og som ikke bygge. Til
kritikerne til at tale: en markedsføringstilladelse boble, foretrækker hatte
og nøgleringe sælger sportsvogne.

,, Spyker i denne aftale er en kanal. En investor køber Saab, Spyker
through''concludes Seyger. Hvordan det går, er uklart. General Motors er
fortsat aktionær i den nye Saab Spyker, så svenskerne kan købe den
nødvendige teknologi til amerikanerne.

Brands Builder
Men det nye selskab har netop modeller. GM solgte produktionen af de
nuværende 9-3 og 9-5 til en kinesisk koncern. Saab starter produktionen af
den nye luksus sedan 9-5. I øvrigt er det 9-3 Cabriolet gjort. Når Muller
får nye modeller kommer, er uklart. Den tidligere Saab udøvende tænkte en år
med en produktion på 150 tusind enheder bestilt, til at give overskud. I
2009 faldt salget af uro omkring mærke tilbage til 90 tusind.

Brands Builder Muller vil sandsynligvis forsøge at bruge et mindre antal -
men dyre - biler give overskud. Clem rådgiver Dick Mann, tidligere direktør
for Hyundai Nederlandene, at scenario ser dyster ud. ,, Saab er kendt som
excentrisk og idiosynkratisk. Men som et mærke, hvor du kan spørge om mange
penge.''

Atter andre mener, at hollandske sportsvogn maker, Joop Donkervoort, hellig
i Müller: »Victor er en ekstraordinær mand, der kan få noget ud af
ingenting. Spyker Han lægger på en hidtil uset måde ned i verden "

Igen Sørens Gades ven.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-10 23:40

> Jeg vil vædde på, at så snart Saab begynder at spytte biler ud igen , på
> regulær basis, så vil de opleve en salgsstigning højere end noget andet
> bilmærke...i hvertfald i begyndelsen.

Det gør de så IKKE.
SAAB har haft chancen og fordi
nogle få mænd i Holland OG en Abu-dhabi-nar
har et par dollars ændrer INTET ved dêt.
Men ok, nyhedens interesse er et hit for nogle få
og de kan måske sælge +100 biler i starten og så
dør det hen og det hele går i sig selv igen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 20:20

Mogens (K) wrote:
> [...]
> Spykerchefen: Long live Saab!
>
> Og i kommentarerne under artiklen udråbes han ligesfrem til helt.

Ikke alle ser ham som helt. Jeg kan med glæde konstatere at en hollandsk
professor helt er på linje med mig.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\27\369060§ionid=ettan

--
- Frank

Fra : CL

Dato : 27-01-10 22:14

Frank Leegaard wrote:

> Ikke alle ser ham som helt. Jeg kan med glæde konstatere at en hollandsk
> professor helt er på linje med mig.
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\27\369060§ionid=ettan

Øhh professor ? der står at han er jounalist.

Carsten Larsen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 22:20

> Øhh professor ? der står at han er jounalist.

*LOL* Frank har utallige gange vist, at han kan læse - blot ikke indenad og
forstå det han læser. )

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 23:04

Henrik B. wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> *LOL* Frank har utallige gange vist, at han kan læse - blot ikke
> indenad og forstå det han læser. )

Er nu ret sikker på der stod professor, men uanset hvad, kommer manden med
nogen væsentlige indvendinger.

Indvendiger man bør tage seriøst, fordi de virker gennemtænkte og reelle.

Hvad vil Saab gøre om 6 år når pengene til GM forfalder?

Hvor kommer de 74 millioner dollars fra som blev betalt kontant?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 22:21

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke alle ser ham som helt. Jeg kan med glæde konstatere at en hollandsk
> professor helt er på linje med mig.
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\27\369060§ionid=ettan

En usandhed bliver ikke sand, blot fordi den gentages mange gange....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 23:06

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> En usandhed bliver ikke sand, blot fordi den gentages mange gange....

Det er dog bemærkelsesværdig at vi kan have næsten samme indvendinger.

forklar lige hvorfor?

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-01-10 21:42

KLIP

> Ja, de er solgt...

....bare det nu ikke er til stanglakrids..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-10 21:53

On 26/01/10 21.42, Bjørn J. wrote:
> "Henrik B."<saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ...bare det nu ikke er til stanglakrids..

Det er det!
Det siger Mogens (K) selv!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 22:06

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:4b5f561d$0$36567

> Det er det!
> Det siger Mogens (K) selv!

*LOL*

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-10 16:37

> *LOL*

"Power to the people"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-01-10 22:15

Anders Sørensen wrote:

> Det er det!
> Det siger Mogens (K) selv!

Billedet passer udemærket hvis man kender baggrunden for udtrykket.

Så jeg er også bange for at den fine ridehest er skudt.

--
- Frank

Fra : KASO

Dato : 27-01-10 20:23

> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
>
> Ja, de er solgt...
>
> --
Så bliver pinen trukket lidt længere ud...

Med de nuværende salgstal, er sandsynligheden for overlevelse meget
beskeden. På den korte bane står nye modeller angiveligt klar - 9-3/9-5,
men spørgsmålet er, om der er købere til dem med den usikkerhed, der fortsat
vil være om fabrikkens overlevelse. På længere sigt har Spyker næppe kapital
til at Saab kan udvikle nye modeller fra grunden - så platformene skal købes
ude i byen - evt. stadig hos Opel. Dén strategi har ikke just tiltrukket
tilstrækkeligt med købere i fortiden - så hvorfor skulle den virke
fremover....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 20:28

KASO wrote:
> [...]
> stadig hos Opel. Dén strategi har ikke just tiltrukket tilstrækkeligt
> med købere i fortiden - så hvorfor skulle den virke fremover....

Uha - Det må du ikke sige. Nu er de lige blevet "storebror" kvit og skal stå
på egne ben.

Det eneste der er i det, var at GM stadig har masser af aktier i firmaet, og
når EIB lånet er formøblet, står vi tilbage ved square one.

Til den tid er GM selv sikkert gået rabundus, så who cares?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 22:15

> [...]

Salgstallene siger jo ikke en fis....ihvertfald ikke for 2009 og til dels
2008.

> Det eneste der er i det, var at GM stadig har masser af aktier i firmaet,
> og når EIB lånet er formøblet, står vi tilbage ved square one.

Igen udviser du en formidabel evne, til ikke at forstå selv simpel tekst du
læser. Men intet nyt i det...

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-10 22:31

> Salgstallene siger jo ikke en fis....ihvertfald ikke for 2009 og til dels
> 2008.

I SAAB's tilfælde er det beskedne solgte antal en kæmpe fordel.
De taber på stort set hver vogn der sælges.

http://i.pol.dk/tjek/bilerogmc/article888275.ece

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:07

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> I SAAB's tilfælde er det beskedne solgte antal en kæmpe fordel.
> De taber på stort set hver vogn der sælges.
>
> http://i.pol.dk/tjek/bilerogmc/article888275.ece

Det er der ingen der aner en fis om (ud over nogle få hos GM). Det bliver
stadig ikke en sandhed af, at pressen igen og igen og igen gentager det
udokumenterede udsagn!
Det er jo plasma-tv om igen. Rigtig mnage troede også en gang, at hvis man
lagde en plasmaskærm ned, så ville gassen løbe ud...

Fra : alexbo

Dato : 27-01-10 23:12

"Henrik B." skrev

> Det er jo plasma-tv om igen. Rigtig mnage troede også en gang, at hvis man
> lagde en plasmaskærm ned, så ville gassen løbe ud...

Jamen der er da ingen der tror at gassen løber ud af dig, men skærmen er
brændt fast med et billede af GM med horn og hale.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:36

> Jamen der er da ingen der tror at gassen løber ud af dig, men skærmen er
> brændt fast med et billede af GM med horn og hale.

Fastbrænding - hva' er det? Nååeee jo, endnu én af de historier som fortsat
florerer, selvom det har været et overstået kapitel de seneste år...

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-10 23:45

> [...]
>
> Fastbrænding - hva' er det? Nååeee jo, endnu én af de historier som
> fortsat florerer, selvom det har været et overstået kapitel de seneste

Vi venter stadig på det endelige bevis, at
den basale teknik har ændret sig så meget,
det ikke længere er muligt.
Indtil dêt forelægger, så er problemet stadig aktuelt,
selvom du mener dêt kapitel er læst....
Vand er stadig vand, selvom man tilsætter hindbærsmag.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 23:54

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Vi venter stadig på det endelige bevis, at
> den basale teknik har ændret sig så meget,
> det ikke længere er muligt.

Jeg siger ikke at det ikke er muligt. Alt kan ødelægges med f.eks. tåbelige
indstillinger, og usædvanligt brug.
Jeg har via mit job en kæmpe kontaktflade med plasmakunder. Og de seneste to
år, har jeg ikke set/hørt om én eneste fastbrænding! Forrige Nytårsaften
stod mit plasma-tv på TV3 i 10 timer. Da jeg kom hjem og skiftede kanal,
kunne jeg ikke se skyggen af TV3-logoet, på de andre kanaler...

> Vand er stadig vand, selvom man tilsætter hindbærsmag.

Nej, det er vand med hindbærsmag...

Fra : KASO

Dato : 28-01-10 11:06

> [...]
> Nytårsaften stod mit plasma-tv på TV3 i 10 timer. Da jeg kom hjem og
> skiftede kanal, kunne jeg ikke se skyggen af TV3-logoet, på de andre

Nej - men det handler nok mest om dit syn - du kan jo heller ikke se fejl
ved Saab - hverken de enkelte modeller eller som virksomhed

(Skulle der ikke være et TV3-logo, skyldes det nok kanalens indbyggede
sceensaver - afbrydelse med reklamer hvert 5. minut )

Fra : KASO

Dato : 28-01-10 11:03

> [...]
>
> Fastbrænding - hva' er det? Nååeee jo, endnu én af de historier som
> fortsat florerer, selvom det har været et overstået kapitel de seneste

Overstået? Nej - reduceret - ja!

Fra : KASO

Dato : 28-01-10 11:01

> Det er jo plasma-tv om igen. Rigtig mnage troede også en gang, at hvis man
> lagde en plasmaskærm ned, så ville gassen løbe ud...

Dén havde jeg så ikke hørt før - men at de relativt tynde glasplader
risikerer at knække - dét er en risiko (hvis skærmen ligger ned under
transport).

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 22:33

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Dén havde jeg så ikke hørt før - men at de relativt tynde glasplader
> risikerer at knække - dét er en risiko (hvis skærmen ligger ned under
> transport).

Der er en teoretisk risiko......men har endnu ikke hørt om problemet i
praksis...

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 07:59

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er en teoretisk risiko......men har endnu ikke hørt om problemet i
> praksis...

Det har jeg så (fra en forhandler) - der er nok også en grund til at de er
så hysteriske med, hvordan kasserne skal stå under transport. Det var
iøvrigt samme forhandler, der havde en plasma hængende med en underlig fejl
midt på. Den stammede fra en af kundernes børn, der havde leget med en
hoppebold, som ramte skærmen undervejs....

Sære ting sker, hvis man ikke passer på sine ting....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 23:12

Henrik B. wrote:
> [...]
> dels 2008.

> Igen udviser du en formidabel evne, til ikke at forstå selv simpel

Sjovt. Vi står en række udenforstående og kommer med en række indvendinger.
Vi udenforstående er fx Fiats chef der udtaler at nicheproduktion er uhørt
svært (og han ved alt om det med Alfa)

Der over for står en række frelste fjolser ser der på Saab som Jehovas
Vidner ser på Jahve.

Hvem tror du er mest nøgtern og gennemskuende?

--
- Frank

Fra : KASO

Dato : 28-01-10 11:03

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Salgstallene siger jo ikke en fis....ihvertfald ikke for 2009 og til dels
> 2008.

Nåå - en bilfabrik lever fint med ikke at sælge biler?

Dét lyder som en sjov forretningsmodel......

Salgstallene er da temmeligt interessante: Kan mærket sælges eller ej?
Kan det ikke sælges, kan det ikke overleve - det er da ret simpelt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 16:39

KASO wrote:
> [...]
>
> Salgstallene er da temmeligt interessante: Kan mærket sælges eller ej?
> Kan det ikke sælges, kan det ikke overleve - det er da ret simpelt.

Det er tusind kabaler der skal gå op for at en "lille" relativ uafhængig
fabrikant som Saab skal overleve.

Henrik skubber dog alle disse udfordringer væk som værende sortsyn og
negativitet.

Om Koenigsegg kunne man trods alt sige at de har formået at have en rentabel
produktion af lille nicheprodukt. Det skudsmål kan man vel næppe hæfte på
Spyker.

Der er al mulig grund til pessimisme.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 22:35

> [...]
>
> Salgstallene er da temmeligt interessante: Kan mærket sælges eller ej?
> Kan det ikke sælges, kan det ikke overleve - det er da ret simpelt.

KASO - hold nu debatten nøgtern! Du ved sgu udemærket at grunden til det
lave salgstal i 2009, har været Saabs uafklarede situation. Var der aldrig
nævnt et ord om salg/lukning, havde Saab uden tvivl haft et salgstal for
2009 på mellem 70.000 og 90.000 enheder...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 23:17

Henrik B. wrote:

> [...]
> der aldrig nævnt et ord om salg/lukning, havde Saab uden tvivl haft
> et salgstal for 2009 på mellem 70.000 og 90.000 enheder...

Stakkels drømmer. Hvor stor nedgang har de andre mærker i 2009?

Hvorfor tror du at folk har glemt at Saab er lukningsttruet. IMHO er de det
jo stadigt.

Jeg fatter ikke du fremturer med med at pisse på din egen sko med dit FUGM.
Størstedelen af den nye 9.5 er jo rendyrket GM og vil være det i de næste
mange år.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 23:41

> Jeg fatter ikke du fremturer med med at pisse på din egen sko med dit
> FUGM.

Der er så meget du ikke fatter, Frank...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 23:57

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Der er så meget du ikke fatter, Frank...

Du synes det varmer så dejligt her i frostvejret?

Men Forklar - forklar. Du må jo have dine grunde.

--
- Frank

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 08:04

> [...]
> nævnt et ord om salg/lukning, havde Saab uden tvivl haft et salgstal for
> 2009 på mellem 70.000 og 90.000 enheder...

Æhh nej - for de ville "uden tvivl" stadig have nogle forældede modeller,
der var svære at sælge. Og ser vi på fremtiden, er den ikke mere sikker af
at mærket nu er overtaget af et mærke, der har ualmindeligt svært ved at få
en god økonomi i noget af dét, de laver.

Saab er ikke eksklusivt nok til at kunne forsvare en pris, der kan gøre de
lave produktionstal rentable og for dyr til og speciel til at få solgt
tilstrækkeligt mange til at produktionen kan blive billig nok. Samtidig er
det biler i et segment, der har tilbagegang - trenden går mod mindre og mere
brændstoføkonomiske biler - så de har odds imod sig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 08:55

KASO wrote:

> [...]
> nok. Samtidig er det biler i et segment, der har tilbagegang -
> trenden går mod mindre og mere brændstoføkonomiske biler - så de har

Den sang med de "for store biler" har jeg sunget for døve øren for Henrik.
Det er i alle fald tilfældet for Europa, som klart downsizer. Når USA indser
nødvendigheden af det samme, bliver det ualmindeligt hårde tider for Saab.

I særdeleshed da eftersom at den nye 9-5 er større end nogensinde.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 30-01-10 09:31

> Den sang med de "for store biler" har jeg sunget for døve øren for Henrik.
> Det er i alle fald tilfældet for Europa, som klart downsizer. Når USA
> indser

Det er desværre blot dig igen Frank, som har misfortået noget - nemlig
downsizing!

> I særdeleshed da eftersom at den nye 9-5 er større end nogensinde.

Jep, dejlig stor og rummelig...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 16:23

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er desværre blot dig igen Frank, som har misfortået noget - nemlig
> downsizing!

Ahr - mon dog?

http://www.thefreedictionary.com/downsize

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:42

> Ahr - mon dog?

Ja du har da ihvertfald ikke fattet, hvad det går ud på i den automotive
verden...

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 09:33

> Den sang med de "for store biler" har jeg sunget for døve øren for Henrik.

Kærlighed gør blind...

Fra : Henrik B.

Dato : 30-01-10 09:35

> Kærlighed gør blind...

Jeg havde sgu forventet mere af dig KASO - f.eks. at du forstod
definitionen, når vi taler downsizing... )

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 10:00

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg havde sgu forventet mere af dig KASO - f.eks. at du forstod
> definitionen, når vi taler downsizing... )

Forklar-forklar!!!

Hvilke modeller har Saab som kører over 25 km/l?
20 km/l ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 15:56

KASO wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Forklar-forklar!!!
>
> Hvilke modeller har Saab som kører over 25 km/l?
> 20 km/l ?

Henrik mener ikke udtrykket duer til at benævne når et bilmarked
efterspørger fysisk mindre biler.

Ingen er dog i tvivl om meningen. Henrik vil bare gerne kortslutte
diskussionen sådan han ikke behøver erkende at Saabs strategi er ude af trit
med tidsånden.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 16:19

Frank Leegaard wrote:

> Henrik mener ikke udtrykket duer til at benævne når et bilmarked
> efterspørger fysisk mindre biler.

Jeg er dog ikke ene om at mene at udtrykket naturligvis kan bruges:

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:44

> Henrik mener ikke udtrykket duer til at benævne når et bilmarked
> efterspørger fysisk mindre biler.

*LOL* Du har vitterlig ikke fattet en bønne af det....

Tag dig sammen Frank - eller sæt dig ind i tingene...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:30

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> *LOL* Du har vitterlig ikke fattet en bønne af det....
>
> Tag dig sammen Frank - eller sæt dig ind i tingene...

Jeg har dog ikke lavet så grumme et selvmål som det her:

http://www.thefreedictionary.com/downsize

Først håner du KASO og jeg for ikke at forstå udtrykket. Dernæst er du ikke
mandfolk nok til at indrømme at du tog fejl.

Skvatmikkel

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 22:37

> http://www.thefreedictionary.com/downsize

Hvad vil du vise med det latterlige link? Jeg ved udemærket, hvad ordet
betyder - du har blot ikke fattet, hvad det betyder i bilbranchen...

> Først håner du KASO og jeg for ikke at forstå udtrykket. Dernæst er du
> ikke mandfolk nok til at indrømme at du tog fejl.

Forskellen er, at KASO ved hvad der menes med udtrykket - du gør ikke!
Når du ikke kan holde det ud længere, så skal jeg nok udpensle for dig, hvad
der menes med udtrykket i bilbranchen... )

> Skvatmikkel

Ok, hvis det er dét du vil kaldes, skvatmikkel...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:06

Henrik B. wrote:
> [...]
> dig, hvad der menes med udtrykket i bilbranchen... )

> Ok, hvis det er dét du vil kaldes, skvatmikkel...

Fortæl fortæl da hvad der menes med det.

Du lader jo til at have indestængt viden

Er det ligesom det med at Saab nu er 200 Milliarder danske kroner værd?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:43

> Forklar-forklar!!!
>
> Hvilke modeller har Saab som kører over 25 km/l?
> 20 km/l ?

Godt så! Så har du jo alligevel forstået det. )

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 15:53

KASO wrote:

> Kærlighed gør blind...

Let til middelsvær retarderet.

For de fleste er det heldigvis et forbigående fænomen.

Lader dog til at Henrik har kæmpet længe med det.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 30-01-10 09:33

> [...]
> at mærket nu er overtaget af et mærke, der har ualmindeligt svært ved at
> få en god økonomi i noget af dét, de laver.

Det siger jo intet. Saab ville ikke have haft væsentlig større nedgang end
andre...
M.h.t. Spyker, så er stk. produktionen så lille at det kan være svært,
ligesom firmaet kun er 9 år gammelt. Det tager tid at etablere sig. Og det
mener du ikke at Spyker havde forventet?

Fra : KASO

Dato : 30-01-10 10:06

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Det siger jo intet. Saab ville ikke have haft væsentlig større nedgang end
> andre...

Prøv nu at vågne op: Man kan ikke blive ved med at sælge forældede modeller
til overpris. Saab var alt for længe om at blive færdige med afløserne - og
folk gider ikke købe en model med så mange år på bagen, når de kan få noget
nyere, mere moderne og bedre for de samme eller færre penge.

Nu har de vist nye modeller - kun tiden kan vise, om de kan sælges - og om
der har været penge nok til en god og driftsikker konstruktion.

> M.h.t. Spyker, så er stk. produktionen så lille at det kan være svært,
> ligesom firmaet kun er 9 år gammelt. Det tager tid at etablere sig. Og det
> mener du ikke at Spyker havde forventet?

Prøv at kaste et blik på de projekter, de har kastet sig over: De er hverken
præget af fornuft, økonomisk tankegang - eller overskud.....
http://bilmagasinet.dk/article/36417/gallery/198009
http://bilmagasinet.dk/category/189

Beskrivelsen af Spyker forklarer, hvorfor de passer godt til Saab: "Bygger
små serier af mærkelige biler til liebhavere med bizar bilsmag "

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 15:59

KASO wrote:
> [...]
>
> Beskrivelsen af Spyker forklarer, hvorfor de passer godt til Saab:
> "Bygger små serier af mærkelige biler til liebhavere med bizar

Spyker er sgu en dødssejler. Langt mere end Koenigsegg nogensinde var det og
de var endda slemme og uegnede.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:48

> Prøv nu at vågne op: Man kan ikke blive ved med at sælge forældede
> modeller til overpris.

Overpris? Du har sgutte fulgt med i priserne hos Saab, over de seneste par
år...

> Saab var alt for længe om at blive færdige med afløserne -

Helt enig, bortset fra at det var GM, som var for længe om det. Man havde
bl.a. 9-3 afløseren klar allerede for 4 - 5 år siden. Men den blev standset.
Ligeledes kunne Saab have været først på markedet i den lille SUV-segment.
Igen blev man stoppet af GM.

> Nu har de vist nye modeller - kun tiden kan vise, om de kan sælges - og om
> der har været penge nok til en god og driftsikker konstruktion.

Ikke vist, men helt sikkert! De fire nye modeller er der allerede sat
release-terminer på.

> Beskrivelsen af Spyker forklarer, hvorfor de passer godt til Saab: "Bygger
> små serier af mærkelige biler til liebhavere med bizar bilsmag "

Ikke to mennesker tænker ens. F.eks. finder jeg det jo bizart, at så mange
mennesker køber franske potter...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:31

Henrik B. wrote:
> [...]
> release-terminer på.

> Ikke to mennesker tænker ens. F.eks. finder jeg det jo bizart, at så

Bizart eller ej. De sælger varen og tjener penge. Det er jo mere end der kan
siges om Saab

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 22:38

> Bizart eller ej. De sælger varen og tjener penge. Det er jo mere end der
> kan siges om Saab

Du fortsætter i sammen rille, Frank. Den rille du ikke har en skid kendskab
til, bortset fra hvad journalister har fortalt dig...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:07

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Du fortsætter i sammen rille, Frank. Den rille du ikke har en skid
> kendskab til, bortset fra hvad journalister har fortalt dig...

og sjovt nok stoler jeg mere på en flok kritiske journalister end en flok
frelste Saabfanatikere der ikke ejer kritisk sans.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 23:16

> og sjovt nok stoler jeg mere på en flok kritiske journalister end en flok
> frelste Saabfanatikere der ikke ejer kritisk sans.

I din enøjede fremfærd, har du stadig ikke fattet, at jeg ikke modsiger dig.
Jeg giver dig blot ikke ret! Jeg har efterhånden utallige gange, påpeget
over for dig, at der reelt ingen er som aner (ud over måske ganske få hos
GM), om og hvor meget Saab evt. har givet i plus eller minus - mindst af alt
"kritiske journalister".

Men som det ses i de fleste af dine indlæg, forholder du dig ikke kritisk
til ret meget, i jagten på at nedgøre andre debatører.
Jeg har påpeget det før, og gør det lige igen - du nærmer dig desværre med
hastige skridt Ekko...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:37

Henrik B. wrote:
> [...]
> (ud over måske ganske få hos GM), om og hvor meget Saab evt. har
> givet i plus eller minus - mindst af alt "kritiske journalister".

Hvad har det forøvrigt med sagen at gøre hvad Saab har givet for sagerne hos
GM?

Hvad får dig til at tro at de kan få det billigere andre steder?

De er døde inden en reel omstilling fra andre underleverandører har fundet
sted. Saab er i GMs vold. Erkend det dog.

> [...]
> kritisk til ret meget, i jagten på at nedgøre andre debatører.
> Jeg har påpeget det før, og gør det lige igen - du nærmer dig

Du vrøvler løs om alt og intet der har med sagen at gøre. Jeg forholder mig
netop kritisk til hele konceptet. Du ønskertænker dig bare videre med ene
"best-case-scenarioes"

Hvornår har du fremsat en tanker om barrierer for en nyt Saab?

Aldrig. Du vrøvler løs om hvor herligt og let det hele bliver. Du opbygger
GM som et fjendebillede selvom GM uløseligt har en god portion af nøglen til
Saabs nære fremtid.

Det virker altså altsammen meget ugennemtænkt.

Det hele bygger på håb og ikke gusten kalkule.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 23:47

> Hvad har det forøvrigt med sagen at gøre hvad Saab har givet for sagerne
> hos GM?

Og endnu en gang lykkes det for dig, ikke at forstå det jeg skriver - taler
jeg sort for dig??
Jeg taler sgu ikke om prisen på tingene hos Saab, men derimod svarer jeg på
dit evindelig usavn om manglende salg og underskud...

> Hvad får dig til at tro at de kan få det billigere andre steder?

Fordi Saab selv kunne producere f.eks. motorer væsentlig billigere end den
pris de fik serveret hos GM (Opel)...

> De er døde inden en reel omstilling fra andre underleverandører har fundet
> sted. Saab er i GMs vold. Erkend det dog.

Hvorfor? Jeg er jo slet ikke enig...

> Du vrøvler løs om alt og intet der har med sagen at gøre. Jeg forholder
> mig netop kritisk til hele konceptet. Du ønskertænker dig bare videre med
> ene "best-case-scenarioes"

Du forholder dig netop ikke kritisk til hele konceptet - for du kender det
ikke! Du går rundt i en tåge af forskellige sammenkog, fra forskellige
journalister, som du så selv trækker lystigt fra i, og lægger til, alt efter
hvordan det passer ind i din verden.

> Hvornår har du fremsat en tanker om barrierer for en nyt Saab?

Hvorfor skulle jeg fremsætte dem? Jeg er som sagt ikke ligeså negativ ladet
som dig. Jeg vælger at se mulighederne i stedet.
Alene al den omtale og det positive boost som har været de seneste 2 - 3
uger i medierne, er meget fortællende for, hvilken gå-på-mod og vilje der er
i firmaet.

> Det hele bygger på håb og ikke gusten kalkule.

Netop! For jeg har ikke de nødvendige faktorer, for at lave en realistisk
kalkyle - og i endnu mindre grad har du...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-02-10 00:02

Henrik B. wrote:
> [...]
> forskellige journalister, som du så selv trækker lystigt fra i, og
> lægger til, alt efter hvordan det passer ind i din verden.

Jeg fremfører en række mulige barrierer for succes. Du ønskertænker og
fremfører intet.

> [...]
> Alene al den omtale og det positive boost som har været de seneste 2
> - 3 uger i medierne, er meget fortællende for, hvilken gå-på-mod og

Hvorfor har det så ikke manifesteret sig i salg?

> Netop! For jeg har ikke de nødvendige faktorer, for at lave en
> realistisk kalkyle - og i endnu mindre grad har du...

Naturligvis har jeg det. Jeg har jo netop en uddannelse der bygger på at
kunne gennemskue strukturer i økonomier og deres barrierer. Hvad kan du
diske op med?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-10 00:13

> Jeg fremfører en række mulige barrierer for succes. Du ønskertænker og
> fremfører intet.

Jep, som den sortseer du er...
Jeg fremfører intet, for det er Saab som skal klare ærterne - ikke mine
tanker. Omend der blev afleveret et par idéer. )

> Hvorfor har det så ikke manifesteret sig i salg?

Ér besvaret...

> Naturligvis har jeg det. Jeg har jo netop en uddannelse der bygger på at
> kunne gennemskue strukturer i økonomier og deres barrierer. Hvad kan du
> diske op med?

Du kan stikke din "fine" uddannelse et vist sted. I og med at du INTET
kender til Saab's økonomi eller drift, så kan de ikke bruges til en skid. Du
kan fremsætte nogle fine teser, men de holder ikke, eftersom du ikke har
kendskab til Saab's økonomi.
Jeg er overbevist om, at GM's folk havde fine økonomiuddannelser, som min.
er på højde med din - og se hvad de fik ud af det...

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-10 00:27

> Naturligvis har jeg det. Jeg har jo netop en uddannelse der bygger på at
> kunne gennemskue strukturer i økonomier og deres barrierer. Hvad kan du
> diske op med?

Du siger at konstruktionen ikke fungerer - KPMG siger at den gør. Hvem af
jer har mon mest indsigt i Saab?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 15:57

Henrik B. wrote:
> [...]
> ligesom firmaet kun er 9 år gammelt. Det tager tid at etablere sig.
> Og det mener du ikke at Spyker havde forventet?

Spyker er et håndværkerfirma. Saab er tusindfold større.

Tag dig nu sammen Henrik. Du ved jo godt at de er 2 forskellige ligaer.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-01-10 17:34

> Overstået? Nej - reduceret - ja!

Overstået? Ja! - reduceret? Nej det er det man kalder en underdrivelse.
Kom nu frem til 2010

Det er så godt som overstået ja. Du skal virkelig voldtage et PDP for at
få permanent burnin. Virkelig voldtage...

Så det er ikke blot reduceret, men egentlig overstået.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-01-10 16:05

CL wrote:
> http://www.business.dk/

Eftersom GM stadig ejer meget af foretagende, vil der mon så tale om de kan
lave en "American Meat Pie"

Fars er der jo tilsyneladende nok af.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:49

> Eftersom GM stadig ejer meget af foretagende, vil der mon så tale om de
> kan lave en "American Meat Pie"

Når kontrakerne er underskrevet midt i februar, så ejer GM under 1% af
aktierne i det nye Saab-Spyker. De er med andre ord HELT uden for
indflydelse...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:45

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Når kontrakerne er underskrevet midt i februar, så ejer GM under 1% af
> aktierne i det nye Saab-Spyker. De er med andre ord HELT uden for

Man må beundre din uvidenhed og dumhed. Den nye Saab 9-5 består for en
god dels vedkommende af GM dele, så naturligvis har GM overmåde stor
indflydelse.

Jeg undrer mig også over at Saab skulle være 160-170 MIA DKR værd. Ja vel
nærmere 200 MIA. For GM ejer da preferenceaktier for 326 Mio dollars i
lortet.

Så mon ikke det endnu engang er dig der "downsizer" lidt forkert?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 23:01

> Man må beundre din uvidenhed og dumhed. Den nye Saab 9-5 består for en
> god dels vedkommende af GM dele, så naturligvis har GM overmåde stor
> indflydelse.

Hvor lang tid tror du helt seriøst det tager, for Saab at skifte drivlinien
til noget fra f.eks. VAG? Ét år? To?
I det tilfælde, hvor GM (Opel) bliver for smarte med prissætningen...

> Jeg undrer mig også over at Saab skulle være 160-170 MIA DKR værd. Ja vel
> nærmere 200 MIA. For GM ejer da preferenceaktier for 326 Mio dollars i
> lortet.

Ja, som er uden stemmeret! Men det har du OGSÅ belejligt valgt at overse...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:11

Henrik B. wrote:
> [...]
> I det tilfælde, hvor GM (Opel) bliver for smarte med prissætningen...

> Ja, som er uden stemmeret! Men det har du OGSÅ belejligt valgt at

Pengene skal betales. Ergo er det indflydelse.

Der skal købes stumper i 2 år, ergo er det indflydelse.

Du ser det hele i et lyserødt skær. Hvorfor skulle VAG ville sælge
drivlinier hvis en boycot betød at Saab døde?

Saab er jo en vingeskudt and. Indse det dog.

Først er der de tvivlsomme ejerforhold som selv SÄPO har haft interesse for.
Dernæst selve resten af finansieringen som alligevel ikke virker helt til at
være på plads.

Slutteligt er der EIB og den svenske stat, der såmænd stadig kan nå at få
kolde fusser.

Så der er lang vej igen før de bliver i stand til at købe drivlinier fra
VAG.

Hvis altså de vil sælge.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 23:25

> Pengene skal betales. Ergo er det indflydelse.

Fordi? Mener du at GM vil lukke skidtet, hvis de ikke får betaling? Du mener
ikke at investorerne på sigt kan indfri lånet, som en refinanciering? Du
mener ikke at når først selskabet børsnoteres, så vil der komme ikke komme
yderligere kapital ind i Saab? Kom nu med din alvidenhed, og fortæl os alle
sammen, at ingen - overhovedet - vil købe aktier i Saab. *ROFL*

> Der skal købes stumper i 2 år, ergo er det indflydelse.

Meget, meget begrænset indflydelse....

> Du ser det hele i et lyserødt skær. Hvorfor skulle VAG ville sælge
> drivlinier hvis en boycot betød at Saab døde?

Du er så fatsvag, at det skriger til himlen Frank. VAG er, ligesom alle
andre bilproducenter, et kæmpe supermarked af dele. Vil den ene ikke sælge
100.000 ekstra drivliner om året, så vil konkurrenten. Og som tiden er i
øjeblikket, er det vist intet problem at finde en bilproducentet, som ikke
siger nej til det...

> Saab er jo en vingeskudt and. Indse det dog.

Det har jeg for længst forholdt mig til. Men i modsætning til dine
evindelige dommedagsscenarier, så ser jeg på muligheder, i stedet for
begrænsninger. Du er også ham som sidder og tyder i firmaet, når IT-systemet
skal udskiftes, for det er jo helt sikkert en begrænsning, eftersom det
gamle jo fungerer fint...

> Først er der de tvivlsomme ejerforhold som selv SÄPO har haft interesse
> for.

Igen mudrer du totalt rundt i begreberne. Hvis vi skal have denne debat, er
du sgu nødt til at interessere dig bare en smule for emnet, ellers er det jo
omsonst. Jeg skal jo først trænge igennem dine VAG-farvede briller, derefter
dine store økonomiske indsigter. Når det så er sket, kan det sgu ikke nytte
noget at jeg møder sådan en gang pløre.......speed up, Frank!

> Dernæst selve resten af finansieringen som alligevel ikke virker helt til
> at være på plads.

Hvad er du i tvivl om, lille ven?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:55

Henrik B. wrote:
> [...]
> vil der komme ikke komme yderligere kapital ind i Saab? Kom nu med
> din alvidenhed, og fortæl os alle sammen, at ingen - overhovedet -

Ork jow. Men bare for at betale GM skal der skaffes en par milliarder.

Endda afhængig af kurser.

Alle med lidt viden om tingene, ved godt det er op af bakke for Saab. Du
ønsketænker bare at det ikke er tilfældet.

> Meget, meget begrænset indflydelse....

Hvis GM har villet flå Saab da de ejede dem fuldt, vil de det da endnu mere
nu. Få dog lidt greb om tingene og lidt realitetssans.

> [...]
> som tiden er i øjeblikket, er det vist intet problem at finde en
> bilproducentet, som ikke siger nej til det...

Ork jow. Særligt når de ved at de kan drive vedkommende ud i en konkurrent
mindre.

> [...]
> IT-systemet skal udskiftes, for det er jo helt sikkert en
> begrænsning, eftersom det gamle jo fungerer fint...

Jeg vurderer koldt og kynisk om det kan betale sig. Om firmaet får mere på
bundlinjen eller udvikler sig generelt ved at få ny IT. Ellers anbefaler jeg
ikke udskiftning.

> [...]
> VAG-farvede briller, derefter dine store økonomiske indsigter. Når
> det så er sket, kan det sgu ikke nytte noget at jeg møder sådan en

Gør mig klogere Henrik. Du ved åbenbart noget vi andre ikke ved

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\30\369346§ionid=BilMotor

> Hvad er du i tvivl om, lille ven?

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\31\369353§ionid=Ettan

Du lader til at vide en del. Faktisk mere end hele den svenske presse

Lad nu tiden vise det.

Indtil videre sælger Saab elendigt:

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\02\01\369407§ionid=BilMotor

Man havde trods alt forventet at de loyale kunder ville gribe chancen for at
få en af de sidste producerede Saab.

Men nej. Saabkøberne er ligesom landsbybeboerne, der agerer som når Brugsen
eller Købmanden drejer nøglen om. De piver og tigger og beder, men ender
alligevel med at købe det meste i Bilka.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-10 00:07

> Gør mig klogere Henrik. Du ved åbenbart noget vi andre ikke ved
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\30\369346§ionid=BilMotor

Du ved jo udemærket, at russeren er ude af billedet (financieringen), men du
bliver ved med at hive det frem, for at skyde med spredhagl. Rent faktisk
viser det blot, at du ikke følger med....

> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\31\369353§ionid=Ettan
>
> Du lader til at vide en del. Faktisk mere end hele den svenske presse

Nej, faktisk ikke. Blot favner jeg blot væsentlig bredere end dig. Göteborg
Posten har eksempelvis et fint interview med Statsekretæren, som har siddet
med ved forhandlingerne. Og sjovt nok ved han udemærket hvem de er. De har
ønsket at være anonyme, hvilket hidtil er blevet respekteret. Han siger
endvidere at det fint kunne offentliggøres nu.
Som sagt Frank, sæt dig dog for helv*** ind i sagerne, i stedet for dine
latterliggørelser. Du vil igen og igen skinne igennem, med dine inkorrekte
udsagn. Det kræver helt ærligt ikke ret meget at følge med. Og i stedet for
dine up-front personlige angreb, kunne du måske få serveret noget reel
viden, blot ved at spørge ind til tingene...

> Indtil videre sælger Saab elendigt:
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\02\01\369407§ionid=BilMotor

Ja, for de har ikke fået leveret dele i et par måneder - hvad havde du
forventet??
De går nu og venter på produktionslinien, til den nyhe Saab 9-5, skal komme
op fra Rüsselsheim.

> Man havde trods alt forventet at de loyale kunder ville gribe chancen for
> at få en af de sidste producerede Saab.

Det har de så også gjort. De har stadig stående ordrer på over 2.000 biler.
Ligesom visse forhandlere solgte flere Saab'er, efter udmeldingen om
afviklingen, end de havde gjort de foregående to måneder...

> Men nej. Saabkøberne er ligesom landsbybeboerne, der agerer som når
> Brugsen eller Købmanden drejer nøglen om. De piver og tigger og beder, men
> ender alligevel med at købe det meste i Bilka.

Jeg tror du skal afholde dig fra at udtale dig om Saab-ejere/købere, for du
aner obenlyst ikke en skid om dem...

Fra : Brian

Dato : 01-02-10 23:34

> [...]
>
> Saab er jo en vingeskudt and. Indse det dog.
>
> Så der er lang vej igen før de bliver i stand til at købe drivlinier fra

Du har tidligere skrevet, at Saab ikke er en konkurrent til VAG, hvilket du
sikkert har ret i.

Netop fordi de to mærker henvender sig til så forskellige mennesker, er der
absolut ingen grund til at VAG skulle ønske Saab "død" - overhovedet ikke
hvis VAG kan tjene en skilling på at sælge drivlinier til f.eks Saab.

Det er stadig "all about the money" Frank. Cheferne omkring det runde VAG
bord, er da trekvart over om Saab overlever eller ej - medmindre deres penge
er indblandet.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 23:58

Brian wrote:

> [...]
> Det er stadig "all about the money" Frank. Cheferne omkring det runde
> VAG bord, er da trekvart over om Saab overlever eller ej - medmindre

Vrøvl vrøvl vrøvl. Kig de seneste statistikker for hjemmemarkedet. Hvem æder
pladserne fra Saab. Det gør netop VAG koncernens modeller.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-10 00:14

> Vrøvl vrøvl vrøvl. Kig de seneste statistikker for hjemmemarkedet. Hvem
> æder pladserne fra Saab. Det gør netop VAG koncernens modeller.
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\02\01\369407§ionid=BilMotor

Ubrugeligt, eftersom Saab ikke kan levere....

Fra : Brian

Dato : 02-02-10 00:28

> Vrøvl vrøvl vrøvl. Kig de seneste statistikker for hjemmemarkedet. Hvem
> æder pladserne fra Saab. Det gør netop VAG koncernens modeller.

Du er ufattelig ringe til at citere, især i betragtning af hvor meget tid du
bruger på nyhedsgrupper. Det kan jo selvfølgelig være svært at nå, når
kvantitet går frem for kvalitet.

Jeg ved ikke hvad du mener der er vrøvl, men de statestikker understøtter jo
kun at Saab ikke er en konkurrent til VAG, hvilket jeg jo netop har medgivet
dig.

Hvis du med din statestik prøver at underbygge at Saab og VAG henvender sig
til de samme mennesker, så har du fuldstændig tabt mig...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-10 06:08

Frank Leegaard skriver:

> Du ser det hele i et lyserødt skær. Hvorfor skulle VAG ville sælge
> drivlinier hvis en boycot betød at Saab døde?

Hvorfor skulle de lade være?

Kigger du i historien er der da flere eksempler på at VAG har leveret
drivlinjer - endda Volvo har købt.
Galaxy/Alhambra/Sharan projektet er da også noget delt direkte til en
konkurrent (Ford).

VW købte "en komplet" 4x4 pickup i VW Taro hos Toyota, så de har selv
været i byen flere gange efter teknikker.....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-02-10 23:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> drivlinjer - endda Volvo har købt.
> Galaxy/Alhambra/Sharan projektet er da også noget delt direkte til en

Alle fik udviklet det som de manglede for at få en MPV som PSA havde i
Espace.

> VW købte "en komplet" 4x4 pickup i VW Taro hos Toyota, så de har selv
> været i byen flere gange efter teknikker.....

Alt sammen sket mellem "ligeværdige" fabrikker.

Alhambra samarbejdet var til efter onde tungers mening en del af en deal for
at få dels spansk statsstøtte. Dels af lokke indkøbschefen Jose Ignacio
Lopez til VW fra GM. Alhambra regionen var hans hjemegn.

Jeg er skam helt med hvad VW har for samarbejder. De køber jo også LTere af
Mercedes.

Igen. Det er tale om mere ligeværdige konkurenter og ikke småfabrikker.

Hvorfor skulle VW pludseligt ville sælge drivlinier til et firma med et
særdeles blakket rygte og svagt finasielt grundlag?

Et firma som risikerer ikke at kunne yde produktet refærdighed og
tilstrækkeligt service?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-10 23:55

Frank Leegaard skriver:

> Alle fik udviklet det som de manglede for at få en MPV som PSA havde i
> Espace.

Jo, men hvorfor Ford?

> Alt sammen sket mellem "ligeværdige" fabrikker.

VW og Toyota ligeværdige?

Aha......

> Igen. Det er tale om mere ligeværdige konkurenter og ikke småfabrikker.

Volvo?

> Hvorfor skulle VW pludseligt ville sælge drivlinier til et firma med et
> særdeles blakket rygte og svagt finasielt grundlag?

Hvofor skulle de lade være?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-02-10 23:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Jo, men hvorfor Ford?

Fordi de også stod og manglede en bil. Et var en win-win for begge
fabrikker.

> VW og Toyota ligeværdige?
>
> Aha......

Hvis du ikke mener de er det, så forklar venligst.

> Volvo?

Jamen Klaus. Der er den med Ford jo igen. Jeg mindes i alle fald ikke der
var VAG motorer i Volvo før VW-Ford samarbejdet der. Noget for noget, som
det hedder. Derudover havde Ford noget at bytte med. Det har Saab ikke
rigtigt så vidt jeg kan anskue.

> Hvofor skulle de lade være?

Nu har jeg så forklaret Henrik B det een gang. En ting er at sælge
drivlinier. Et andet er at sælge cutting-edge technology til sine
konkurrenter. Dels løber de en risiko for at de ikke betaler. Dels
risikerer det at blive slået i hartkorn med foretagender med usund
forretningsmæssig etik og dårlig betalingsevne.

Jeg tror VW tænker sig om en extra gang inden de sælger deres fremmeste
drivlinier til Saab. Gør det det, er det til alt for høje priser til at Saab
ville kunne eksistere på lang sigt.

Et liv for Saab som uafhængig producent med det stykantal de sælger, er
uhørt svært. Det er alle kendere i autoproducentbranchen enige om.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-10 06:15

Frank Leegaard skriver:

> Fordi de også stod og manglede en bil.

Præcsit som SAAB kunne stå at mangle en drivlinje

> Et var en win-win for begge fabrikker.

Og SAAB kunne lære VW lidt om crashsikkerhed - win-win for begge
fabrikker.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Præcsit som SAAB kunne stå at mangle en drivlinje

Problemet er at Saab kun kan tilbyde penge.

Tvivlsomme usikre penge endda.

> Og SAAB kunne lære VW lidt om crashsikkerhed - win-win for begge
> fabrikker.

Gu kan de da ej. Det er jo ikke sådan at Saab glimrer i crashsikkerhed foran
VW.

Andre firmaer ville kunne bidrage lige så meget. Meget af Saabs sikkerhed er
forøvrigt købt ved underleverandører.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-10 23:45

Frank Leegaard skriver:

> Problemet er at Saab kun kan tilbyde penge.

Hvad kunne Volvo tilbyde?

> Gu kan de da ej. Det er jo ikke sådan at Saab glimrer i crashsikkerhed foran
> VW.

Det kommer jo an på målemetoden....

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Hvad kunne Volvo tilbyde?

Nu var Volvo jo ikke en lille nicheproducent, men en del af Ford.

VW og Ford havde samarbejdet om Alhambra/Galaxy/Sharan.

Der var vid komponentudveksling på den konto.

> Det kommer jo an på målemetoden....

Det må du lige forklare.

Jeg bemærker du klipper det væk hvor jeg fortæller at en god del af Saabs
sikkerhed jo er udliciteret.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-10 00:10

Frank Leegaard skriver:

> Nu var Volvo jo ikke en lille nicheproducent, men en del af Ford.

Nu taler vi om diverse dieselmotorer fra 1979 og til op i dette
årtusinde.

Jeg kan ike se det har meget med Sharan/Galaxy samarbejdet at gøre.

> Det må du lige forklare.

En tinge er EuroNCAP og den må de måler "sikkerhed" på. Prøv at tag over
dammen, de bruger andre metoder.

> Jeg bemærker du klipper det væk hvor jeg fortæller at en god del af Saabs
> sikkerhed jo er udliciteret.

Hvor til mener du at den er udliciteret??

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> En ting er EuroNCAP og den må de måler "sikkerhed" på. Prøv at tag over
> dammen, de bruger andre metoder.

Hold nu op Klaus, du ødelægger jo Frank's verdensbillede, ved at påpege at
én bestemt testprocedure hos EuroNCAP, kan give et 100% retvisende billede.
)

> Hvor til mener du at den er udliciteret??

Det jeg tror Frank mener er, at Saab indkøber airbags m.v. hos
underleverandører - Bosch m.v. Det Franks enøjethed ikke orstår er, at det
kræver rigtig meget viden, at udvikle hele sikkerhedsstrukturen, selve
opsætningen af airbags'ne m.v.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:14

> Problemet er at Saab kun kan tilbyde penge.
>
> Tvivlsomme usikre penge endda.

Har du hørt om forudbetaling - det er ret udbredt i mange brancher...

> Andre firmaer ville kunne bidrage lige så meget. Meget af Saabs sikkerhed
> er forøvrigt købt ved underleverandører.

*ROFL* Sådanne udtalelser Frank, gør at man sgu ikke kan tage dig særlig
seriøs! Når du kan lukke sådan en gang gylle ud, så er det tydeligt at du er
"presset", og begynder at servere dine små "historier" igen. Sørgeligt...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 00:36

Henrik B. wrote:
> [...]
> særlig seriøs! Når du kan lukke sådan en gang gylle ud, så er det
> tydeligt at du er "presset", og begynder at servere dine små

Det var da sjovt nok en sikkerhedsleverandør som Saab snød for 20 Mio kroner
som kom fra den svenske stat. De penge havnede og endte det bundløse hul -
Saab.

Er du nu igang med at "downsize" igen?

Jeg fik aldrig rigtig en forklaring på hvor jeg fejlede med udtrykket ...

Eller er det bare den satans ordbog der tager fejl ..

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-10 15:51

On 02/02/10 23.47, Frank Leegaard wrote:

> Alle fik udviklet det som de manglede for at få en MPV som PSA havde i
> Espace.

Espace er ikke PSA!

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-10 16:57

> Eftersom GM stadig ejer meget af foretagende, vil der mon så tale om de
> kan lave en "American Meat Pie"

Den svenske regering meddeler at der intet er i Spyker-GM handlen, som har
ændret sig, så man er klar til d. 15.02. med de nævnte lånegarantier.....
Sjovt at de ikke har set lyset, Frank, når du har. Eller KPMG, som har
gennemanalyseret det hele, forfra og bagfra. Men de har nok ikke din fine
uddannelse og indsigt. )

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 17:53

KLIP

> Eller KPMG, som har gennemanalyseret det hele, forfra og bagfra. Men de
> har nok ikke din fine uddannelse og indsigt. )

Njaaeee.. men har de ikke været med til at lave en "Bagger"..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-10 17:55

> Njaaeee.. men har de ikke været med til at lave en "Bagger"..

Forhåbentlig ikke de samme folk. )
Frank's problem er, at han gang på gang hopper på sensationspresse, som kun
forsøger at sælge historier...
Og jo mere negativt man kan krive, desto flere læsere..

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-02-10 17:59

KLIP

> Forhåbentlig ikke de samme folk. )

Jeg tror ikke de folk som stadig er der efter "Bagger", er blevet bedre.

Der jo penge i sådanne forundersøgelser og bestemt også, hvis selskabet
bliver valgt til revisor.

Penge sløver øjnene og nedsætter hørelsen..... mange penge gør blind og
døv..)

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:41

Bjørn J. wrote:
> [...]
> selskabet bliver valgt til revisor.
>
> Penge sløver øjnene og nedsætter hørelsen..... mange penge gør blind

De laver det arbejde de bliver bestilt til.

Henrik er nogen gange naiv som en 12 års knægt. Han virker ikke videre
observant efter et tilsyneladende rimeligt kendskab til erhvervslivet.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:18

> Henrik er nogen gange naiv som en 12 års knægt. Han virker ikke videre
> observant efter et tilsyneladende rimeligt kendskab til erhvervslivet.

Er det den samme naivitet du udviser, når du gang på gang æder det råt, som
skrives på nyhedshjemmesider?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 00:37

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Er det den samme naivitet du udviser, når du gang på gang æder det
> råt, som skrives på nyhedshjemmesider?

Hellere det end det en flok frelste Saab-tosser håber og tror på.

Tag dig nu sammen Henrik. Di.se er jo sober og nøgtern.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:48

> Tag dig nu sammen Henrik. Di.se er jo sober og nøgtern.

Jow, jow, det er eb.dk også....alt efter hvilke øjne der kigger på det.
di.se er ikke en skid bedre end andre nyhedshjemmesider. De kopierer og
gengiver også fra diverse nyhedsbureauer. Ofte fra tvivlsomme kilder. Men
forbliv du bare i din blinde barnetro...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:16

Henrik B. wrote:
> [...]
> kopierer og gengiver også fra diverse nyhedsbureauer. Ofte fra
> tvivlsomme kilder. Men forbliv du bare i din blinde barnetro...

Men dine indspiste kilder er nøgterne?

Den er lige til en "downsizing" ...

Jeg savner stadig forklaringen på hvordan jeg havde misforstået begrebet?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 18:55

> Men dine indspiste kilder er nøgterne?

Indtil videre Frank, så er der ikke kommet nogle "historier" eller
"postulater", kun ting som er foregået. Hvordan synes du at det går for dig?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 22:06

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Indtil videre Frank, så er der ikke kommet nogle "historier" eller
> "postulater", kun ting som er foregået. Hvordan synes du at det går

Jeg er bestemt ikke utilfreds med mine egne vurderinger.

Fra allerførste færd sagde jeg at statsstøtte var nøgleordet. Det har jeg
fået ret i.

Sådan kunne jeg fortsætte.

Kom du med nogle eksempler på postulater som du ikke mener holder vand.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:40

Henrik B. wrote:
> [...]
> som kun forsøger at sælge historier...
> Og jo mere negativt man kan krive, desto flere læsere..

Hellere skeptisk end naiv godtroende mærketosse der ikke kan se problemerne
ved ens foretrukne bilmærke.

For helvede Henrik. Alle alarmklokker ringer jo.

For øvrigt var jeg nu skeptisk længe inden medierne støttede mig.

Så den kritik rammer dig jo lukt tilbage i fjæset.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:20

> Hellere skeptisk end naiv godtroende mærketosse der ikke kan se
> problemerne ved ens foretrukne bilmærke.

Nu er jeg så, i modsætning til dig, ikke mærketosse! Jeg er entusiast ja,
men ikke fanatiker som dig, så deeet...
Jeg har tidligere udtalt at jeg udemærket er klar over de udfordringer Saab
står over for. Men jeg undlader at hoppe med på populationsbølge, ligesom
dig, og smide ene link efter det andet, til sider med yderst tvivlsomme
kilder...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 00:39

Henrik B. wrote:
> [...]
> udfordringer Saab står over for. Men jeg undlader at hoppe med på
> populationsbølge, ligesom dig, og smide ene link efter det andet, til

Fniss .. Naturligvis smider du ikke med links. For du kan jo ikke finde
uafhængige erhvervssider der roser Saab og Spyker.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 00:49

> Fniss .. Naturligvis smider du ikke med links. For du kan jo ikke finde
> uafhængige erhvervssider der roser Saab og Spyker.

Ikke sider der er relevante. Det viste sig jo i december og januar, at jeg
havde min (korrekte) information, før den øvrige presse...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 18:18

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke sider der er relevante. Det viste sig jo i december og januar,
> at jeg havde min (korrekte) information, før den øvrige presse...

Gu havde du da ej. Handlen mellem Spyker og GM om Saab er jo gået som
vejret. Alle profeter kan få ret - på et eller andet tidspunkt.

Og som sagt har den fede dame jo ikke engang smurt stemmen endnu.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-10 18:56

> Gu havde du da ej. Handlen mellem Spyker og GM om Saab er jo gået som
> vejret. Alle profeter kan få ret - på et eller andet tidspunkt.
>
> Og som sagt har den fede dame jo ikke engang smurt stemmen endnu.

Du følger med ik'? At jeg fortalte at Spykerhandler blev til noget, allerede
dagen inden det blev offficielt - ik'?
Og du har set at Spyker ikke længere mangler financiering - ik'?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-10 22:12

Henrik B. wrote:
> [...]
> allerede dagen inden det blev offficielt - ik'?
> Og du har set at Spyker ikke længere mangler financiering - ik'?

På den korte bane - nej. og de håndører vi taler om her - nej.

På den lange bane er det en ganske anden sag. Hvis du havde holdt hovedet
lidt koldt, ville du have set det netop var der min anke var fra første
færd.

De andre skærmydsler under vejs er mere eller mindre uinteressante.

Det er ikke meget ved at vinde en masse slag, hvis man ikke også vinder
krigen.

Det er jo den situation er Saab er i, og som jeg hele tiden har fastholdt.

De er i nemlig i risikozonen for ikke at overleve på sigt.

PS. Jeg savner stadig forklaring på det grinagtige og latterlige i hvorvidt
at jeg brugte ordet "downsize" forkert.

Du er altså ikke mandfolk nok til at indrømme at det var dig der dummede
dig?

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 00:09

Henrik B. wrote:
> [...]
> allerede dagen inden det blev offficielt - ik'?
> Og du har set at Spyker ikke længere mangler financiering - ik'?

Ikke mangler finansiering?

De mangler da at få godkendt EIB lånet. Så hvis 3 MIA DKR ikke er en del, så
ved jeg da ikke.

De får den sikkert godkendt, men det svenske svar på det vi DK kalder
Hypotekbanken gransker nu svjv stadig på GEM.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:38

Bjørn J. wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Njaaeee.. men har de ikke været med til at lave en "Bagger"..

Fniii ... Samme tanke her.

Henrik er totalt uden kritisk sans. Først begår et kæmpe revisionsfirma en
kæmpe brøler. Nu sidder han gudhjælpemig og fremfører dem som garant for
noget som helst.

Og tjekkede lige: Det var Sgu KPMG.

Henrik har endnu engang præsteret et flotter fodskud.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-02-10 23:35

Henrik B. wrote:
> [...]
> Eller KPMG, som har gennemanalyseret det hele, forfra og bagfra. Men
> de har nok ikke din fine uddannelse og indsigt. )

Samme firma som sagde god for Stein Bagger, eller var det et andet?

--
- Frank