Ring nøgler...
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 11:17

Hej,

har kigget lidt på dette sæt:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5469&n=60100

nogle der har erfaringer om specielt de store nøgler kan holde til der
bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...

Mangler mig en 17 & 19 nøgle der er blevet væk :(

Kasper

Fra : TG

Dato : 13-01-10 03:25

On 13 Jan., 11:16, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...
>
> Mangler mig en 17 & 19 nøgle der er blevet væk :(

Jeg har ikke specifik erfaring med disse skralde nøgler, men jeg vil i
hvert tilfælde anbefale faste nøgler, hvis du har brug for at tage
'hårdt' fat, men ingen tvivl om at skraldenøgler er bekvemme at
arbejde med. Og jeg ville ikke være bekymret for at investere i dette
sæt.

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 11:27

"TG" <tg4600@gmail.com> wrote in message
> [...]

'hårdt' fat, men ingen tvivl om at skraldenøgler er bekvemme at
arbejde med. Og jeg ville ikke være bekymret for at investere i dette

Jeg skal have skiftet støddæmper på bilen, og derfra får jeg behov fir de
nøgler jeg mangler, og det er ikke smart at købe disse fine nøgler, hvis jeg
bare river dem i stykker....

men man må jo gå ud fra når de laver en 19mm nøgle den kan holde til det..??

Kasper

Fra : Armand

Dato : 13-01-10 13:32

Kasper skrev:

> [...]
> hvis jeg bare river dem i stykker....
>
> men man må jo gå ud fra når de laver en 19mm nøgle den kan holde til

Der er jo garanti på dem!

Forøvrigt er det så langt tilbage som ved min læretids begyndelse i '75
at værktøjsproducenterne begyndte at give livsvarig garanti på
skraldenøglerne i topnøglesættene. I mellemtiden er jeg ikke løbet på én
ødelagt skraldenøgle, og jeg vil kraftigt formode at dén standard også
overholdes af pågældende ring-nøgler :-/

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-01-10 03:48

On 13 Jan., 11:26, "Kasper" <Tjae> wrote:
> [...]
> bare river dem i stykker....
>
> men man må jo gå ud fra når de laver en 19mm nøgle den kan holde til det..??

Jeg ville nok gemme kvitteringen godt, det er altså ikke alt hvad de
sælger der kan holde til det det er lavet til. Jeg kan nævne deres
borehammer med mejsler til 249. Den går i stykker, jeg får den byttet,
den næste går også i stykker, jeg får den byttet og ender så med at få
pengene tilbage. Sjovt nok samtidig med at jeg var færdig med
opgaven...
Det er vel ikke alle steder der er plads til disse skraldehoveder, så
et par alm ring-gaffel nøgler i så almindelige størrelser som 17 og 19
synes jeg nu du skulle købe alligevel, ved siden af sættet.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 11:58

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message
> [...]

et par alm ring-gaffel nøgler i så almindelige størrelser som 17 og 19
synes jeg nu du skulle købe alligevel, ved siden af sættet.

Nu er det ikke no-name nøgler men bacho... ved ikke om de sælger 2nd
sortering...

Kasper

Fra : CL

Dato : 13-01-10 13:38

Leo Jensen wrote:
> [...]
> den næste går også i stykker, jeg får den byttet og ender så med at få
> pengene tilbage. Sjovt nok samtidig med at jeg var færdig med

Hvis du forventer, at sådan noget kineser skrammel, kan
holde til noget, er det squ dig der er helt galt på den.

Carsten Larsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-01-10 12:38

Hej!

Kasper wrote:

> [...]
>
> nogle der har erfaringer om specielt de store nøgler kan holde til der
> bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...

Well, jeg har samme sæt bare i Mitsutomo (også HN) og de holder ganske
glimrende indtil videre. Men jeg vil anbefale, at du løsner med alm.
fastnøgler først - ellers tror jeg ikke de holder evigheder. Men det er
godt nok lækkert med skralde på fastnøglerne.

Pt. har jeg både et alm. fastnøglesæt (BilTemas store kuffert) og så mit
skraldenøgle sæt. Typisk skal man jo bruge to af samme størrelse når man
skruer i bilen... Og det er ikke altid toppene kan bruges pga. boltens
aksel.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 13:01

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> [...]
> skraldenøgle sæt. Typisk skal man jo bruge to af samme størrelse når man
> skruer i bilen... Og det er ikke altid toppene kan bruges pga. boltens

Sandt, men jeg er lidt bange for at købe HN / Thansen billige fast nøgler,
jeg ved ikke om de er gode nok, der er stor forskel på hvor godt de passer

Kasper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-01-10 13:24

Hej!

Kasper wrote:
> Sandt, men jeg er lidt bange for at købe HN / Thansen billige fast
> nøgler, jeg ved ikke om de er gode nok, der er stor forskel på hvor godt
> de passer

Jeg synes de virker fornuftige nok i kvaliteten. Men skal der tages
rigtigt fat bliver det (selvfølgelig) med trykluft og slagtoppe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 16:06

> Hej!

> Jeg synes de virker fornuftige nok i kvaliteten. Men skal der tages
> rigtigt fat bliver det (selvfølgelig) med trykluft og slagtoppe :)

Hvis der er en ½m3 rundt omkring bolten ;)

Jeg skal op til den øverste støddæmper konsol...

Kasper

Fra : TG

Dato : 13-01-10 07:13

On 13 Jan., 13:00, "Kasper" <Tjae> wrote:

> Sandt, men jeg er lidt bange for at købe HN / Thansen billige fast nøgler,
> jeg ved ikke om de er gode nok, der er stor forskel på hvor godt de passer
>
> Kasper

OK, når vi snakker faste nøgler, så kan jeg da lige fortælle at det
sæt jeg købte hos HN for 20 år siden, og som er blevet brugt MEGET
hårdhændet siden holder upåklageligt. Det var et billigt sæt med ring/
gaffel, ring/ring offset, gaffel/gaffel fra 6-28 mm og fra 1/4-2 1/4".
Jeg mener at prisen var nogle få hundrede kroner.
Eneste anke var at det var lidt for "solidt", forstået på den måde at
gods-tykkelsen var lidt rigelig..

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 15:40

> [...]

Jeg mener at prisen var nogle få hundrede kroner.
Eneste anke var at det var lidt for "solidt", forstået på den måde at

Tak for svar :) (Til alle)

Det jeg også tænker lidt på er hvor gode de er til at holde ved bolt
hovederne, at de ikke bare trækker den runde.
Det gør de hvis de ikke passer ordenligt eller lavet dumt...

Sekskantede er vel bedst til at holde fast, men de kan ikke sætte på hovedet
på så mange "måder / grader"
ellers noget forskel...

Nåja.. jeg kan også bare købe et sæt inden det bliver en hel videnskab ;)

Kasper

Fra : Henning

Dato : 13-01-10 16:26

> [...]
>gaffel, ring/ring offset, gaffel/gaffel fra 6-28 mm og fra 1/4-2 1/4".
>Jeg mener at prisen var nogle få hundrede kroner.

"Nogle få hundrede kroner" for 20 år siden svarede vel nærmest til et
par dagslønne... Du kan ikke sammenligne fra dengang til nu,
kvaliteten er desværre generelt faldet i takt med konkurrencen er
steget.

Fra : Armand

Dato : 13-01-10 16:51

Henning skrev:

> "Nogle få hundrede kroner" for 20 år siden svarede vel nærmest til et
> par dagslønne...

Som smed brød jeg 100-kr's muren samtidig med dén i Berlin og det er jo
20 år siden i denne tid.
Nogle få hundrede kroner i effektiv købekraft var dengang således
nærmere en halv dagsløn :-|

--
Armand.

Fra : Martin [6000]

Dato : 13-01-10 15:15

> Nu er det ikke no-name nøgler men bacho...

Jo da... alt hvad der kommer fra thansen og Harald er no-name skrammel -
dette uanset hvad de påstår producenten er.

Der kan forekomme en vis sarkasme, og alligevel ikke.. synes tit folk går
helt i bagsvær når man nævner ting fra visse butikker - uden skelen til
hvilket specifikt produkt der er tale om. Jeg tænker lige så meget på
andre tråde end lige denne her...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : ABJ

Dato : 13-01-10 16:09

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen
> [...]
> bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...
>
> Mangler mig en 17 & 19 nøgle der er blevet væk :(

Min erfaring er at de holder til temmelig hård brug, men de kan ikke bruges
hvor der er dårlig plads, de kræver mere plads omkring møtrikken.

Man kan ikke klare sig uden rigtige ring/gaffel nøgler.

Hilsen Aksel

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-01-10 11:08

On 13 Jan., 13:38, "CL" <fffff...@ffff.ff> wrote:

> Hvis du forventer, at s dan noget kineser skrammel, kan
> holde til noget, er det squ dig der er helt galt p den.

Garantien er til gengæld god nok, så til den slags engangsopgaver kan
jeg sagtens finde på at købe et stykke værktøj til samme pris som det
koster at leje det rigtige udstyr en enkelt dag. Og af og til får man
så endda fingre i noget der bliver ved med at virke...
Her fik jeg så ordnet opgaven uden omkostninger, jeg arbejder 2-300 m
fra en HN, så der var ikke engang det store bøvl ved det...
Jeg vil gætte på at mange af de maskiner der sælges i HN aldrig rigtig
bliver brugt, og så er de jo gode nok hjemme på hylden, og HN har ikke
problemer med at de går i stykker og skal byttes

MVH Leo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-01-10 20:55

> [...]
> bliver brugt, og så er de jo gode nok hjemme på hylden, og HN har ikke
> problemer med at de går i stykker og skal byttes

Ja jeg købte en kineser vinkelsliber for 149,- ud fra nøjagtig de samme
præmisser til en her-og-nu opgave som nybagt husejer for
ca. 15 år siden.
Kineser maskinen klarede fint opgaven - jeg fik senere en fin Bosch i gave,
men den kan jeg som oftest ikke nænne og bruge, så det er for det meste
kinesermaskinen som klarer ærterne....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 13-01-10 21:18

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> gave, men den kan jeg som oftest ikke nænne og bruge, så det er for det
> meste kinesermaskinen som klarer ærterne....

Jesus - hvilket romantisk forhold at have til sit værktøj

Jeg har altid haft jobs hvor jeg kan tage (firmabetalt) værktøj med hjem, så
min egen samling begrænser sig til ret specifikke ting, som det er svært at
tørre af på firmaet.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-10 16:53

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har altid haft jobs hvor jeg kan tage (firmabetalt) værktøj med hjem,
> så min egen samling begrænser sig til ret specifikke ting, som det er

HeHe, nu husker du at melde det til skat, ligesom at firma pc'er skal
beskattes...

(jeg er nu ligeglad med det, men viser bare hvor mærkelig regeringen er
nogle gange...)

Kasper

Fra : Brian

Dato : 14-01-10 23:25

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> HeHe, nu husker du at melde det til skat, ligesom at firma pc'er skal
> beskattes...

Jeg betaler min multimediaskat... ikke med glæde, men den betales.

/Brian

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-01-10 22:26

> [...]
> bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...
>
> Mangler mig en 17 & 19 nøgle der er blevet væk :(

Hej Kasper.

Jeg er super glad for mine, men som andre skriver skal du nok bruge dem til
at løsne, spænde noget voldsomt.
Jeg bruger så et topnøgle sæt eller alm ringgaffel nøgler til at løsne og
slut spænde.
De er lidt smarte da hver nøgle dækker 4 størrelser.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : oz3bto

Dato : 15-01-10 19:19

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver taget fat, eller om jeg er bedre tjent med alm. nøgler...
>
> Mangler mig en 17 & 19 nøgle der er blevet væk :(

De holder IKKE hvis man tager fat ...

Havde selv et sæt fra bacho og de holdte fint til det der ikke sad for godt
fast på scooteren ....Men første gang jeg lagde lidt kræfter i så var de
kaput