Saab og Spyker tæt på aftale.
Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-01-10 23:04

Dog beror det hele på - som hele tiden postuleret - at den svenske stat
garanterer et lån hos EIB.

Så i mine øjne er vi tilbage i lykkeridtet hvor det drejer sig om for GM og
Spyker og malke de enkelte regeringer og EU.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\01\22\368761§ionid=BilMotor

Jeg garanterer for at GM sørger for at få en bid af EU-SE-kagen.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-01-10 04:00

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg garanterer for at GM sørger for at få en bid af EU-SE-kagen.

Vi vil vel alle på sæt og vis være med til at betale gildet:

http://www.eib.europa.eu/about/structure/shareholders/index.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-01-10 09:54

Bjørn J. wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Vi vil vel alle på sæt og vis være med til at betale gildet:

Går alt vel i fremtiden, koster det jo hverken den svenske stat eller EIB
synderligt at låne dem de 400 mill ?

Den tror jeg bare ikke på. Selvom Saab nu bliver genstartet og
rekonstrueret, vil de om føje år være i samme situation som nu.

Den svenske stat vil så bare være MANGE penge fattigere. Det ved den svenske
regering jo godt, hvorfor den også tøver med at garantere lånet.

Alt hvad Spyker og ejerkredsen omkring det, har rørt ved hidtil har jo
enten være halvvejs fupforretninger, produktion med tab og selskabstøminger.

Så nej. Jeg tror ikke meget på konceptet.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-01-10 16:35

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så nej. Jeg tror ikke meget på konceptet.

Det er der nok heller ikke mange herinde, der troede, at du troede

De er meget langt med forhandlingerne:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2010%5c01%5c23%5c368765&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter

GM och Spyker nära överenskommelse
Uppdaterad 2010-01-22 22:19
"General Motors och Spyker träffades på fredagen i Stockholm för att
diskutera en försäljning av Saab. Det rapporterar Bloomberg News..."

"Spyker har, enligt amerikanska nyhetsbyrån Bloomberg, lagt ett bud
motsvarande 500 miljoner dollar (cirka 3,6 miljarder kronor) för Saab, och
enligt uppgift till byrån är GM i princip tillfreds med det erbjudandet..."

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-10 23:49

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "General Motors och Spyker träffades på fredagen i Stockholm för att
> diskutera en försäljning av Saab. Det rapporterar Bloomberg News..."

Der er yderligere ankommet en Spyker sportsvogn til Saabs Bilmuseum i
Trollhättan. Museet har tidligere været benyttet i forbindelse med større
bekendtgørelser, såååee...

Derudover er der blandt Saab-folk verden rundt, indkaldt til en
videokonference på tirsdag...

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-10 23:47

> Den tror jeg bare ikke på. Selvom Saab nu bliver genstartet og
> rekonstrueret, vil de om føje år være i samme situation som nu.

Jow, jow, du har jo tidligere fremført dine ENORME tekniske indsigter. Du er
sågar hoppet med på (presse)vognen om, at Saab har givet underskud de
seneste 20 år. Der er reelt ingen - amdre en GM - som véd, om Saab har givet
overskud eller underskud, og om hvor stor en del, der har været transfer
pricing. Med de priser GM har bon'et Saab for motorer, og med en årlig
regning på Corporate Jets, på én Mia., så er det ikke småpenge GM har
flyttet rundt...

> Den svenske stat vil så bare være MANGE penge fattigere. Det ved den
> svenske regering jo godt, hvorfor den også tøver med at garantere lånet.

Dine tolkninger er igen som viden blæser! Den svenske regering HAR sagt ja,
det er EIB som nu er det springende punkt. Omend de allerede har godtkendt
et lån, skal en ny forretningsplan selvfølgelig have grønt lys. Den svenske
regering har allerede udtalt at de vil få behandligen til EIB så hurtigt så
muligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-01-10 00:26

Henrik B. wrote:
> [...]
> grønt lys. Den svenske regering har allerede udtalt at de vil få
> behandligen til EIB så hurtigt så muligt.

Hvordan du end vender og drejer det, er GM en stor del af Saabs fremtid også
fremover. Så alt dit snak om transferpricing kan med endnu større ret og
sandsynlighed fremføres for et fremtidigt samarbejde også.

Jeg står gerne ved at jeg stadig ser GM lave en "Opel" på Saab, bare denne
gang via stråmand.

De kære støttekroner var for fristende at lade ligge.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 00:41

> Jeg står gerne ved at jeg stadig ser GM lave en "Opel" på Saab, bare denne
> gang via stråmand.
>
> De kære støttekroner var for fristende at lade ligge.

Igen aner du ikke en bønne om, hvilke vilkår der er bundet op på lånet...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-10 00:46

> Hvordan du end vender og drejer det, er GM en stor del af Saabs fremtid
> også fremover. Så alt dit snak om transferpricing kan med endnu større ret
> og sandsynlighed fremføres for et fremtidigt samarbejde også.

Hvor stor en indflydelse GM får, er noget man forhandler sig til...