AMerikanere fatter stadig ikke en bønne - ~
Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-10 23:22

Fra : Brian

Dato : 14-01-10 13:25

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.automotorsport.se/news/20075/fords-pickuper-tar-glädjeskutt/

Det ville vi andre også gøre, hvis dagligdagsøkonomien ang.
brændstofpriserne ikke var et issue.

/Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-10 14:30

Brian wrote:

> Det ville vi andre også gøre, hvis dagligdagsøkonomien ang.
> brændstofpriserne ikke var et issue.

Tal for dig selv.

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 14-01-10 19:45

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tal for dig selv.

Såvidt jeg husker, kører du en ældre Audi 80 med noget 2,3 R5 ude foran ?

/Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-10 08:51

Brian wrote:

> Såvidt jeg husker, kører du en ældre Audi 80 med noget 2,3 R5 ude foran ?

Mest MZ Saxon tour 251 og Yamaha TDM 900, siden du spørger. Jeg har en
bil til dage med dårligt vejr, og når vi er flere der skal samme vej.

Uanset dine og mine transportmidler bør du ikke dømme alle andre ud fra
hvad du ville gøre i en given situation.

--
vh
Torben

Fra : CL

Dato : 14-01-10 21:18

Brian wrote:

> Det ville vi andre også gøre, hvis dagligdagsøkonomien ang.
> brændstofpriserne ikke var et issue.

Enig der er squ noget ved sådan en hummer,

Carsten Larsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-10 14:29

http://www.automotorsport.se/news/20075/fords-pickuper-tar-glädjeskutt/

Brændstofpriserne har sneget sig op på tidligere sete priser ubemærket - når
de engang får øjnene op for det, så kan de lære det.

--
Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-01-10 15:48

Den Thu, 14 Jan 2010 13:24:42 +0100 skrev Brian:

> Det ville vi andre også gøre, hvis dagligdagsøkonomien ang.
> brændstofpriserne ikke var et issue.

Jep..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-01-10 20:00

Den Thu, 14 Jan 2010 19:45:19 +0100 skrev Brian:

> Såvidt jeg husker, kører du en ældre Audi 80 med noget 2,3 R5 ude foran
> ?

Er det ikke lidt groft at kalde det for en SUV?

Fra : Brian

Dato : 14-01-10 20:33

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke lidt groft at kalde det for en SUV?

Jow, men budskabet er jo at SUV'er og dens onde fætre, er miljøsvin.

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 14-01-10 20:56

> Jow, men budskabet er jo at SUV'er og dens onde fætre, er miljøsvin.

Endda så meget at visse "frelste" i KBH har gjort det til en levevej at
skære dæk op og ridse dørsider på SUV'er.. hvad bliver det næste som de
finder forkasteligt med henblik på miljøet?

Anyhow - brændstofpriser gør det ikke alene. Jo det er ikke specielt
billigt at tanke om, men det som gør mest ondt IMHO er alle afgifterne på
disse biltyper.

At man skal give over 500kkr for en koreansk SUV skriger da til himlen.
OK den ER lækker og den kører svinsk godt (en kammerat blev mindet om
Mercedes ML, om det så er godt eller skidt ved jeg ikke...) men 500kkr??
Så skal det sq stå noget andet på fronten og så kan man kalde det hvad
man vil

Fra : Brian

Dato : 14-01-10 23:18

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Anyhow - brændstofpriser gør det ikke alene.

For amerikanerne gør det. De mener selv at de har det hårdt når de nærmer
sig 3$ per gallon, men reelt er det jo tæt på gratis.

> Jo det er ikke specielt
> billigt at tanke om, men det som gør mest ondt IMHO er alle afgifterne på
> disse biltyper.

Ja - jeg ville personligt have det OK med at få afgiften lagt om, så hullet
der bliver hvis afgifter fjernes, lukkes ved en kombination af roadpricing
og forøget afgift på brændstof.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 23:23

Brian wrote:

> [...]
> hullet der bliver hvis afgifter fjernes, lukkes ved en kombination af
> roadpricing og forøget afgift på brændstof.

Sådan har alle vel det, der ikke har noget reelt at bruge deres bil til.

--
- Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 15-01-10 17:59

Den Thu, 14 Jan 2010 23:22:47 +0100 skrev Frank Leegaard:

> Sådan har alle vel det, der ikke har noget reelt at bruge deres bil til.

Nærmere dem der er på udkig efter en ny bil. De af os der allerede HAR
betalt de høje afgifter da vi købte bilen, ville naturligvis ikke bryde
os om at skulle betale igen for at få lov til at køre, bare for at andre
skal kunne spare afgiften når de køber ny bil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-01-10 20:03

Kent Friis wrote:

> [...]
> bryde os om at skulle betale igen for at få lov til at køre, bare for
> at andre skal kunne spare afgiften når de køber ny bil.

Det er jo blandt andet lige det. Det må vel også være det som skal klares
evt ved at man fortsætter uændret, eller vha afgiftsrefusion.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-01-10 22:11

Henrik B. wrote:
> http://www.automotorsport.se/news/20075/fords-pickuper-tar-glädjeskutt/

Jeg må give dig ret i at for en europæers logik, er det de netop har brug
for en Saab eller en Opel.

Tror ikke det bliver anderledes før beskatningen stiger derovre.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-01-10 05:35

> Lyder plausibelt. Jeg har prøvet en Mercedes ML. Jeg var IKKE imponeret.

Lyder ikke plausibelt - han var meget imponeret.