/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvorfor sker ulykkerne
Fra : JBH


Dato : 14-01-10 21:43
 
 
Mogens \(K\) (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 15-01-10 18:16

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b4f81ee$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.berlingske.dk/nyheder/grafik-derfor-sker-trafikulykkerne

Here we go again -> hastigheden som sådan er ikke årsagen til ulykkerne. Det
er mennesket bag rattet ifm. valg af hastighed, der er årsagen til dem.
Hvornår fatter de det ?!?


Hans Kjaergaard (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 15-01-10 18:50

On Fri, 15 Jan 2010 18:15:36 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>news:4b4f81ee$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> http://www.berlingske.dk/nyheder/grafik-derfor-sker-trafikulykkerne
>
>Here we go again -> hastigheden som sådan er ikke årsagen til ulykkerne. Det
>er mennesket bag rattet ifm. valg af hastighed, der er årsagen til dem.
>Hvornår fatter de det ?!?
Aldrig.
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Doedstal.aspx

/Hans

Armand (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-10 19:34

Mogens (K) skrev:
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b4f81ee$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> http://www.berlingske.dk/nyheder/grafik-derfor-sker-trafikulykkerne
>
> Here we go again -> hastigheden som sådan er ikke årsagen til ulykkerne.
> Det er mennesket bag rattet ifm. valg af hastighed, der er årsagen til
> dem. Hvornår fatter de det ?!?

Er det da ikke lige netop dét at selv Hr. Nonbo erkender i denne artikel??

--
Armand.

Mogens \(K\) (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 15-01-10 19:48

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b50b516$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det da ikke lige netop dét at selv Hr. Nonbo erkender i denne artikel??

Han skriver, at høj fart var ÅRSAGEN til næsten 50% af ulykkerne, og det er
ikke sandt. Farten i sig selv kan ikke være årsagen, idet fejl 40 ofte er
no. 1 vedr. årsag i dé situationer...


Armand (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-10 20:19

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b50b516$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Er det da ikke lige netop dét at selv Hr. Nonbo erkender i denne
>> artikel??
>
> Han skriver, at høj fart var ÅRSAGEN til næsten 50% af ulykkerne, og det
> er ikke sandt. Farten i sig selv kan ikke være årsagen, idet fejl 40
> ofte er no. 1 vedr. årsag i dé situationer...

Der skrives høj fart OG uopmærksomhed! :
   " næsten halvdelen af de 207 analyserede ulykker var for høj fart og
uopmærksomhed årsag til, at det gik galt."

Og det er i fortsættelse af dét forhold at der tales om dém der er
teknisk fartblinde:
   "Dokumentationschef i Rådet for Sikker Trafik Jesper Sølund siger, at
der ikke kan sættes tal på det præcise antal fart- og risikoblinde
trafikanter"

--
Armand.

Ivan Madsen (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 15-01-10 19:49

On Fri, 15 Jan 2010 18:15:36 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>news:4b4f81ee$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> http://www.berlingske.dk/nyheder/grafik-derfor-sker-trafikulykkerne
>
>Here we go again -> hastigheden som sådan er ikke årsagen til ulykkerne. Det
>er mennesket bag rattet ifm. valg af hastighed, der er årsagen til dem.
>Hvornår fatter de det ?!?

Det er vi enige om - vi er forhåbentlig også enige om, at hvis du
pander ind i et træ med 60 km/t går du i en moderne bil ofte derfra,
hvis du kører 120 så snakker vi om alt fra en tur på hospitalet til at
det er slut.
Så farten alene er ikke problemet - men jo højere hastighed, jo værre
følger.
Og da de fleste bag rattet ikke kan håndtere farten er man nødt til at
begrænse den for alle - det er ca. samme princip som at på en vej med
fuldt optrukken midterlinie sætter laveste fællesnævner hastigheden.
Er du alene, jamen jahuuu......er gammelfar med blød hat og kold
cigar, der lige har fået Corollaen op på næsten 60 ude at køre, må man
pænt blive bagved.

Mogens \(K\) (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 15-01-10 19:54

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:nnd1l5t24m040hed2fut9jbp9bbia0gi30@4ax.com...

> Så farten alene er ikke problemet - men jo højere hastighed, jo værre
> følger.

Det ved vi godt...

> Og da de fleste bag rattet ikke kan håndtere farten er man nødt til at
> begrænse den for alle - det er ca. samme princip som at på en vej med
> fuldt optrukken midterlinie sætter laveste fællesnævner hastigheden.

Man sku istedet sætte ind på at uddanne folk bedre, IMO...


Ivan Madsen (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 15-01-10 20:06

On Fri, 15 Jan 2010 19:54:14 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:nnd1l5t24m040hed2fut9jbp9bbia0gi30@4ax.com...
>
>> Så farten alene er ikke problemet - men jo højere hastighed, jo værre
>> følger.
>
>Det ved vi godt...
>
>> Og da de fleste bag rattet ikke kan håndtere farten er man nødt til at
>> begrænse den for alle - det er ca. samme princip som at på en vej med
>> fuldt optrukken midterlinie sætter laveste fællesnævner hastigheden.
>
>Man sku istedet sætte ind på at uddanne folk bedre, IMO...

Måske - men hvornår vil det have en effekt? Og uddannelsen skal jo
være international - for med al respekt har svenskerne aldrig fattet
ideen med 3-sporede motorveje, de fylder konsekvent midten op med
eller uden trailer og ofte langt under max. tilladt fart.

Mogens \(K\) (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 15-01-10 20:14

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1se1l5918kmbkahtlu4t78b8fdp7n6snni@4ax.com...

> Måske - men hvornår vil det have en effekt?

Jamen det ka du jo sige med alt, der skal ændres.

> Og uddannelsen skal jo være international

Start med kørelærerne - det er jo dybt go' nat gang på gang at se skolevogne
på motorvejen med en elev bag rattet, og så ligger de gud hjælpe mig i
midtersporet, selvom højre er frit !

> for med al respekt har svenskerne aldrig fattet
> ideen med 3-sporede motorveje, de fylder konsekvent midten op med
> eller uden trailer og ofte langt under max. tilladt fart.

Tager du ik fejl af DK?


Ivan Madsen (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 15-01-10 20:15

On Fri, 15 Jan 2010 20:14:08 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:1se1l5918kmbkahtlu4t78b8fdp7n6snni@4ax.com...
>
>> Måske - men hvornår vil det have en effekt?
>
>Jamen det ka du jo sige med alt, der skal ændres.
>
>> Og uddannelsen skal jo være international
>
>Start med kørelærerne - det er jo dybt go' nat gang på gang at se skolevogne
>på motorvejen med en elev bag rattet, og så ligger de gud hjælpe mig i
>midtersporet, selvom højre er frit !
>
>> for med al respekt har svenskerne aldrig fattet
>> ideen med 3-sporede motorveje, de fylder konsekvent midten op med
>> eller uden trailer og ofte langt under max. tilladt fart.
>
>Tager du ik fejl af DK?

Næh, 8 gange ud af 10 jeg oplever en bil på midten på den måde er det
tre bogstaver og tre tal på nummerskiltet - oftest af mærket "Volvo"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste