<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:jtfmk518ifhrlo688lr8alsm7t4rm8llch@4ax.com...
> Inspireret af tråden med lastbilchaufføren som har styr på sin truck.
>
> For en del år siden skulle jeg laste en hel trailer med mønje til en
> containerfabrik i Ôstersund.
>
> Det skulle foregå ude ved Hempels Skibsfarver i Lundtofte.
>
> Vel ankommet kl. 07:00 tog jeg kontakt til "lademeisteren", som meget
> venligt forklarede mig, at hvis jeg parkerede traileren på et nærmere
> angivet sted på pladsen, kunne jeg bare koble fra og køre hjem og
> pleje familien og mig selv, bare jeg var tilbage inden de lukkede
> porten kl. 16:00.
>
> En helt overordentlig fremragende service.
>
> Det kunne jo naturligvis ikke gå hurtigt nok med at komme hjem, så der
> blev koblet fra i en fart.
>
> Nu var der faldet 3-5 cm. sne om natten, og udkørselen ude hos Hempel
> går lidt op ad bakke.
>
> Ville den satans Volvo op ad bakken? Næh, det ville den ikke.
>
> Det vil sige, at det ville den godt, men det ville blive med en fart,
> så der var fare for liv og lemmer for trafikanterne ude på
> Lundtoftegårdsvej.
>
> Det endte med at den fremragende service kom til at inkludere en
> lagermand, der stod ude på vejen og gav tegn når jeg kunne køre ud i
> et lidt opskruet tempo.
>
> Da jeg senere hentede traileren der var blevet læsset med 23 tons, var
> der ingen problemer med at komme op.
>
> Hvad dækmonteringen var?
>
> Det var såmænd nogle langrillede sommerdæk hvori man med en kniv som
> man bruger til opskæring af dæk, havde lavet noget mønster på tværs.
>
> Det var hvad man kunne forvente sidst i 70'erne at blive sendt til
> Nordsverige med.
>
> Lameldæk var der ingen der havde hørt om dengang.
De var da ellers tæt på.
De var da på markedet i 1982.
> Det er blevet noget nemmere at arbejde med i de seneste år, skulle jeg
> hilse og sige.
True!
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i