Det var sgu på tide
Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-01-10 16:15

At der kom nogle reelle krav til bevisbyrde for P-firmaerne.

http://www.fdm.dk/nyheder/forbruger-rettigheder/fdm-vinder-sag-hoejesteret

--
- Frank

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-01-10 05:46

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> At der kom nogle reelle krav til bevisbyrde for P-firmaerne.
>
> http://www.fdm.dk/nyheder/forbruger-rettigheder/fdm-vinder-sag-hoejesteret
>

> --
> - Frank

De fleste tager alligevel billeder når de udsteder bøder, men der har da
været en del kontroversielle situationer gennem tiden.

Sidste år fik jeg en bøde af Carpark på et område hvor skiltet med parkering
tilladt 1 time, bliver taget ned om efteråret og sat op om foråret, jeg
parkerede inden skiltet blev sat op og var væk et par dage, da jeg kom retur
sad der en hilsen i forruden.

Jeg indgav en indsigelse, hørte intet længe hvoefter jeg modtog en rykker,
Jeg kontaktede dem, og forklarede jeg havde indgivet en indsigelse ifølge
deres egen procedure på deres hjemmeside, de kunne ikke rigtigt lige se jeg
havde indsendt en indsigelse, men jeg havde dokumentation herfor.

jeg referede mundligt i telefonen hvorledes jeg har oplevet sagen og sendte
et skærmprint af indsigelsen fra deres hjemmeside. og fik at vide at jeg
ville høre fra dem snarest. Nu er det et år siden og jeg har intet hørt fra
den endnu og hører nok heller ikke mere fra dem.

Men det er drøn irriterende, jeg har jo stadig bøden m.v. liggende
afventende på en afgørelse, men hører intet fra Carpark. De kunne i det
mindste lige sende et brev med besked om at de evt. frafalder sagen.

Mvh
JR

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-01-10 17:25

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> afventende på en afgørelse, men hører intet fra Carpark. De kunne i
> det mindste lige sende et brev med besked om at de evt. frafalder

Gem din dokumentation godt. Afgiften kan sagtens nå at dukke op endnu.

--
- Frank