/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt om afskrivninger
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 12:33

Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis mikrobiler
har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet afgiftsomlægning:
www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0

"Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre kan
jeg ikke læse det, Hans P...
www.fdm.dk/motor


 
 
Armand (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-10 16:47

Mogens (K) skrev:
> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
> mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
> afgiftsomlægning:
> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>
Tell me about it!

Jeg købte for fire år siden HDi ud fra meget grundige overvejelser
eftersom det ville blive mit hidtil dyreste bilkøb, ligesom at jeg
indtil da ikke havde ejet så ny en bil (hvilket faktisk stadig er
tilfældet)!
Et halvt år efter faldt nyprisen med ca. 1/3 p.g.a. afgiftsomlægningen



--
Armand.

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:00


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b598cd8$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
> mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
> afgiftsomlægning:
> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>
> "Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre
> kan jeg ikke læse det, Hans P...
> www.fdm.dk/motor

Hvis jeg tager den rene afskrivning på min gamle Volvo S80 T6 over de 9 år,
den var i mit ejerskab, så har den kostet 11,10% om året.

Per kørst kilometer i samme giver det 1,60 kr/Km.

Det er sku da rimeligt i ren afskrivning.

På samme tid har mange andre haft 3 til 4 biler, så de må have betalt
kassen..;)

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 17:02

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b59cb77$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis jeg tager den rene afskrivning på min gamle Volvo S80 T6 over de 9
> år, den var i mit ejerskab, så har den kostet 11,10% om året.
> Per kørst kilometer i samme giver det 1,60 kr/Km.

Nu har jeg haft firmabil en del år, og det kunne være morsomt at udregne
km-udgiften ud fra den skat, man jo skal betale - til sammenligning :)

> Det er sku da rimeligt i ren afskrivning.

Jow jow...

> På samme tid har mange andre haft 3 til 4 biler, så de må have betalt
> kassen..;)

Men de har moret sig :)


Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:08


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b59cc0d$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> På samme tid har mange andre haft 3 til 4 biler, så de må have betalt
>> kassen..;)
>
> Men de har moret sig :)

Det må man da håbe..;)...men mange sikkert ikke så meget som jeg..

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:09

"Bjørn J." skriver:
>
> På samme tid har mange andre haft 3 til 4 biler, så de må have betalt
> kassen..;)

Jo jo, det betalte du jo også i service og vedligehold.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:14


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59CDA4.19A8542E@du.kan.finde.den...

KLIP

>> På samme tid har mange andre haft 3 til 4 biler, så de må have betalt
>> kassen..;)
>
> Jo jo, det betalte du jo også i service og vedligehold.....

Service og vedligehold giver kr. 0,60 per/km.

Ialt har det kostet mig kr. 2,60 per/km excl. brændstof.

Stik den........Åge........

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 17:18

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b59cec6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ialt har det kostet mig kr. 2,60 per/km excl. brændstof.

Inkl. forsikring og vægtafgift?


Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:20


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b59cfb5$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b59cec6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ialt har det kostet mig kr. 2,60 per/km excl. brændstof.
>
> Inkl. forsikring og vægtafgift?

Nope.

I flere år har jeg betalt 6.500 kr. om året for fuld kasko...jeg har i 5 år
været over 50 år gammel

Vægtafgiften er der ingen gammelmandsrabat på.

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 17:25

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b59d049$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nope.
> I flere år har jeg betalt 6.500 kr. om året for fuld kasko...jeg har i 5
> år været over 50 år gammel
> Vægtafgiften er der ingen gammelmandsrabat på.

OK - ca. 3,10 kr/km ?


Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:27


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b59d149$0$271$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> OK - ca. 3,10 kr/km ?

Det lyder mget rimeligt.

mvh/Bjørn J.



Ivan Madsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 22-01-10 18:56

On Fri, 22 Jan 2010 17:27:29 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>news:4b59d149$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>KLIP
>
>> OK - ca. 3,10 kr/km ?
>
>Det lyder mget rimeligt.
>
>mvh/Bjørn J.
>

Det er så dobbelt op pr. km i forhold til Saxoen jeg havde i 4 år og
kørte 100000 i. Det lyder squ'tte urimeligt, Volvoen var nok temmelig
meget sjovere ) Og i hvert fald med bedre plads.
Det koster, hvis man vil have mere plads, mere udstyr og mere ydelse.
Xsaraen tør jeg slet ikke regne på, hvis den skal sælges i dag )

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 14:59

"Ivan Madsen" og "Bjørn J" skrev følgende i meddelelsen

>>> OK - ca. 3,10 kr/km ?
>>
>>Det lyder mget rimeligt.

Og iflg. dit link så kører du ligeså billigt i den fede Volvo T6 Executive,
som andre gør i en spritny 150.000 kr's bil !

> Det er så dobbelt op pr. km i forhold til Saxoen jeg havde i 4 år og
> kørte 100000 i. Det lyder squ'tte urimeligt, Volvoen var nok temmelig
> meget sjovere ) Og i hvert fald med bedre plads.

Nu er det jo så ALLE omkostninger, der er beregnet ift. Volvo'en.
Har du også gjort det?

> Det koster, hvis man vil have mere plads, mere udstyr og mere ydelse.
> Xsaraen tør jeg slet ikke regne på, hvis den skal sælges i dag )

Nope - det er dyrt. Tiden hvor vi hvert andet år bare købte en spritny bil
grundet lave afskrivningsomkostningerer er sgu ovre...



Ivan Madsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-01-10 15:02

On Sat, 23 Jan 2010 14:58:34 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>"Ivan Madsen" og "Bjørn J" skrev følgende i meddelelsen
>
>>>> OK - ca. 3,10 kr/km ?
>>>
>>>Det lyder mget rimeligt.
>
>Og iflg. dit link så kører du ligeså billigt i den fede Volvo T6 Executive,
>som andre gør i en spritny 150.000 kr's bil !
>
>> Det er så dobbelt op pr. km i forhold til Saxoen jeg havde i 4 år og
>> kørte 100000 i. Det lyder squ'tte urimeligt, Volvoen var nok temmelig
>> meget sjovere ) Og i hvert fald med bedre plads.
>
>Nu er det jo så ALLE omkostninger, der er beregnet ift. Volvo'en.
>Har du også gjort det?

Ja, det var med alle omkostninger!

>
>> Det koster, hvis man vil have mere plads, mere udstyr og mere ydelse.
>> Xsaraen tør jeg slet ikke regne på, hvis den skal sælges i dag )
>
>Nope - det er dyrt. Tiden hvor vi hvert andet år bare købte en spritny bil
>grundet lave afskrivningsomkostningerer er sgu ovre...
>

Xsaraen er hårdt ramt af dels Citroens strålende image, dels at nye
diesella'er blev billigere og så ikke at forglemme finanskrisen. Hvis
der på et tidspunkt skal skiftes ud ryger Xsaraen over og tager alle
de km jeg kører - jeg kan vel få den til at gå 20 km/l. Men hvem i
h... gider køve en Punto med små 250 kkm på bagen? )

Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 16:38


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5b008b$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nu er det jo så ALLE omkostninger, der er beregnet ift. Volvo'en.
> Har du også gjort det?

Jeg mangler kun benzinforbruget.

Alligevel har den været rimelig billig, men det skyldes udelukkende de mange
år og et rimeligt kilometerforbrug.

At så potten, da den blev solgt, var i tiptop stand og kun var halvt færdig
iht. Volvos levealder, det er så en helt anden sag...

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:23

"Bjørn J." skriver:
>
> Service og vedligehold giver kr. 0,60 per/km.

Der gav jeg 10 øre per km i den gamle Golf.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 17:26

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B59D0DF.E168AD3@du.kan.finde.den...

> Der gav jeg 10 øre per km i den gamle Golf.

LOL - hvilken sammenligning: Golf mod en Volvo T6 aut. Executive !
Det er en ommer, Klaus


Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:31

"Mogens (K)" skriver:
>
> LOL - hvilken sammenligning: Golf mod en Volvo T6 aut. Executive !

Hvad koster det da at holde en Porsche kørende i forhold til?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:34


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D2C2.CA25CF6E@du.kan.finde.den...

KLIP

>> LOL - hvilken sammenligning: Golf mod en Volvo T6 aut. Executive !
>
> Hvad koster det da at holde en Porsche kørende i forhold til?

Sikkert det samme, når man er så heldig at bo i Sverige og ikke i
Danmark...........

Igen en ommer Klaus !

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:36

"Bjørn J." skriver:
>
> Sikkert det samme, når man er så heldig at bo i Sverige og ikke i
> Danmark...........
>
> Igen en ommer Klaus !

Næh, hvad er det der er så eksklusivt på en T6 der skal gøre den 6 gange
så dyr at holde kørende?


Desuden praler Mogens af at det er billigt at holde Porschen kørende.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:39


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D3F6.60D656F0@du.kan.finde.den...
> "Bjørn J." skriver:
>>
>> Sikkert det samme, når man er så heldig at bo i Sverige og ikke i
>> Danmark...........
>>
>> Igen en ommer Klaus !
>
> Næh, hvad er det der er så eksklusivt på en T6 der skal gøre den 6 gange
> så dyr at holde kørende?

Læs mit svar til dig andet steds i tråden.

Måske samme årsag til at den selvsamme motor i eks. forskellige VAG-modeller
har vidt forskellige servicepriser.

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:41

"Bjørn J." skriver:
>
> Måske samme årsag til at den selvsamme motor i eks. forskellige VAG-modeller
> har vidt forskellige servicepriser.

Det er jo op til værkstedet.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:42


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D51B.5ECBE682@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Måske samme årsag til at den selvsamme motor i eks. forskellige
>> VAG-modeller
>> har vidt forskellige servicepriser.
>
> Det er jo op til værkstedet.

... og ?

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:44

"Bjørn J." skriver:
>
> .. og ?

Føler du dig ikke røvrendt?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:46


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D5B4.14598A0D@du.kan.finde.den...

KLIP

>> .. og ?
>
> Føler du dig ikke røvrendt?

Jep, på nøjagtig samme måde som eks. VAG og AUDI ejere, der har og benytter
mærkets autoriserede værksteder.

Vi er jo bundet af "experthjælp" og kan ikke som ejere af en gammel Golf,
stå i indkørslen og skrue med en hammer.

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:47

"Bjørn J." skriver:
>
> Jep, på nøjagtig samme måde som eks. VAG og AUDI ejere, der har og benytter
> mærkets autoriserede værksteder.

Jeg bruger netop VW autoriseret værksted.


> Vi er jo bundet af "experthjælp" og kan ikke som ejere af en gammel Golf,
> stå i indkørslen og skrue med en hammer.

Det er _mange_ år siden jeg gad det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:49


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D691.2BD58D9E@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Jep, på nøjagtig samme måde som eks. VAG og AUDI ejere, der har og
>> benytter
>> mærkets autoriserede værksteder.
>
> Jeg bruger netop VW autoriseret værksted.

Du kører vel også i firmabil.....

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:51

"Bjørn J." skriver:
>
> Du kører vel også i firmabil.....

Ja og nej.

Golfen er ikke en firmabil, det var den gamle heller ikke.


Touranen er.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 19:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B59D3F6.60D656F0@du.kan.finde.den...

> Desuden praler Mogens af at det er billigt at holde Porschen kørende.

Nej ! - det er imidlertid almindeligt kendt, at en Porsche er "billig" at
holde kørende ift. konkurrenterne, Klaus. Du sammenligner æbler og
bananer...


Klaus D. Mikkelsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-10 00:24

"Mogens (K)" skriver:
>
> Nej ! - det er imidlertid almindeligt kendt, at en Porsche er "billig" at
> holde kørende ift. konkurrenterne, Klaus. Du sammenligner æbler og
> bananer...

Jo, du fortalte at det var billigt.

Kommer du selv med tallene, eller skal jeg til at lede after dem?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 08:50

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B5A3382.E86AD482@du.kan.finde.den...

>> Nej ! - det er imidlertid almindeligt kendt, at en Porsche er "billig" at
>> holde kørende ift. konkurrenterne, Klaus. Du sammenligner æbler og
>> bananer...

> Jo, du fortalte at det var billigt.

Ift. konkurrenterne ja

> Kommer du selv med tallene, eller skal jeg til at lede after dem?

Jeg har ikke linket til forhandleren mere...


Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:26


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D0DF.E168AD3@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Service og vedligehold giver kr. 0,60 per/km.
>
> Der gav jeg 10 øre per km i den gamle Golf.

Så ville jeg nu hellere betale kr 0,60 i min gamle Volvo..................

Nu får jeg så at se om den nok så berømte holdbarhed og (tyske) billige
servicepris på BMW kan få omkostningerne dramatisk ned.

Hvis det er tilfældet, så ender jeg så men nok under 1 kr per/km ialt, når
potten skal handles igen.

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:35

"Bjørn J." skriver:
>
> Så ville jeg nu hellere betale kr 0,60 i min gamle Volvo..................

Hvorfor er det at det skal være 6 gange så dyrt at holde en dyr bil
kørende?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:36


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D3AB.35BCCEA1@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Så ville jeg nu hellere betale kr 0,60 i min gamle
>> Volvo..................
>
> Hvorfor er det at det skal være 6 gange så dyrt at holde en dyr bil
> kørende?

Det må du spørge de danske forhandlere om. De sætter værksteds- og
reservedelspriserne !

mvh/Bjørn J



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-10 17:38

"Bjørn J." skriver:
>
> Det må du spørge de danske forhandlere om. De sætter værksteds- og
> reservedelspriserne !

Det gør de jo også på stumperne til min aflagte slæde.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 17:40


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B59D460.4EAE27DD@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Det må du spørge de danske forhandlere om. De sætter værksteds- og
>> reservedelspriserne !
>
> Det gør de jo også på stumperne til min aflagte slæde.

... og ?

mvh/Bjørn J.



Armand (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-10 20:36

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Bjørn J." skriver:
>> Service og vedligehold giver kr. 0,60 per/km.
>
> Der gav jeg 10 øre per km i den gamle Golf.
>
Mine indtil videre fattige 75.000km i 206'eren har kostet:
- 2 stk service á samlet omkring 4.500,- (*)
- 1 udstødning incl. et olieskifte á 2.500,-
- 2 sæt forlygtepærer á sml. 160,-
(*): det ellers forestående tandrems-skifte er udsat 5 år, så dét kommer
ikke til at vælte statistikken!

Havde det ikke været fordi de 206'ere er så dyre i forlygtepærer havde
jeg også lige kunnet holde den på 10ø/km.

Øvrige drifts-udgifter:
- Forsikring: ca. 3.000,- årl.
- Grøn afgift: 1960,- + 1000,- årl.
=> 8,5ø/km

Brændstof:
Ikke over 45ø/km.
(det er bemærkelsesværdigt hvor stor en del af driften at brændstoffet
vitterligt er!)

Total: 63,5ø/km

Afskrivningen skød skatteministeriet helt i sænk, så dén tør jeg ikke
nævne, og måske ender 206'eren af samme grund som den 3. Peugeot jeg
kører ud til enden :-/

--
Armand.

Anders Majland (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-01-10 17:28

> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
> mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
> afgiftsomlægning:
> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0

Model, pris 2007, pris 2010, afskrivning kr., afskrivning pct.
Toyota Avensis 1,8 VVT-i st.car benzin, 360.000 kr., 200.000 kr.,
160.000 kr., 44,5 pct.
VW Passat 1,9 Tdi Variant , 390.000 kr., 230.000 kr.,
160.000 kr., 41,1 pct.
Peugeot 407 1,6 HDI st.car, 310.000 kr., 170.000 kr.,
140.000 kr., 45,20 pct.
Ford Mondeo 2,0 TDCI st.car, 360.000 kr., 190.000 kr.,
170.000 kr., 47,30 pct.
Citroën C5 2,0i 16V st.car benzin, 340.000 kr., 170.000 kr.,
170.000 kr., 50,0 pct.

Ville gerne have haft flere data her - altså en sammenligning af benzin mod
benzin og diesel mod diesel

Afskrivning i procent er jo kun af akademisk interesse - det er
afskrivningen i kroner der skal betales (og finanseringen af nyprisen)

Men egenligt en temmelig lille forskel mellem de 4 af de 5 10000kr er ikke
megen forskel på 3år - Men trods alt en markant forskel ned til en 407 (der
desværre er noget mindre end de øvrige - målt på praktisk anvendelighed og
bagagaplads)

Der er 307'eren mere praktisk
Peugeot 307 1,6 HDi st.car, 250.000 kr., 130.000 kr., 120.000 kr., 48,00
pct.
Og igen meget billigere ...

Egenligt en temmelig stor forskel hvis man går den klasse ned - Der er langt
fra 120000kr til de 160-170kkr for de større diesel stationcars

/A




Hans Paulin (6310) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 22-01-10 18:19

Mogens (K) formulerede fredag:
> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis mikrobiler
> har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet afgiftsomlægning:
> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>
> "Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre kan
> jeg ikke læse det, Hans P...
> www.fdm.dk/motor

Søger jeg på "Afskrivning" på siden kommer der desværre ikke noget
relevant frem...

Den fysiske udgave af bladet har jeg foræret væk...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 19:05

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b59de22$0$269$14726298@news.sunsite.dk...

> Den fysiske udgave af bladet har jeg foræret væk...

Det var dælme da tidligt - bladet er jo helt nyt!
Troede faktisk du arkiverede dem - ved siden af "de sidste mange års
udgaver"


Hans Paulin (6310) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 22-01-10 19:49

Den 22-01-2010, skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b59de22$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Den fysiske udgave af bladet har jeg foræret væk...
>
> Det var dælme da tidligt - bladet er jo helt nyt!

Samme sekund jeg er færdig med dem forærer jeg dem til en kollega

> Troede faktisk du arkiverede dem - ved siden af "de sidste mange års udgaver"
>

Havde engang 30+ komplette årgange; forærede dem væk (det fylder en 200
l skraldepose ).

FDM er flinke til at sende kopier af test's hvis nødvendigt; sidst med
Camryen (og vist nok osse 'rinaen)

PS: kan "vi" få nogen billeder af din fine nye bil?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 21:28

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b59f310$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Samme sekund jeg er færdig med dem forærer jeg dem til en kollega

'kay...

> Havde engang 30+ komplette årgange; forærede dem væk (det fylder en 200 l
> skraldepose ).

Mente det nok

> FDM er flinke til at sende kopier af test's hvis nødvendigt; sidst med
> Camryen (og vist nok osse 'rinaen)

Pr mail?

> PS: kan "vi" få nogen billeder af din fine nye bil?

Jeg har ikke umiddelbart et sted at uploade nu, hvor vi har nedlagt
importsiden...


Hans Paulin (6310) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 22-01-10 21:33

Mogens (K) forklarede:

> Mente det nok

Jup.

Havde læst de første 30 årgange (fra -64 og frem en 4 gange )
>
>> FDM er flinke til at sende kopier af test's hvis nødvendigt; sidst med
>> Camryen (og vist nok osse 'rinaen)
>
> Pr mail?

Snail-mail.

Men måske ku man be dem scanne.
>
>> PS: kan "vi" få nogen billeder af din fine nye bil?
>
> Jeg har ikke umiddelbart et sted at uploade nu, hvor vi har nedlagt
> importsiden...

http://www.gratisupload.dk/

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 21:43

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.gratisupload.dk/

He he - www.gratisupload.dk/download/39253


Hans Paulin (6310) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 22-01-10 21:56

Mogens (K) forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> http://www.gratisupload.dk/
>
> He he - www.gratisupload.dk/download/39253

Holdakæft!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 22-01-10 22:00

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5a10f8$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

>> He he - www.gratisupload.dk/download/39253
>
> Holdakæft!

www.gratisupload.dk/download/39254/


Hans Paulin (6310) (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 22-01-10 22:07

Mogens (K) tastede følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5a10f8$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
>> Holdakæft!
>
> www.gratisupload.dk/download/39254/



--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 23:59


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5a11dd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> www.gratisupload.dk/download/39254/

Sort læder Mogens..sort..

mvh/Bjørn J.



TDN (23-01-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-01-10 08:47


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5a11dd$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5a10f8$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> He he - www.gratisupload.dk/download/39253
>>
>> Holdakæft!
>
> www.gratisupload.dk/download/39254/

Det er da vel ikke den nye firmabil Jeg må jo ikke have hørt ordentlig
efter, men er det en afløser til Porschen eller er det en kone bil eller
bare en ekstra. Hvad er der under hjelmen på den? Ja og tillykke!

Mvh
Thomas


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 09:01

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5aa96e$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er da vel ikke den nye firmabil Jeg må jo ikke have hørt
> ordentlig efter, men er det en afløser til Porschen eller er det en kone
> bil eller bare en ekstra.

He he - det er Leon'ens afløser til april, så jeg er lidt tidligt ude.
Porschen har jeg stadig - den slipper vi ikke :)

> Hvad er der under hjelmen på den?

Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo

> Ja og tillykke!

Tak ska' du ha' !


TDN (23-01-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-01-10 09:04


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5aacb3$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5aa96e$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det er da vel ikke den nye firmabil Jeg må jo ikke have hørt
>> ordentlig efter, men er det en afløser til Porschen eller er det en kone
>> bil eller bare en ekstra.
>
> He he - det er Leon'ens afløser til april, så jeg er lidt tidligt ude.
> Porschen har jeg stadig - den slipper vi ikke :)
>
>> Hvad er der under hjelmen på den?
>
> Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo
>
>> Ja og tillykke!
>
> Tak ska' du ha' !

Flot, kunne fåes inden for de prisrammer du nævnte dengang eller er det
leasing? Er det stoftag eller er der hardtop på den?

Mvh
Thomas


Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 09:15

TDN frembragte:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b5aacb3$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b5aa96e$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> He he - det er Leon'ens afløser til april, så jeg er lidt tidligt ude.
>> Porschen har jeg stadig - den slipper vi ikke :)
>>
>> Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo
>>
>> Tak ska' du ha' !
>
> Flot, kunne fåes inden for de prisrammer du nævnte dengang eller er det
> leasing?

mobile.de begynder omkring 40'000 euro...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 10:01

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5aaff2$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

>> Flot, kunne fåes inden for de prisrammer du nævnte dengang eller er det
>> leasing?

Prisrammen var ud fra en firmabilordning. Imidlertid blev til egen bil og
km-penge.

> mobile.de begynder omkring 40'000 euro...

Ah, de ka' fås billigere, men det er klart, at de få km (25.0000) og det
righoldige udstyr (alt) driver prisen op af...


TDN (23-01-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-01-10 10:14


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5abae7$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5aaff2$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Flot, kunne fåes inden for de prisrammer du nævnte dengang eller er det
>>> leasing?
>
> Prisrammen var ud fra en firmabilordning. Imidlertid blev til egen bil og
> km-penge.
>
>> mobile.de begynder omkring 40'000 euro...
>
> Ah, de ka' fås billigere, men det er klart, at de få km (25.0000) og det
> righoldige udstyr (alt) driver prisen op af...

Tja hvis du kører 70.000 i firmaregi er det jo også 20.000 * 3,56 = 71.200 +
50.000 * 1,90 = 95.000; i alt kr. 166.200 i kørepenge på et år - ca.
75.000 i benzin, så er der godt 90.000 til service, afskrivninger m.v.

Mvh
Thomas


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 10:42

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5abdf1$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

>> Ah, de ka' fås billigere, men det er klart, at de få km (25.0000)

Shit der skulle ha stået 25.000 km

> Tja hvis du kører 70.000 i firmaregi er det jo også 20.000 * 3,56 = 71.200
> + 50.000 * 1,90 = 95.000; i alt kr. 166.200 i kørepenge på et år - ca.
> 75.000 i benzin, så er der godt 90.000 til service, afskrivninger m.v.

Jamen det er jo nærmest en guldgrube !




Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:14

Mogens (K) forklarede:
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5abdf1$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Shit der skulle ha stået 25.000 km
>
>> Tja hvis du kører 70.000 i firmaregi er det jo også 20.000 * 3,56 = 71.200
>> + 50.000 * 1,90 = 95.000; i alt kr. 166.200 i kørepenge på et år - ca.
>> 75.000 i benzin, så er der godt 90.000 til service, afskrivninger m.v.
>
> Jamen det er jo nærmest en guldgrube !

LOL

Jeg må flytte til Vendsyssel så jeg får lidt længere til arbejde

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Brian Sørup (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 23-01-10 19:57


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5acbfe$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens (K) forklarede:
>> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b5abdf1$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Shit der skulle ha stået 25.000 km
>>
>>> Tja hvis du kører 70.000 i firmaregi er det jo også 20.000 * 3,56 =
>>> 71.200 + 50.000 * 1,90 = 95.000; i alt kr. 166.200 i kørepenge på et
>>> år - ca. 75.000 i benzin, så er der godt 90.000 til service,
>>> afskrivninger m.v.
>>
>> Jamen det er jo nærmest en guldgrube !
>
> LOL
>
> Jeg må flytte til Vendsyssel så jeg får lidt længere til arbejde
>
Du skal være velkommen...
,o)
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 19:59

Brian Sørup forklarede den 23-01-2010:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5acbfe$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Mogens (K) forklarede:
>>>
>>
>> LOL
>>
>> Jeg må flytte til Vendsyssel så jeg får lidt længere til arbejde
>>
> Du skal være velkommen...
> ,o)

Tak

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:26

Mogens (K) formulerede lørdag:
> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5abdf1$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Shit der skulle ha stået 25.000 km

LOL

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:13

Mogens (K) tastede følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5aaff2$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Prisrammen var ud fra en firmabilordning. Imidlertid blev til egen bil og
> km-penge.

Okay okay!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 11:15


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5abae7$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Prisrammen var ud fra en firmabilordning. Imidlertid blev til egen bil og
> km-penge.

Hvad kunne det have givet af potte, hvis der skulle stå DK på prisrammen ?

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:24

Bjørn J. skrev:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b5abae7$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Prisrammen var ud fra en firmabilordning. Imidlertid blev til egen bil og
>> km-penge.
>
> Hvad kunne det have givet af potte, hvis der skulle stå DK på prisrammen ?

Knap ½ roadster af samme kaliber

Øsen koster omkring 700K herhjemme for en brugt -07er...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 11:28


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b5ace5a$0$280$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Knap ½ roadster af samme kaliber

LOL...derfor må een selv nøjes med papegøjeplader..

Det er begrænset, hvad en Polo kan indeholde af både varer og mennesker af
dansk størrelse.

Den gamle Vølle har transporteret mange tons varer, hvor selv bagsædet har
været i brug.

Hurra for sort læder. Det holder til alt...

mvh/Bjørn J.



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:39

Bjørn J. kom med denne ide:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4b5ace5a$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Knap ½ roadster af samme kaliber
>
> LOL...derfor må een selv nøjes med papegøjeplader..
>
> Det er begrænset, hvad en Polo kan indeholde af både varer og mennesker af
> dansk størrelse.
>
> Den gamle Vølle har transporteret mange tons varer, hvor selv bagsædet har
> været i brug.

Savner ofte selv en "køkkendør" i Yodaerne i forhold til GSi'en...

> Hurra for sort læder. Det holder til alt...

Jeg har nøjes med noget fra en pvc-ko på bagsædet da vi stadig havde
hunden dér; nu bor han i bagagerummet; han hoppede selv op en dag
klappen stod åben; så sidder han heller ikke og styrer hele tiden

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-01-10 19:10

On Sat, 23 Jan 2010 09:00:52 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

....
>
>> Hvad er der under hjelmen på den?
>
>Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo


Den er sq da nice - og der er ikke meget firma-øse over den.
Tillykke med køretøjet og god fornøjelse!
Det eneste problem er naturligvis de tre bogstaver og de tre tal, jeg
formoder den kommer til at tilbringe en del tid med 85 km/t i
midtersporet på Helsingørmotorvejen ) (eller glemte jeg 1-tallet i
farten og tog fejl af sporene? )))

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 19:25

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2peml5t6kuh42qhplq7kbv62jg8n3lo3qh@4ax.com...

>>Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo

> Den er sq da nice - og der er ikke meget firma-øse over den.

Der ér ellers en typisk firma-bil - i whiskybæltet

> Tillykke med køretøjet og god fornøjelse!

Thanx !

> Det eneste problem er naturligvis de tre bogstaver og de tre tal, jeg
> formoder den kommer til at tilbringe en del tid med 85 km/t i
> midtersporet på Helsingørmotorvejen ) (eller glemte jeg 1-tallet i
> farten og tog fejl af sporene? )))

He he - put the hammer down


Ivan Madsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-01-10 19:30

On Sat, 23 Jan 2010 19:24:31 +0100, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DTTEjubii.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:2peml5t6kuh42qhplq7kbv62jg8n3lo3qh@4ax.com...
>
>>>Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo
>
>> Den er sq da nice - og der er ikke meget firma-øse over den.
>
>Der ér ellers en typisk firma-bil - i whiskybæltet

Jow, med daglig arbejdsplads i Hørsholm plejer jeg at sige, den
største forskel på resten af landet og Rungsted er, at i Hørsholm
kommune har 4WD'erne hvide plader. Selv om der står Cayenne TurboS
bagpå )

>> Tillykke med køretøjet og god fornøjelse!
>
>Thanx !

Jeg er næsten ikke misundelig - næsten ikke.........men der er ikke
plads til tre OES'ere bagi, så kun ......... næsten ))

>
>> Det eneste problem er naturligvis de tre bogstaver og de tre tal, jeg
>> formoder den kommer til at tilbringe en del tid med 85 km/t i
>> midtersporet på Helsingørmotorvejen ) (eller glemte jeg 1-tallet i
>> farten og tog fejl af sporene? )))
>
>He he - put the hammer down


Og så kan Puntoen lave lige så meget sort røg den vil, du er bare
væk?? ))

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 19:36

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:btfml55kmrjhrvnrarniq0ic445t8jumq3@4ax.com...

> Jow, med daglig arbejdsplads i Hørsholm plejer jeg at sige, den
> største forskel på resten af landet og Rungsted er, at i Hørsholm
> kommune har 4WD'erne hvide plader. Selv om der står Cayenne TurboS
> bagpå )

Jow, der er lidt at se på i dét område :)

> Jeg er næsten ikke misundelig - næsten ikke.........men der er ikke
> plads til tre OES'ere bagi, så kun ......... næsten ))

Naej, dét er jeg heldigvis fri for

> Og så kan Puntoen lave lige så meget sort røg den vil, du er bare
> væk?? ))

Jeg ér flyttet - bor der ikke mere


Brian (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-01-10 15:43



"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> www.gratisupload.dk/download/39254/

Sgu iorden, tillykke med den

Forøvrigt godt at se de har re-designet deres foldbare sidespejle på
3-serien. Mine på en E46 folder da fint ind og alt det jazz, men det gør
bare at de fylder som på en normal bil

/Brian


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:54

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b5b0ae6$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Sgu iorden, tillykke med den

Takker !

> Forøvrigt godt at se de har re-designet deres foldbare sidespejle på
> 3-serien. Mine på en E46 folder da fint ind og alt det jazz, men det gør
> bare at de fylder som på en normal bil

OK :)


Tom Jensen (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Tom Jensen


Dato : 22-01-10 22:59


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5a0dcf$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> http://www.gratisupload.dk/
>
> He he - www.gratisupload.dk/download/39253


tillykke med den mogens , den er sgu flot

mvh
tom jensen



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 08:48

Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5a1fbf$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> tillykke med den mogens , den er sgu flot

Thanx :)


Bjørn J. (22-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 22-01-10 23:58


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5a0dcf$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> He he - www.gratisupload.dk/download/39253

Nice Mogens..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 08:49

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5a2d7a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nice Mogens..

Lidt anderledes denne gang - og læderet er da om ikke sort så mørkt :)


Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 10:44


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5a0dcf$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> http://www.gratisupload.dk/
>
> He he - www.gratisupload.dk/download/39253

Kan godt forstå det smørrede grin.

TILYKKE!
Ser mega godt ud


PS: Hvorfor er frontklappen åben?



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 10:46

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5ac4e4$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan godt forstå det smørrede grin.
> TILYKKE!
> Ser mega godt ud

Tak for det

> PS: Hvorfor er frontklappen åben?

Billederne er taget under købet, hvor jeg gennemgik bilen.
Derfor


Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 14:42


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5ac53d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b5ac4e4$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Kan godt forstå det smørrede grin.
>> TILYKKE!
>> Ser mega godt ud
>
> Tak for det
>
>> PS: Hvorfor er frontklappen åben?
>
> Billederne er taget under købet, hvor jeg gennemgik bilen.
> Derfor

Det forklarer jo også sneen i hjulkassen.

Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette vejr



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:24

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5afc9e$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det forklarer jo også sneen i hjulkassen.

Jep - du ser det hele. Nu har jeg set alle billeder igennem og kan se, at vi
har prøvet bilen med åben frontklap !!
(test = krogen holder fint til 140 km/t)

> Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette vejr
>

Den er der slet ikke - på billederne?


Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 15:47


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5b0672$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b5afc9e$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Det forklarer jo også sneen i hjulkassen.
>
> Jep - du ser det hele. Nu har jeg set alle billeder igennem og kan se, at
> vi har prøvet bilen med åben frontklap !!
> (test = krogen holder fint til 140 km/t)

Har prøvet at frontklappen klappede op ved 80-90 km/t.
Heldigvis holdt hængslerne ikke, så klappen røg helt af bilen.
Men kan godt hilse og sige at jeg meget klart kan huske den oplevelse, den
var ikke sjov.
Det skete forresten tilbage i 1981.


>> Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette vejr
>>
>
> Den er der slet ikke - på billederne?


Nu går jeg snart hen i hjørnet og skammer mig,
da jeg åbenbart ikke kan se forskel på BMW og Seat



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:49

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5b0bd7$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Har prøvet at frontklappen klappede op ved 80-90 km/t.
> Heldigvis holdt hængslerne ikke, så klappen røg helt af bilen.
> Men kan godt hilse og sige at jeg meget klart kan huske den oplevelse, den
> var ikke sjov. Det skete forresten tilbage i 1981.

Føj da - hvilken bil?

> Nu går jeg snart hen i hjørnet og skammer mig,
> da jeg åbenbart ikke kan se forskel på BMW og Seat

He he - vi fik dig. Leon'en holder faktisk deroppe, men til venstre for
porten og skjult på billederne...


Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 15:58


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5b0c56$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b5b0bd7$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Har prøvet at frontklappen klappede op ved 80-90 km/t.
>> Heldigvis holdt hængslerne ikke, så klappen røg helt af bilen.
>> Men kan godt hilse og sige at jeg meget klart kan huske den oplevelse,
>> den var ikke sjov. Det skete forresten tilbage i 1981.
>
> Føj da - hvilken bil?

Audi 100, vistnok årgang 1975 (den var ikke min)


>> Nu går jeg snart hen i hjørnet og skammer mig,
>> da jeg åbenbart ikke kan se forskel på BMW og Seat
>
> He he - vi fik dig. Leon'en holder faktisk deroppe, men til venstre for
> porten og skjult på billederne...

Den mørke/sorte, er det Porsche?



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 16:03

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5b0e7d$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den mørke/sorte, er det Porsche?

MB CLS


Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 18:59

Uffe Bærentsen skrev:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b5b0c56$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4b5b0bd7$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Har prøvet at frontklappen klappede op ved 80-90 km/t.
>>> Heldigvis holdt hængslerne ikke, så klappen røg helt af bilen.
>>> Men kan godt hilse og sige at jeg meget klart kan huske den oplevelse,
>>> den var ikke sjov. Det skete forresten tilbage i 1981.
>> Føj da - hvilken bil?
>
> Audi 100, vistnok årgang 1975 (den var ikke min)
>
Det var også en velkendt oplevelse med Mascot'en - Det er ikke
ubegrundet at man så/ser mange med 'sportslige' gummi-stropper
eftermonteret

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 15:34

Den 23-01-2010, skrev Uffe Bærentsen:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b5ac53d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4b5ac4e4$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Tak for det
>>
>> Billederne er taget under købet, hvor jeg gennemgik bilen.
>> Derfor
>
> Det forklarer jo også sneen i hjulkassen.
>
> Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette vejr

Jeg ser det som en Saab-ting!?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Brian (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-01-10 15:40



"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

>> Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette vejr
>>
>
> Jeg ser det som en Saab-ting!?

Endnu en BMW - tjek nyren

/Brian


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:51

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b5b0a31$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg ser det som en Saab-ting!?

Det er en om'er, Hans P

> Endnu en BMW - tjek nyren

'08 BMW M5 bagved !
Til venstre for er det en Mercedes CLS500


Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 15:58

Mogens (K) forklarede den 23-01-2010:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> news:4b5b0a31$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det er en om'er, Hans P

Jeg er bare helt hjernevasket af al den Saab-snak!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 16:04

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5b0e71$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg er bare helt hjernevasket af al den Saab-snak!

ja vi må håbe, det ændrer sig til Spyker - forandring fryder


Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 16:15

Mogens (K) har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5b0e71$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg er bare helt hjernevasket af al den Saab-snak!
>
> ja vi må håbe, det ændrer sig til Spyker - forandring fryder

Der kunne komme nogen smukke "børn" ud af et så blandet "ægteskab"

http://www.spykercars.nl/?pag=1

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 19:03

Hans Paulin (6310) skrev:
> Mogens (K) har bragt dette til os:
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>> news:4b5b0e71$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Jeg er bare helt hjernevasket af al den Saab-snak!
>>
>> ja vi må håbe, det ændrer sig til Spyker - forandring fryder
>
> Der kunne komme nogen smukke "børn" ud af et så blandet "ægteskab"
>
> http://www.spykercars.nl/?pag=1
>
Nu er bildesign jo ikke et felt hvor det lønner sig at stå duknakket og
træde sig selv over tæerne - meen jeg synes nok at Spyker'ne er lige
rigeligt extravaganza i snart alle detaljer :-/


--
Armand.

Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 20:03

Efter mange tanker skrev Armand:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Mogens (K) har bragt dette til os:
>>>
>>
>> Der kunne komme nogen smukke "børn" ud af et så blandet "ægteskab"
>>
>> http://www.spykercars.nl/?pag=1
>>
> Nu er bildesign jo ikke et felt hvor det lønner sig at stå duknakket og træde
> sig selv over tæerne - meen jeg synes nok at Spyker'ne er lige rigeligt
> extravaganza i snart alle detaljer :-/

Dét var Sierraen og Kadett E jo osse da de kom frem - way back

Som den ene larve siger til den anden da de ser en sommerfugl flyve
forbi:

"Ingen skal nogensinde få mig op i sådan en tingest!"

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 18:53

Hans Paulin (6310) skrev:
> Den 23-01-2010, skrev Uffe Bærentsen:
>> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4b5ac53d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:4b5ac4e4$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> Tak for det
>>>
>>> Billederne er taget under købet, hvor jeg gennemgik bilen.
>>> Derfor
>>
>> Det forklarer jo også sneen i hjulkassen.
>>
>> Jeg undrede mig også over at Seat stod bagerst, ikke logisk i dette
>> vejr
>
> Jeg ser det som en Saab-ting!?
>
Uden at gen-kigge, synes jeg det var en nyere Ford (Kinetic design) :-/

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 18:55

Armand tastede følgende:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Den 23-01-2010, skrev Uffe Bærentsen:
>>>
>>
>> Jeg ser det som en Saab-ting!?
>>
> Uden at gen-kigge, synes jeg det var en nyere Ford (Kinetic design) :-/

Træd nu ikke yderligere i det!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:16

Efter mange tanker skrev Uffe Bærentsen:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b5a0dcf$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>> news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> He he - www.gratisupload.dk/download/39253
>
> Kan godt forstå det smørrede grin.
>
> TILYKKE!
> Ser mega godt ud
>
> PS: Hvorfor er frontklappen åben?

Snakker vi 3 mm?

Sherlock?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 14:39


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4b5acc5c$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter mange tanker skrev Uffe Bærentsen:
>> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4b5a0dcf$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>>> news:4b5a0b84$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> He he - www.gratisupload.dk/download/39253
>>
>> Kan godt forstå det smørrede grin.
>>
>> TILYKKE!
>> Ser mega godt ud
>>
>> PS: Hvorfor er frontklappen åben?
>
> Snakker vi 3 mm?

Vi snakker om at netop BMW går meget højt op i at _alle_ åbninger har lige
meget luft hele vejen rundt.
Hvis du ser en BMW hvor feks. en dør har 2mm luft i forkant og 4mm i
bagkant,
så kan du være 100% sikker på at et eller andet er flyttet på den bil efter
den forlod fabrikken.

Disclaimer: Dette gælder for nyere biler.



> Sherlock?

Det så bare forkert ud, det var det hele



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 14:43

Uffe Bærentsen har bragt dette til os:

> Det så bare forkert ud, det var det hele

Respekt!

1-0 til de rødhårede

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 14:45

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5afbf8$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Vi snakker om at netop BMW går meget højt op i at _alle_ åbninger har lige
> meget luft hele vejen rundt.
> Disclaimer: Dette gælder for nyere biler.

Jow da - BMW har en høj kvalitetskontrol

> Det så bare forkert ud, det var det hele

Ja og det var korrekt set

Iøvrigt har bagklappen servolukning - suges automatisk til, så den er
korrekt lukket. Og det er jo nødvendigt, fordi det ku' bli' en værre
suppedas, hvis den ik' var lukket ordentlig, og man betjener åbning af taget
(bagklappen åbner den "anden" vej, når taget skal gemmes)


Klaus D. Mikkelsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-10 19:37

"Mogens (K)" skriver:
>
> He he - www.gratisupload.dk/download/39253

Den ser da fin ud


Er den med det store runde joystick nede ved håndbremsen?




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 19:42

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B5B41E8.6B20D876@du.kan.finde.den...

> Er den med det store runde joystick nede ved håndbremsen?

Jep, den har iDrive :)
www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/idrive.html


Klaus D. Mikkelsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-10 19:47

"Mogens (K)" skriver:
>
> Jep, den har iDrive :)
> www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/idrive.html

Det er bare rigtigt "lækkertrold" at køre med. har arbejdet lidt i en
325d med det. Blæret som den "låser" når man drejer ud over menuerne. Og
i navien (formoder jeg at du har med) spiller den maks.

Jeg kan også se fordelen ved det sammenklappelige tag - så slipper man
for den der skrækkelige "shark fin antenna", den er et misfoster uden
lige!




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 19:54

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B5B4430.D16AA5E0@du.kan.finde.den...

> Det er bare rigtigt "lækkertrold" at køre med. har arbejdet lidt i en
> 325d med det. Blæret som den "låser" når man drejer ud over menuerne.

Jeg synes, den var svær at betjene, da dk.fritid.bil gæstede Biler-for-alle
i Bellacentret, men IRL funker det sgu meget godt og enkelt. Det hjælper jo
gevaldigt at ha' læst bogen:
www.bimmerfest.com/pdf/3erConverWidrive_1206_ue_1106.pdf

> Og i navien (formoder jeg at du har med) spiller den maks.

Ja der er BMW navigation professionel - den med hardisken, så man kan høre
CD'er, mens anlæget navigerer. Der ér nu også en CD-changer...

> Jeg kan også se fordelen ved det sammenklappelige tag - så slipper man
> for den der skrækkelige "shark fin antenna", den er et misfoster uden
> lige!

Den ser nu ellers meget godt ud på den reklamefilm for 3'er-serien (335i
sedan), der kører pt. på TV. På min udgave af bilen, sidder den på
bagklappen: www.gratisupload.dk/download/39292/


Klaus D. Mikkelsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-10 20:07

"Mogens (K)" skriver:
>
> Jeg synes, den var svær at betjene, da dk.fritid.bil gæstede Biler-for-alle
> i Bellacentret, men IRL funker det sgu meget godt og enkelt. Det hjælper jo
> gevaldigt at ha' læst bogen:
> www.bimmerfest.com/pdf/3erConverWidrive_1206_ue_1106.pdf

Jeg har ikke læst bogen, men fik 3 minutters instruktioner, så var den
hjemme....

> Ja der er BMW navigation professionel - den med hardisken, så man kan høre
> CD'er, mens anlæget navigerer. Der ér nu også en CD-changer...

Den jeg kørte i, fik lige indlæst nye kort samtidig, første gang jeg
brugte den.

> Den ser nu ellers meget godt ud på den reklamefilm for 3'er-serien (335i
> sedan), der kører pt. på TV. På min udgave af bilen, sidder den på
> bagklappen: www.gratisupload.dk/download/39292/

Det er simpelthen hærværk på sådan en fin bil.

Jeg fatter ikke at de ikke bare mokker det i ruderne i stedet. Det
virker fint både på Golf og Touran, ja selv på svigermors gamle Omega!



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Brian (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-01-10 20:45



"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Det er simpelthen hærværk på sådan en fin bil.

Nej Klaus, det er bare anderledes end hvad VW vælger at gøre

> Jeg fatter ikke at de ikke bare mokker det i ruderne i stedet. Det
> virker fint både på Golf og Touran, ja selv på svigermors gamle Omega!

Det har BMW også gjort før i tiden. Min har radio, tv, navigation og
telefon, men ingen synlige antenner.

Mange synes det ser fint ud med sådan en hajfinne, og man ser da indimellem
også VAG'er med sådan en dimmer eftermonteret

/Brian


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 20:50

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4b5b51d5$0$270$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej Klaus, det er bare anderledes end hvad VW vælger at gøre

Yes, smag og behag ér forskellig

> Det har BMW også gjort før i tiden. Min har radio, tv, navigation og
> telefon, men ingen synlige antenner.

Havde min '03 BMW 530d Touring også...

> Mange synes det ser fint ud med sådan en hajfinne, og man ser da
> indimellem også VAG'er med sådan en dimmer eftermonteret

Præcis - den kan købes hos biludstyrsforretninger...


Klaus D. Mikkelsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-10 22:55

Brian skriver:
>
> Nej Klaus, det er bare anderledes end hvad VW vælger at gøre

Igen tager du fejl, når du forsøger at "tirre mig" (btw: det virker ikke
på mig).

VolkeFown har valgt at sætte den på deres "sportsudgaver" ind i
mellem:http://www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Golf/Modeller/Ny-Golf/Sub-Navigation/Media/Galleri/
(tjek billede nummer 2)

Den de bruger er omend mere grim end BMW's udgave.

> Det har BMW også gjort før i tiden. Min har radio, tv, navigation og
> telefon, men ingen synlige antenner.

Hvilket i mine øjne er langt pænere.

> Mange synes det ser fint ud med sådan en hajfinne, og man ser da indimellem
> også VAG'er med sådan en dimmer eftermonteret

Eller originalmonteret.

Men, hvorfor klistre sådan en gang T-Hansen wannabee på en bil man
forsøger at gøre aerodynamisk?

Jeg fatter det ikke.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Uffe Bærentsen (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-01-10 00:07


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B5B704D.2A4A050B@du.kan.finde.den...

>> Det har BMW også gjort før i tiden. Min har radio, tv, navigation og
>> telefon, men ingen synlige antenner.
>
> Hvilket i mine øjne er langt pænere.
>
>> Mange synes det ser fint ud med sådan en hajfinne, og man ser da
>> indimellem
>> også VAG'er med sådan en dimmer eftermonteret
>
> Eller originalmonteret.
>
> Men, hvorfor klistre sådan en gang T-Hansen wannabee på en bil man
> forsøger at gøre aerodynamisk?
>
> Jeg fatter det ikke.

Du kan da ikke i fuld alvor mene, at du kan bruge ord som cabriolet og
aerodynamisk i samme sætning?



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Klaus D. Mikkelsen (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-01-10 08:25

"Uffe Bærentsen" skriver:
>
> Du kan da ikke i fuld alvor mene, at du kan bruge ord som cabriolet og
> aerodynamisk i samme sætning?

1. Det var generelt ment.

2. Kig på den med kalptaget oppe.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Brian (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-01-10 10:47



"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Igen tager du fejl, når du forsøger at "tirre mig" (btw: det virker ikke
> på mig).

Øv - men jeg forbeholder mig ret til at forsøge mig igen på et senere
tidspunkt

> Men, hvorfor klistre sådan en gang T-Hansen wannabee på en bil man
> forsøger at gøre aerodynamisk?

Hajfinnen har næppe den store indflydelse på bilens CW værdi.
Derudover er der nok mange der synes at den ser fiks ud, ellers havde de
forskellige prducenter nok droppet den idé igen.

/Brian


Klaus D. Mikkelsen (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-01-10 10:53

Brian skriver:
>
> Øv - men jeg forbeholder mig ret til at forsøge mig igen på et senere
> tidspunkt

Forsøge at tage fejl?

Det er i orden

> Hajfinnen har næppe den store indflydelse på bilens CW værdi.

Alt har indflydelse på eksempelvis brændstofforbruget.

> Derudover er der nok mange der synes at den ser fiks ud, ellers havde de
> forskellige prducenter nok droppet den idé igen.

Som jeg vidst også skrev, syntes jeg at den ser kikset ud.

Det gør de fleste diodekørelys foran nu også.
Jeg møder en del Mercedes med en "lige stribe" nede i frontskørtet. Det
samme ser jeg på en Mazda 626 der kører her i byen. Den nye Golf R har
også fået det - oh ak og ve, nu havde de lige chancen for at lave noget
lidt mere fikst, end en lige stribe....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Brian (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-01-10 11:13



"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

>> Øv - men jeg forbeholder mig ret til at forsøge mig igen på et senere
>> tidspunkt
>
> Forsøge at tage fejl?

Jeg er ret sikker på at du ved hvad jeg mener...

>> Hajfinnen har næppe den store indflydelse på bilens CW værdi.
>
> Alt har indflydelse på eksempelvis brændstofforbruget.

Men næppe målbart om der sidder en hajfinne eller ej. Der er mange andre
faktorer der har større betydning for CW værdien, end en aerodynamisk byld
på bilen.

En diskussion om brændstofforbrug er alligevel irrelevant, hvis man ser på
hvilken type biler der typisk er udstyret med antennen

>> Derudover er der nok mange der synes at den ser fiks ud, ellers havde de
>> forskellige prducenter nok droppet den idé igen.
>
> Som jeg vidst også skrev, syntes jeg at den ser kikset ud.

Det er også fint, men det ændrer ikke på at mange synes den er fiks.

> Det gør de fleste diodekørelys foran nu også.
> Jeg møder en del Mercedes med en "lige stribe" nede i frontskørtet. Det
> samme ser jeg på en Mazda 626 der kører her i byen. Den nye Golf R har
> også fået det - oh ak og ve, nu havde de lige chancen for at lave noget
> lidt mere fikst, end en lige stribe....

Ja, der er gået lidt rigelig pop i det. Insignia synes jeg er sluppet ret
godt fra det, men det bliver aldrig et "must have" for mig...

/Brian


Klaus D. Mikkelsen (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-01-10 11:26

Brian skriver:
>
> Ja, der er gået lidt rigelig pop i det. Insignia synes jeg er sluppet ret
> godt fra det, men det bliver aldrig et "must have" for mig...

Personligt kan jeg godt lide baglyterne på den nye Polo, men de er så
ikke med dioder, hvilket ellers burde være oplagt med den form lyset
har.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-01-10 14:11

Brian skrev:
>
>> Som jeg vidst også skrev, syntes jeg at den ser kikset ud.
>
> Det er også fint, men det ændrer ikke på at mange synes den er fiks.
>
Alt andet lige er det da ikke så kluntet som en traditionel (á fra
bilens middelalder) antenne stikkende skråt op !

--
Armand.

Mogens \(K\) (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-01-10 15:59

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5c46ca$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Alt andet lige er det da ikke så kluntet som en traditionel (á fra bilens
> middelalder) antenne stikkende skråt op !

....hvilket de tidligere modeller netop kørte med :)


Bjørn J. (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-01-10 17:53


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5c6046$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Alt andet lige er det da ikke så kluntet som en traditionel (á fra bilens
>> middelalder) antenne stikkende skråt op !
>
> ...hvilket de tidligere modeller netop kørte med :)

Hvis ikke man kan modtage et signal, må man jo ty til andre midler.

Audi havde f.eks. en rund dims på bagagerumsklappen...

PS: Satellitsignaler modtages så absolut bedst med en udenpå karossen
siddende antenne. Alt andet giver kun problemer og dårlig modtagning.

mvh/Bjørn J.



Anders Majland (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-01-10 09:01


> PS: Satellitsignaler modtages så absolut bedst med en udenpå karossen
> siddende antenne. Alt andet giver kun problemer og dårlig modtagning.

Eller have en del af karossen i knap så skærmende materiale end blik. I
smart'en burde det være muligt at få god modtagelse med en indvendig
tagantenne - hele tager er af plast.

/A


Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 09:07


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b5d4fb5$0$276$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> PS: Satellitsignaler modtages så absolut bedst med en udenpå karossen
>> siddende antenne. Alt andet giver kun problemer og dårlig modtagning.
>
> Eller have en del af karossen i knap så skærmende materiale end blik. I
> smart'en burde det være muligt at få god modtagelse med en indvendig
> tagantenne - hele tager er af plast.

Bare plastiktaget ikke er forstærket med en kulfibermåtte.

mvh/Bjørn J.



Anders Majland (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-01-10 09:32

> Bare plastiktaget ikke er forstærket med en kulfibermåtte.

Så kan man vel bra bruge det som antenne

/A - Der synes de fleste biler er pænest uden antenner chrome lister osv.


Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 09:44


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b5d570d$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Bare plastiktaget ikke er forstærket med en kulfibermåtte.
>
> Så kan man vel bra bruge det som antenne

Desværre nej...

> /A - Der synes de fleste biler er pænest uden antenner chrome lister osv.

Hajfinnen er en Sirius satellitradioantenne.

Bilfabrikker der tilbyder denne radioforn (Nord Amerika) har alle den på
eller en lignende.

VAG har valgt deres helt egen grimme udgave den.

Billeder af bilmærker med en Siriusantenne monteret på taget kan findes på
fabrikkernes amerikanske sites.

Ønsker man ikke en sådan hajfinne på taget af sin nye bil leveret på det
danske marked, kan sikkert få den uden .....eller selv fjerne den fra den
brugt indkøbte potte. Hvad en fjernelse evt. betyder, kan jeg ikke svare på,
det må være bilsælgerens opgave..;)

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-01-10 10:37

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5d59d3$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hajfinnen er en Sirius satellitradioantenne.
> Ønsker man ikke en sådan hajfinne på taget af sin nye bil leveret på det
> danske marked, kan sikkert få den uden .....eller selv fjerne den fra den
> brugt indkøbte potte. Hvad en fjernelse evt. betyder, kan jeg ikke svare
> på, det må være bilsælgerens opgave..;)

Og en bilsælger ved som regel ingenting - andet end hvorledes han skal sælge
biler. Hajfinnen er generelt en del af konceptet idag - den ka ikke
fravælges IMO. Er det ik det samme med Volvo idag og deres hajfinne-antenne?
www.volvocars.com/dk/all-cars/volvo-v70/Pages/default.aspx


Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 10:46


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5d6638$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5d59d3$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hajfinnen er en Sirius satellitradioantenne.
>> Ønsker man ikke en sådan hajfinne på taget af sin nye bil leveret på det
>> danske marked, kan sikkert få den uden .....eller selv fjerne den fra den
>> brugt indkøbte potte. Hvad en fjernelse evt. betyder, kan jeg ikke svare
>> på, det må være bilsælgerens opgave..;)
>
> Og en bilsælger ved som regel ingenting - andet end hvorledes han skal
> sælge biler.

....og det har mange endda store problemer med.

> Hajfinnen er generelt en del af konceptet idag -

Det ser det ud til og fabrikkerne vil vel også have en vis form for
genkendelighed på verdensmarkedet.

> den ka ikke fravælges IMO. Er det ik det samme med Volvo idag og deres
> hajfinne-antenne?
> www.volvocars.com/dk/all-cars/volvo-v70/Pages/default.aspx

Volvo begyndte i 2005 og indfører hajfinneantennen som standard og kan ikke
fravælges, da den er forbundet til anlægget.

Jeg er næsten overbevist om, ingen mærker tilbyder fravælgelse af den ....
selv ikke VW ..

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-01-10 12:53

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5d6850$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ...og det har mange endda store problemer med.

Men det går frema' :)

>> Hajfinnen er generelt en del af konceptet idag -
>> den ka ikke fravælges IMO.

Hmm - så lige et par stykker BMW uden hajfinne...

> Volvo begyndte i 2005 og indfører hajfinneantennen som standard og kan
> ikke fravælges, da den er forbundet til anlægget.
> Jeg er næsten overbevist om, ingen mærker tilbyder fravælgelse af den ....

Bentley


Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 14:51


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5d8634$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Hmm - så lige et par stykker BMW uden hajfinne...

Gad vide hvilket audio-navi-system, der sidder i potterne ?

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 25-01-10 17:54

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5da1ba$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Gad vide hvilket audio-navi-system, der sidder i potterne ?

Standard AM/FM radio...


Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 17:57


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5dccb0$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Gad vide hvilket audio-navi-system, der sidder i potterne ?
>
> Standard AM/FM radio...

og 4 standard højtalere...LOL

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (25-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-01-10 18:07


"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5dcd73$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

Mogens, skulle du føle trang til at bringe din nye bimmer over til United
Bluff, så er her en anvisning på en Sirius up-grade.

Enjoy..

http://www.e90post.com/goodiesforyou/DIY-SiriusRadio.pdf

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-01-10 18:43


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4b5b51d5$0$270$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Mange synes det ser fint ud med sådan en hajfinne, og man ser da
> indimellem også VAG'er med sådan en dimmer eftermonteret

Selv Hyundai i USA har en hajfinne på taget.

Den kan naturligvis også modtage Sirius Satellitradion..

http://www.hyundaiusa.com/genesis/exterior.aspx

mvh/Bjørn J.



Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 22:17

Mogens (K) skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4B5B4430.D16AA5E0@du.kan.finde.den...
>
>> Det er bare rigtigt "lækkertrold" at køre med. har arbejdet lidt i en
>> 325d med det. Blæret som den "låser" når man drejer ud over menuerne.
>
> Jeg synes, den var svær at betjene, da dk.fritid.bil gæstede
> Biler-for-alle i Bellacentret,
>
Prøv at give familiens ældste en mus i hånden (for formodentlig første
gang) og se hvor let at vedkommede har ved at betjene dén!

--
Armand.

Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 23:13


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5b6736$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Prøv at give familiens ældste en mus i hånden (for formodentlig første
> gang) og se hvor let at vedkommede har ved at betjene dén!

Denne "mus" taler desværre ikke dansk, men det kan familiens ældste nok godt
klare alligevel..;)

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 23:11


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DTTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5b45cf$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Ja der er BMW navigation professionel - den med hardisken, så man kan høre
> CD'er, mens anlæget navigerer. Der ér nu også en CD-changer...

CD-skifteren kan desværre kun læse CD'ere.....og ikke som CD-spilleren
formatet *mp3*.

Man kan have lige så mange CD'er på én CD i ovennævnte format.

På en 32Gb USB-stick kan der være rigtig mange musiknumre..

mvh/Bjørn J.



Bjørn J. (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-01-10 00:56


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DTTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5b45cf$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Den ser nu ellers meget godt ud på den reklamefilm for 3'er-serien (335i
> sedan), der kører pt. på TV. På min udgave af bilen, sidder den på
> bagklappen: www.gratisupload.dk/download/39292/

Måske den skal sidde i finnen til satellitradio ?

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-01-10 07:53

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5b8c7b$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Måske den skal sidde i finnen til satellitradio ?

Du mener, at satellitradioen kun virker med ekstern antenne?
I så fald kunne det være årsagen...



Bjørn J. (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-01-10 08:25


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b5bee60$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Måske den skal sidde i finnen til satellitradio ?
>
> Du mener, at satellitradioen kun virker med ekstern antenne?
> I så fald kunne det være årsagen...

Jeg skal ikke kunne sige det, men Volvo gør jo også i hajfinen til samme
hovedmarked.

Det kan være en siriusantenne og ingen hajantenne..;)

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 10:43

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b59de22$0$269$14726298@news.sunsite.dk...

> Mogens (K) formulerede fredag:
>> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
>> mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
>> afgiftsomlægning:
>> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>>
>> "Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre
>> kan jeg ikke læse det, Hans P...
>> www.fdm.dk/motor
>
> Søger jeg på "Afskrivning" på siden kommer der desværre ikke noget
> relevant frem. Den fysiske udgave af bladet har jeg foræret væk...

Og du husker _slet intet_ fra artiklen, som jo ellers må ha tricket dit
jyske sind


Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 10:57


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5ac4ba$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Og du husker _slet intet_ fra artiklen, som jo ellers må ha tricket dit
> jyske sind

Er det denne her i taler om :
http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//68-73.pdf

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 11:03

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5ac801$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det denne her i taler om :
> http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//68-73.pdf

Det er muligt - jeg har som nævnt ikke adgang til FDM.dk


Bjørn J. (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 23-01-10 11:11


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b5ac96d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Er det denne her i taler om :
>> http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//68-73.pdf
>
> Det er muligt - jeg har som nævnt ikke adgang til FDM.dk

Hmm..jeg mener ikke, jeg var logget ind, da jeg fandt PDF-filen.

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 14:47

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5acb30$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmm..jeg mener ikke, jeg var logget ind, da jeg fandt PDF-filen.

Det virker nu


Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:20

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:4b5afe00$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Det virker nu

Nå, artiklen var skutte skrevet ud fra mit synspunkt. Jeg vælger bil ud fra,
hvad jeg ønsker af kvaliteter i bilen og ikke ift., hvad der er klogt ift.
afskrivning mv. Livet er jo for kort til kedelige biler


Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 14:08

Mogens (K) skrev:
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5ac801$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Er det denne her i taler om :
>> http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles//68-73.pdf
>
> Det er muligt - jeg har som nævnt ikke adgang til FDM.dk

Du kan roligt kigge efter, der er hul igennem for alle (á også for mig,
der ikke er medlem)!

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 11:22

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b59de22$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Mogens (K) formulerede fredag:
>>>
>>
>> Søger jeg på "Afskrivning" på siden kommer der desværre ikke noget relevant
>> frem. Den fysiske udgave af bladet har jeg foræret væk...
>
> Og du husker _slet intet_ fra artiklen, som jo ellers må ha tricket dit jyske
> sind

Man kunne måske godt tro at jeg kunne memorize den men såen nåed
bladrer jeg li forbi!

Jeg siger blot med Thorkild (Livrem) Kristensen:

"God økonomi er at bruge mindre end man tjener!"

http://da.wikipedia.org/wiki/Thorkil_Kristensen

Jeg orker ikke at bruge min kostbare fritid til at sidde og fedte med
decimalerne

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 15:11

Hans Paulin (6310) skrev:
>
>
> Jeg orker ikke at bruge min kostbare fritid til at sidde og fedte med
> decimalerne
>
Det nytter heller ikke en pind at tage slige tal det mindste alvorligt:
Alene udgangspunktet á en 40-årig stor-københavner med 4 års skadefri
kørsel er ikke særligt representativ for en stor del af landets bilister
og vel slet ikke for FDM's medlemmer (der i mine øjne primært er
provinsielle gammelnok'ere med campingvogn)??
Som alle andre skematiseringer er det i højeste grad også fiktive tal,
som man alligevel ikke kan gennemskue baggrunden for og derved ikke
forholde sin egen økonomi til :-|

Hvor realistisk er det f.eks. at angive 3.200,-kr som årlig dækudgift
til en mindre (á ca. 150.000,-) bil der kører 20.000km årligt??
206'eren står stadig på de originale dæk efter snart 5 år. Godtnok godt
hjulpet af vinterdæk og en enkelt sommer med de brede alu'er; men hvad
kan det koste at få skiftet både sommer og vinter -dæk her til 5-års
fødselsdagen? 16.000,- (á 5 X 3.200,-)??? I grunden kender jeg jo
udgiften til vinterdækkene da de allerede er tilkøbt á 1.500,- for fire
stk. 2 år gamle Michelin'ere, hvorved der er 14.500,- tilbage til de
fire sommerdæk (hvorefter at bilen dækmæssigt står som vad købet)
Budgettet har yderligere en kolonne for 30.000km's kørsel og man skulle
tro at dækudgiften vile stige med 50% når man kører 50% længere - men
nej: Slitagen for de yderligere 10.000km regnes åbenbart kun for at være
34%

Vedligehold for samme klasse regnes for at udgøre 6.500kr (v:20.000km/årl.)!
Er det ikke højt sat i en tid hvor netop service-varighed hhv. -udgifter
er et tungt salgsargument?
20.000km ér jo ved at være en meget almindelig distance for et service,
hvorved at man årligt får brug for blot ét service og det er vel de
færreste mindre biler der koster 6.500 pr. service :-|
Budgettet tager højde for 100.000km's brug, så der kommer end ikke et
tandremsskifte med i beregningerne!
206'eren har kostet rundt 4.500,- i service-udgifter på 85.000km (med
mig som ejer de 75.000'), hvis jeg skuer frem i tiden og medtager det 3.
service på 5-årsdagen til foråret kommer udgifterne næppe over (højt
sat) 8.000,- på 5 år og 90.000+ km - i.flg. FDM skulle beløbet være på
32.500,-

--
Armand.

Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 15:39

Armand sendte dette med sin computer:
> Hans Paulin (6310) skrev:
>>
>> Jeg orker ikke at bruge min kostbare fritid til at sidde og fedte med
>> decimalerne
>>
> Det nytter heller ikke en pind at tage slige tal det mindste alvorligt:
> Alene udgangspunktet á en 40-årig stor-københavner med 4 års skadefri kørsel
> er ikke særligt representativ for en stor del af landets bilister

Minder mig om da jeg skulle købe hus for første gang; min bankrådgiver
mente ikke jeg ku få det til at hænge sammen da jeg havde både bil og
motorcykel; at jeg ikke brugte penge på værksted kunne han ikke
forestille sig!

Huset blev i øvrigt betalt ud for et par år siden

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:53

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b5b0a17$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Minder mig om da jeg skulle købe hus for første gang; min bankrådgiver
> mente ikke jeg ku få det til at hænge sammen da jeg havde både bil og
> motorcykel; at jeg ikke brugte penge på værksted kunne han ikke forestille
> sig!
> Huset blev i øvrigt betalt ud for et par år siden

Præcis - kender det også fra de unge år. Bankfolk har sjældent forstand på
at rådgive folk, fordi de tror alle lever som dem - og en bankmand reparerer
sjældent sin egen bil


Hans Paulin (6310) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-01-10 15:59

Mogens (K) forklarede den 23-01-2010:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4b5b0a17$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Minder mig om da jeg skulle købe hus for første gang; min bankrådgiver
>> mente ikke jeg ku få det til at hænge sammen da jeg havde både bil og
>> motorcykel; at jeg ikke brugte penge på værksted kunne han ikke forestille
>> sig!
>> Huset blev i øvrigt betalt ud for et par år siden
>
> Præcis - kender det også fra de unge år. Bankfolk har sjældent forstand på at
> rådgive folk, fordi de tror alle lever som dem - og en bankmand reparerer
> sjældent sin egen bil

Har jeg osse svært ved at forestille mig

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



/HB (25-01-2010)
Kommentar
Fra : /HB


Dato : 25-01-10 23:51

On 23 Jan., 09:00, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

>
> He he - det er Leon'ens afløser til april, så jeg er lidt tidligt ude..
> Porschen har jeg stadig - den slipper vi ikke :)

Det ville skq også være synd.

>
> Bilen er en BMW 335i - 3 liters bi-turbo

Tillykke med vognen.
Det er dælme en fin bil, men hvorfor ikke en 335d bi-turbo med monster
momentet og kraftigere mellemacc og med de mange km du kører - om man
må spørge?

--
/HB



Mogens \(K\) (26-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-01-10 08:32

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:471e4f72-3a44-49a0-8dec-fabe0fcf7d30@u41g2000yqe.googlegroups.com...

> Det ville skq også være synd.

Sagde fruen også

> Tillykke med vognen.

Tak :)

> Det er dælme en fin bil, men hvorfor ikke en 335d bi-turbo med monster
> momentet og kraftigere mellemacc

Nu er en 335i ikke ligefrem kendt for at være bovlam

> og med de mange km du kører

De mange km i een bil er ovre :)


/HB (26-01-2010)
Kommentar
Fra : /HB


Dato : 26-01-10 01:55

On 26 Jan., 08:32, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:471e4f72-3a44-49a0-8dec-fabe0fcf7d30@u41g2000yqe.googlegroups.com...
>
> > Det ville skq også være synd.
>
> Sagde fruen også
>
> > Tillykke med vognen.
>
> Tak :)
>
> > Det er dælme en fin bil, men hvorfor ikke en 335d bi-turbo med monster
> > momentet og kraftigere mellemacc
>
> Nu er en 335i ikke ligefrem kendt for at være bovlam

Nej da!

> > og med de mange km du kører
>
> De mange km i een bil er ovre :)

Ok - Så forstår jeg

--
/HB

Mogens \(K\) (26-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-01-10 11:24

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2fce7959-365f-4e98-997a-11165213af2a@b2g2000yqi.googlegroups.com...

> Ok - Så forstår jeg

Meeen jeg køber nok en 335d/535d næste gang. Det vil afhænge af
km-fordelingen mellem bilerne det næste års tid. Nu løb jeg imidlertid lige
ind i denne, og da jeg ik har prøvet at eje en cab før, måtte drømmen leves
ud


/HB (26-01-2010)
Kommentar
Fra : /HB


Dato : 26-01-10 23:57

On 26 Jan., 11:23, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:2fce7959-365f-4e98-997a-11165213af2a@b2g2000yqi.googlegroups.com...
>
> > Ok - Så forstår jeg
>
> Meeen jeg køber nok en 335d/535d næste gang. Det vil afhænge af
> km-fordelingen mellem bilerne det næste års tid.

Stod jeg lige nu og skulle købe ny familieslæde uden de store
økonomiske grænser blev det en 335d touring mit sportspaket und alles.
Jeg savner det æselspark man får ved igangsætning og mellemacc fra den
motor uanset om det er fra 0, 120 eller 200km/t trækker den bare
igennem, og så har den jo fået lidt flere heste end den gang jeg kørte
535d med 272hk... Men god damn den er dyr i dk!

>Nu løb jeg imidlertid lige ind i denne, og da jeg ik har prøvet at eje en cab før, måtte drømmen leves
> ud

Selvfølgelig! Herlig sommerbil.

--
/HB

Mogens \(K\) (27-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-01-10 08:27

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:2a526198-b20e-4987-a0b4-7b14c35bcf3d@b10g2000yqa.googlegroups.com...

> Selvfølgelig! Herlig sommerbil.

Nøh - helårsbil. Bilen har jo ikke klud, men et sammenfoldeligt tag af stål.
Derfor er den anvendelig hele året...


Martin [6000] (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 23-01-10 00:13

> Klaus. Du sammenligner æbler og
> bananer...

Det er sådan man altid ender med "esset" istedet for bare at kapitulere
først som sidst...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Uffe Bærentsen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-01-10 15:00


"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:4b598cd8$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
> mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
> afgiftsomlægning:
> www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>
> "Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre
> kan jeg ikke læse det, Hans P...
> www.fdm.dk/motor


Nogen der kan huske hvor det har været omtalt en der ville skifte sin
Touareg ud.
Det højeste bud han fik fra en forhandler var 50.000,-
Nej, det er ikke en skrivefejl, der skal stå halvtreds-tusinde.
Der var tale om en Touareg V10.
Om jeg hørte det i radio, eller et kort glimt på nettet husker jeg desværre
ikke lige nu




--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 15:21

Uffe Bærentsen skrev:
>
>
> Nogen der kan huske hvor det har været omtalt en der ville skifte sin
> Touareg ud.
> Det højeste bud han fik fra en forhandler var 50.000,-
> Nej, det er ikke en skrivefejl, der skal stå halvtreds-tusinde.
> Der var tale om en Touareg V10.
> Om jeg hørte det i radio, eller et kort glimt på nettet husker jeg desværre
> ikke lige nu
>
Ikke at det tåler sammenligning:
Hørte lige om en slukøret ejer af en Subaru Impreza der næppe er 4 år
gammel: 275.000,- kunne han få!
Det er vel godt og vel 66% afskrivning

--
Armand.

Mogens \(K\) (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-01-10 15:26

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5b05b4$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Der var tale om en Touareg V10.

Nu er det så verdens ringeste bil vedr. gearkasser, hvilket nok forklarer
lidt af sagen...

> Hørte lige om en slukøret ejer af en Subaru Impreza der næppe er 4 år
> gammel: 275.000,- kunne han få!
> Det er vel godt og vel 66% afskrivning

I DK - så derfor eksporterer man bare bilen, den dag den skal væk. Schweiz
er stedet - de er vilde med Subaru (der kører også en del her i landet)


Armand (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-10 18:51

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b5b05b4$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Der var tale om en Touareg V10.
>
> Nu er det så verdens ringeste bil vedr. gearkasser, hvilket nok
> forklarer lidt af sagen...
>
>> Hørte lige om en slukøret ejer af en Subaru Impreza der næppe er 4 år
>> gammel: 275.000,- kunne han få!
>> Det er vel godt og vel 66% afskrivning
>
> I DK - så derfor eksporterer man bare bilen, den dag den skal væk.
> Schweiz er stedet - de er vilde med Subaru (der kører også en del her i
> landet)

Det var faktisk også min tanke - Selv Tuareg'en kan det vel svare sig at
købe for 55.000 for at videresælge syd for Flensborg (gad vide hvad SKAT
egentlig regner den for i.f.m. afgiftsrefusion) :-/

--
Armand.

Brian (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-01-10 19:10



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det var faktisk også min tanke - Selv Tuareg'en kan det vel svare sig at
> købe for 55.000 for at videresælge syd for Flensborg (gad vide hvad SKAT
> egentlig regner den for i.f.m. afgiftsrefusion) :-/

De regner den forhåbentlig for et køretøj der skal vurderes efter
udsalgspris ved en dansk forhandler - og dér sælges de vist endnu ikke til
55K

/Brian


Leo Jensen (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 23-01-10 08:45

On 23 Jan., 14:59, "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSP...@hotmail.com> wrote:
> "Mogens (K)" <n...@mail.com> skrev i en meddelelsenews:4b598cd8$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Her står lidt om afskrivninger de seneste 3 år, hvor eksempelvis
> > mikrobiler har fået en ordentlig een over nakken på 42,3 % grundet
> > afgiftsomlægning:
> >www.dinepenge.dk/bil/artikel/sa-meget-taber-pa-din-bil?page=0%2C0
>
> > "Motor" har en artikel i det seneste nummer om samme emne, men desværre
> > kan jeg ikke læse det, Hans P...
> >www.fdm.dk/motor
>
> Nogen der kan huske hvor det har været omtalt en der ville skifte sin
> Touareg ud.
> Det højeste bud han fik fra en forhandler var 50.000,-
> Nej, det er ikke en skrivefejl, der skal stå halvtreds-tusinde.
> Der var tale om en Touareg V10.
> Om jeg hørte det i radio, eller et kort glimt på nettet husker jeg desværre
> ikke lige nu

Det var i JP's Tour-tillæg for 3-4 uger siden. Den var i øvrigt på
hvide plader og dermed relativt værdifuld, en gulplade er nok minus
200.000 kr værd.

Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste