Er GM ved at forsøge at lave en "Opel" på ~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 17:59

Dvs at få EU og delstatsregeringerne til at punge ud, og så selv tage roret
alligevel?

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-01-10 18:04

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs at få EU og delstatsregeringerne til at punge ud, og så selv tage
> roret alligevel?

Ingen hos GM ved tilsyneladende havd hver enkelt foretager sig !!

Godt at du Frank har helt styr på det..))

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.701998

mvh/Bjørn J

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 18:20

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen hos GM ved tilsyneladende havd hver enkelt foretager sig !!
>
> Godt at du Frank har helt styr på det..))
>
> http://ttela.se/ekonomi/saab/1.701998

Jeps .. Der er jo ikke megen selvstændig tanke og ræsonnement ved at rive
endnu en artikel frem.

Hvad prøver du at sige med artiklen?

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 14-01-10 11:00

On 14 Jan., 18:19, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Jeps .. Der er jo ikke megen selvstændig tanke og ræsonnement ved at rive
> endnu en artikel frem.
>
> Hvad prøver du at sige med artiklen?

At hvis du gad følge med i de dele af pressen, som rent faktisk ved
mest, om sagen, så ville du vide at GM ikke har én enste støttekrone i
udsigt...

--
FUGM™ – The Trademark of World Class Incompetence.
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:07

Henrik B. wrote:

> At hvis du gad følge med i de dele af pressen, som rent faktisk ved
> mest, om sagen, så ville du vide at GM ikke har én enste støttekrone i
> udsigt...

Hvis du gad følge min tankegang, ville du vide at det havde de da mig
bekendt heller ikke hos Opel.

Det var jo netop ikke lagt op til at det var GM der skulle videreføre.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 14-01-10 15:24

On 14 Jan., 22:07, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Hvis du gad følge min tankegang, ville du vide at det havde de da mig
> bekendt heller ikke hos Opel.

Ikke desto mindre har GM (Europe) netop meldt ud, at de vil ansøge om
kreditter og lån hos div. Europæiske regeringer, i størrelsesordnen
3,3 mia. Euro!! For at kunne videreføre Opel. *wtf*...?

Mit bedste bud er, at om 5 år, så er GM en saga blot...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-01-10 00:29

Henrik B. wrote:

> Ikke desto mindre har GM (Europe) netop meldt ud, at de vil ansøge om
> kreditter og lån hos div. Europæiske regeringer, i størrelsesordnen
> 3,3 mia. Euro!! For at kunne videreføre Opel. *wtf*...?

Henrik. Alt det her har jeg jo sagt fra Dag 1.

Du har blot forsøgt at latterliggøre det, men stort set alle min profetier
er blevet sande. Det var så bare 1 mere.

> Mit bedste bud er, at om 5 år, så er GM en saga blot...

Det er bestemt tænkeligt. Omvendt er det jo lidt som Danske Bank som IMHO
var skyld i at vi fik Bankpakke I og II.

Er du stor nok - får du ikke lov at dø.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-10 17:55

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Henrik. Alt det her har jeg jo sagt fra Dag 1.

Så taler du sat'me utydeligt nogle gange..

> Du har blot forsøgt at latterliggøre det, men stort set alle min profetier
> er blevet sande. Det var så bare 1 mere.

Øøøh nej, for jeg har HELE TIDEN talt om Saab. Har du talt om GM da?

Jeg vil hellere se optimistisk på fremtiden, og tage fejl, end være
pessimist og få ret. Men sådan er vi jo så forskellige, Frank. )

--
FUGMT - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-01-10 20:01

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så taler du sat'me utydeligt nogle gange..

Vrøvl. Og du ved det.

> Øøøh nej, for jeg har HELE TIDEN talt om Saab. Har du talt om GM da?

Det hele er jo GM. Det er jo GM der sidder med tøjlerne.

> Jeg vil hellere se optimistisk på fremtiden, og tage fejl, end være
> pessimist og få ret. Men sådan er vi jo så forskellige, Frank. )

Jeps. Det er det jeg kalder din evindelige ønsketænkning.

Det har bare ikke ret meget med realiteter at gøre.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-10 21:41

> Det hele er jo GM. Det er jo GM der sidder med tøjlerne.

Sgutte hvad angår tilskud! Det vil have noget med en evt. ny ejer at gøre...

> Jeps. Det er det jeg kalder din evindelige ønsketænkning.

Det hedder at se positivt på tilværelsen, i stedet for at være sortseer...

> Det har bare ikke ret meget med realiteter at gøre.

Igen, så siger vi det. Denne gang er GM's behandling pludselig anderledes
af, hvordan den har været alle tidligere gange - hvordan synes du at "vi"
skal tolke det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 01:33

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Igen, så siger vi det. Denne gang er GM's behandling pludselig
> anderledes af, hvordan den har været alle tidligere gange - hvordan

Henrik. Fat det dog. Hvis GM laver en "Opel" er de jo de "nye" ejere.

Som jeg har sagt det hele tiden: Det her skoleridt drejer sig om hvor vidt
"nye" ejere kan få snablen i EU og lokale regeringers kasser.

Det var et af de allerførste indlæg i sagaen omkring Koenigsegg.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 16-01-10 06:43

> Henrik. Fat det dog. Hvis GM laver en "Opel" er de jo de "nye" ejere.

Hvis dét virkelig skulle være GM's hensigt, så ville processen næppe kommet
så langt, som den er. EIB-lånet ér godkendt. Den svenske stat vil stille
lånegarantier. Og GM har allerede ansat en likvidator, som har startet sit
arbejde...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 11:44

Henrik B. wrote:
> [...]
> kommet så langt, som den er. EIB-lånet ér godkendt. Den svenske stat
> vil stille lånegarantier. Og GM har allerede ansat en likvidator, som

Pres Pres Pres.

Og nok et hip som hap syn på hvor vidt GM skal leve eller ej.

Begge dele ser GM fordele i.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 12:02

Frank Leegaard wrote:

> Pres Pres Pres.
>
> Og nok et hip som hap syn på hvor vidt GM skal leve eller ej.
>
> Begge dele ser GM fordele i.

Ups ..
Og nok et hip som hap syn på hvor vidt Saab skal leve eller ej.

Begge dele ser GM fordele i.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-10 12:08

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ups ..
> Og nok et hip som hap syn på hvor vidt Saab skal leve eller ej.
>
> Begge dele ser GM fordele i.

Mon ikke det store bagved liggende spørgsmål er om *GM* overhovedet er et
levedygtigt selskab......

Det er trættende som alle andre nationer skal hjælpe "kanerne" til at leve i
et konstant overforbrug...

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 12:21

Bjørn J. wrote:
> [...]
> er et levedygtigt selskab......
>
> Det er trættende som alle andre nationer skal hjælpe "kanerne" til at

Mjae .. Godt spørgsmål.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 18-01-10 00:20

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det store bagved liggende spørgsmål er om *GM* overhovedet er et
> levedygtigt selskab......

Jeg tvivler. Har netop fået at vide, hvor meget "skraldespand" Saab har
været for GM. Hvad mener du f.eks. at få serveret en regning på "corporate
jets", på 1 mia.?? Tjah, det ér i sandhed dyrt at drive et stort hovedkontor
i amerikaland...

> Det er trættende som alle andre nationer skal hjælpe "kanerne" til at leve
> i et konstant overforbrug...

Jep. Specielt med amerikanerns forskruede, syge måde at køre tingene på. De
kommer ALDRIG til at fatte, at man ikke kan drive europæiske virksomheder,
som man driver amerikanske..