Forsikringsrep i udlandet?
Fra : Leif

Dato : 12-01-10 19:54

Nogen der ved noget konkret om dette her:

Hvorfor får forsikringsselskaberne ikke lavet
skader i f.eks. Tyskland, hvis det er billigere
når alm. service er.........

Måske vi kunne undgå nogle totalskader????

/Leif

Fra : Mikael

Dato : 12-01-10 14:28

On 12 Jan., 19:54, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> Nogen der ved noget konkret om dette her:
>
> Hvorfor får forsikringsselskaberne ikke lavet
> skader i f.eks. Tyskland, hvis det er billigere
> når alm. service er.........
>
> Måske vi kunne undgå nogle totalskader????

Jeg vil tro det er fordi forsikringsselsakberne får rabat på
værkstederne, de giver ikke samme timepris som andre kunder.
Så er der vel også de mulige fejl der kan opstå omkostningerne ved at
få bilen fragtet til værksted, hvis nu kunden gerne vil ha fragtet
bilen fra sin bopæl i Skagen til værkstedet i München hvor han købte
den, hvis der så kommer "om igen" arbejde bliver det også
problematisk.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 01:44

Jeg er kørt galt i Tyskerland i en kassevogn , fordi en KÆLLING mente hun
skulle vende rundt på motorvejen , sådan lidt hårdt fortalt

Sagen kort hendes forsikringselskab vil havde lavet min bil lavet på tysk
værksted , ellers ingen dækning , fik selfølgelig lavet den på DK værksted ,
næste problem Hehe så vil de ikke betale DK moms , den måtte jeg så lige i
retten med , og vandt den ;)

Ved ikke lige hvad de havde tænkt på , men Tyskerne var dælme sku fanme VI
SKAL BETALE , SÅ VI BESTEMMER

PE

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-01-10 07:50

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

bilen fra sin bopæl i Skagen til værkstedet i München hvor han købte
den, hvis der så kommer "om igen" arbejde bliver det også

Forsikringsselskaber her i DK bestemmer selv hvad de vil betale på
et værksted.
Hvis de betalte fuld pris som almindelige kunder ville prisen for disse
kunne nedsættes. Dvs. at en almindelig kunde betaler til forsikring over
værkstedsregningen foruden. Sådan har det været en del år - siden
autoskadetaksering med programmet autotaks blev indført.

Jens

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-01-10 05:31

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skader i f.eks. Tyskland, hvis det er billigere
> når alm. service er.........
>
> Måske vi kunne undgå nogle totalskader????

Hvad rabat angår tror jeg også forsikringsselskaberne kunne forhamdle en
rabat hjem i Tyskland.

Tror en del vil føle dem snydt hvis bilen blev sendt til udlandet at blive
lavet.
Næste step var måske Polen og så begynder nogen måske at miste tilliden til
kvaliteten, andre har det måske på samme måde med Tyskland.

Mange mener nok, betaler jeg forsikring i Danmark, så skal jeg også have
Dansk kvalitet.

Men tanken er da ikke dum, hvis prisen smitter af på forbrugeren, og
forbrugeren indfinder sig med den længere tid det tager at få operationen
udført i et andet land, ligesom han skal affinde sig med at køre lidt
længere for reklamationer.

Mvh
JR

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-01-10 08:17

On Tue, 12 Jan 2010 19:54:27 +0100, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

>Nogen der ved noget konkret om dette her:
>
>Hvorfor får forsikringsselskaberne ikke lavet
>skader i f.eks. Tyskland, hvis det er billigere
>når alm. service er.........
>
>Måske vi kunne undgå nogle totalskader????
På den korte bane kunne man, men på længere sigt ville de danske
værksteder nok undlade at have med forsikringsskader at gøre i det
hele taget (som en slags hævn) og så har forsikringsselskaberne skudt
sig selv i foden, og så dummer der forsikringsselskaberne nok ikke.
I forvejen giver forsikringsskader stort set kun omsætning, der er
ikke det store dækningsbidrag i det.

/Hans

Fra : No@Mail

Dato : 13-01-10 19:30

Nu kan jeg ikke lade være med at være lidt dobbelt moralsk

Hvis vi får lavet alle vores reperationer i udlandet, så bliver der flere
arbejdsløse i dk.
og staten mister kr. til vores såklaldt "velfærd"

Så det handler altså ikke bare om en billig forsikring, men også at vi skal
bidrage til dk.

Ja det er nok løvens hule

Fra : Brian

Dato : 13-01-10 21:22

"No@Mail" <No@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og staten mister kr. til vores såklaldt "velfærd"
>
> Så det handler altså ikke bare om en billig forsikring, men også at vi

Jeg tror da også at de fleste gerne holder der lokalt - hvis der er fornuft
i det. Nu man kan dog efterhånden ikke finde én eneste aut. mekaniker
længere, uden de har fået stablet et "glas-palads" op, de seneste år. Det er
ikke svært at regne ud, hvem der betaler den flotte facade.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 22:54

Brian wrote:

> [...]
> mekaniker længere, uden de har fået stablet et "glas-palads" op, de
> seneste år. Det er ikke svært at regne ud, hvem der betaler den

Samme fornemmelse har jeg hver gang min bank eller andre
forretningsforbindelser får øst masser af penge ud.

Der er kun een til at betale.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 14-01-10 15:18

No@Mail skrev:
> [...]
> og staten mister kr. til vores såklaldt "velfærd"
>
> Så det handler altså ikke bare om en billig forsikring, men også at vi

Hvis dét er sandt hvorfor er folketinget overvejende pro-EU?
I erkendelse af at vi befinder os midt i det europæiske spinatbed, er
det i princippet hip som hap om man handler på tværs af Storebælt eller
Øresund - Det er dér politikerne vil hen, så hvorfor skulle borgerne så
få bondeanger over at benytte sig af muligheden :-/

--
Armand.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-01-10 15:29

> [...]
> Øresund - Det er dér politikerne vil hen, så hvorfor skulle borgerne så få
> bondeanger over at benytte sig af muligheden :-/

Nemlig ja... og så husk lige at undlade at købe Coca Cola, Mc Donalds m.v.
de betaler jo ikke skat her i landet, men trækker alle pengene ud!!!

Mvh
JR