Peugeot 206 bagbro
Fra : Mathias

Dato : 26-01-10 11:52

Kære alle

Jeg er som tidligere nævnt på udkig efter en 206 1,4 Hdi, og er blevet
opmærksom på, de kan have en defekt i bagbroen pga manglende smøring. En
sælger fortalte mig så i dag, at årgang 04-05 ikke har dette problem. Kan
nogen bekræfte dette?
Sjovt nok kiggede jeg dér netop på en årgang 05, så jeg er lidt skeptisk
over for sælgeren

På forhånd tak!
Mvh Mathias

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-01-10 12:09

Hej

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen bekræfte dette?
> Sjovt nok kiggede jeg dér netop på en årgang 05, så jeg er lidt skeptisk

Prøv evt. at stille dit spørgsmål på hi-speed.dk

Der sidder mange PSA eksperter klar til at hjælpe dig :)

Mvh
Hans

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-10 14:37

Hans Mouridsen wrote:

> Prøv evt. at stille dit spørgsmål på hi-speed.dk
>
> Der sidder mange PSA eksperter klar til at hjælpe dig :)

De er sgu svære at finde når de ikke har valgt et domænenavn med
relevans..

--
vh
Torben

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-01-10 18:20

> De er sgu svære at finde når de ikke har valgt et domænenavn med
> relevans..

www.psaforum.dk - også et glimrende sted for psa folket

Er det bedre ;)

Mvh
Hans

Fra : Armand

Dato : 26-01-10 19:09

Hans Mouridsen skrev:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> www.psaforum.dk - også et glimrende sted for psa folket

Uden at have frekventeret omtalte sites, så er jég meget skeptisk
overfor slige mærkerelaterede sites og fora, der meget ofte ikke
indeholder meget andet end regulært rygklapperi.

Her på gruppen skinner visse personers mærkefanatisme kraftigt igennem
og det er let at forestille sig hvor saglig tonen vil være i en
gruppering af snes af sådanne typer :-|

Denne nyhedsgruppe giver derimod en mulighed for svar fra et bredere
spekter af folket, så hæng bare ved nyhedsgrupperne :-|

--
Armand.
(der ikke håber at han, til trods for febrilske forsøg på at imødegå de

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-01-10 08:10

Armand wrote:
> Uden at have frekventeret omtalte sites, så er jég meget skeptisk
> overfor slige mærkerelaterede sites og fora, der meget ofte ikke
> indeholder meget andet end regulært rygklapperi.

Du har ret i at der ses ned på andre konkurrerende mærker i
mærkeklubber, men fordelen er at det er der man finder de folk der har
haft skilt deres bil ad i atomer, og som ikke kunne drømme om at lade en
mærkefælle stå uden hjælp når der er et problem.

Der er sjældent nogen i audiclub.dk der fornægter at bøsningerne i en
80'er er et svagt punkt, og at der har været knastakselbøvl i nogen
motortyper. Tværtimod skrives der vejledninger til at afhjælpe problemerne.

Men skal bare holde sig fra at modtage købsanbefalinger fra
mærkefanatikere

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 26-01-10 16:19

Mathias skrev:
> [...]
> Kan nogen bekræfte dette?
> Sjovt nok kiggede jeg dér netop på en årgang 05, så jeg er lidt skeptisk

Som rigtig automobil-sælger har han nok ment ". . . endnu"

Min er en 2005'er og jeg kan ikke se noget til det endnu.

Jeg synes at du skal tage den lidt med ro omkring det problem.
Alle Peugeot's fra før 206 har dét undervogns-design, så prøv at kigge
efter på alle dem du møder i trafikken om dé er ved at tabe baghjulene
(á 'kalveknæet)!
Min tidligere 405'er fra '91 med ca. 250.000 på tælleren holdt jeg
grundigt øje med fordi det var det første min dækmand nævnte omkring
typefejlen da jeg som det første efter køb fik den sporet (rattet føltes
noget tungere end 205'erens); men selvom den mod slutningen så ud til at
have begyndende kalveknæ kom det aldrigt til punktet hvor det kunne ses
på dæk-nedslidningen!
På den tidligere 205'er med ca. samme km-tal og 16 år på bagen, kom det
heller ikke til dækslids-punktet (jeg havde da ikke hørt om problemet og
holdt derfor ikke særskilt øje med sporingen)

Måske at min fejl(?) er at jeg ikke holder i kø ved vasketunnelen hver
søndag og derfor heller ikke får spulet vand ind i bagbro-lejerne af
undervognsvasken :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-10 16:36

> [...]
>
> Måske at min fejl(?) er at jeg ikke holder i kø ved vasketunnelen hver
> søndag og derfor heller ikke får spulet vand ind i bagbro-lejerne af

Vores 405'er fra 94 med 260.000 ser heller ikke ud til at lide af det endnu

Kasper

Fra : Møller

Dato : 27-01-10 14:37

Den Tue, 26 Jan 2010 11:51:34 +0100 skrev Mathias:

> [...]
> Kan nogen bekræfte dette?
> Sjovt nok kiggede jeg dér netop på en årgang 05, så jeg er lidt skeptisk

Det er bremsekraftregulatoren der sidder ved bagakslen der kan være
problemer med hvis den ikke jævnligt bliver smurt og motioneret, ikke
noget stor problem, selv en perlegrusmekaniker kan ordne det.

Møller

Fra : Møller

Dato : 27-01-10 14:38

Den Tue, 26 Jan 2010 19:09:10 +0100 skrev Armand:

> Uden at have frekventeret omtalte sites, så er jég meget skeptisk
> overfor slige mærkerelaterede sites og fora, der meget ofte ikke
> indeholder meget andet end regulært rygklapperi.

Fordomme? så besøg dog siderne før du udtaler dig eller hold poterne fra
tastaturet.

> [...]
>
> Denne nyhedsgruppe giver derimod en mulighed for svar fra et bredere
> spekter af folket, så hæng bare ved nyhedsgrupperne :-|

dk.teknik.bil

Møller