Tændingsproblem Audi 1.8- 87 løst
Fra : Harald Blaatand

Dato : 15-01-10 18:01

Okay,hvor svært ka' det være !

Jeg gik ud og fandt tændingsmærket på svinghjulet, grundinstillede
strømfordeleren på mærket,,konstaterede at automat chokeren ikke slog
ordentligt fra,rettede fejlen,startede motoren,skruede tomgangen ned på
750-800 omdrejninger,på med tændingspistolen,stillede tændingen på mærket 18
grader FØD,justerede blanding og tomgang og bilen kører som ny!
Intetr hakkeri,fin acceleration og fantastisk sejtræk og en temmelig
civiliceret tomgang,en ren fornøjelse at køre i den nu !
Ca en times tid.......

Tak for alle de gode råd og ideer !

Mvh

Steen

Fra : ABJ

Dato : 16-01-10 11:52

Vil du fremover nøjes med at sende dine spørgsmål i et forum.

Hilsen Aksel

Fra : Harald Blaatand

Dato : 16-01-10 13:28

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Vil du fremover nøjes med at sende dine spørgsmål i et forum.
>
> Hilsen Aksel
Det var ikke et spørgsmål.'

Men hvis det generer dig at jeg stiller spørgsmål om teknik i fritid eller
det er helt "out of topic" her,bøjer jeg mig selvfølgelig for reglementet !

Mvh

Steen

Fra : ABJ

Dato : 17-01-10 01:05

> [...]
> det er helt "out of topic" her,bøjer jeg mig selvfølgelig for reglementet

Det ved jeg, men du har stillet menge i begge fora i den sidste tid.

Godt du fik Audien til at fungere, har selv haft en af samme model, min søn
fik den, desværre vaar der en tåbe der kørte over for rødt og smadrede den
(ingen personskade)
den havde kun kørt 485.000.

Mvh Aksel

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-01-10 12:10

> [...]
> søn fik den, desværre vaar der en tåbe der kørte over for rødt og smadrede

Sådan går det når man er "desperat" og uden transportmidel ,man spørger der
hvor der er mulighed for svar,og for det meste var det da også forskellige
personer der hjalp i de forskellige grupper.
Min har kun gået 490.000

Mvh

Steen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-01-10 18:07

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in message

> [...]

Rettelse>Det var kun 390.000
Nyt luftfilter,finjustering og den kører endnu bedre !

Mvh

Steen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-10 18:15

On Sun, 17 Jan 2010 18:07:22 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

> Rettelse>Det var kun 390.000
>Nyt luftfilter,finjustering og den kører endnu bedre !

Så har du langt igen, jeg skildte mig af med min ved 927.000 og det er
min vurdering at den unden problemer kunne runde en million.

/Hans

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-01-10 18:36

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Så har du langt igen, jeg skildte mig af med min ved 927.000 og det er
> min vurdering at den unden problemer kunne runde en million.
>
> /Hans

Det lyder sansynligt,min har fået lavet topstykke da den begyndte at brænde
lidt olie,ellers kun 1 kobling plus service dele.
1 million km! ja så må jeg hellere passe på den,godt den ikke ruster ret
meget !

Mvh
Steen

Fra : ABJ

Dato : 17-01-10 23:23

> [...]
> brænde lidt olie,ellers kun 1 kobling plus service dele.
> 1 million km! ja så må jeg hellere passe på den,godt den ikke ruster ret

Jeg lavede også top, der var en revne i toppakningen så den tog vand ind.
En kollega satte topstykket op i et bearbejdningscenter og fræsede det med
det bredeste fræsehoved han havde, han kunne klare det ad to gange, det
kostede en kasse af standardvalutaen.

Hilsen Aksel

Fra : Harald Blaatand

Dato : 18-01-10 10:33

> [...]
> det bredeste fræsehoved han havde, han kunne klare det ad to gange, det

Godt at kunne løse småproblemer på den måde !
Jeg er ikke sikker på om det kun var olietyve eller mere omfattende
topstykke arbejde,men den kører ihvertfald glimrende nu !

Mvh

Steen

Fra : ABJ

Dato : 22-01-10 13:50

Har du det samme "problem" som jeg havde, den var ikke ret god til at bruge
benzin.

Op mod 15 km/l på motorvej.

Hilsen Aksel