Saab er solgt !
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-01-10 13:49

http://svt.se/2.22620/1.1860503/saab-affaren_klar
Spyker köper Saab av GM. Det är nu helt klart erfar Rapport.
Europeiska investeringsbanken har sagt ja till lånet och även Riksgälden har
gett klartecken, enligt Rapports källa.

Regeringen kommer att hålla ett extra regeringssammanträde 14.30 för att
besluta om att gå i borgen för lånet.

GM i Detroit väntas under sen eftermiddag bekräfta köpet.

Den nya ägaren Spyker befinner sig i Stockholm och väntas presentera
företagetsköpet under en presskonferens senare i dag.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c25%5c368393&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter
"Spyker fik et ja"

Fra : Søren Blom

Dato : 25-01-10 13:54

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev
> Spyker köper Saab av GM. Det är nu helt klart erfar Rapport.
> Europeiska investeringsbanken har sagt ja till lånet och även Riksgälden
> har gett klartecken, enligt Rapports källa.

Fra min siden, var det forventet at det ville gå sådan, så nu skylder mine
kollegaer mig mere end en kasse øl

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 06:28

On 25 Jan., 13:53, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:

> Fra min siden, var det forventet at det ville gå sådan, så nu skylder mine
> kollegaer mig mere end en kasse øl

Jep, og jeg har hele tiden haft troen/håbet på, at nogen kunne se
potentialet i mærket/bilen.

Men bare vent, Frank skal nok komme og male fanden på væggen, op til
flere gange...
Det er sjovt som selvom om man har mere kendskab til en sag, end hvad
man lige kan læse i pressen, så kaldes man fantast, fanatiker´,
drømmer, løgner m.v......trist at nogle har sådant sortsyn...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : hanzen

Dato : 25-01-10 15:11

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

man lige kan læse i pressen, så kaldes man fantast, fanatiker´,
drømmer, løgner m.v......trist at nogle har sådant sortsyn...

Ignorer ham . misundelse er en grim ting.
--

hilzen
hanzen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 21:58

hanzen wrote:
> [...]
> drømmer, løgner m.v......trist at nogle har sådant sortsyn...
>

> Ignorer ham . misundelse er en grim ting.

Hvad har det med misundelse at gøre?

Nu må du sgu tage dig sammen.

--
- Frank

Fra : alexbo

Dato : 25-01-10 22:13

"hanzen" skrev

> Ignorer ham . misundelse er en grim ting.

Det viser sig ikke at være så nemt, at ignorere nogen og samtidig fortælle
det til alle andre.
Det er lige som de dumme tøser der ringer en fyr op for at fortælle ham at
de ikke vil tale med ham.

Hvis Frank ikke skriver i denne tråd så er han nok bare misundelig over de
fantastiske fremtidsudsigter Saab nu lige pludelig har.
Hvis han skriver et skeptisk indlæg er han et dumt svin der bare vil
ødelægge glæden for andre.

Jeg tror ikke en skid på at Saab har en fremtid, men det skal da ikke
ødelægge humøret for dem der håber til det sidste.

At overfalde nogen for ikke at skrive er for barnligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 23:41

alexbo wrote:
> [...]
> ødelægge humøret for dem der håber til det sidste.
>
> At overfalde nogen for ikke at skrive er for barnligt.

Sjovt nok er jeg blevet beskyldt for ikke at unde Saab overlevelse. Det er
jo noget vrøvl. Som du selv vistnok påpegede dengang Koenigsegg var i gang
med at købe Saab: Det svarer til at Børresens skibsværft i Vejle ville købe
Lindø.

Nej - Jeg er ganske enig. Saab kan meget vel være reddet en stund, da 3
milliarder kroner trods alt er en slant penge.

På lang sigt tror jeg ikke på det.

Henrik B kan give GM nok så meget fuckfingeren, men GM vil uværgeligt blive
en stor del af Saabs fremtid i på kort til mellemlangt sigt.

Som sagt før. Meget af det krinklede spil der har foregået kan jeg kun få
til at give mening mhp at mørne den svenske regering.

GM havde aldrig selv fået lånegarantierne.

--
- Frank

Fra : Carstande.

Dato : 25-01-10 16:35

Henrik B. presented the following explanation :

> [...]
> man lige kan læse i pressen, så kaldes man fantast, fanatiker´,
> drømmer, løgner m.v......trist at nogle har sådant sortsyn...

Hvis jeg har luret denne Frank rigtigt, så holder han mund i denne
tråd.

Men gør som Hanzen siger, ignorer ham, misundelse er ikke værd at bruge
tid på.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Armand

Dato : 25-01-10 15:35

Søren Blom skrev:
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev
>
> Fra min siden, var det forventet at det ville gå sådan, så nu skylder
> mine kollegaer mig mere end en kasse øl

Tilbage står så hvorvidt at Spyker blot tømmer selskabet og bruger det
de selv finder praktisk :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 17:46

> Tilbage står så hvorvidt at Spyker blot tømmer selskabet og bruger det de
> selv finder praktisk :-/

Jeg vil hellere høre lidt om, hvad dette Spyker er for en tingest.
Er der penge bag eller er det blot en kortlivet 'ting' ??

Fra : Bjørn J.

Dato : 25-01-10 17:49

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil hellere høre lidt om, hvad dette Spyker er for en tingest.
> Er der penge bag eller er det blot en kortlivet 'ting' ??

Med lidt omtanke, kunne du starte her:

http://www.spykercars.nl/?pag=16&cat=5

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 21:58

Armand wrote:

> Tilbage står så hvorvidt at Spyker blot tømmer selskabet og bruger det
> de selv finder praktisk :-/

Nu må du ikke være sortseer. De har allerede gjort det med et Formel 1 team,
såe ..

Jeg tror ikke på at Saab eksisterer om 10 år. I mine øjne har hele spillet
om Saab været spil for galleriet for at få fingre i de mange rare millioner.

Hvad var det Bård Eker sagde at Konigsegg reelt skulle give for Saab? 1 Kr.

og 3 milliarder i lånegarantier, som Spyker og Saab så kan formøble i
fælleskab. Godaw do.

Jeg garanterer for at GM stadig er meget inde i billedet i Saab. Spyker har
været stråmand fordi GM aldrig havde fået lov af den svenske stat at gøre
det de fik lov til af tyskerne med Opel.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 26-01-10 02:29

Frank Leegaard skrev:

> Nu må du ikke være sortseer. De har allerede gjort det med et Formel 1 team,
> såe ..

Det behøver jo ikke at være dém :-/
Måske at den egentlige pengemand bag deres bud har hang til lidt tømning!?

--
Armand.

Fra : Gamle

Dato : 25-01-10 17:19

Mogens (K) wrote:
> [...]
> Europeiska investeringsbanken har sagt ja till lånet och även
> Riksgälden har gett klartecken, enligt Rapports källa.

Hmm

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1958452.ece

Spyker skulle iflg. dette i k k e have købt Saab.

Mvh.
Torben

Fra : Bjørn J.

Dato : 25-01-10 17:28

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1958452.ece
>
> Spyker skulle iflg. dette i k k e have købt Saab.

Indtil videre er det vist kun Spyker-aktionærerne og spekulanter, der har
tjent nogen penge på meddelelsen.

Spyker aktier steg i dag med helt op til 73%, men samme aktie for da også op
og ned...

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 18:06

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1958452.ece
>
> Spyker skulle iflg. dette i k k e have købt Saab.

Nææh, men én dag eller to, gør meget ved det.... )

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 22:01

Henrik B. wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Nææh, men én dag eller to, gør meget ved det.... )

Jeg har lidt svært ved at se det spil for galleriet som en sejr for
nogetsomhelst andet end en flok lykkeriddere indenfor autobranchen. Taberne
bliver mest af alt den svenske stat IMHO.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 21:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har lidt svært ved at se det spil for galleriet som en sejr for
> nogetsomhelst andet end en flok lykkeriddere indenfor autobranchen.
> Taberne bliver mest af alt den svenske stat IMHO.

Tydeligt at du intet aner om handlen, eller dens vilkår...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-01-10 22:05

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Tydeligt at du intet aner om handlen, eller dens vilkår...

Fortæl fortæl ! Måske aner jeg mere end du aner.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 22:11

> Fortæl fortæl ! Måske aner jeg mere end du aner.

GM har ingen direkte indflydelse på Saab (drift). Der vil foretaget
komponent indkøb hos GM.
GM får, som en del af handlen, preference-aktier - d.v.s. uden indflydelse,
men med afkast, og som vil blive tilbagebetalt over en 7-årig periode.

Ang. EIB-lånet, så er pengene øremærket til konkrete projekter, som allerede
er specificerede. Og da lånet forfalder i mindre portioner, vil den svenske
stat løbende holde øje med, at pengene bruges på de aftalte projekter.

Med andre ord - GM får ikke en skid af det EIB-lån...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 00:54

Henrik B. wrote:
> [...]
> aftalte projekter.
> Med andre ord - GM får ikke en skid af det EIB-lån...

Nogen gange ville jeg ønske at jeg kunne have et så idyllisk og barnligt syn
på verden som du har.

Vi tales ved om 4-5 år.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 07:20

> Vi tales ved om 4-5 år.

Dét er fan'me en aftale - så hører vi ikke mere til dig, de næste 4 - 5
år...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 20:23

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Dét er fan'me en aftale - så hører vi ikke mere til dig, de næste 4 -
> 5 år...

Du virker forpint

Er det fordi at en lille nagende satan måske kunne fristes til at tro at jeg
måske havde ret?

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\27\369060§ionid=ettan

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-01-10 22:06

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> http://svt.se/2.22620/1.1860503/saab-affaren_klar
> Spyker köper Saab av GM. Det är nu helt klart erfar Rapport.

LÅL - nu har GM sgu trukket det i sig igen jvf. GM's spritny VD (øverste
boss)
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c25%5c368866&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter
GM:s vd: Inget Saabavtal klart
Uppdaterad 2010-01-25 18:48

Ed Whitacre, styrelseordförande och ny vd för General Motors förnekar att
det finns något avtal om att Spyker ska köpa Saab. "Det är den enda
kommentaren jag ger", förklarade Ed Whitacre vid en presskonferens i Detroit
på måndagskvällen svensk tid.

På presskonferensen meddelade Ed Whitacre att han tar över posten som vd för
GM under ett antal år. Han bekräftade också att GM sedan i juni betalar
tillbaka sina statliga lån, såväl de amerikanska som det kanadensiska lånet.

Kort nämnde han också försäljningen av Saab och förklarade att man
fortsätter enligt den ursprungliga planen, nämligen att avveckla Saab. "Vi
har inte förändrat vår plan när det gäller avvecklingen och vi har ingen
uppgörelse att presentera", sa Ed Whitacre.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 22:21

> [...]
> det finns något avtal om att Spyker ska köpa Saab. "Det är den enda
> kommentaren jag ger", förklarade Ed Whitacre vid en presskonferens i

Ekstremt dårlig fortolkning....!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 23:48

Henrik B. wrote:
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ekstremt dårlig fortolkning....!

Om ikke andet lykkedes det da muligvis russerne at få solgt nogle Spyker
aktier godt.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-01-10 11:56

> [...]

LÅL

> Om ikke andet lykkedes det da muligvis russerne at få solgt nogle Spyker
> aktier godt.

Jep - aktien steg vanvittigt, så dét ka ha været formålet med hele
soap-opera'en

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 21:44

> LÅL

Sikkert, men nu så jeg pressemødet, og den journalist er sgu dårlig til
engelsk, når han kan få ovenstående ud af det...

Fra : Jensen

Dato : 26-01-10 11:41

On Mon, 25 Jan 2010 22:06:25 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>det finns något avtal om att Spyker ska köpa Saab. "Det är den enda
>kommentaren jag ger", förklarade Ed Whitacre vid en presskonferens i Detroit

*nynner titelmelodien til 'Soap'.mp3*...

--
Thomas

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-01-10 13:58

GM bekræfter at Spyker har købt butikken. Jyllandposten kl. 21.21

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1959820.ece

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 22:08

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> GM bekræfter at Spyker har købt butikken. Jyllandposten kl. 21.21
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1959820.ece

De er sat'me hurtige på JydePotten - det blev kendt "allerede" kl. 17.29....

Fra : Bjørn J.

Dato : 26-01-10 22:12

KLIP

> De er sat'me hurtige på JydePotten - det blev kendt "allerede" kl.
> 17.29....

Nu er Saabs skæbne vel ikke en så vigtig nyhed for dansk industri som for
svensk og landet som helhed, hvilket jo også afspejles i den danskes presses
umiddelbare interesse.

Både svensk og dansk presse benytter sig vel af de samme
nyhedsbereauer....;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-10 22:33

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er Saabs skæbne vel ikke en så vigtig nyhed for dansk industri som for
> svensk og landet som helhed, hvilket jo også afspejles i den danskes
> presses umiddelbare interesse.

Burde det egentlig, da vi har rigtig meget samhandel med Sverige - inkl. med
Saab.

> Både svensk og dansk presse benytter sig vel af de samme
> nyhedsbereauer....;)

Jep.
Viser blot at danske medier er laaaaangsomme. På TV2's tekst-tv er det sågar
slet ikke nævnt (og dog under finansnyheder)....

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 00:34

KLIP

> Burde det egentlig, da vi har rigtig meget samhandel med Sverige - inkl.
> med Saab.

Vi er mere interesserede i det tyske marked.

Tyskland er stadig det største exportland for Danmark.

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-10 00:42

> Vi er mere interesserede i det tyske marked.
>
> Tyskland er stadig det største exportland for Danmark.

Der er nu ikke det store forspring (2008-tal):
Tyskland - 102.000 mio kr.
Sverige - 85.000 mio kr.

Fra : Bjørn J.

Dato : 27-01-10 00:48

KLIP

> Der er nu ikke det store forspring (2008-tal):
> Tyskland - 102.000 mio kr.
> Sverige - 85.000 mio kr.

Dog 20% større og med et potentiale på mere end 10 gange Sverige.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-01-10 00:55

Henrik B. wrote:
> "Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De er sat'me hurtige på JydePotten - det blev kendt "allerede" kl.
> 17.29....

Nu ser resten af verden jo ikke Saabs som dets navle.

--
- Frank

Fra : Møller

Dato : 27-01-10 14:46

Den Mon, 25 Jan 2010 17:49:28 +0100 skrev Bjørn J.:

> ">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Med lidt omtanke,

Lad nu vær med at forlange urimeligheder, det høre sig ikke hjemme her,
for så kom der ikke mange indlæg.

> http://www.spykercars.nl/?pag=16&cat=5

> mvh/Bjørn J.

//Møller