Fra de gamle arkiver.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-01-10 16:30

Inspireret af tråden med lastbilchaufføren som har styr på sin truck.

For en del år siden skulle jeg laste en hel trailer med mønje til en
containerfabrik i Ôstersund.

Det skulle foregå ude ved Hempels Skibsfarver i Lundtofte.

Vel ankommet kl. 07:00 tog jeg kontakt til "lademeisteren", som meget
venligt forklarede mig, at hvis jeg parkerede traileren på et nærmere
angivet sted på pladsen, kunne jeg bare koble fra og køre hjem og
pleje familien og mig selv, bare jeg var tilbage inden de lukkede
porten kl. 16:00.

En helt overordentlig fremragende service.

Det kunne jo naturligvis ikke gå hurtigt nok med at komme hjem, så der
blev koblet fra i en fart.

Nu var der faldet 3-5 cm. sne om natten, og udkørselen ude hos Hempel
går lidt op ad bakke.

Ville den satans Volvo op ad bakken? Næh, det ville den ikke.

Det vil sige, at det ville den godt, men det ville blive med en fart,
så der var fare for liv og lemmer for trafikanterne ude på
Lundtoftegårdsvej.

Det endte med at den fremragende service kom til at inkludere en
lagermand, der stod ude på vejen og gav tegn når jeg kunne køre ud i
et lidt opskruet tempo.

Da jeg senere hentede traileren der var blevet læsset med 23 tons, var
der ingen problemer med at komme op.

Hvad dækmonteringen var?

Det var såmænd nogle langrillede sommerdæk hvori man med en kniv som
man bruger til opskæring af dæk, havde lavet noget mønster på tværs.

Det var hvad man kunne forvente sidst i 70'erne at blive sendt til
Nordsverige med.

Lameldæk var der ingen der havde hørt om dengang.

Det er blevet noget nemmere at arbejde med i de seneste år, skulle jeg
hilse og sige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ulrich

Dato : 11-01-10 17:09

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var såmænd nogle langrillede sommerdæk hvori man med en kniv som
> man bruger til opskæring af dæk, havde lavet noget mønster på tværs.

En sådan kniv har jeg endnu, hvis interesse?
Palle

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-01-10 20:37

> [...]

> Nordsverige med.
>
> Lameldæk var der ingen der havde hørt om dengang.

De var da ellers tæt på.
De var da på markedet i 1982.

> Det er blevet noget nemmere at arbejde med i de seneste år, skulle jeg
> hilse og sige.

True!

--
Uffe Bærentsen