Dieselskat og forurening
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-10 09:19

Jeg har lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.

Forureningstal: 1,07.

Tilladt max: 3,00

Bilen overholdt altså på salgstidspunktet i 2001 på alle måder gældende
forureningskrav.

Godt man købte sådan en dengang, så man rigtig var på forkant med
klimaændringer. Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det er
nok bare starten).

Ovenstående gælder i øvrigt også f.eks. TDI´ere fra 1997.

--
Per

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-01-10 01:35

On 11 Jan., 09:18, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> [...]
>
> Forureningstal: 1,07.
>
> Tilladt max: 3,00
>
> Bilen overholdt alts p salgstidspunktet i 2001 p alle m der g ldende
> forureningskrav.
>
> Godt man k bte s dan en dengang, s man rigtig var p forkant med
> klima ndringer. Som tak modtag en dieselskat p 1.000 kr. pr. r (og det er
> nok bare starten).
>
> Ovenst ende g lder i vrigt ogs f.eks. TDI ere fra 1997.
>
> --
> Per
> S lges: Arkivskabe i forskellige farver og st rrelser fra 400,- kr.

Og de 3.00 er stadig den gældende grænse, eller den sænket for nyere
biler ??

Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
også fint, men det er nok stadig en anelse mere end de nuværende
grænser....

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-10 10:25

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min 2CV ligger på ca. 1/10 af det tilladte udslip i 1975, så det er jo
> også fint

Det fænger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi, der
har ejet en Citroen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-01-10 19:12

Mogens (K) kom med følgende:
> [...]
> Folk fornægter sandheden, men Citroen styrer altså for vildt. OG det vi, der

Jeg har ejet en, og kommer aldrig til det igen.
Kai

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-01-10 02:36

On 11 Jan., 10:24, "Mogens \(K\)" <n...@mail.com> wrote:

> Det f nger ikke herinde - at Citroen ka det pis der med at udvikle biler.
> Folk forn gter sandheden, men Citroen styrer alts for vildt. OG det vi, der
> har ejet en Citroen

Jep, mine BX'ere var også fine biler.)

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-01-10 11:55

On 11 Jan., 19:11, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:
> Mogens (K) kom med følgende:

> Jeg har ejet en, og kommer aldrig til det igen.
> Kai

Jeg er ikke helt sikker på hvor alvorligt du skal tage Mogens'
indlæg...

Citroën har altså deres helt egen mening om hvor længe ting skal holde
og hvor besværligt det skal være at komme til at reparere de fejl, der
så opstår. Hvis man kan leve med lidt småproblemer og knirken får man
rigtig meget bil for pengene i f.eks. en C3
Min 2CV er købt brugt for 10000 kr for 25 år siden og kører året
rundt. Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...

Leo

Fra : Brian

Dato : 11-01-10 21:25

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
> selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...

Sidste pladeprojekt du viste billeder fra, lignede nu mere end "en stump
svejsetråd"

Jojo, det er selvfølgelig lettere på en 2CV, end en (mere ) moderne
bil...

/Brian

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 12-01-10 16:54

Følgende er skrevet af Leo Jensen:

> [...]
> rundt. Den har været på værksted 5-6 gange i perioden, resten har jeg
> selv kunne strikke sammen med en stump svejsetråd. Stik den...

Min Saxo kunne et aut. Citro værksted ikke få til at virke.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 11-01-10 13:51

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Forureningstal: 1,07 Tilladt max: 3,00
Det er så 10 gange så meget som en bensinbil.

> Godt man købte sådan en dengang, så man rigtig var på forkant med
> klimaændringer. Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det
> er nok bare starten).
Du kører i en sviner.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-10 14:25

> Bilen overholdt altså på salgstidspunktet i 2001 på alle måder gældende
> forureningskrav.

På registreringsattesten til min gamle mazda 626 2,2i fra 1990 stod at det
var "MILJØVENLIG"

(Noget med at den var monteret med sådan en nymodens katalysator)

> Som tak modtag en dieselskat på 1.000 kr. pr. år (og det er nok bare
> starten).

En kollega er meget enig med dig - hans lupo stiger 760% på i afgift ....

/A

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-01-10 16:05

lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.

> Forureningstal: 1,07.
>
> Tilladt max: 3,00

Det var da egentlig højt, da jeg var til syn med min LC lå den på 0,89 og
den må komme op på 1,4.
Så selv om den har en betydelig større motor sviner den mindre.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-10 17:58

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen
> lige været til syn med min Golf IV GTI TDI.

> Det var da egentlig højt, da jeg var til syn med min LC lå den på 0,89 og
> den må komme op på 1,4.

Hvilken årgang?

--
Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-01-10 19:45

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken årgang?
>

> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

2005

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-01-10 16:36

> [...]
> er nok bare starten).
>
> Ovenstående gælder i øvrigt også f.eks. TDI´ere fra 1997.

Glæd dig så over du får stor rabat på afgiften på brændstoffet sammenlignet
med afgiften på benzin. :)
Men ok, det er svineri at lovgive med tilbagevirkende kraft.

Mvh Niels