Slå ESP fra på volvo XC70
Fra : oz3bto

Dato : 25-01-10 13:08

Nogen der kender det hemmelige tryk for at slå 'ESPen fra på en volvo XC70
fra 2009 ?

Køre taxa i sådan en og af og til ville det være dejligt at kunne slå det
fra ... Instruktionsbogen fortæller intet om det og værkstedet vil heller
ikke hjælpe

Fra : Mikael

Dato : 25-01-10 06:21

On 25 Jan., 13:07, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Nogen der kender det hemmelige tryk for at sl 'ESPen fra p en volvo XC70
> fra 2009 ?
>
> K re taxa i s dan en  og af og til ville det v re dejligt at kunne sl det
> fra ... Instruktionsbogen fort ller intet  om det  og v rkstedet vil heller
> ikke hj lpe

Så kan man nok ikke. der er flere biler man ikke kan slå det fra på og
jeg kune sagtens forstille mig at Volvo som går meget op i sikkerhed
ikke ønsker denne mulighed. Så du må drømme om dækrøg

Mikael

Fra : Henning

Dato : 25-01-10 14:49

>Køre taxa i sådan en og af og til ville det være dejligt at kunne slå det
>fra ...
Simpelt spørgsmål - hvorfor?

Fra : Bjørn J.

Dato : 25-01-10 15:01

KLIP

> Simpelt spørgsmål - hvorfor?

Hvis det er en AWD, kunne det sikkert være meget morsomt i snevejr.

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 25-01-10 14:58

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender det hemmelige tryk for at slå 'ESPen fra på en volvo XC70
> fra 2009 ?

I min gamle S80 kunne det kun delvist slåes fra. Det samme gælder for min
kones S40.

I min nye bimmer kan det både slåes delvist fra og helt og aldeles...den er
så også baghjulstrukken.

mvh/Bjørn J.

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-01-10 15:11

> Simpelt spørgsmål - hvorfor?

Hvis man sidder fast er det rart at kunne slå fra da man derved også slår
antispin fra (oftest).

Ellers den åbenlyse årsag: Det er hamrende hyl i sne

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Armand

Dato : 25-01-10 15:33

oz3bto skrev:
> [...]
> fra ... Instruktionsbogen fortæller intet om det og værkstedet vil heller

Måske at den er så ny at man er gået videre fra overgangsfasen(*) med
den ikke uvæsentlige psykologiske effekt af mulighed for frakobling :-/

(*):
på linie med startsvinget og motorcyklernes kickstarter der længe var
elementært tilbehør trods el-starter.
På motorcyklerne var det i høj grad et psykologisk argument (overfor
motorjournalister?), eftersom man ved behov alligevel fik 'løbet'
motorcyklen igang inden man havde fået skruet 'håndsvinget' af sin
fixering skjult et sted på stellet.

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 16:14

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen der kender det hemmelige tryk for at slå 'ESPen fra på en volvo XC70
> fra 2009 ?

Du kan vælge, via af DSTC-knappen at slå antispin fra, men det slår ikke
ABS'en fra. Fjerner du sikring nr. 3, forsvinder begge dele. )
Husk at montere den igen.

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-01-10 16:24

> Njaeee....jeg har nu aldrig fundet det hamrende hyl i en ren
> forhjulstrukken potte..;)

Enig - 4wd eller rwd er nu engang sjovere. Men man må jo gøre hvad man
kan med en håndbremse og lidt flikflak bevægelser så